hozott be mar valaki oregebb autot?
mondjuk 20 eves korulit, de jo allapotban, ritkasag szamba meno tipust, vagy info ezzel kapcsolatban?
speciel ford caprirol es sierra cosworth-rol lenne szo.
Köszi alfi33!
Végigolvastam az említett topicot. Nagy dilemma, nem tudom mekkora az esélye, hogy jó nagyot szívjon a behozatallal az ember, mert mondjuk valamilyen okmányt véletlen kihagy a sorból, vagy nem kellően készséges autókereskedőt talál, stb.
Erről a témáról irtunk a "külföldi autóvásárlás" topicba /Zolcsa, alfi 33/.Én három hete hoztam egy gyönyörű 155-ös ALFÁT.Ha további kérdésed van dobj egy mailt.
alfi33
Sziasztok!
Le tudná írni nekem valaki, mi a teendő, ha Németországból szeretnék fiatal használt autót behozni?
Milyen járulékos költségekkel kell számolni? Úgy tudom, habár vám nem terheli az EU-ból importált autókat, mégis el kell vámoltatni (7.sz. vámhivatal?). Ez mennyibe kerül? Mire kell még költeni?
Csak kifizetem, elhozom a német kereskedőtől és ezzel kint nincs is más teendőm? Gondolom német rendszámmal jövök haza. Magyar rendszámot hol szerezhetek?
Elég tudatlan vagyok ilyen ügyben. Ha valaki a folyamat menetét vázlatpontokban leírná, azt megköszönném!
Én is körülnéztem, és Németországban elég jó árak vannak olyan típusokra is, amik engem érdekelnek. Pl. Mercedes-Benz W201 190 2.0 benzines, 1988 körüli 2500DEM átlagosan, meg van E30-as is, az még olcsóbb.
Viszont a kff honlapján nem tudom kibogozni az információkat. Bár a táblázat az 1998 után készült autókat tartalmazza csak, és mindkét típust gyártották akkor még, egyik sem szerepel a listán, úgysem, hogy nem fele meg. A 190-ből viszont a diesel ott van, hogy jöhet.
Nem tudtam rájönni, hogy jelölik a típusokat, nincs odaírva, hogy mettől-meddig gyártották, csak mindenféle számok, meg motor típus-szám, aminek köze nincs pl. a BMW motorkódjaihoz, meg Merdesenél pl. E200-nak jelölik a W124-est, amikor az E mást jelent...
Az Eurotaxos link nem megy, ha tud valaki másikat, ami műxik, szóljon.
Ha olyan céget tudtok, aki behozza nekem, hogy ne toljon ki velem a vámhivatal, akkor is szóljatok. Mit kérhetnek ezért?
Stern
(zu folgen :->)
PS: sorry mindenkitől, hogy mindhárom topicba beleírtam, de fontos.
Én is gondolkodom, hogy be kéne hozni autót németből. Amit kinéztem, az egy 1,8-as Fiat Marea ELX klímával, '97-es, 40e km, kb. 15e DM. Itthon 2,5 millió alatt nem kapnám meg.
Mi a menete a behozatalnak, nagyjából mennyi lehet rá a vám? Olyasmit is hallottam, hogy kereskedőn keresztül is be lehet hozni ilyesmit. Ez mit jelent? Ő intézi a papírmunkát?
egy Opel Calibrát szeretnék venni Németben, amiket kinéztem, és még megvannak, mind 1.1M HUF körül vannak.
Bocs hogy lamerkodom, de legalább nem OFF-olok. :)
Szóval szerintetek ezt hogy kezdjem el használni Magyarországon??
- Vámmal együtt mennyi lenne HUF-ban (körülbelül saccolja már meg valaki plíz!)
- Nagybátyámnak van kint egy Kft-je, ha arra vesszük meg, milyen módon tudom Mo-on legálisan használni az így továbbra is német rendszámú autót??
Valami egyéb ötlet, kiskapu, sunyiság?? Nem vagyok tele annyira, mint egyesek, így szeretném úgy megúszni a dolgot, hogy össz-vissz még mindig a magyar ár alatt maradjak!
Úgy tudom jövőre EU országból származó (min. 60%-ban EU-beli előállítású) autóra a vám 0%.
Az újságban ahol ezt írták (asszem autó2) ellenpéldaként szerepel pl. a Pajero Pinin, olasz gyártás, de motor+hajtáslánc japán, tehát nem számít EU gyártásúnak.
Csak annyiból nem, hogy ÁFA-t kiszabnak-e rá vagy sem, merthogy nem kerül forgalomba.
Én nyár végén voltam hasonló hülye helyzetben Intel alaplapokkal. A visszahívott CC820-asok helyett elöre küldték a csere VC820-akat és két hétig ment a bruszt a VPOP-val végül levámolták, annak ellenére, hogy garcsere volt. mondjuk nem érdekelt, mert az Intel fizetett mindent, és amikor kiment a cucc, gondolom vissza tudták igényelni a lét, de azért gusztustalan dolog.
volna itt valaki, aki szoftver vámolási mizériákban tudna okosságot mondani?
Közelebbről:
Béta tesztelésről van szó, a beérkező béta verziókra azonban vámot akarnak verni, holott soha nem kerülhetnek forgalomba és nem is lehet őket úgy használni, mint egy végleges, kész terméket.
Tudtok valamit errol a katalogusrol? Jo lenne legalabb tudni elore, hogy milyen arat talalnak ki. Hogy veszik figyelembe a kocsi korat, allapotat, stb...
Tud valaki valamit errol?
Jelenleg külföldön dolgozom, és hallottam egy lehetőségről, miszerint ha valaki két évet élt külföldön, akkot vámmentesen hozhat be autót. Tud erről valaki valami pontosat?
Borókának igaza van, most is így működik a dolog, csak épp tavalyhoz képest változott egy lényeges dolog.
Tavaly a számla értéke és a katalógusár közötti érték után fizetendő vámot, áfát, egyebeket nem kellett befizetni, hanem speditőrcégek erre kezességet vállaltak az érték x%-áért, ahol x kezdetben 3 volt, a vége felé már 7.
Ezt a lehetőséget a VPOP idénre megszüntette, így most be kell fizetni a katalógusár után fizetendő összes közterhet. Amennyivel így többet fizetsz mint az "off-shore" számla után - ami valóban igazi - azt visszakapod ha lezárták a vizsgálatot. Ez jó esetben is 2-3 hónap. Mivel keveseknek van arra több millió Forintjuk hogy a VPOP-nál tartsák 0% kamatra, ezért sikerült is meglőniük az autóbehozatalt.
Amikor a Chryslert hazavittem még úgy működött a dolog, hogy vizsgálat indul a számla hiteleségének megállapítására, amennyiben ezt a mértéket meghaladja az eltérés. Egy offshore cégnek pedig ez nem jelenthet problémát. :-)) Erre mondtam azt, hogy az ismereteket aktualizálni kell, meglehetősen sűrűn változnak a vonatkozó hazai jogszabályok.
Boroke12:
A szamlaertekerol meg annyit, a 20%-os elteres eseten (persze csak lefele) nem ellenoriznek, hanem egyszeruen a kataloguserteket veszik alapul. VAM+AFA befizet, lehet fellebbezni.
Ha pl. valamiert mas vamkategoriaba soroltak, mert egy-ket mondat lemaradt a szamlarol, es nem lett Euro-x a kocsi, stb., vagy be tudod bizonyitani, hogy marpedig te tenyleg a szamlaertekert vetted a kocsit (ezt manapsag igencsak ketlem, hajra), akkor a kulombozetet visszacsengetik, a kulonbozet AFA-jat nem. Es ezt meg is indokoljak. Cegesen valoszinuleg nem igy van, bar kerdes, hogy egy ceg egyaltalan mikor igenyelhet vissza AFA-t autorol (haszongepjarmu kerdeskor). Nagyon korrektek a fiuk :-((
Külföldi rendszámú autót magyar állampolgár csak korlátozásokkal vezethet, pl. bérautót, vagy vízum, tartózkodási eng. stb. Ez odáig elmegy, hogy Magyarországon élő német feleség német rendszámú autóját a magyar férj nem vezetheti.
Korábbi cégemnek Bécsben volt a központja, az egyik igazgatónknak osztrák rendszámú céges autója volt. A magyar sofőrjét egyszer kiszállították az autóból Hegyeshalomnál, mikor jött vissza egyedül, miután a főnökét kirakta Schwechaton.
Csak a szerv jóindulatán múlt hogy devizabűncselekmény miatt nem indítottak ellene eljárást. Vonattal jött haza, az autóért egy osztrák sofőrnek kellett elmenni. Pedig volt a sofőrnek minden meghatalmazása, két nyelven stb. Sajnos ez nem elég.
Hogy mi ennek az értelme azt nem tudom. Valszeg a magyar áfa, vám stb. biztosítási bevételek biztosítása.
Ha ez nem lenne, mindenki német rendszámal rohangálna.
A külföldi rendszámmal közlekedésrol csak annyit, hogy körülbelül egy évvel ezelott próbáltam Hegyeshalomnál belépni az országba egy külföldi bérautóval (külföldön dolgozom és a cégem bérelte az autót ahhoz, hogy otthonról kifuvarozhassam a cuccaimat) és vámkauciót akartak fizettetni velem. Persze azonnal megfordultam és Sopronnál útlevél ellenorzés nélkül begurultam az országba.
Ilyen problémám már nincs persze mert ott figyel a vízum az útlevelemben.
Van arra mod, hogy Németországból egy '85ös 1,8 katalizátor nélküli Vw Golfot behozhassak? Mennyibe kerulne a herce-hurca ? Valaki azt mondta nekem, hogy reklam targyként kell behozni ...
Hali,
vzethetsz külföldi frsz-ú autót Mo-n, ha béreled, és a bérbeadó hozzájárult, hogy külföldre vidd, azaz behozd Mo-ra. Amúgy devizabűncselekmény. Más téma a céges autó...
Hali!
Akkor lehet, ha az adott orszagban valamilyen tartozkodasi engedellyel rendelkezel, lehet az ideiglenes, vagy allando. Elegendo a munkavallalasi engedely is. Elvileg az autonak ervenyes biztositassal es forgalmival kell rendelkeznie.
Egyebkent ez nem a rendorseg, hanem a vam-es penzugyorseg hataskore, de azert jobb tisztanak lenni, mert konnyen lefoglaljak kulonben...
Szeretnek egy autot Nemetorszagbol behozni.
Ugy nez ki, ceges auto lesz, cegesen is szeretnem behozni.
Mi ennek a koltsege most?
Az auto amugy egy 1998-as, 2.5l-es diesel Opel.