Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 12 órája 0 3 140162

A "corpus" után számomra nem volt meglepő találat, hogy podex-et is a latinból hoztuk át, mint testrész jelölő:

 

csecsaba2 Creative Commons License 16 órája 0 0 140161

vagy csak podeszt, ami emelt szintet, karzatot jelent az építészetben és esetleg a német podest = talapzatból eredhet.

Előzmény: gigabursch (140160)
gigabursch Creative Commons License 29 órája -2 1 140160

Autentikus forrásoknál rákérdeztem.

A farkoszorú az a része a farnak, ami "fehérre van festve", azaz a hátsó bakok között, a fedélzet síkja feletti rész, ami egyben sokszor körbeöleli a kormányművet.

 

Az egyik forrás szerint nincs neve az általam kérdezett résznek, a másik szerint meg ide is illik a pódex (gondolom valami angolos po'deck(s) névre hajazó) név.

Előzmény: Una Vestrum (140159)
Una Vestrum Creative Commons License 1 napja 0 1 140159

Szabatos magyar elnevezést esetleg valaki?

 

Rémlik, hallottam ilyet: farkoszorú.

Ha rosszul hallottam, vagy nem ez az, legalább megnevettettem a hozzáértőket.

Előzmény: gigabursch (140136)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -3 6 140158

Egyetértek.

Nem is arra készültek.

 

Hazai betegség, hogy veszünk valami újat az holnaptól mindenre jó.

Nem.

Nem mindenre jó.

 

Arra jó amire gyártották.

 

Talán huszon éve vettek pár DESIRO fantázia nevű, kimondottan mellékvonali (divatszóval regionális) dízel motorvonatot.

40-70 perces utazásokra.

 

A felülképzettek már egyből látták benne a jövő Szeged-Szolnok-Debrecen-Miskolc távolsági vonatát.

Nem.

Nem arra való.

 

Ez a hajó nagyon jó munkásjárat oda ahol a hajóval történő hivatás forgalom jelentős.

Hisz arra tervezték.

Azért van.

Arra építették.

 

Erre mi megvettük és nem Szentendre-Budapest, vagy Ercsi-Budapest (csak példák) járatjuk, hanem a Balatonon sétakocsikázásra.

Nos pont arra nem igazán való.

 

Előzmény: Adamis Gusztáv (140157)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 1 napja 0 5 140157

A szepseg izles kerdese. A funkcionalitas nem. Ezek a katamaranok pedig a kikapcsolodasi celu hajokazasra kozel alkalmatlanok.

Előzmény: Töck Jenő (140156)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 1 140156

Az,hogy mi a szép az közmegeggyezés és izlés kérdése.

Előzmény: tehtube (140155)
tehtube Creative Commons License 2 napja 0 1 140155

Ezeket a tereket elnézve kitűnő egységek úszó konferenciához, áruk direkt marketingjéhez, szakmai előadásokhoz, továbbképzésekhez, partykhoz. Bulikhoz jobban beponyvázva is egész zajvédett. Szóval mindenhez, kivéve a sétahajózást. Éjszakai munkásjáratként a Léna folyón biztos szuper lenne.

 

Addig kép csakúgy egy szép hajóról.

Előzmény: révész64á (140151)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 3 140154

Hova gondolsz? Kit érdekel az, hogy az utas nem lát ki előre? Ne akarjon annyit nézelődni! Már kifizette a jegy árát, örüljön, hogy egyáltalában elviszik. Sokkal jobb lene, ha csak átutalná a pénzt és nem is rontaná ott a levegőt.  

 

Előzmény: trizs77 (140153)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -3 2 140153

Majd valaki 1 mrd Ft.-/db áron átépíti szép hegyes orrú, kecses hajóvá.

Kap érte - a pénz mellé - kitüntetést, plecsnit is.

Előzmény: Enzo (140152)
Enzo Creative Commons License 2 napja 0 6 140152

Egy horgonyberendezés (vagy 2) azért nem szokta jelentősen rontani az előrefelé kilátást. Általában nem is igényli a horgonycsörlő, hogy zárt térben legyen elhelyezve. Itt az értelmetlen dizájnnak rendelték alá a praktikumot. A gömbölyű orr helyett simán lehetne ott egy mellvédes kialakítás, mögötte ablakokkal. Nyilván a dizájn kárára menne, de SZVSZ azért meg nem kár.

Előzmény: révész64á (140151)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 140151

 Orrban a horgony berendezés van.

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 3 140150

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 140149

Igen van büfé rajta ,aszt is lehetet volna máskép.

Előzmény: smith (140148)
smith Creative Commons License 2 napja 0 1 140148

A főfedélzet elöl abban a pompás formájú motorvonat orrban végződik, oda aligha fog ablakot vágni bárki is, plusz mintha a mellső beszállító is a tv-fal mögötti a térbe nyílna...
Aki utazott már rajta: büfé pl. van rajta?

Előzmény: csecsaba2 (140146)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 140147

Jó kérdés?

Előzmény: csecsaba2 (140146)
csecsaba2 Creative Commons License 2 napja -1 0 140146

A főfedélzeti utasteret elölről lezáró fal előtt mi van? Miért nem lehetett rá ablakot rakni?

 

Ha jól értem, akkor a felső fedélzet nyitott részére jó lenne egy ki-be húzható árnyékoló? Most gondolom, kellemes a nap, de nyáron égési sérülések lesznek a sötét szín miatt. 

Előzmény: révész64á (140140)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 140145

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 1 140144

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 140143

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 2 140142

révész64á Creative Commons License 2 napja 0 1 140141

révész64á Creative Commons License 2 napja -1 5 140140

 Balatoni új katamarán hajós szemel. Hajó szép kívülről, de nagyon sok dologba felkész. Elég baleset veszélyes a kikötése. Személyzetnek nincs pihenő helysége, zuhanyzási lehetőség. .  Dolgozz 14-16 órát igy. Alsó teremben előre nem lát ki senki. Bicikli tárolás meg oldott félig medig mert ami falra van szerelve oda nehéz felrakni. Bejáratott telibe rakták ott megy el a szellőző ventilátor  be gépházba nagyon zajos. A fedélzeti kábel kötegeket lehet látni nincs ámenezettel eltakarva. Sok bogár egy idő után megfog települni rajta. Az ülések fikuszén rögzítve rendezvény esetén bonyolult lesz. Felső fedélzet kormány állás ablak  első részét nem lehet takarítani, elhúzható ablak nincs csak nagyon kicsi oldalt. Mikor nem kellene a klíma csak két ajtón tud friss levegő bejutni. A klíma ventilátor az első ülésre fúja a  meleg  levegőt.  A hol nincs ülés a tetőt tovább lehetett volna vinni. Kb ennyi lehet vitatkozni.

révész64á Creative Commons License 2 napja -1 1 140139

Személyzet hiánya, és műszaki okokra hivatkozva állt le. Jó pár éve nem tudnak személyzetet biztositani rá. Aki csinálta idáig annak is kelet szabadnap ezért nem járt hétvégén. Meglátjuk hogy újból járni fog.  Jó pár éve csökken rajta forgalom. Sok 65 év feletti járt inkább rajta.   Volán se ingyen csinálja .

zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 140138

Le is szerelték a dolgokat?

 

Nem nagyon járram arra mostanában, de azzal, hogy az üzemidőt lecsökkentették, hétvégén nem járt, nemigen lehet utast vonzani.

Szigetmonostor a falutól távol el tud 2 személykompot tartani.

Ahol nincs menetrend, ott utas sincs.

 

Előzmény: PJ69 (140137)
PJ69 Creative Commons License 3 napja 0 0 140137

Utolsó kép!  m/s VID

Előzmény: révész64á (140130)
gigabursch Creative Commons License 3 napja 0 0 140136

Most már idegenül tudjuk a nevét!

Ez sem haszontalan...

 

:-)

 

(Amúgy tök jó oldal, köszönöm)

 

 

 

 

Szabatos magyar elnevezést esetleg valaki?

Előzmény: Hooti (140134)
scsabi Creative Commons License 3 napja 0 0 140135

Hát érdekes mindenképp. Ami furcsa, hogy egy kb. 50000 t-s hajó ócskavasértéke majd hárommilliárd forint. Szóval itt valami nem nagyon stimmel.

Előzmény: tehtube (140131)
Hooti Creative Commons License 3 napja 0 0 140134

Szia

 

Ezt találtam rá:

 

https://www.schuylerco.com/stern-fenders/

Előzmény: gigabursch (140118)
gepesz Creative Commons License 3 napja 0 0 140133

Ennek a képnek a forrása?

Előzmény: Talicskás tengernagy (140127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!