Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.14 0 0 46
<object width="445" height="364"><param name="movie" value="http://www.youtube-nocookie.com/v/h9hbONcodHY&hl=en&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/h9hbONcodHY&hl=en&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed></object>
ZedIzDead Creative Commons License 2000.05.12 0 0 45
CD Pince rulez! Én még dolgoztam is ott egy rövid ideig.

[ZedIzDead]

Előzmény: adamskij (44)
adamskij Creative Commons License 2000.05.12 0 0 44
A haszonkulcs egész egyszerűen irreálisan magas. Inkább várok a second-hand
CD-kre, meg ha lehet, jól bejáratott helyen vásárolok, ahol kisebb a profitráta (CD Pince).
De így is nevetséges. Ha magyar anyagot veszek, akkor meg törekszem a zenekartól
venni, mert akkor biztos ők kapják érte a pénzt.

Az analóg vs. digitális cucc vitához a következőt szeretném hozzátenni:
Mivel értek valamelyest a vonós hangszerekhez, érdekelt, hogyan szól
analóg, illetve digitális cuccon. Voltam már mindkét cuccal felszerelt stúdióban,
tehát van analóg, illetve digitális cuccon készült felvételem is.

Bármennyire hihetetlen, de az analóg cuccon készült felvételek sokkal életszerűbbek,
és nem annyira fémes hangzásúak. Ehhez nem kell audiofilnek lenni, egyszerűen
érezhető a különbség.

És még egy adalék ehhez:
Bár a rock/metal zenéket ismerem inkább, de nem tudok olyan komoly stúdióról,
ahol a vokálokat és a dobot ne analóg cuccon vennék fel.

A Magyar Rádió hatos stúdiójában (nagyzenekari felvételeket készítenek itt) pedig
még most is csak analóg cuccra vesznek fel.

holdkölyök Creative Commons License 2000.05.12 0 0 43
muszáj másolni, b+, mert nincs lóvém!
ZedIzDead Creative Commons License 2000.05.10 0 0 42
http://www.nepszabadsag.hu/Redakcio/Doc.asp?SID=1&IID=1481&CID=60&AID=81813

Minden egyes kalóz CD-n 2100, minden egyes kalózkazettán 900 forintot veszítenek a hazai hanglemezkiadók, mondta lapunknak Oláh Imre, a Mahasz munkatársa.

Nem magas egy picit a haszonkulcs???

[ZedIzDead]

clisHe Creative Commons License 2000.01.14 0 0 41
veletlenul vettem egy zenesz magazint, es abban a BMg ariola fonoke elkezdte ugyan ezt a temat firtatni
de basszuskulcs, epp aznap nezelodtem a "piacon" es egy olyan album ami nekem is teccene, cd-bol 4-5000 ft
mijen rohadt nagy hasznuk van ezen
amugy meg raszoktam arra hogy nezegetem a leertekelt cuccokat, mert hogy ugy 1000-2000 huf-ba kerulnek, es ha ennyiert tudjak adni, akkor...
mert hogy haszon nelkul akkor sem adjak szerintem
no meg ha valamit jol megcsinalnak, borito egyebek, akkor en azt azert megveszem musorosban , mert ize, jo nezegetni hallgatas kozben a kepeket, es az egyeb informaciokat
szovalnem tudom

qrva kiadok!!!

no meg itt van, hogy kabe ugy fel eve akarom megvenni a three fish masodik albumat
es nincs
most meg rendeltem
mast nem tehettem
pedig mar letoltottem, meghallgattam mp3-ban de valahogy megiscsak az az igazi, hogyha a kezembe foghatom
mindegy

grasshopper Creative Commons License 2000.01.14 0 0 40
A zenét nem öli meg, maximum az üzletet.
wamzer Creative Commons License 2000.01.14 0 0 39
szalag van benne, de digitális úton rögzíti a zenét, és az a hangminőség szempontjából teljesen mindegy, hogy szalagról, vagy cédéről olvasgatja le az olvasófej az egyest meg a nullát.

de hagyjuk ezt, mert OFF.

A kiadók meg tényleg bekaphattyák, rohadt drága még a kazi is, és szar minőségű. 1997.ben vettem utóljára műsoros kazit, egy Soundgarden albumot, már akkor került vagy 1100-ba, és az egyik oldalon a bal hangsáv eszméletlen pocsék volt már rögtön az első hallgatáskor. pedig a kazi elvileg CrO2 alapanyagra készült, legalábbis ezt írták rá.

Előzmény: clisHe (38)
clisHe Creative Commons License 2000.01.10 0 0 38
es egy DAT kaziban mi van?
szalag
na ugye
:o)))
de a cede akkor is rideg, hangazasban, szoval nekem annyira nem jon be, es pl ha atveszed a kazit egy jo minosegu kazira akkor tovabb is lehet nyuzni
amugy a kiadok meg jol bekaphatjak meg ilyenek, hogyha mar olyan szep araik vannak a kazettaknak, akkorlegalabb valami minosegi arut adnanak erte
szoval valahol itt is keresheto annak az oka, hogy miert megy oly nagy mennyisegben a masolas

lopaaa

klise

Előzmény: wamzer (37)
wamzer Creative Commons License 2000.01.07 0 0 37
"valahogy nem veletlen, hogy a studiokban szalgra veszik, es nem cd-re nem???"
Az az igazság, hogy amennyire én tudom, ma már nagyon kevés studióban használnak analóg felvevőcuccokat, főleg DAT-ok pörögnek.
Abban egyébkent igazad van, hogy a bakelit a legjobb, de szerintem egy kazi pláne néhány hónap intenzív nyúzás után nincs olyan jó, mint a cédé. Ja, és a kazimásolás aztán tényleg "felfalja a zenét", pláne, ha egy csotrogány bóvlikétkazettással csinálod, komplett hangszerek "tünhetnek el" a művelet során, tipikusan ilyen a kísérőcin.
Előzmény: clisHe (31)
clisHe Creative Commons License 1999.12.29 0 0 36
valahogy igy gondolom en is
mert odaadok valakinek egy kazit, akinek az megteccik, atveszi maganak, igy elesik 100 magyar forinttol, de visoznt ha teccik neki, akkor elmegy koncertre, koncertekre, es kap helyette a zenekar esetleg tobb szaz forintot
de sajnos ez az elo zenere igaz csak
:o((
merthogy egy koncertre azert megy az ember mert hogy nekem teccik az adott zenekar, de viszont ha diszkoba megyek, akkor ott fellep egy -ket dancefloor banda
annak ellenere hogy qrvara nem erdekel, es kapnak erte tobb tizezer forint, husz perc plejbekkezesert, es szepen lassan az agyadba verik a zenet, azzal, hogy felleptek, otszor lejatszak aznap este a nagy slagert, a nevuket otvenszer elmondjak, mesz a lemezboltba, csak ugy nezelodsz meglatod valami remlik, megveszed ...
gusztustalan, de ha ugy nezzuk, valaki jol kitalalta

:o)))

kar hogy nem abban utazom
de majd egyszer megno az orrom ...
bocsi mindnekitol
:o)))

Előzmény: Törölt nick (35)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.29 0 0 35
Kedves mindenki!

Összefoglalva: sok jó zenész él a zenéből, de ezek megdolgoztak érte. Mégtöbb rossz "zenész" él a "zenéből" (diszkósztárok, tinisztárok, showbiz sztárok), ezeket az pénz vitte oda, ahol vannak meg az, hogy a kiadók, producerek kihasználják az emberek igénytelenségre való hajlamát.

A jó zenészek, akik megélnek a zenélésből, nem mai gyerekek. És ez így van rendjén. Mivel az emberek többsége az igénytelenséget szereti, mit akartok? Hogy ennek ellenére az igényesség mégis jó üzlet legyen?

A baj ott kezdődik, ha egy zenész arra kezd hajtani, hogy meg tudjon élni a zenélésből. Ez már nem művészet - szerintem.
Az az igazi, mikor valami célja van a művésznek, csinálja, csinálja, és esetleg befut. Azért van a világon sok ember, aki értékeli az értéket. De egyre kevesebb, és ezért az igényes művészet is egyre kevesebb.

Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 34
clishe:
igen, a 3% kevés!
főleg, hogy azt ráadásul az egész együttes kapja, tehát azt még eloszthatod a tagok számával.
Igen, többen megismerték a zenénket azzal, hogy másolgatták, és akinek tetszett az megvette.
A fellépési lehetőségek számát pedig ez egyáltalán nem befolyásolja.
clisHe Creative Commons License 1999.12.29 0 0 33
es ez a 3 % ez qrva keves nem??
nem volt semmi studio koltseg meg ilyenek, akkor miert baj, hogyha masolnak?
ha masoljak. akkor tobben meghallgatjak
mar ha jo
es ha jo, akkor van egy ut a fellepesekhez
tehat meg mindig nem ertelek
Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 32
clishe: koze nincs hozza, csak igy alakult a tarsalgas fonala.
Na elmondom, hogy house zenét csinálok. Az ilyen bandáknak nincsenek "koncert"-jei, mert nem koncerteken gyűlik össze ennek a zenének a célközönsége, hanem techno klubokban, stb.
Azokban pedig messze nincs annyi lehetőség a fellépésre, mint hinnéd. Részben technikai korlátok miatt, részben a klubtulajdonosok miatt.
Ilyen bulikon sokkal inkább (majdnem mindig) csak DJ-k szerepelnek, igaz azok nem saját, hanem külföldi zenéket játszanak. Egyszerűen a klubtulajdonosok inkább meghívják a bejáratott DJ-ket, mint hogy ilyenekkel szórakozzanak, hogy fellépő. Na szóval nincs elég fellépési lehetőség, tehát nem élek meg belőle, de még a hangszerparkomat is a fizetésemből bővitem.
Viszont a kiadott lemezemből befolyt pénznek elég kis százalékát kapom meg, én az ELŐADÓ, kevesebb, mint 3%-ot !

Ráadásul nálunk nem volt stúdió és mastering költség, mivel otthon készítettük az egészet el.

clisHe Creative Commons License 1999.12.29 0 0 31
de en nem ertem, hogy mi koze a masolasoknak ahhoz, hogy te meg tudol e elni , vagy sem a zenebol???
basszus, ha sok ember meghallgatja a zenedet , akar masolasok utjan, es ha jo a zene, akkor tobb eselyed van arra hogy elmennek a koncertedre, es arra nem is hogy megellj belole, de arra eleg, hogy azert a hangszerparkot szinten tartsd
tehat???

no meg cd vs. kazetta
a kazetta szerintem jobban meg tud szolni, teltebben, eletszerubben mint a cd, na jo en most az analog zenekrol beszelek
valahogy nem veletlen, hogy a studiokban szalgra veszik, es nem cd-re
nem???
mondjuk a bakelit utan nekem a kazetta jon
utaljuk a cd-t
hmm

Előzmény: Veecz (30)
Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 30
clisHe!

Igy van, csak fellépésekből lehet ITTHON megélni.
De ha mondjuk én olyan stílusú zenét csinálok, amelyből itthon nem lehet minden hétvégén fellépést generálni ? Márpedig olyat csinálok.

zsiragy Creative Commons License 1999.12.29 0 0 29
Szerintem azért olcsóbb kazetta, mert más a vásárlóközönség. Ne azzal foglalkozzatok, hogy mi mennyibe kerül, mert a piacgazdaságban ez (majdnem) teljesen mindegy, a lényeg az, hogy mennyit lehet kérni érte.

Aki kazettát vesz, az többnyire kocsiban meg walkmanben hallgatja, CD játszóra vagy nincsen pénze, vagy nincsen igénye. Vagy estleg így akarja másolni, hiszen kazettát másolni a világ legegyszerűbb dolga. Ez a közönség már valószínűleg nem költene CD-re, de kazettára még igen. Tehát nem az előállítás, hanem a célközönség a lényeg (a mikroökonómiában ezt másodfokú árdiszkriminációnak nevezik).

Egyébként ha a költségeket számoljátok, akkor ne feledkezzetek meg a következőkről sem:

- a veszteséges CD-k költségei
- az állandó költségek! Ezek azok a költségek, amik akkor is felmerülnek, ha egyetlen CD-t sem adnak ki. Mondjuk a vezető hangmérnök fizetése sarcokkal együtt évi 10 millió Ft és a társaság kiad egy évben 100 ezer pédány CD-t, akkor minden egyes CD árában kell lenni 100 Ft fedezetnek a hangmérnök fizetésére. Vagy egy másik példa: a lemezgyár stúdiója mondjuk 15 millióba kerül. A havi rezsiköltség (áramfogyasztás, kisebb javítások, alkatrész) legyen mondjuk 50 ezer Ft. Mondjuk még azt is, hogy 5 évenként teljesen le kell cserélni a cuccost. Ennek megfelelően van egy évben 600 ezer Ft működési költségünk és 3 millió Ft amortizációs költségünk. Ez összesen 3.6 MFt, ha tehát kiadunk 100 ezer CD-t, akkor az árban 36 Ft a stúdió költsége.

Konklúzió: munkabér, működési költségek, amortizáció, ezekre is gondoljatok ám amikor az árakról beszéltek, mert ezek nem kis tételek úgy összeadva! Nem lehet csak az előállítási (változó) költségekből kiindulni!

Arról persze nagyonis lehet vitatkozni, hogy az igazgató 15 millió forintos merdzsójának a költségeit miért a lemezvásárlók fizetik meg, de ez a kapitalizmus - lehet szeretni vagy utálni, de egyelőre nincsen jobb.

Előzmény: wamzer (21)
Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 28
Egy barátom most gyártatott kazettát, mindjárt megkérdem mennyiből jött ki...
Lehet, hogy tényleg neked lesz igazad az árak arányát illetően.

De a lényegen nem változtat, ha a kiadók kevesebbet tennének zsebre, olcsóbbak lehetnének a kiadványok.

clisHe Creative Commons License 1999.12.29 0 0 27
es a bakelitek miert olyan kurva dragak???

szerintem magyarorszagon, barmijen aruk is van a hanghordozoknak, az eladott lemezekbol nem lehet megelni, csak a koncertezesekbol
ha viszont jo zenesz vagy elobb utobb el tudsz jutni
sok mindent lehet akarni, de a kozonsegtol fugg hogy te megelsz belole, vagy sem

qrvara nem ertelek teged veecz
mindegy
or something ...

Degeczi Creative Commons License 1999.12.29 0 0 26
Kizart dolog, hogy kisebb legyen a kazetta eloallitasi ktsege. Eleve sok alkatreszbol all maga a kazetta - es a masolas is csak szekvencialisan, egyszerre nem tul sok peldanyban tortenhet.
A programok (v. ujsagmellekletek) sem veletlenul tertek at CD-s terjesztesre, neha 3-4M eseten is.
Csak politikai oka lehet, hogy az audio CD a dragabb.
Előzmény: Veecz (25)
Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 25
Endi!

Igen, igazad lehet, tényleg nem árt, ha az adott zenész megtapasztalja a mindennapi főállású munkát, mert így hitelesebben tud írni azoknak, akik ugyanezt teszik, mind zenében, mind szövegben (bár én nem olyan zenét csinálok, amiben túl sok szöveg van).
Az én esetemben ez így alakult : érdekelt a zene mindig is, mellette pedig a számítógépek, akkoriban inkább az utóbbi. Tehát ilyen suliba mentem. Aztán mellette egyre inkább jött a zene, de mivel megélni nem tudtam belőle, munkaként a számítástechnika maradt, amit a mai napig szeretek, de nem annyira, mint a zenét/zenélést.
Viszont most mindkettőt teljes erőbedobással csinálom, az egyiket, mert valamiből meg kell élni, a másikat, mert nem tudok nélküle élni, viszont belőle megélni sem. Igy viszont a szabadidő, a barátnőre/barátokra töltött időm sínyli ezt meg és huzamosabb ideig nem lehet mindkettőt erőből csinálni. Én ezért szeretném, ha meg tudnék élni belőle (persze nem azon az áron, hogy akkor mostantól kommersz gagyit kell csinálnom, mert az nem elégítené ki a zenélés fogalmát nálam), legalább normális szinten. Nem arra gondolok, hogy de jó lenne, ha milliomos lehetnék belőle (persze biztos azt is élvezném, de az elsődleges cél nem ez). És ehhez csak annyi kéne, hogy ne a kiadó vigye el mondjuk a bevétel 95%-át. Még az árak is lejjebb mehetnének simán.
Egyébként egy CD előállítási ára nagy mennyiségnél (asszem min. 500 db), borítóval, tokkal max. 300ft. Szerintem simán lehetne egy CD-t 1000 ft-ért is adni. De mondjuk oké, azért kell a reklámra is költeni, legyen max. 1500. A kazetta előállítási költsége egyébként meg jóval kisebb, ezért van az árkülönbség is.

vic

Előzmény: Törölt nick (23)
MarK Creative Commons License 1999.12.29 0 0 24
Sok jó zenész is a zenéből él...
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.29 0 0 23
Kedves Veecz!

Mindaz amit írsz, attól függ, hogy miről zenél az adott zenész. Ha pl. arról, hogy "te, figyelj, ki lehet ám szakadni a napi hajtásból, van szebb és jobb", akkor ez csak akkor lesz őszinte, ha a zenészek is úgy élnek, ahogy azok, akiknek szól a zenéjük. Vagy legalábbis ha éltek sokáig így. Semmi bajom a "befutással", ha nem lesz rossz hatása az emberekre (sajnos ez ritka).

Különben meg nem azt írtam, hogy ha befutnak, akkor nem hallgatom őket többet, olvasd csak el újra. Nem vagyok én nagy progresszív arc, de az lehet, hogy azért kaptad fel a vizet, mert kisebbrendűségi komplexusod van, vagy mert valahol te is tudod, hogy igazam van?

Az meg oké, hogy te azt élveznéd, ha meg tudnál élni a zenéből. Végül is a sok diszkó "zenész" is a "zenéből" él. Persze nem akarlak velük összehasonlítani, nehogy megsértődj! Csak egy (rossz) példa volt.

Pirx Creative Commons License 1999.12.29 0 0 22
Valószínűleg mindenki más is szeretne jól megélni a munkájából de még inkább a hobbijából, a sok meló okozta fáradtságérzet pedig amolyan természetes jelenség, ne aggodj, egyszer még meg is szokhatod.
:))))))))))))
Előzmény: Veecz (18)
wamzer Creative Commons License 1999.12.29 0 0 21
Én azt nem értem, hogy egy műsoros kazi kerül cirka 2000 HUF-ba (a kölföldi), ugyanaz cédén miért 5000? Az előállítási költségnek nem szabad ennyivel többnek lenni, meg szerintem ma már olcsóbb cd-t sokszorosítani, mint kazettát. Úgy hallottam, hogy Németországban kb. 1 DM a külömbség a kettő között.

A másolás nem falja fel a zenét, cd-copy rulez. Aki ezt kitalálta bízott az emberek hülyeségében, dehát egyrészt ennyire senki sem hülye, másrészt egy idétlen szlogentől senkinek sem lesz több pénze cédét venni.

Egyébkent hallottam valami olyasmit, hogy a nyerscédé áránal emelésével akarják a másolást visszaszorítani.

wamzer Creative Commons License 1999.12.29 0 0 20
Én azt nem értem, hogy egy műsoros kazi kerül cirka 2000 HUF-ba (a kölföldi), ugyanaz cédén miért 5000? Az előállítási költségnek nem szabad ennyivel többnek lenni, meg szerintem ma már olcsóbb cd-t sokszorosítani, mint kazettát. Úgy hallottam, hogy Németországban kb. 1 DM a külömbség a kettő között.

A másolás nem falja fel a zenét, cd-copy rulez. Aki ezt kitalálta bízott az emberek hülyeségében, dehát egyrészt ennyire senki sem hülye, másrészt egy idétlen szlogentől senkinek sem lesz több pénze cédét venni.

Egyébkent hallottam valami olyasmit, hogy a nyerscédé áránal emelésével akarják a másolást visszaszorítani.

Don Valentino Creative Commons License 1999.12.29 0 0 19
A faszt falja fel. Sot bizonyos dolgok csak igy terjednek. Peldaul a kalozfelvetelek. Itt nem a hivatalos studioalbumok illegalis masolataira gondolok, hanem peldaul kalozkoncertfelvetelekre, amik mar alapbol sem tisztak ugyan jogilag, es terjesztesuk is illegalis, de mashogy nem is menne.
MP3: Szerintem ettol nem kell felnie egy kiadonak sem. reszemrol csak az van meg mp3-ban, amit CD nem vennek meg. Ha valamit szeretek azt megveszem CD-n (vagy atirom magamnak), de semmikepp sem kell az ilyenekrol gagyi minosegu mp3. Sot a kiadok csak orulhetnek, mert az mp3 inkabb tartozik a promocio targykorbe, es nem a szerzoi jogok labbal tiprasa. Szamomra a letoltheto dolgok egyszeru reklamok. Bar ez ugye lehet karos is nekik, mert az ember esetleg rajon ingyen, hogy valami szar, es nem veszi meg (es persze forditva).
Veecz Creative Commons License 1999.12.29 0 0 18
Endi!

Én, mint zenész azért máshogy érzem ám ezt...
Mert ugye reggel elmegyek főállásba dolgozni, nyomom ugye késő délutánig, aztán hazamegyek, zene, mondjuk éjjel 2-ig, másnap megint jövök dolgozni, aztán este megint lehetne zenélni, de egyszerűen már tök fáradt vagyok, fáradtan meg kevésbé jönnek az ötletek, fáj a fejem, mert egész nap monitor előtt ültem, stb.
szóval, mikor pl. szabin vagyok és ki vagyok pihenve, több ötletem van és még nagyobb öröm zenélni. Ezért én bírnám élvezni, ha olyan szinten el tudnám tartani magam a zenéből, hogy ne legyen gondom a kajára, lakásra, stb. tehát egy egyszerű normális életre és mondjuk felkelés után délelőtt, kora délután zenélgethetnék frissen és üdén.

Egyébként ez hülye hozzáállás, hogy csak olyan zenét hallgatok, aminek előadója még nem futott be, aztán ha igen, akkor már szar, akkor már nem hallgatom...
Ez egy ilyen "én mekkora progresszív arc vagyok" hozzáállás, hogy megpróbálsz más lenni, mint a többi ember. nem ?

vic

zsiragy Creative Commons License 1999.12.29 0 0 17
Az változó, hogy "nyugaton" meg tudnak-e élni a tehetségükből az emberek. Pl. még a mai ínséges gazdasági időkben is Magyarországon arányaiban többen élnek meg sportolásból mint mondjuk Németországban vagy Svájcban.

De végsősoron a dolog arról szól, hogy Magyarországon egy átlag akárkinek van 1000 helyi egység lóvéja, akkor abból 400-ért kaját vesz, 500-ért lakik, a maradék 100-ból mondjuk 90 elmegy ruhára, cipőre meg sörre, akkor marad neki 10 egység italra, kártyára, lóversenyre, rulettre meg CD-re, míg egy "nyugati mókusnak" az 1000 helyi egységből a rezsiköltségek levonása után is mondjuk 50 egység marad CD-re és nem 10. Így aztán a pénzéből ötszörannyi jogtiszta CD-t vehet. Ezzel viszont nincs mit csinálni, fejlődni kell és emelni a GNP-t (NEM a GDP-t).

A másik az, hogy egy Franciország vagy Olaszország méretű helyen a potenciális vevőkör - amellett hogy gazdagabb is - ötször akkora mint a magyar, ez viszont nyelvi probléma, mér' nem tanul magyarul a világ. Igazán kíváncsi lennék rá, hogy mondjuk Finnországban mennyire megy a finn nyelvű popzene, vagy norvégiában a norvég nyelvű - nincsen róla információm.

Előzmény: odson forja (14)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!