Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sütemények Réme Creative Commons License 4 napja 0 0 119729

Például azért, mert biztos vagyok benne, hogy sok emberben ' tartod a lelket ' .

Ez csak egy válasz, egy embertől. Több is van, hidd el. Válasz és ember is.

 

Erőlködni, ne erőlködj, mert elveszti a tevékenység a maga sajátos báját .... varázsát.

 

Nehéz ezt, egzakt módon , megfogalmazni, de én bízom benne, hogy ráérzel arra, mit szeretnék veled közölni.....

 

Anélkül, hogy pontosan tudnám, mik a kiváltó okok:

 

- azok a kocsik (pl. AR147 Ti), amik csalódást okoztak (többes szám ot csak azért használok, mert lehet, hogy nem egy darabról van szó) .... nos, azt /azokat tűntesd el a látókörödből... idővel, törlődnek ...megfakulnak a rossz emlékek.

 

- foglalkozz avval, amivel ' kellene '  .... azaz, például, építsd meg az ' álomváltót ' , saját magadnak.

 

Írtad többször, hogy a szűkebb-tágabb családban , te vagy az 'autófelelős'.... Ez egy szép és nemes tett-sorozat....társadalmi funkció....  stb....  De! Néha kell egy kis 'én-idő' is. Törődj csak magaddal-----> építsd meg és szereld be azt a váltót, a saját kocsidba, amit meg/el -terveztél.

 

Tarts szünetet. Pihenj. Kapcsolódj ki , más területen (nem autózás) .... Járj ki a természetbe ,kirándulni Fess tájképet. Színházba járás? Társasjátékozz.  Mittudomén.

:-)

 

Ui. engem , amikor ' kissé magam alá fordultam '... elvitt a barátom, kikapcsolódni. Pár napot töltöttem náluk ( környezetváltozás!!!!)  ... és meglátogattuk például a közeli képtárat.....

https://www.florence-museum.com/it/

 

Csodálatos egy hely, például : Galleria Degli Uffizi. Elképesztő módon lehet ott ( Toszkána) feltöltődni / kikapcsolódni ... és ezt maximálisan pozitív értelemben tanácsolom / jelzem feléd....

 

Nekem, annyi előnyöm azért volt , az átlag túristához képest,  hogy a barátom és családja, régi toszkán familia.... Jó a helyismeretük és a kapcsolatrendszer sem kutya .... :-)

Előzmény: downer (119726)
R. Scherbotsky Creative Commons License 4 napja 0 0 119728

Én lennék az egyetlen, aki elég régóta olvassa a fórumot ahhoz, hogy tudja, ezt nem szabad túl komolyan venni, annyiszor elhangzott már?

A kolléga messze túl fogja élni a Mareákat, desőt autózni is fog még jó sokáig, miután elengedte őket. 

Én arra tippelek, rövidesen elérkezik az idő, amikor T-Jet Delták kezdenek készülni nála ;)

Adm Creative Commons License 5 napja 0 0 119727

Hát ezt sajnálom... na és önző, önös érdekeink, mit fogunk ezután olvasni? :)

Előzmény: downer (119726)
downer Creative Commons License 2024.03.20 0 0 119726

De mivégre nyerjem vissza? Talán pont elég volt ez a 8-10 év erre az életemből. Aztán ennyi, szép volt, jó volt csak amikkel foglalkoztam, az elmúlás szélén állnak. Minek erőlködjek? :)

Előzmény: TudatLan (119725)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.20 0 0 119725

Jaj  :-(

 

Tudok valamiben segíteni?  ( hogy valahogy , visszanyerd, a régebbi ....  autó építő énedet? )

Előzmény: downer (119724)
downer Creative Commons License 2024.03.19 0 0 119724

Elengedtem a dolgot...egy cél van, visszahozni a két autó árát, aztán hagyni a fenébe már az egészet.

Előzmény: TudatLan (119722)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.19 0 0 119723

Ez nem tetszene? 

https://www.tutti.ch/de/vi/graubuenden/fahrzeuge/autos/alfa-147-1-9-jtdm-q2-ducati-corse/65110659

 

Mondjuk, én az ajtó aljáról hiányolom, a matricát .... díszcsíkot.  Persze, lehet, hogy ezt is, külön kellett??? rendelni,újautó korában.....  Ki tudja?  ( elvileg, van a TSaládban egy Ducati Corse....és azon van ilyesmi és jól áll neki )

 

:-))))

TudatLan Creative Commons License 2024.03.19 0 0 119722

Képeket ...  képeket  ....  képeket :-)))   (privátban privátban privátban)

 

Kint is csórosodnak ám lefelé a népek ,illetve, tud, gondot, okozni, a modern problémagenerátorok (modern eu5 eu6 tragacsok) fenntartása...  ha nem fáj az értékvesztés, és a nullkilométeres bontószökevényből, időben el tud menekülni----->másik null kilométeresbe, átülve,  akkor nincs gond.

 

Egyébként meg: az van, amit írtál. Egyre kevesebbet költ, egy egyre öregedő és egyre többet futott gépkocsira.

 

Másrészt: te nagy legó-mester vagy ( ez pozitiv jelző, annyit tesz: képes vagy 'átkonfigurálni' a járművet)...

 

Tourismo Internazionale, valami olyasmi, mint a Veloce, ha jól sejtem. Vagy a Blackline. Egyfajta felszereltségi szint.

 

Ha tudsz venni egy jó általános állapotú gk-t, pl. distinctive vagy ahogy írják / nevezik... kicseréled a kárpitot / felniket stb... stb... és van T i -d, olyan, amilyet szeretnél. Nem tudom, hogy a benzines, 5 sebességes váltóba, bele lehet-e csavarozni a Q2 nevű dolgot.... de a 6 sebességesbe igen, mert láttam már olyan 147 / 156 GTA-t, ami ilyesmivel volt felszerelve, utólag.

 

https://www.tutti.ch/de/vi/bern/fahrzeuge/autos/alfa-romea-147-twin-spark-2-0/65992766    1600 kinti péz (CHF)

 

íme, egy T i , traktor edition :

 

https://www.tutti.ch/de/vi/zuerich/fahrzeuge/autos/alfa-romeo-147-1-9jtd-ti-edition/65328809  1800 kinti fizetőeszköz

 

2011-es, kevés méteresnek tűnő fapad:

https://www.tutti.ch/de/vi/st-gallen/fahrzeuge/autos/alfa-romeo-147-1-6-ts-16v/65040484  egy szabad szemmel még úgy-ahogy  látható összegért....

 

 

és akkor gondolj bele, hogy én, 100e km alatti futással, törés és barkácsolás mentesen, nem tudtam 8k eur-ért eladni, a 156GTA Sw-t......  most , kb.10 évvel később, ugyanez 18 k eur lenne.....

 

 

Ha veszel 147est vagy 156-ost, érdemes, normális fényképet kérni, a Bal1 ajtó belsejéről..... sokat elárul, az egész kocsiról... 

Előzmény: downer (119720)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.03.19 0 0 119721

Igen , ez igaz, hogy valamivel ?.... sokkal? megbízhatóbb? stabilabb ..? működésű,  mint a marelli.

 

Azért, a macskazabálók védelmében: tudok neked, olyan, 1.6 benzin stiló-t mutatni, amiben a gyári elsőszerelés vezérlő van és még nem döglött meg. ~20 éves , napi használatú kocsiról van szó...

 

Távol álljon tőlem, még a látszata is, hogy konyítanék a témához , valamit is.... de nincs kizárva, hogy 2006 táján, valamit javítottak / cseréltek az 1.6 motoros stilókban a gyáriak, mert az 'ún.' serie2, állítólag, sokkal kevésbé 'zabálja' az elektronikát (ecu, gyújtótrafó stb...), mint a 2002 -2003 -as példányok....

Brazilok? nál, még talán 2 évvel továbbfolyt a g yártás - európában már a bravo? - készült ... és a gugli ferdítő szerint, ezeken a példányokon, kevesebb szintén az ilyen jellegű gond, mint a gyártás kezdetén, az olaszoknál legyártott 1.6-osokon.

 

Ki tudja...?

Előzmény: Adm (119718)
downer Creative Commons License 2024.03.16 0 0 119720

Nekem meg meghozták a 147-est. Hát ez nagy mellényúlás volt, rendesen le van élve...

A következtetést levontam, 5-6 éve még fényévekkel jobb állapotban volt egy 17 éves autó odakint, ma már ott is használja inkább tovább, mert kurva drága az új autó és a használt is. Fel kell ébredni, az már csak ábránd, hogy egy egyébként jó általános állapotú autót megcsíp az ember egy-két kezelhető hibával. 3-4000 Euro ebből egy szép és jó. 
Pedig valaha milyen fasza kis gép lehetett, 2.0 TS Turismo Internazionale, de mára ugyanolyan halvány és megkopott, mint a kis embléma hátul...

downer Creative Commons License 2024.03.16 0 0 119719

Hát a Lybrában a fojtószelep kezelése egyszerűen tragikus, elindulásnál nem képes rendesen adagolni a gázt...vagy túl magas a kuplungozáshoz vagy túl alacsony.

Előzmény: Adm (119718)
Adm Creative Commons License 2024.03.16 0 0 119718

Ok, kicsit butácska vezérlő, de azért megbízható. Ha azt nézed, az összes 1.6 Stilo-ban meghal a Marelli ecu, az egy dolog hogy hülye módon a motorra van rögzítve, de a Hitachi szintén, és azzal azért nem szoktak ilyen természetű problémák lenni.

Előzmény: Sütemények Réme (119717)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.03.16 0 0 119717

Szia.

 

Nem, nem az.

 

A kérdésem többirányú volt - és meg is válaszoltad.

Köszönöm!

 

Ez ,a hitachi, valami becsípődés lehetett ,valamelyik Fiat-os beszerzőnek....

 

Az egyik Lancia Dedrában, is, ami, megfordult a baráti /haveri körben, találtunk ebből a pompás ECU-ból, egyet.....   az összes többi Dedrával nem volt annyi nyűg, mint evvel az egy konkrét darabbal....igaz,a többségben vagy német vagy olasz vez.egység volt ...... weber marelli iaw vagy bosch .....

Előzmény: Adm (119716)
Adm Creative Commons License 2024.03.14 0 0 119716

Szerinted normális az, hogy a monitor szonda feszülsége folyamatosan 0,3v? Egy szép egyenes, meg sem mozdul. Nem, nem normális, így nem is ártana utána járni, még ha különösebben nincs is észlelhető hibajelenség.

 

Majd kap egy külső tápot a jelvezeték, ha változik az ecu álltal mért érték, akkor szonda kakukk, ha nem, akkor ecu kuka.

Előzmény: TudatLan (119715)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.13 0 0 119715

Elnézést, hogy belevaú , így outsider-ként.....

 

Konkrétan, mi a gond?  Erőtlen a gépkocsi? Vagy sok üzemanyagot fogyaszt?  Rosszul indul?  Részterhelésen torpan /rángat... ?

 

Mert akár egy katalizátor részleges / kezdődő elhalálozás, is , példa kedvéért, okoz6 fura tüneteket....

Előzmény: Adm (119714)
Adm Creative Commons License 2024.03.13 0 0 119714

A probléma az, hogy a motitor szonda jele fix 0,3V, áll mint a cövek, pici hullámzás sincs benne. Másrészt ez az érték szegény keverékre utal, ha minden szép és jó lenne, 0,45 V lenne és azért picit mocorogna.

Előzmény: downer (119713)
downer Creative Commons License 2024.03.13 0 0 119713

De akkor meg mi a gond végülis?

Előzmény: Adm (119712)
Adm Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119712

Ez csont hideg (10celsiusfok) motor volt. Egy perc után már szépek voltak a jelalakok.

Előzmény: downer (119711)
downer Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119711

Hát van itt gond, az egyik első lambdával, a másikhoz képest elég gyatrán szabályoz.
Ez a Hitachi meg végülis, működhet fordítva, nem lenne csoda, hisz japán... :D

Előzmény: Adm (119710)
Adm Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119710

Előzmény: Adm (119709)
Adm Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119709

Erre most figyeltem fel, hogy nálam a normál szondák jele is 0,3V-tól indul, majd mikor felfűt, onnan indul szépan a szabályzás.

Előzmény: downer (119708)
downer Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119708

Hát én csak ezt tudom elővenni, az elülső kék az a 0,438 volton futott együtt egy darabig a hátsó pirossal.
Ott valami gáz van a lambda áramkörrel akkor nálad, ha nem változik semmi. Mert akkor ha rá van dugva, akkor sincs semmi jel valszeg és amit olvasol csak egy behelyettesített érték.

Előzmény: Adm (119707)
Adm Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119707

Ma ismét rámértem, rögtön hidegindítás után végig 0,3V, lehúzott szondával sajnos szintén ugyanennyi. Most megpróbálok utánajárni, hogy a kényszerfesz mindig 0,45V?

 

Ránéztem a fütésbox szabályzó motorjaira is, a helyzet nem túl bíztató.

 

 

Előzmény: downer (119694)
Adm Creative Commons License 2024.03.12 0 0 119706

Ráér, 4 évet kiírtam xenon nélkül, nem kerget a tatár. Meg persze azt is gondold majd ki, hogy mennyit szeretnél az egész cókmokért. Köszi!

Előzmény: downer (119705)
downer Creative Commons License 2024.03.11 0 0 119705

Igen, ezekről van szó. Ugye az a helyzet, hogy a lámpán lévő elektronika is egy vezérlőegység, diagolható és a can-hálózat része. Az első-hátsó szintjeladók és a kábelezések kritikus kérdések. De nem fogom egy hirtelen felindulásból szétszedni ezt a kocsit, ha a belsejét el tudom adni és kint lesz a motor is, akkor kerül sor ilyenekre, mint a xenon rendszer és a Bose rendszer kábelezéssel együtt. Rá fogom szánni az időt, nem barmolok szét semmit, csak lehet hogy sokára jutok oda.

Miután ilyen alapvető alkatrészek hiánya, mint a váltófülek és a kuplung kinyomó egység, teljesen lehetetlenné teszik egy Selespeed váltós Stilo üzemeltetését, akár csak egy belátható 5 éves időtartamra is. Emiatt kell kidobni ezeket az autókat...megáll alattad ahol épp vagy és nem tudod már lábra tenni soha többé.

A gyerek pedig rettenetesen beleélte már magát és keservesen éreztem magam, mikor fel kellett tárnom a piszkos nagy helyzetet...szóval megígértem, hogy nézek egy Alfát neki. Egy fl-es 147 2.0 TS bukkant fel a napokban szíjszakadással, arra rámozdultam. Úgyhogy vélhetően tudok valami új tartalommal előhozakodni a közeljövőben.

Előzmény: Adm (119704)
Adm Creative Commons License 2024.03.11 0 0 119704

Ez egy jó kérdés. Nyílván legjobb lrennre kompletten beépíteni az egészet, úgy ahogy van, kérdés, mennyire szívás, illetve pl a  jelenlegi kábelköteg tartalmazza a xenon dolgait, vagy külön be kell majd raknom, illetve mennyi is az annyi.

Előzmény: downer (119703)
downer Creative Commons License 2024.03.11 0 0 119703

Jaja, pont arra. 

Előzmény: Adm (119702)
Adm Creative Commons License 2024.03.10 0 0 119702

Pontosabban mire gondolsz? Arra, hogy csak a lámpák, vagy kompletten az érzékjelőkkel, kábelköteggel együtt?

Előzmény: downer (119701)
downer Creative Commons License 2024.03.06 0 0 119701

Jut eszembe, a xenon lámpákat hogy tervezed beépíteni?

Előzmény: Adm (119698)
downer Creative Commons License 2024.03.03 0 0 119700

Na mindegy, majd most a fekete Mareában leengedem a 2300 km-t futott első olajtöltetet és akkor ebbe beleöntöm...aztán meg járatom, próbálom átszellőztetni a rendszert, csak attól tartok, az egész szívósor tele van olajjal.

Előzmény: downer (119699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!