Volt hasonló problémám, a pedálcsere megoldotta. Nem értek hozzá túlzottan műszakilag, valami ott a pedáltengely/csapágy környékén volt kikotyogósodva vagymi... :)
Ma reggel futottam én is bele a felmarásokba. Nem értem, hogy a tökéletes aszfaltot miért bontották fel. Arra gondolok, hogy itt is eltévesztették a "házszámot". Kicsivel délebbre sokkal indokoltabb lenne ez a művelet - akár az Óceánárok utcáig.
Vártam, mikor dudálják le a fejem, amiért a kettesen jöttem, de úgy látszik, tudtak az autósok is a lezárásról.
Ma tapasztaltam, hogy közel tökéletes bringautat a Váci út legvégén (Székesdűlő sor) felmarták a szakik részlegese egészen a körforgalomig (Burgerking). Nem értem valaki tud erről infót?
Egy technikai problémában kérném a segítséget: tekerés közben néha el kezd kattogni valami akkor amikor nyomom a pedált (nem folyamatosan jelentkezik). Kiállás közben nem tapasztaltam. Állványon nem tudtam produkálni mindig csak tekerés közben jelentkezik. A hajtómű nem lötyög, minden csavar meg van húzva. Mi lehet ez?
Mit tuggyák ezek... Hüjék. Le kell pollerezni, oszt kész. Többet lehet lopni belőle, és kiráj szelfiket lehet szelfizni köztük, és még a mentő sem fér el.
A kanál forgáspontja és a felső görgő tengelye között elég nagy a távolság, talán 2-3 centiméter körül, ezért drasztikusan közelebb kerül a görgő a sorhoz, amikor a kanál hátra hajlik (és távolabb amikor előre). Ez gondolom kell a nagy fokozatátfogáshoz, amit mi még csak nem is használunk ki teljesen, hiszen ez a váltó 10-51-es kazettát is elbír a gyártó szerint.
Lehet hogy jobb lett volna, ha kettővel kevesebb láncszemet veszel ki, akkor a hátrahajó kanál miatt közelebb lenne a görgő a sorhoz a 36/11 fokozatban.
nagy a naggyal, jól látszik, hogy ennél több láncszemet nem lehet kivenni
a legrövidebb áttétel
és a leghosszabb
Következtetés:
A lánc lerövidítésével a görgőkosár forgáspontját közelebb tudtam hozni a fogassorhoz, ami jó hatással van a váltásra. Bár még mindig elég messze van a görgő a kis lánckerekektől, emiatt a hosszú áttételeknél kissé lomha a váltás, az ESP után szokni kell még, de határozottan jobb, mint előtte. Túrázásra tökéletes.
Azt hiszem, ez Budapesten elképzelhetetlen. Nem azért, mert tiltanák, hanem, mert az autóhoz ragadt seggű papa biztosan nem ül bringára azért, hogy időre a találkozási ponthoz érjenek a csemetével.
A motor végáttétele miatt a hajtó lánckerék kint van a hatodik lánckerék vonalában (kilencből), de nem nagy gond, mert 99%-ban az 5/6/7 fokozatokat használom itt az Alföldön.
Kisegítene valaki egy edzéstervvel? A Covid óta nem mentem nagyobb távokat ( Előtte túrákon igen 250-300 között ), maradt a napi, kétnapi kétszer vagy négyszer 10 km, 25-30 közti tempóban (Vastag kerekű monti) a kertbe. Most megint mennék Kecskemétre a szép kihívásra (200 km.), outival. Van egy minimális edzéstervem. (Sor végén huszonöttel IQ-ból is kell, hogy menjen. Már ha lesz sor, mert ezt azért a többség túrázásnak fogja fel, nem csak a bélyegzés erejéig állnak meg. ) De azért lehet, hogy áprilisban el kellene kezdeni kerülővel kijárni? Mondjuk három naponta menni egyre nagyobb távokat? 60 - 90 - 150? Eddig még nem nagyon zseléztem, talán el kellene kezdeni. Mennyit rakjak zsebre?
Igen, azon a kis görgőn körbemegy a bowden. Egy fél éve használom, működik rendesen, mondjuk én nem járok vele igazán durva helyeken.
A görgőket mondjuk kicseréltem benne a télen rendes csapágyasokra (SP857 és SP858), amikor az egyik eredeti siklócsapágyasba beakadt egy ág és eltörte még a télen. Azt hiszem, a bowdenházat hagyhattam volna fél centivel hosszabbra, és akkor nem feszülne neki a gyorszár kupakjának, de igázából ez sem zavarja a működését.
Szerintem a SunRace gyakorlatilag ugyanezt a váltót árulja 9/10/11/12 sebességesként, csak a felirat különbözik rajta, meg esetleg a bowdenhúzás áttétele, elvileg mindegyik kompatibilis az ugyanannyi fokozatú Shimanoval: