Jägerndorfer H0 emeletes kocsik kupplungjával volt valakinek rossz tapasztalata? Gyárilag R=358-as ívben el kell tudnia menni, most egy ilyen ovál tesztpályán próbáltam (Roco geoline R2), és még a gyári kengyelessel is tolt üzemben kifordulhatnak a kocsik. A Roco univerzálkupplunggal meg össze se akadnak.
Sziasztok! Piko V43-assal kapcsolatban volt valakinek valamilyen negatív tapasztalata? Nekem az első nyikorgott, utána visszaküldtem, küldtek cseredarabot az van most, de mostanában az sem a legjobb. Lassúmenetben megáll, elindulásnál picit nyikorog, és mindha az áramfelvétel se lenne a legjobb.
A gép aligvolt sokat használva, első használat előtt jól be lett járatva, síneket és a mozdonykerekeket tisztítom úgyhogy mindent úgy csinálok ahogy kellene. Más mozdonynál ilyet még nem tapasztaltam. Másnak volt vele valamilyen gondja?
Sziasztok.A terepasztalomra egy deltavágányt szeretnék beépiteni mit ajánlotok hogy ne legyen zárlat?A digitools digiloop hurokvezérlője jó hozzá?Analóg pályát épitek,mivel HOe.
Segítséget kérek, hogy a MÁV vasútállomásokon a térvilágítás oszlopainak mi a szabványos távolsága az űrszelvénytől illetve egymástól? Ebben volt érdemi változás a '60-as évekhez képest?
A facebookon többen, több csoportba is föltették a hírt, illetve a hozzátartozói is kitették a gyászjelentést. Nem tudom, hogy a LÁVA honlapját, facebook oldalát ki kezeli, de ha esetleg ő maga, akkor ez lehet az indoka.
Nem ismertem közelről, de jónéhány éve egy ideig dolgoztunk közösen a csepeli műhelyében, aztán egy Temofeszt alkalmával ezen ismeretségnek köszönhetően vonatozhattam kicsit a Oe modulterepasztalon. Nyugodjék békében
Sokáig vallottam hasonló nézeteket, de amióta a hangdekóderek olcsóbbak lettek, azóta felülvizsgáltam magamban ezt a kérdést, és arra jutottam, hogy kisebb (mellékvonali) mozdonyokban egész jó tud lenni. Egy nagy dübörgős BR01-ben vicces, de egy BR89-ben, vagy egy vicinális mellékvonali motorvonatban egész cuki egy hangosítás, még H0-ban is.
Jogos a félelmed, a meglátásod! Énvelem pont tegnap történt hasonló.
Vidéken dolgozom, de Pestre vissza kellett jönnöm, hogy a banki átutalásaim elintézzem.
Mire mindennel végeztem, olyan 13:20 lett.
Lakásomba bejövet a lenti látvány fogadott.Mint utóbb kiderűlt, a szomszéd lakásból 16 helyen fúrták át a falat.
Szerencsémre itt volt még az egész csapat, a művezetőjük sűrű bocsánat kérések között megígérte a rendbetételt. Szavát betartva, ma délben leglettelte a falat. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy mielőtt vidékre mentem volna dolgozni, minden járművet és karos jelzőt leszedtem a polcról.
A Te megoldásod a vagyonbiztosítás, szerintem ha van az ismeretségi körödben biztosítási ügynök, kérdezd meg, elméletileg neki a számodra legkedvezőbb megoldást kell választania. Minden körülményt mondj el neki, különösen, hogy szállítod is a modelljeidet. Még a műtárgy biztosítás is szóba jöhet, mert abban nincs meghatározva, hogy csak művészeti alkotás lehet a tárgya. Mindenképpen szakemberrel intéztesd!
Mi most váltunk lakás biztosítót, én is szerettem volna a gyűjteményemet biztosítani, de lemondtam róla. Nálam nehezítve van a pálya azzal, hogy (jelenleg még) nem vitrinekben tárolom a modelljeimet és a biztosítók fotókat kértek volna, amit szinte lehetetlen megoldanom.
Ez rendben van, és adhat anyagi védelmet arra az esetre, ha lakástűz van, eláraszt a feletted lakó, ellopják stb., de a lakásbiztosításba nehezen fér bele az, hogy A-ból B-be átvitelkor megsemmisül a gyűjtemény. Mivel egy évben elmegyek kb. 5-6 rendezvényre, ez 10-12 szállítást jelent és 30-36 olyan napot, amikor nem az általam birtokolt ingatlanon van a gyűjtemény.
- Lakásbiztosításnál, én úgy tudom, erre külön ki kell térni, és biztosítást kötni rá.
- Köthetsz rá külön vagyonbiztosítást is, ha valahol egy kiállításon lenne baj, és a szervezőnek nincs biztosítása.
- Közlekedési baleset esetén, ha Te vagy a vétlen fél, akkor az ellenfél kötelezője fedezi azt a kárt is, amit az általad szállított gyűjteményed szenved el.*
- Ha Te nézztél be valamit, akkor a CASCO kérdése, de az tudomásom szerint e legteljesebb körű CASCO esetén is csak korlátozott értékben térit ilyesmit.
*: A kötelezőről nekem meg van a véleményem, meg a biztosítókról is általában, és nem éppen hízelgő. Így elvileg ez létezik, de a biztosítók általános fizetési hajlandósága az messze van a nullától, alulról számítva...
Groupamánál van lakásbiztosításom, ennek részeként gyűjteményre vonatkozó kiegészítő biztosítást kötöttem. Az éves díj kicsit több, mint a megjelölt érték 0,13%-a.
Vasútmodellezés, de mégsem - a kérdésem azokhoz szólna, akiknek van nagyobb (értékű) gyűjteményük.
Van-e bármiféle biztosításotok a gyűjteményre, eltulajdonítás, megsemmisülés esetére?
A napokban gondolkodtam azon, hogy a terepasztalom és a járműveim most már majdnem egy nagyságrenddel többet érnek, mint az autó, amivel szállítom rendezvényre őket, és ha valaki letarol mondjuk az autópályán, akkor nem az autó totálkára lesz már a fájdalmas pont. Ahogy a rendezvényeken, amikor a helyszín be van zárva, és nem vagyok ott vele, szintén kockázat, hogy valaki épp aznap éjjel gondolja magát erősnek egy kis öncélú pusztításra.
Esetleg nem működne az, hogy kétpólusú, áramvezető mágneseket faragsz a kocsik csatlakozójába / annak helyére?
Akkor a 7 (vagy 5, vagy 3) kocsi világításához elég egy kocsiba tenned valamilyen kicsi áramforrást (bisztrópult, WC-imitáció, stb. helyére), analóg pályán, álló helyzetben is világít a teljes szerelvény, és könnyű is bontani/felrakni?