Keresés

Részletes keresés

Jacques de Molay Creative Commons License 2006.06.13 0 0 77
Autóval Görögországba topik, oda menj.
Előzmény: csokko (76)
csokko Creative Commons License 2006.06.13 0 0 76

Üdv Mindenkinek!

 

Görögországba tervezzük az utunkat augusztusban, mondjuk nem Románián keresztül hanem a szerb útvonalon.

Hogy is van ez? Kell e most Macedóniába vízum?(annyit hallottam h június 30-ig még nem) Montenegróval mi a helyzet? Van határ ott is? (vagy lesz?) Ha Szerbia-Bulgária útvonalon megyünk akkor ki tudjuk kerülni a FŐÚTON Montenegrót? Köszi.

 

Ha vkinek vannak/lesznek idei emlékei élményei beszámolója az útazásról oda és vissza kérem ossza meg velünk is.

67sanyi Creative Commons License 2006.06.02 0 0 75
Honnan másoltad a leírást? 4-5 éve az "autóval Görögországba" topikon volt, most elérhető valahol a frissített változata? Öt éve vakon mentem a leírás után, a rázósabb helyeken ( Szerb-Bulgár határ, Szófia) éjszaka, és simán átvitt a Stalker.
Előzmény: dobaki2 (55)
csá Creative Commons License 2005.07.20 0 0 74

Már nem kell vízum igaz csak szeptember 15. tart a jólét. Románián keresztül meg csak az menjen aki nem idegbeteg, mert ott úgy is az lesz.

Előzmény: kábelbúvár (70)
Jacques de Molay Creative Commons License 2005.07.03 0 0 73
Igen, mert szombat is volt, turnusváltás...
Előzmény: Tyuk1991 (72)
Tyuk1991 Creative Commons License 2005.07.03 0 0 72
Tegnap értünk haza Görögből. Pécsiek vagyunk így Szaloniki-Szofia-Nis-Belgrád-Osijek-Drávaszbolcs útvonalon jöötünk, aki mostanában indul azt csak sajnálni tudom, a németországi török vendégmunkások tömegesen mennek haza, ígyí mi haza fel a görög-bolgár határon: 30 percet, a bolgár-szerben: 1órát és a szerb-horváton másfél órát várakoztunk, de akik szembe jöttek azok valószinűleg ott éjszakáztak mer a szerb-horvát határon kb. 6-8 km-s sor állt személyautókból és a szerb-bolgáron is 3-4 km-s
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.01 0 0 71
Dehát az útvonal Belgrád-Nis-Szófia-Theassaloniki. Ez 40 km-el hosszabb, mint a makedón út. A Szófiától délre vivő út rendben van, ellentétben az északi másodrendű utakkal. Nem is beszélve arról, hogy a Dunán nem 10 perc átkelni, és a Röszke-Nis út, amely olyan 450 km, végig autóút és pálya.
Előzmény: kábelbúvár (70)
kábelbúvár Creative Commons License 2005.07.01 0 0 70
Csak annyi hátránya van a szerb útvonalnak, hogy Macedóniába még vízum kell...
Előzmény: anita1 (68)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.01 0 0 69
Miért szeretnél Románián keresztül menni? Semmi értelme, a szerb utak sokkal jobbak, mint az észak-bolgárok. Szerbián keresztül Szaloniki 14 óra, Románián keresztül legalább 20. De döntsd el te.
Előzmény: anita1 (68)
anita1 Creative Commons License 2005.06.20 0 0 68

Julius 4-én indulók Görögországba, de még mindig nem tudom, hogy Románián, vagy szerbián keresztül menjünk-e, aki mostanában járt Románián keresztül, irja meg tapasztalatait.

Köszönettel: Anita

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.02 0 0 67
Mikor először mentem autóval, és fostam Szerbiától, és jó sokat késve érkeztünk meg Bulgárián keresztül (előre befizetett út volt, több okból), akkor a csávó megkérdezte, hogy hol mentünk, és a válaszra fogta a fejét. Azt mondta, hogy a Balkánon a fő útvonalak a leggyorsabbak, mert azokat valamennyire karbantartják, tehát a Németországból hazalátogató törökök, a kamionok, a magyar/cseh/lengyel akármilyen turisták és a buszok által járt útvonal a leggyorsabbak, legbiztonságosabbak. Hiába tűnik rövidebbnek az elkerülőút, nem gyorsabb. Kábé olyan, mint a 3-as út és az M3-as összehasonlítása... Ha érted mire gondolok. Újvidéken egyszer letereltek a pályáról, és az Újvidék város előtt engedtek vissza, körülbelül 30-as átlagsebességgel lehetett haladni. Szerintem máshol is kábé ugyanígy van.
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.02 0 0 66
Várjál, most nézem csak, hogy te a főút melletti "elkerülő" utat kérdezed. Mittudomén, biztos lassabb, mint az autópálya, és vélhetőleg rosszabb is. Minek neked az? Csakazértis?
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.02 0 0 65
Szia,

Ha a "pályán" mész (azért idézőjel, mert Belgrádik amolyan autóút csak), akkor jók. Nis után van egy rosszabb szakasz Szófiáig. Szófia után nem tudom, mert viszonylag keveset járok Plovdiv felé. Ha a topiknál maradunk, akkor érdemes Kulata felé menni, ott ugyanis eléggé rendben vannak az utak.
Előzmény: bbela1978 (64)
bbela1978 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 64

OK Jacques!

 

és milyenek az útviszonyok Szerbiában, mondjuk a Szeged - Zenta - Becsej - Nagybecskerek - Pancsevo - Pozsarevac - Bor - Zajecar - Knjazevac - Pirot - Dimitrovgrád útvonalon?

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.01 0 0 63
Szia, látom nem tettél le arról, hogy a rossz, lassú úton menjél...
Előzmény: bbela1978 (62)
bbela1978 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 62

Sziasztok!

 

Anita!

Mi július 18-án mennénk Görögországba a Debrecen - Battonya - Arad - Temesvár - Lugos - Karánsebes - Vaskapu - Negotin - Zajecar - Knjazevac - Pirot - Sofia - Kulata - Szaloniki úton.

 

A bolgár részt úgyahogy ismerem, írtad, hogy a vaskapunál mentetek át régebben, milyen  az az átkelő, könnyen megtalálható, elviselhető a forgalom?

És milyen szerinted az általam leírt útvonal?

anita1 Creative Commons License 2005.05.27 0 0 61
Görögországba mennék julius 4.-én, Románián át terveztem az utat, régebben jártam erre, ha tud valaki valami újjat (Turnu Severinnél mentünk át), kérem irjon. Szívesen mennék másokkal, ha ők is akkor indulnak.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.25 0 0 60
Már leírtam, de mégegyszer: a másodrendű utak olyanok arrafelé, hogy ha nem kapsz gumiszálszakadást, akkor tudsz menni vagy hússzal átlagosan. Ráadásul a YU-BG-GR úton van 3 határátkelés a RO-YU-BG-GR úton meg négy. Én megtettem mind a kettőt, az egyik 32 óra volt, a másik 16. Döntsd el magad.
Előzmény: bbela1978 (59)
bbela1978 Creative Commons License 2005.04.25 0 0 59

Miért lehet többet sz...i?

Egyébként Debrecenből a Debrecen - Battonya - Arad - Temesvár - Lugos - Karánsebes - Vaskapu - Negotin - Zajecar - Knjazevac - Pirot - Szófia - Kulata útvonal több, mint 100 km-rel rövidebb, mint az autópályán.... nincs pályadíj sem, szerintem kevesebb a rendőr is.... Tavaly a szerb autópályán három órát álltunk, mert éppen útfelújítás volt és nem tereltek át a szembeni oldalra, mint ahogy nálunk szokás...

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.25 0 0 58
Azt tényleg nem értem, hogy miért bonyolítjátok el az utat? Röszke-Belgrád-Nis-Szófia-Kulata, oszt jónapot. Minek kerülni Románia felé, ahol sokkal többet lehet szopni?
dobaki2 Creative Commons License 2005.04.22 0 0 57

Amikor mi mentünk akkor jobb volt a Nis fele vezető út (nem nagy kerülő, viszont biztosabb út). Nisbe nem kell bemenni, csak mellette érintőlegesen elmenni. 

 

 

 

Előzmény: bbela1978 (56)
bbela1978 Creative Commons License 2005.04.21 0 0 56

Sziasztok!

 

Köszönöm a javaslatot, csak nem értem, hogy Zajecar után miért kell Nisbe menni? Hiszen lehet menni Zajecar - Knjazevac - Pirot útvonalon is, szerintem így rövidebb, nem? Esetleg tudsz valahol részletes térképet az érinteni kívánt útról?

 

Köszi!

dobaki2 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 55

Ha Románián keresztül akartok menni akkor jó ötlet a vaskapui átkelés. Vigyázzatok hogy ne álljatok sorba, mert akkor többórás várakozás várhat rátok. A főútról közvetlenül jobbra forduljatok a határátkelőhöz (ne balra, ami egy kanyar után a főút alatt visz át az átkelőhöz. Ott várakozzanak csak arománok és a szerbek.) Ha szólnak azért amiért közvetlenül a határátkelőhöz fordultatok akkor tetessétek megatokat "hülyének", mondjátok azt (kézzel-lábbal mutogatva) hogy szeretnétek oda beállni. Mi ezt a módszert már többször eljátszottuk sikerrel. Ha átjutottatok Szerbiába kkaor ne NEGOTIN-nál menjetek át Bulgáriába, hanem menjetek ZAJECAR - NIS - PIROT felé. Az út elfogadható minőségű a bulgár utakhoz képest. Ja és szebb környéken mentek. A szerb-bulgár határnál (PIROT után) viszonylag keveset kell várakozni. Ha átkeltetek akkor kb 50 km után eléritek Szófiát.  (tipp: Metró áruház közelében - ami balra található - jobbra kell fordulni. Az utat egy jobboldalon elhelyezett kis tábla mutatja -KULATA felirattal-. A szófiai körgyürün tartsátok be a sebbessékorlátozást még akkor is ha nincs látható oka a 30 km/h sebességkorlátozásnak. Ne törödjetek a bulgár autósokkal, ti csak következetesen menjetek az előírt sebességgel. Ja és a biztonságiövről sem szabad elfeledkezni! Szófia után már könnyen lehet tájékozódni, egyenesen Görögországba visz az út. Lakott helyeken vigyázni kell a sebességméréssel.

 

 

Itt küldök egy útleírást, amit a NET-röl másoltam fel, nem az én érdemem!:

(utóbb elolvasva vettem észre, hogy amit írtam annak egy részét más is megerősítette)

 

 

Utvonaljavaslat: Budapest >>> Szeged 160 km >>> Roszke +20 km >>> Novi sad (Ujvidek) +130 km >>> Belgrad + 70 km >>> Nis + 230 km >>> Dimitrovgrad (hataratkelo) + 110 km >>> Szofia + 55 km >>> Balgoevgrad + 100 km >>> Kulata (hataratkelo) + 80 km >>> Szaloniki + 120 km. TOTAL: ~1055 km.
Tipikus tiszta menetidõ: Budapest-Belgrad 4-5 ora (hatarral) Belgrad-Szofia 4.5-5.5 ora (hatarral) Szofia-Kulata 2.5 - 3.5 ora (+ hatar: szerencsetol fuggoen 0.5-3 ora) Kulata-Szaloniki: 1-1.5 ora

Budapestrol indulva az M5-os Europa egyik legjobb minosegu autopalyaja, zajvedo falakkal, vadallat-atkelokkel, segelykero telefonokkal. Az autopalyadijat ket reszletben kell fizetni, osszesen 3120 forintot (2002.05.31 >>> www.aka.hu).
Kifele Szeged elott 50 kilometerrel er veget a sztrada, ami eleg nagy baj, mert altalaban nagy a forgalom. Szegeden van kerulout (az Esso benzinkut utan kell rogton jobbra leterni; tabla jelzi), ugyhogy nem kell bemenni a varosba. Termeszetesen Roszke az utirany, bar legtobbszor Belgrad van kiirva.

A hataratlepes nem sok ido, nem szokas kotozkodni, egyik oldalon sem. A magyar oldalon arra kell vigyazni, nehogy bealljunk az AFA-visszateriteses sorba. Ezt arrol lehet felismerni, hogy csak jugo rendszamu autok allnak benne, tobbnyire csucsra pakolt csomagtartoval.
NAGYON FONTOS FIGYELMEZTETES: a nalunk levo valutat BE KELL JELENTENI (2000 euró felett)a vamhivatalban, ahol errol adnak egy igazolast. Az orszag masik felen kerik a papirt, ha nincsen meg, rengeteg kellemetlenseggel szamolhatunk, akar el is kobozhatjak a megtalalt penzt!

A hatar jugo oldalan, vagyis Horgoson rogton indul a jominosegu autout. Harom savos, de negy auto is siman elfer rajta. Ha valakit utolerunk, az altalaban lehuzodik a leallosavra, igy a szembejovok zavarasa nelkul tudjuk megelozni. Eppen emiatt tanacsos a tukrot nezegetni, nem ert-e utol bennunket is valaki.
Az elso kb 100 kilometer a magyar ut folytatasa is lehetne, hibatlan, sima, es nincsenek lakott telepulesek. A bekotoutak elott 80 kilometeres korlatozas, es szinte mindegyiknel allhatnak sebessegmero rendorautok.
Ujvidek elott romlik a minoseg, foltos az ut. Relative szepen meg van csinalva es nem is nagyon raz, pedig veszelyesnek nez ki. Ujvidek elott az elso dijfizeto kapu, itt 300 dinart kernek. Euroban is lehet fizetni, de a hivatalos arfolyambol 20% jutalekot is levonnak, tehat nem nagyon eri meg.

Ujvidek elott kozvetlenul lampas keresztezodes, es rendorsegi ellenorzo pont.
Ujvidek utan egy kicsivel rosszabb az ut, bar mar lehet latni, hogy epul az autopalya. Hamarosan atkelunk a Dunan, fizetunk 300 dinart a kovetkezo kapunal, es megjottunk Belgradba. Belgrad elott egy ujabb rendorsegi ellenorzo pont, sebessegkorlatozassal. Magaba a varosba egy durva jobbkanyar utan erkezunk. Egyelore nem terunk le az utrol, bar nincs semmi kiirva, csak megyunk. Van ket lampas keresztezodes, mind a kettoben gyerekek mossak a szelvedot es neha kicsit aggresszivak. Ha latjuk, hogy piros a lampa, megallhatunk a keresztezodestol tavolabb, de ha csapdaba kerulunk, meg mindig erdemesebb 1-2 eurot fizetni, mint fenyezot keresni. Nehany szazmeter mulva megjelennek a kiirasok: nekunk a belgradi korgyuru kell, "Transit " illetve Nis van kiirva. Jobbra leterunk az eddigi utunkrol a kiirasnak megfeleloen, es egy klassz negysavos, osztottpalyas uton talaljuk magunkat, amelyik elhalad az eddigi utunk felett (nehez elrontani ezt a leterest, mert ha az elozo uton tovabbmegyunk - ahogy en tettem eloszor - villamgyorsan elfogy az aszfalt, es ott allunk egy mezo kozepen, amit alighanem egybol eszreveszunk).
Innen nagyon nehez eltevedni: leteres nelkul megyunk egyenesen elore, idonkent biztatoan integet felenk egy-egy Nis tabla. Atmegyunk a Dunan, ahonnan latni az egesz varost es a hid tulfelen, baloldalt a Belugyminiszterium (volt) epuletet, amit meg NATO-ek lottek ki. A varost elhagyva egy durva emelkedo es egy lejto valtja egymast, es hamarosan megerkezunk az ujabb dijfizeto helyre. Itt csak a kapuban ulo jegykiado melletti automatabol kijovo biletat kell elvennunk, fizetni Nisnel fogunk. Ez a szakasz nyugat-europai minosegu autopalya, a kijarok ejszaka gyonyoruen ki vannak vilagitva. Nehany szakaszon kicsit romlik az ut minosege, erre tablaval figyelmeztetnek, de ez sem veszes.
Nis elott ujra kapu, elveszik a biletankat es kernek 790 dinart. Mind a negy eddig felsorolt kapu utan kozvetlenul allhatnak rendorok, akik le-leintik az autokat.
Megyunk tovabb, par kilometer mulva vege az autopalyanak: ket utiranyt valaszthatunk, Skopje-Thessaloniki illetve Sofia van kiirva. Mi megyunk tovabb a Sofia felirat utan, leterve a foutrol. Athaladunk egy ujabb dijfizeto kapun, de ez persze nem mukodik, mert ez az autopalya-szakasz korulbelul 10 kilometer utan veget is er. Az ut innentol mar csak ketsavos. Gyonyoru helyeken, egy sziklaszoroson megyunk keresztul (Sicevo). Az alagutakban (van vagy 10-15 rovidebb-hosszabb) altalaban rossz az ut, ugyhogy idejeben lassitsunk le. Az elkovetkezendokben helyenkent razos lesz az ut, katyuk is meg-megjelennek.

Ket olyan pont van, ahol szinte biztosan radaroznak: az alagutas szakasz utan kb 10-15 kilometerrel egy "gyalogosveszely" es egy 60-as tabla van egyuttesen kirakva. Ez a szakasz tobbszaz meter hosszu es itt mindig mernek. A masik hely a bolgar hatarhoz mar igen kozel talalhato: egy kis falu elott 40-es tabla es Radarska Kontrola felirat (ezekbol a kombinaciokbol csak egy van). Ezeken a helyeken tehat vigyazzunk.
Es ekkor megerkezunk Bulgariaba. Fizetnivalok a hataron, a vamellenorzes utan: fertotlenites 2 EUR (meg a ket orszag kozotti Senkifoldjen at kell hajtani egy pocsolyan, amiben allitolag fertotlenitoszer van), utdij... Ha valamit kerdez az ember az utdijas bodeban, az csak az lehet, hogy merre megyunk (Zakade?). Vagjuk ki magunkat: Kulata vagy Garcija (Gorogorszag). Erre mond egy osszeget euroban, tipikusan 2 eurot ker.

Meg egy fontos dolog: az utlevelunkbe mellekelnek egy statisztikai lapot, amivel nincs mas teendonk, mint megorizni a kilepesig es a gorog hataron leadni. Ezt nagyon ne veszitsuk el! Neha csak a sofor kap ilyen lapot, neha o sem (rossz a szamitogep), de ilyenkor specialis pecset kerul az utlevelbe - tudjak mit csinalnak.
A hataratkelorol kigordulve csak egyenesen tudunk menni, es az ut szepen be is visz Szofiaba.
Szofia korul korgyuru van, a varosba tehat nem kell bemenni. Az uttol balra egy Metro aruhaz all, utana parszaz meterrel lampas keresztezodes, ahol jobbra kell leternunk. Tabla jelzi (Kulata, Pernik, Blagoevgrad).
Az ut sz*r, nagyon kell figyelni, de legalabb a tablak tovabbra is megvannak: Kulata az utirany (neha Perniket irnak, az is jo, illetve feher "Tranzit" tablak is segitenek). A bolgar orszagimazs-kozpont legnagyobb banatara a varos leglepukkantabb lakotelepen keresztul vezet az ut (Ljulin).
Figyeljuk a tablakat, mert nehany kilometer utan (kb 8-10) jobbra le kell ternunk. Eloszor a bal oldalon elhagyunk egy Shell-kutat, aztan onnan kb 1 kilometerre egy nagy, lampas keresztezodesnel megyunk jobbra. A nekunk kello uton villamos is jar, tehat ha villamossineken megyunk keresztul, akkor tulhajtottunk. Az uj ut kezdetben macskakoves, de aztan hamarosan vege a razos szakasznak.
Kijottunk Szofiabol, megyunk Pernik iranyaba. Athaladunk egy rendorsegi ellenorzo allomason (40 km/h), aztan egy nagy, 2 kilometeres, negysavosra megcsinalt lejto utan a lejto aljan Shell-kut. Innen kb 1 kilometerre van a leteres jobbra Kulata fele. Blagoevgrad is ki van irva, de a tablat mindig ellopjak (hol kint van, hol nincs). A leteres csinal egy kurflit az eddigi út alatt, es hamarosan egy negysavos uton talaljuk magunkat. Ez mar a celegyenes. Itt az elso par km egy kicsit hepehupas, de aztan kb 30 km mulva megjavul az ut, es az utolso 150 km a hatarig mar kifejezetten kulturalt, jo reszet mostanaban ujitottak fel. A telepuleseken viszont nem mindenhol csinaltak meg az utat, itt eleg sok katyut is kerulgethetunk.
A hataron nyaron gyakran kell orakat varni -- erdekes, a gorogok nagyobb bunkok mint a bolgarok. Az autot a gorog oldalon "el kell vamoltatni:" a sofor kap az utlevelebe egy pecsetet. Fizetni nem kell, de be kell erte menni a vamepuletbe. Termeszetesen semmilyen hataror vagy vamos sem beszel semmilyen nyelvet, a gorogok se.
Gorogorszagban vezetunk laza 120 kilometert Szalonikiig, mindossze egy helyen kell leterni, de az egy T-torkolat, tablazva is van, nem lehet elrontani. A gorog betuket sem kell ismerni, minden ki van tablazva latin betukkel is. A gorogoknel minden ut sima, rendorok nem jellemzoek.


El lehet-e kerülni a fizetõs autópályákat?

Magyarorszagon az M5-ost nem nehez elkerulni az 5-os uton. Ha az ingyenes 5-os utat valasztjuk, Kecskemetet erdemes kikerulni az autopalyan, az ingyen van. Tablakkal jol jelzik, mindket iranyban (a Kecskemet ill. Szeged iranyokat jelzo tablakon az M5 felirat mellett nincsen "Utdij/Toll" kiiras). Ejszaka a forgalom az orszaguton is minimalis, az ut pedig jo minosegu, tobbnyire itt sem kell 120 ala mennunk, kiveve a lakott telepuleseket, ahol viszont ejszaka 40 km/h (!) a korlatozas. Trafipaxot meg sosem lattam.
Szerbiaban Szabadkatol Belgradig el lehet kerulni az autopalyat. Fontos, hogy legyen nalunk jo minosegu terkep. En elsore, "hibapont" nelkul megcsinaltam a kerulest, de a terkepet sokat kellett hasznalnom.
Lefele, kb 45 kilometerre Szabadkatol van a Srborban/Feketic leteres. Srborban-on keresztulhaladva lehet eljutni Ujvidekre, a fizetokaput kicselezve. Ujvideken a Tranzit jelet kell kovetni. Ha igaz, egy mindossze egysavos vasuti hidon megyunk at a varosbol kierve, ez vezet Belgrad fele.
Visszafele majd a belgradi korgyururol a Zemun kijaraton kell lejonni, es a Glavna ulica (Fo utca) folytatasa lesz az Ujvidek fele vezeto út (ez egyebkent Cara Dusana nevre hallgat).
Ez a kerulo meglehetosen sok idoveszteseget jelent, az út eleg gyenge minosegu, raadasul sok a lassu jarmu es a rendor. A latnivalok szama minimalis.
A Belgrad-Nis szakasz "Õrült elmebeteg" nevû topiktársunk szíves kozlese alapjan a Pancevo-Kovin-Smederevo utvonalon olcsobbithato meg - ekkor 190 dinarral kevesebb lesz az autopalyadij. A sztrada tobbi resze a terkep alapjan nem, vagy csak korulmenyesen kerulheto ki.

Tenyleg olyan rettenetesek a szerb rendorok?
Az esetek donto tobbsegeben a legcsekelyebb kifogas sem erheti oket, tisztessegesen vegzik a dolgukat. Mas kerdes, hogy a Magyarorszagon megszokottnal tobb helyen lehet rendort latni.
A rendorok sotetkek egyenruhat, feher tanyersapkat es szeles, fenyvisszaveros feher mandzsettat viselnek. A rendorautok feherek, Policija felirattal. A magyar hatar fele egy Volvo V40 (kombi) es tobb vadiuj Peugeot 307 dolgozik; az orszag belseje fele a Peugeot-k mellett uj Fiat Puntok is feltunnek. Elofordulnak meg kek-feher szinu Zastavak, de vannak regi Mitsubishi Lancerek es ujabb, "Florida " nevre hallgato Yugok is. Altalaban radarpisztollyal dolgoznak az út menten, de ujabban, a magyar hatarhoz kozel egy regi (!) fekete (!!) BMW-bol (!!!) a feluljarokrol is szoktak radarozni. Ekkor a parszaz meterre telepitett rendorok allitjak meg a gyorshajtot. Ha mar itt tartunk, a sebesseget egyebkent eleg sok helyen ellenorzik, de csak gyorshajtas eseten allitanak meg. A szembejovok szoktak elore villantgatni.
Ha a rendorok megallitanak bennunket, az meg nem ok az aggodalomra, tobbnyire megnezik az utlevelet es udvariasan elkoszonnek. Neha viszont kotozkodnek es kerik a mentodobozt, a haromszoget, az izzokeszletet, a poroltot es a vontatokotelet. Utananeztem, ez utobbi ketto nem kotelezo meg Jugoszlaviaban sem, de ha megvan es meg tudjuk mutatni, az mindig egyszerubb, mint egy jugo rendorrel mindenfele idegen nyelveken vitazni.
Szoktak kerni a zoldkartyat is, ami egyebkent Bulgariaban es Gorogorszagban is kotelezo. (A biztositonk ingyenesen koteles kiadni.)
A buntetesek osszege 600, 1100 vagy 1500 dinar lehet. Ezekrol elore nyomtatott, a helyszinen kitoltott bizonylatot kapunk. Az utobbi idokben eleg nagy a fegyelem, a megvesztegetesi kiserletekre negativan reagalnak.
Ugyanakkor nagy ritkan elofordul az ugynevezett "ottalvos" trukk. Ezt foleg jelentos sebessegtullepes eseten alkalmazzak. Ilyenkor - miutan az utlevelunket mar a kezukben tartjak - azt a tortenetet adjak elo, hogy ez szabalysertesi eljarast von maga utan, ott kell aludnunk az adott helyen es reggel 8 orara kell a birosagra befaradnunk. Ez a sztori velem egyszer esett meg, szinten heti-ketheti rendszeresseggel fordulo kollegaimmal osszesen meg ket nagyon hasonlo eset tortent. Ennek a tortenetnek altalaban ketfele vege van: vagy 1000-2000 dinar fejeben elengednek (ilyenkor nincs csekk), vagy irnak egy 1500 dinaros csekket, ha latjak, hogy hajthatatlanok vagyunk es nem lesz baksis.

Hat a bolgar rendorokrol mit kell tudni?
A bolgar rendorseget alaposan gatyaba raztak. A kulfoldiektol kifejezetten tartanak. Ha megallitanak, az ajtot azert ne nyissuk rajuk, mert azt fenyegetesnek veszik. Tekerjuk le az ablakot es bajmosoly. Rengeteg helyen mernek sebesseget, de nem hallottam olyat, hogy valaha csaltak volna. A szembejovok itt is szoktak elore villantgatni.
Kulfoldieket nem buntethetnek meg a helyszinen, csak a statisztikai lapra pecsetelnek, de - szerb kollegaiktol elteroen - a bolgar rendorok igazabol megvesztegethetok, es jobban jarunk, ha inkabb megprobaljuk "helyben" elintezni a dolgot. 5-10, max 20 leva altalaban hat, es az orszagbol kilepve nem kell orakat acsorogni a hatarallomason, hogy befizessuk a hasonlo osszegu buntetest. (Ezt altalaban mindenki igy csinalja. En egyszer nem tudtam a helyszinen elintezni, akkor a hataron oriasi fejetlenseg tamadt, senki nem tudta, mi is pontosan a teendo egy ilyen pecsettel.)
A rendorauto maga nem szignifikans: ujabban hofeher Astra-k a rendorautok, de van meg piros Audi 80, ezustszinu Nissan Sunny, feher Chrysler, seszinu Lada (Nivak is), sot, meg egy osregi, lepusztult fekete Volga is (Szimitli kozeleben). A rendorok messzirol foszforeszkalo neonzold mellenyt viselnek.

Milyen a kozbiztonsag a szerb es bolgar utakon?
A kozbiztonsag mind a ket orszagban a magyarhoz hasonlo szinvonalu. A rendorseg a tranzit utvonalakat a szokasosnal is jobban biztositja. Ezzel egyutt elofordulhatnak a kulfoldiekre utazo bunozok, igy bizonyos helyzeteket celszeru elkerulni - nyilvan nem tanacsos egy kivilagitatlan parkolo kozepen penzt szamolni.

 

Előzmény: bbela78 (53)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.31 0 0 54
Ott nem jártam.
Előzmény: bbela78 (53)
bbela78 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 53

Köszönöm a tájékoztatást!

 

Esetleg  azt tudja-e valaki, hogy milyen az út Szerbiában a Vaskapu Duna híd - Negotin - Knjazecar - Pirot útvonalon? Ez az út itt csatlakozik a ,,szokásos" Nis Szófia útba.

nahat Creative Commons License 2005.03.29 0 0 52
Szia, pár éve voltam szintén Ford Escorttal (1.4, 4 ajtós :-) ugyanígy Románián keresztül. Az út harminc órán keresztül tartott, ebből mi voltunk a ludasok olyan 5-6-ért, a többi a rettenetes észak-bolgár útviszonyoknak és a kompnak volt betudható. A bolgár utak rettenetesen szarok voltak, Montanaban a nemzetközi út a lakótelepen vezet át, játszadozó gyerekek és szeméthegyek mellett, amúgy meg több volt a folt, mint az eredeti útburkolat (már ahol), viszont ha nem, kikerülhetetlen kombinációkban voltak a lyukak. Szófiai körgyűrű azon részén, ahol Nis felől nem mész át, olyan gödör volt, hogy térdig bele tudtam volna állni. A román rész nagyjából rendben van, csak kerüld el a calafati kompot.

Ennek ellenére érdekes, ha közepesen kalandvágyó vagy, akkor indulj neki. Énszerintem, mint közepesen kalandvágyó ember szerint, aki megjárta itt is, ott is nem érdemes Románián keresztül menni. Garantáltan hosszabb, és ha nem vagy antropológus, vagy riporter, Észak-Bulgária nem egy érdekes hely. Érdemes Stevie leírása szerint végigdzsanázni egészen Nisig Szerbiában, utána Sofia, majd Blagoevgrad. Innen kezdve gyönyörű helyek vannak, kis hegyi vendéglőkkel, be lehet ugrani a rilai kolostorokhoz, nevetséges pénzekért rettenetesen finomakat enni, és az ember pikk-pakk, ott is van Görögországban. Ja igen, és van egy OMV kút pont jó helyen, ott lehet pihizni/kvzni egyet. Debrecenből Kulata olyan 12 óra, szerintem, míg Románián keresztül meg kb. 18.

A "drága" pályadíj pedig relatív, odavissza olyan 12e forint, nekem az észak-bolgár útviszonyok miatt két gumim lett szálszakadt. Az több. Romániát, azon belül is Erdélyt és Barcaságot érdemes külön megnézni, átutazva úgyse látsz semmit.
Előzmény: bbela78 (51)
bbela78 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 51

Jó reegelt! :))

 

Bár bő két és fél év eltelt az utolsó hozzászólás óta, engem érdekelne tapasztalt utazók véleménye a következő útvonalról. Busszal voltam Görögorszában, most autóval szeretnék menni, Szófiától délre már ismerős az út, ami Bulgáriát érinti bár csak buszból, de azért munkámból kifolyólag jól megfigyeltem - nem tanítóképzőbe jártam, ének - irodalom szakra) :)) és a szerb szakasszt is. 

De nem szeretem a szalagkorlátot bámulni és indokolatlanul sokat fizetni a pályáért ezért kérdezek a következő útvonalról:

- Magyarország: Cívisváros - Békéscsaba - Battonya                           kb 180 km 

átkelés Romániában

- Arad - Temesvár - Lugos - Karánsebes - Vaskapu                              kb 260 km

átkelés Szerbia Montenegróba a Duna hídon

- Kladovo - Negotin - Bukovce                                                                 kb 70 km

átkelés Bulgáriába

- Bregovo - Vidin - Montana - Berkovica - Kostinbrod - Szófia - Pernik - Blagoevgrad -

- Kualata                                                                                               kb 390 km átkelés Görögországba

                                                                          Debrecentől Kulatáig kb 900 km

 

Milyenek az útviszonyok, útminőségek ezeken az utakon különösen a Montanából egyenesen lefelé Szófiába vezető 85 km?

Milyen ,,illetékeket" kell fizetni az egyes határokon?

Milyen papírok szükségesek ezekbe az országokba?

Kell-e fizetni a Duna hídért? Kompozni nem akarok.... 

Ja és a jármű: Ford Escort

 

A hasznos tanácsokért cserébe: a www.bulgaria.lap.hu oldal, jobb oldalán a keresőknél van egy olyan, hogy ,,várostérképek", rákkatintav cirillbetűs oldal következik, a zöld térképen választva egy várost, mondjuk Montana, bal oldalon M1:300 K-t választva nagyon jó felbontású Bulgária térképhez jutunk, akár az egész ország kinyomtatható, balra jobbra, ferdén haladva a nyilakkal....... ilyen felbontású bolgár térkép nincs boltokban itthon....

 

 

 

                                                                                            

HT Miskolc Creative Commons License 2002.08.06 0 0 50
tavaly előtt és az azt megelőző évben mentem Románián-Bulgárián keresztül Görögországba, azt kell, hogy mondjam, hogy Románia minden tekintetben pozitívabb benyomást tett rám, mint Bulgária... szvsz tragikus, az aztán Balkán a javából...

de a kérdésédhez... mindkét alkalommal komppal mentem, 1x Becheten keresztül, másodszor nem ott, hanem Bechettől nyugatra - nem jut eszembe - talán pont Calafatnál, hát izgalmas volt, akkor még nagy volt a kamionforgalom, másodszor 4órát vártunk a kompindulásra.... Bulgárián keresztül úgy számolj, hogy a 60km/órás álagtempót meg lehet futni, de sok helyen radaroznak... pl Szófiánál az autópálya végén (helységtábla nincs !!! ) meg Szófiától délre olyan helyeken, ahol kanyar után (!) van sebesség korlátozó tábla...

Előzmény: dunaboy (49)
dunaboy Creative Commons License 2002.08.05 0 0 49
Sziasztok!

Csíkszeredából indulok Görögországba autóval. Ugy gondoltam, hogy Giurgiu/Rusze hataratkelest ejtek útba majd Szófián keresztül a megszokott úton megyek déli irányba Tesszalonioki felé. Mit tudtok mondani a Giurgiu-i hataratkelorol, mennyit kell varni, mennyibe kerul az atkeles? Milyen az utnak a minosege Rusze es Szofia kozott? Ugyanis arrol már olvastam, hogy Sofiatol delre teljesen elfogadhato. Javasolnátok inkább a Calafat-i atkelőt - Calafat nevetol es az ottani kompoktol meg az állítolagos várakozástól mar a hatam is borsodzik...Hány órán keresztül lehet átmenni Bulgárián normális tempoban? Ha van idődtök, kérlek írjatok egy pár sort.
dunaboy

aveviktor Creative Commons License 2002.06.10 0 0 48
Sziasztok.

Bulbárián keresztűl nem túl macerás, a határon mennyit kell állni?

Előzmény: bogyó (44)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!