Nehéz úgy információt adni, hogy nem írsz le semmit. Persze ehhez meg kéne először kérdezni, hogy mi alapján tudjuk beazonosítani:)
Elviekben ez egy alu váz, acél villával. A váz muffos, vagyis csőcsatlakozási pontokba beragasztott alucsövekből van, kb. 40 éves lehet, ami azt jelenti, hogy nem feltétlen bírja ki a használatot. Akkoriban a szintén francia ALAN vázak voltak ilyen technikával gyártva, és azokból elég sok megnyílt a ragasztási/stresszpontoknál.
Picit konkrétabban lehetne? Mert pl. ha 1990-2000 környéki darabról van szó, akkor óvatosan. Azok a karbon, kevlár csövek ragasztással kerültek az alu muffokra, és az akkori ragasztási/buborékeldolgozási technológia nem volt olyan szinten, ami hosszú távú megbízhatóságot jelentene.
Egy megfelelően nagy vödörbe mosószeres víz, abba a bukó.
Persze, felúszik a víz tetejére, de egy méretes súllyal (nagy nehezen) lent tartható. Az áztatás is elég jó hatású, de a végén átnyomogatom a pántot, majd bő zuhannyal öblítem.
Egy ideje használok motoros sisak-spray-t. Ezt a kendőre (télen a sapkába) fújom és sokkal később lesz "érezhető" a bukó...
Ez igencsak lehetséges, de nem látszik sehonnan, és ha így lett volna, biztosan arra fogták volna jó hangosan, bár lehet, a pedálszponzorgyár nem engedte az antireklámot.
Az most teljesen mindegy. Ahogy mondani szokás, a lónak 4 lába van, mégis megbotlik.
Valami mindenképpen történt amitől balra dőlés közben jobbra kormányzott, pedig aki tud biciklizni az ösztönösen tudja, hogy ilyenkor balra kormányoz. A motorosok szokták pont így balra bedönteni lassú menetnél, de ők tudatosan csinálják, míg mindenki más balra forduláskor ösztönösen fordít egy pirinyót jobbra, így balra fog dőlni, majd balra fordítja a kormányt.
Túl korán, túl gyorsan ült volna vissza a profik túlzott magabiztosságával?
Az a probléma, hogy akiről szó van, az 4x nyert Girót, 2x Tour-t, 4x VB-t, 2x Liége, Flandria, Strade, 3x Vuelta, Olimpiai bajnok, stb. A videó 2022-es, abban az évben nyert egy Giro-Tour-Vuelta-VB kombót, pár kisebb verseny mellett. Tehát elviekben tud kerékpározni. A bukásban megrepedt az alkarja, és így lett mezőnyben világbajnok.
Kezdem sejteni. Ott cseszhette el, hogy leült a nyeregbe, de nem tartotta előtte egyenesben, hanem még dőlésben volt. Éppen balra dőlt a bringa. Ekkor jobbra fordította a kormányt egy kicsit, ezen a ponton már kampec volt neki, mert itt dőlt ki teljesen, innen visszafordította és így szaladt bele a szegélykőbe. Szemből lehet jól látni a kormánymozdulatot, a leülést pedig hátulról. A máski kettő állva maradt, (az első végig, a hátsó persze csak addig amíg tudott)
3 éves kölkök csinálnak pont ugyanilyet akiket nem futóbringára ültettek először hanem támkerekesre, majd levették a támkereket és nem tudnak egyensúlyozni. Ők szoktak kapitális kacsázást csinálni majd még nagyobbat tanyázni.
Mindenki ugyanígy indult, kiállt a nyeregből, az összes csapat.
A két társához képest a középső csaj viszont jobban ingadozik jobbra-balra, de valaminek történnie kellett amiért előbb jobbra fordította a kormányt egy kicsit, innen még visszaállt, majd a következő ilyennél már nem tudott és balrakormányzáskor annyira gyors volt, és ott volt a szegélykő, hogy nekiment.
De, hogy mi okozhatta az első megingást azt kellene kideríteni, és ez lehetett a sporttárs által említett túlzott művelet. Az is beszédes, hogy "nem keresi a hibát" illetve amikor már ül és odamegy hozzá az edző akkor van egy pillanat, amikor kábé megöli a faszit. Anyanyelvi szinten mond neki valamit le is lehetne olvasni a szájáról, ilyen tipikusan akkor van amikor az illető pontosan tudja, hogy maga tehet mindenről. Ha nem így lenne, belerúgna a bringába, elterülne, balhézna, jajgatna, de itt azért semmi ilyen nincs, hiába adrenalinmaxon lehetett. F1-es pilóták a kormányt szokták verni saját balfaszság esetén és ott ücsörögnek még, majd kikecmeregnek, leülnek a kocsi mellé és bambulnak maguk elé, de senki ne szóljon hozzájuk.
A lánc utólagos helyzete annyira nem releváns, elég nagyot repült a bringa.
A kommenteket utólag kezdem olvasni, sok vélemény van, a hajtókar töréstől az első kerék gumi hibájáig.
Ami még videó alapján elképzelhető és nem zárható ki egyértelműen, mint az én verzióm vagy a hajtókar törés, az elől a nagy tányérról kistányérra leugró lánc, amit sokan írták, azaz első váltó hibát, ami szintén magyarázatot adhat a hirtelen beülésre, akár csak a hátsó kerék megcsúszása.
A videó alapján lehet elvileg látni, hogy kistányéron van a lánc. Gyakorlatilag én a videón a pedál letörést is láttam , szóval ez sem biztos :-))
Tény a bukás után a kistányéron volt a lánc, amikor vitték el a gépet 1:48-nál és a hátsó váltó letörve lógott a láncon.
A kommentek között azt írták, hogy a nyilatkozata szerint hirtelen elvesztette az egyensúlyát, de nem keresi, hogy miért.
A nagyítás nem az igazi, de talán látni, hogy a hajtókarhoz képest máshol a lába és nincs nyoma a pedálnak a hajtókaron, azaz nem a pedálról szakadt ki a lába. A hátsó kamera állásnál látni, hogy hirtelen berogy a nyereg elé miközben kibillen az egyensúlyából.
Mit csinált? Egyedül elesett, hogy klasszikust idézzek. Kiállt a nedves úton, ráterhelte a súlyt az első kerékre (a hátsón alig maradt súly és tapadás), ami megcsúszott oldalra egy pár mm-et, és mivel gyakorlatilag egy keréken egyensúlyozott előre dőlve, ezért csak elesni tudott.
Az első kerékre gyanakszom, leesett neki a szignógumija? Mielőtt nekirongyolt a szegélynek, már előtte is csinált egy fura kormánymozdulatot, de akkor még továbbment pár métert, majd utána jött a nagyobb kormánykorrekció ami után eltanyázott.
Most sem a konkrét tanázásnál volt a gebasz, hanem még azelőtt, amit nehéz észrevenni.
Alig két év alatt eltűntek a kopást jelző, gombostűfejnyi lyukacskák a nem túl olcsó kerekek felnijéről.
Ha tárcsafékes kerekek lenének, a lyukacskák még kiváló egészségnek örvendeznének. Így viszont azt jelzik elmúlásukkal, hogy a kerékszettnek lassan vége.
Ha tárcsafékes rendszer lenne, elég lenne a betéteket és a tárcsákat cserélni. Valószínűleg kevésbé terhelné meg a büdzsét.