Keresés

Részletes keresés

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2023.10.30 -1 0 29

(PDF) Dzsagfar Tarihi | Jenő József Rácz

Academia.edu

https://www.academia.edu ›

Dzsagfar_Tarihi

Baksi imánDzsagfar Tarihi/Dzsagfar története.

A volgai bolgárok ősi krónikájának a székelység és a magyarság őstörténetét érintő szakasza Álmos fejedelem ...

 

 

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.12.19 0 0 28

December 20-án, szerdán este 6 órakor lesz a TÁRIH-I ÜNGÜRÜSZ magyar ősgeszta hamisítatlan kiadásban megjelent kötetének bemutatója az MVSZ Magyarok Házában. A könyvet Grandpierre Atilla mutatja be.

 

A Tárih-i Üngürüsz, a magyar ősgeszta 907 előtt íródott magyar nyelven, valószínűleg rovásírással. Szent István korában latinra fordították, hogy átmentsék az utókornak, és a királyi könyvtár titkos részlegében várta, hogy eljöjjön az a kor, amiben napvilágot láthat. 1453-ban a török elfoglalta Székesfehérvárt, ekkor fordította le a török szultán tolmácsa a szultán számára.

 

Ezután négy évszázadot török földön töltött, majd 1860-ban Vámbéry Ármin fedezte fel Konstatinápolyban, hazahozta és átadta az MTA-nak. 120 éven át ismét nemlétezőnek tekintették. Csak akkor vált mégis ismertté, amikor ezt a tétlenkedést látva szorgos magyarok kikölcsönözték a török nyelvű kéziratot és megszervezték magyarra fordítását. Miután Grandpierre K. Endre nagyhatású tanulmányokat írt róla, a kiadást nem lehetett tovább halogatni, kiadták, de meghamisítva, jelentéktelenné silányítva.

 

Az eredeti, hamisítatlan kézirat most, ebben a kötetben lát először napvilágot Grandpierre K. Endre összes e témában megjelent írásával, Grandpierre Atilla bevezető tanulmányával, amelyek visszaadják ősgesztánk hitelét, és őstörténelmünket kiterjesztik Nimród magyar őskirályig.

 

A Tárih-i Üngürüsz legfontosabb nemzeti krónikánk, képes arra, hogy hathatósan hozzájáruljon a magyarság szellemi megújhodásához.

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.11.11 0 0 27

The Western Hun's Khans dynasty Djagfar Tarihi Annals alapján:

 

The Western Hun's Khans dynasty partial diagram is compiled primarily from the Djagfar Tarihi Annals, with no attempts to resolve the multitude of discrepancies contained in various accounts.

Each of the parallel branches present a dynasty in itself.

On this site can be found some details about all the rulers listed in the chart. For the listing of the dynasty, see WESTERN HUN'S KHAN DYNASTIES

 

http://s155239215.onlinehome.us/turkic/70_Dateline/71_Huns/HunKhansDiagramEn.htm

 

http://s155239215.onlinehome.us/turkic/11Miftakhov/Lecture_8En.htm

pejgeroj Creative Commons License 2017.01.25 0 1 26

@Bulümarban [óbolgár kán] fenyegetést láttak a függetlenségükre, ezért háborúval kezdték őt fenyegetni. A kán kénytelen volt a baskortokhoz [baskírok] menni, akik megvédték a honokat [vagy khonok, hunok], és ezek [bulgárok] a „szeber” nevet („szövetséges”), [ld. még alább] kapták a baskortoktól [baskírok]. A türkök a baskortokat ugüroknak nevezték, ezek ugyanolyan önfejűek voltak, mint a türkmének. Alp Baradzs-t imádták

 

@A kánt [Bulümárt] az éhínség késztette Nyugatra menni. Kénytelen volt elhagyni az Idel-folyónál lévő szállás

 

nagyon hasonlt Voloamber (Balambér) hun vezér nevére.

(és az ugür a türk üngürüsz féle kiejtésre)

 

Bagamér 410--425 (?433)

A 4440. medvetoros évben (Kr.u. 400) megrendezték a birodalmi Nagy-Szalát. Hunyor gyermekei: Bagamér, Munzuk, Udin és Bősárkány, valamint Uruk-Dargin fia, Ojbársz ezen úgy gondolták, hogy mivel Ordosz veszélyeztetve van, Pannon-föld térségében kellene előkészíteni az új sámánközpontot.

 

Ezen döntést támogatta még az a tény is, hogy Ordosz környékén ekkor már egyre gyakoriabbak voltak a földrengések és a kinajok is komoly veszélyt jelentettek. Emiatt a sámánközpontot is szükségessé vált áthelyezni a Melegvizek Birodalmába. Hunyor a fiát, Bagamér ifjú­sági fősámánt jelölte ki utódjául,...

364-ben a tárkányok elindultak a Kárpátok felé, hogy a szorosokat, átkelőhelyeket megtisztítsák, az utakat rendbetegyék. Megindult a tartalék alkatrészek, szerszámok, fegyverek gyártása is. Egy évvel később kezdték meg a törzsszövetség vezetőrétegének képzését. A nagy nyelvtudással rendelkező beavatottak hun-rasna-pannón-kabar ifjai közül jónéhányat elküldtek Bizáncba és Rómába puhatolózni, információt szerezni.

371-ben a végzős ifjak Kabarföldre lovagoltak, s ott szövetséget kötöttek a Meleg Vizek birodalombeli törzsekkel, akik pedig kapcsolatot létesítettek a gótokkal, vandálokkal, gyepidákokkal, s így összesen 48 tömény, azaz 480 000 fős sereg állt a rendelkezésükre. A Rasna-etruszk szövet­ség szintén a hunok mellett állt.

377-ben aztán megkezdődött a hunok honfoglalása. Pannónia elfoglalásával nagy zavar keletkezett, amit még az is tetézett, hogy kihirdették a rabszolgák felszabadítását.

...a gótok beáramlását nem tudták megakadályozni, ezért már 378-ban legyőzték a császárt, ekkor gótokkal együtt hunok is behatoltak Pannóniába. Ekkor Bagamér volt a fősámán, míg az öccse Udin nyugati fővezér lett, aki a Jász-síkságra tette át a székhelyét

Előzmény: Ec pec kimehecc a (23)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.21 0 0 25

Nagyon koszonom!

Előzmény: Ec pec kimehecc a (23)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.21 0 0 24

Nagyon erdekes lehet...

Előzmény: Ec pec kimehecc a (21)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.01.17 0 0 23

A Dzsagfar Tarihi egyes magyar vontakozású részletei :

http://epa.oszk.hu/00000/00007/00052/pdf/Mikes_International_0313_071-085.pdf

watch-fire Creative Commons License 2017.01.04 0 0 22

Senkit nem zavar, hogy nem lehet rendesen elolvasni?

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.01.04 0 0 21

Hol volt, hová lett Ős-Buda? - Dr. Lánszki Imre, Jakab István
https://www.youtube.com/watch?v=Wg0QXzlcn_A
(5014 megtekintés)

A beszélgetés során erről a könyvről van szó:

Historia delle attioni de Re dell'Ungaria ... In cominciassi dall'anno 368 ... 

 

(A Magyar királyság története 368-tól)

(A könyv bolognai aukciójának a széljegyzete: "Magyarországra nem kerülhet/szállítható")

szerző: Ciro Spontoni
https://books.google.co.uk/books?id=nHRUAAAAcAAJ&pg=PA9&hl=hu&source=gbs_toc_r&cad=4#v=onepage&q&f=false
---

https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fbooks.google.co.uk%2Fbooks%2Fdownload%2FHistoria_delle_attioni_de_Re_dell_Ungari.pdf%3Fid%3DnHRUAAAAcAAJ%26hl%3Dhu%26output%3Dpdf%26sig%3DACfU3U0kAgn36-We5YHPNpCi_SsfrgnQRg

 

(Ki tud erről a könyvről többet? Fordítása van-e?)

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 20

Koszonom a megtisztelest.

Előzmény: Ec pec kimehecc a (19)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.30 0 1 19
Előzmény: Ec pec kimehecc a (14)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.26 0 0 18

A Dzsagfar Tarihi kronika szerin a bolgarokrol

1. a bolgarok nem voltak torokok es nem volt lovas nep, de kituno ijjaszok voltak

2. csapas (jarvany, betegseg) sulytotta a bolgar nep asszonyait

3. egeszseges asszonyok utan kutatva a bolgarok leigaztak a Kytai torokoket es felesegul vettek ezek leanyait

4. a bolgarok megtanultak a torokok nyelvet, akiket megadoztattak, megtanultak lovagolni es torok pancelt meg fegyvereket csinaltattak maguknak

5. megtiltottak a torokoknek a fegyver es pancel viselest

6. ellensegeskedest szitottak a Kytai es a Hin nep kozott

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.26 0 0 17

Dzsagfar Tarihi (Dzsagfar Krónikája)

 ....

 

RÉSZ: A bolgárok ősi története (kb.?? - 360 AD - 378 AD)

A mi kezdetünk kezdete az Imen és Sind törzsekben van. Gadbulla ibn Mihály Bashtu azt írta, hogy az Imen törzs népe elszigetelt családokban élt az Amul (Ámul, Amu-darja?) folyó mindkét partján, ami tele volt kigyókkal. Ôk halásztak, vadásztak és gyümölcsöket gyûjtöttek. A kigyófélelem miatt az emberek nem mertek a folyón átmenni és halásztak a folyóparton. Csakhogy egynek azok között, Boyannak, kompja volt és a kigyók nem zavartak ôt. És mert ô egyedül kötötte össze a családokat a folyó mindék oldalán és mivel nagyon bátor és becsületességes volt, a nép fônôkké válsztotta ôt. Amikor Boyan öreg lett és beteg is, a fiai elhagyták ôt a sors kegyelemének. Aztán ő kezdte kérni a Mindenhatót, hogy adjon egy fiút, aki segítsen. A Teremtô egy hatalmas halat adott az ô gólyalábos (cölöpös) házához, amelynek bal fülébôl kijött mint egy kigyó, az ô fiatalabb fia, Idjik. Boyan halála után a törzsi nôk kezdettek halva születetteket szülni és Idjik összegyûjtötte a férfiakat, majd elindult velük az ô fiútestvére, Laish birtokaihoz és aztán a Hon-hegyekbe. Ott, ő  fejedelem lett az Imenok bátorsága miatt, akik kiváló íjászok voltak. A Kytai (Kínai?) törökök, akik alárendeltek voltak neki, félig sült húst ettek és soha nem tisztultak a vízben, mert a farkas Chin utódai voltak, és törekedtek a tetvekkel bírni, úgy mint ô. Ha a tetvek túl bosszantóknak kezdettek lenni a Kytaiknak, akkor ôk, mint a farkasok, megölték a tetveket a fogaikkal. A Kytai törökök asszonyai és lányai szabadon párosodtak bármilyen férfivel, amikor csak lehetséges volt. Az Imenek nem bírtak látni ilyen népet. A Kytaiktól számos lányt vettek el, akik nem szoktak hozzá az anyai piszokba és paráználkodásba, és az Imenek, Idjik által vezetve, kezdtek költözni az egyik török településrôl a másikra, hogy ne lássák sokáig a Kytaik hitvány életét. A hegyeken nem voltak nagy folyók, hogy hajózni lehessen, és az Imeneknek gyalogolniuk kellett. De nehéz volt, és Idjik a népének megmondta, hogy tanuljanak meg lovagolni a lovakon, amik Kytai törököknél voltak. Idjik parancsolta, hogy a nép gyüljön össze, és legyen ennivalójuk és az adó legyen előkészítve megérkezése elôtt. A tartózkodása alatt rendeléseket csinált, ítélt, és utasításokat adott. A gyülést djienneknek hívták... Hogy a törökök között tudtak élni, az Imeneknek kellett tudniuk azok nyelvét..." Amikor a lányok felnőttek, a Imenek, aki felnevelték őket a maguk módján, elvették őket feleségként és nevezték magukat és utódaik Honoknak. Az igényesség miatt, soha nem nőtt közeli viszony a Kytaikhoz, és azok is gyűlölték őket cserébe. Féle a lázadástól, Idjik vette az összes török fegyvergyártókat, öltöztette népét és lovaikat vas páncélba, és megtiltotta a Kytaiknak hogy fegyvereket és láncpáncélt viseljenek. Elrendelte, hogy küldjék ennek a törzsnek a legrosszabb bajkeverőit razziákba a Hinok ellen, hogy azok támadják meg a Hineket a Honok helyett ...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.24 0 0 16

RÉSZ: A bolgárok ősi története (kb.?? - 360 AD - 378 AD)

A mi kezdetünk kezdete az Imen és Sind törzsekben van. Gadbulla ibn Mihály Bashtu azt írta, hogy az Imen törzs népe elszigetelt családokban élt az Amul (Ámul, Amu-darja?) folyó mindkét partján, ami tele volt kigyókkal. Ôk halásztak, vadásztak és gyümölcsöket gyûjtöttek. A kigyófélelem miatt az emberek nem mertek a folyón átmenni és halásztak a folyóparton. Csakhogy egynek azok között, Boyannak, kompja volt és a kigyók nem zavartak ôt. És mert ô egyedül kötötte össze a családokat a folyó mindék oldalán és mivel nagyon bátor és becsületességes volt, a nép fônôkké válsztotta ôt. Amikor Boyan öreg lett és beteg is, a fiai elhagyták ôt a sors kegyelemének. Aztán ő kezdte kérni a Mindenhatót, hogy adjon egy fiút, aki segítsen. A Teremtô egy hatalmas halat adott az ô gólyalábos (cölöpös) házához, amelynek bal fülébôl kijött mint egy kigyó, az ô fiatalabb fia, Idjik. Boyan halála után a törzsi nôk kezdettek halva születetteket szülni és Idjik összegyûjtötte a férfiakat, majd elindult velük az ô fiútestvére, Laish birtokaihoz és aztán a Hon-hegyekbe. Ott, ő  fejedelem lett az Imenok bátorsága miatt, akik kiváló íjászok voltak. A Kytai (Kínai?) törökök, akik alárendeltek voltak neki, félig sült húst ettek és soha nem tisztultak a vízben, mert a farkas Chin utódai voltak, és törekedtek a tetvekkel bírni, úgy mint ô. Ha a tetvek túl bosszantóknak kezdettek lenni a Kytaiknak, akkor ôk, mint a farkasok, megölték a tetveket a fogaikkal. A Kytai törökök asszonyai és lányai szabadon párosodtak bármilyen férfivel, amikor csak lehetséges volt. Az Imenek nem bírtak látni ilyen népet. A Kytaiktól számos lányt vettek el, akik nem szoktak hozzá az anyai piszokba és paráználkodásba, és az Imenek, Idjik által vezetve, kezdtek költözni az egyik török településrôl a másikra, hogy ne lássák sokáig a Kytaik hitvány életét. A hegyeken nem voltak nagy folyók, hogy hajózni lehessen, és az Imeneknek gyalogolniuk kellett. De nehéz volt, és Idjik a népének megmondta, hogy tanuljanak meg lovagolni a lovakon, amik Kytai törököknél voltak. Idjik parancsolta, hogy a nép gyüljön össze, és legyen ennivalójuk és az adó legyen előkészítve megérkezése elôtt. A tartózkodása alatt rendeléseket csinált, ítélt, és utasításokat adott. A gyülést djienneknek hívták... Hogy a törökök között tudtak élni, az Imeneknek kellett tudniuk azok nyelvét..."

 

A Dzsagfar Tarihi kronika szerint:

1. a bolgarok nem voltak torokok es nem volt lovas nep, de kituno ijjaszok voltak

2. csapas (jarvany, betegseg) sulytotta a bolgar nep asszonyait

3. egeszseges asszonyok utan kutatva a bolgarok leigaztak az Amul folyo menti torokoket

4. a bolgarok megtanultak a torokok nyelvet, egybeolvadtak a torokokkel

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.24 0 0 15

Koszonom.

Előzmény: Ec pec kimehecc a (14)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.22 0 0 14
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 13

Azert szukseges a Dzsagfar Tarihi is (a tobbi kronikak melle), hogy jobban ki tudjuk bogozni mi is tortent valojaban es hogyan is tortent valojaban ez a "kulonos magyar-baskir hazassag". De ehez kell egy magyar forditas.

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 12

Igy alakulhatott ki egy magyar-baskir torzsszovetseg:

 

Baskírok és magyarok: A források

http://www.nyest.hu/renhirek/baskirok-es-magyarok-a-forrasok

 

Rubruk útibeszámolójának finnugor vonatkozású részletei

(Az idézetek a Julianus barát és napkelet felfedezése című kötetből valók.)

(V/5) Öltözékükről és viseletükről tudja meg felséged, hogy... Oroszországból, Moksa[mordvin]-földről, Nagy-Bolgár-országból, Baskíriából, azaz Nagy-Magyarországból és a kirgizektől - ez csupa erdő borította északi tartomány - és még sok más nekik hódoló, északi fekvésű országból szállítják a különféle értékes szőrméket... (216.)

http://mek.oszk.hu/02100/02101/02101.htm#1

Előzmény: Törölt nick (10)
Tomtom76 Creative Commons License 2016.11.18 0 1 11

Konklúzió?

 

Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 10

Az teny hogy a Kazar Birodalom gyengulese es felbomlasa uj allamalakulatokat (torzsszovetsegeket) szult.

 

 

 

 

Előzmény: Ec pec kimehecc a (9)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.18 0 0 9
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 8
Előzmény: Tomtom76 (6)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 7

Kabard- és Balkárföld Oroszország egy Észak-Kaukázusban elhelyezkedő föderációs alanya. A türk nyelvű balkárok a nyelvészek szerint valószínűleg a bolgárok névadói, a balkároktól elfoglalt területeken alakulhatott ki a bolgár nyelv is.

 

Magyar vonatkozásai

A balkár néphagyomány szerint a balkárok őséhez, Malkárhoz sikeres vadászat közben csatlakozott Misaka és Majar (vagy Madyar) s azután együtt éltek.[2]

Minden szempontból a kabardok a legalkalmasabbnak tűnő jelöltek, akiknek közük lehet a magyar őstörténetből ismert, a honfoglalókhoz csatlakozott, bolgár-törökként valószínűsített kabar törzsekhez.

„Ott a Kaukázus hegylánca feletti mezőségen és völgyeiben máig is él egy néptörzs, mely magát kabardnak nevezi. A Malka, Bakszán, Csegem, Cserek és Terek folyó völgyében laknak, s tartományukat a Terek két részre osztja: a nyugati Nagy- és a keleti Kis-Kabardára. Ezeken innen, a Kubán és mellékfolyói mentén, a mostanság cserkesz (saját nyelvükön adighe) gyűjtőnéven nevezett népnek más törzsei élnek: sapsi (sabszik, sapsug), abaza, abaszek, beszléni stb. név alatt. Nyelvük (a kabardokkal együtt) egy és ugyanaz, csak nyelvjárási különbség van köztük. Néptípusuk, ruházatuk, szokásaik, jellemvonásaik, foglalkozásuk feltűnő rokonvonásokat és hasonlatosságot tüntet fel a mi népünkkel. Főfoglalkozásuk az állattenyésztés és a földmívelés. Főként a lótenyésztés az, amire legfőbb gondjuk van. Kitűnő lovakat tenyésztenek (a kabard bélyegű, s általában a cserkesz ló hírneves, keresett árucikk), s ők maguk is mesteri lovasok. Címeres szarvú fehér ökreik, teheneik a mi ősi marhaállományunkra emlékeztet. Ruházatukban a testhez álló cserkeszkabát, amely derékon szíjjal átkötött, s kindsál (cserkesz tőr) lóg le róla, s mellén két oldalt patrontokokkal van díszítve, sokban hasonlít a magyar zsinóros atillához. Téli felöltőjük pedig, a fekete burka (ványolt gyapjúnemezből) a magyar gubának édestestvére. Táncuk hasonló a lassú csárdáshoz, dalaik a mai bús kesergő dalainkhoz. Szőnyegeik olyanok, mint a székely festékesek. Italuk árpasör (sera). Feltűnő - írta egy orosz tábornok - a kabard nők nemzeti öltözetének, s díszítésének hasonlatossága a magyar huszár dolmányához.” - Szádeczky Kardoss Lajos: Kaukázusi utazásunk. Kolozsvár, 1898.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kabard-_%C3%A9s_Balk%C3%A1rf%C3%B6ld#cite_note-2

Előzmény: Tomtom76 (6)
Tomtom76 Creative Commons License 2016.11.18 0 1 6

"1. kabarok (Κάβαροι), aszfali-szavard kozarok, vagy mas mai neven kabardinok"

Biztos, hogy a kavarok voltak a szavarti aszfalik????

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 5

Forditotarsakat toborzok :) Gyertek mellem!

 

 

[...]1. RÉSZ: A bolgárok ôsi története (kb.?? - 360 AD - 378 AD)

A mi kezdetünk kezdete az Imen és Sind törzsekben van. Gadbulla ibn Mihály Bashtu azt írta, hogy az Imen törzs népe elszigetelt családokban élt az Amul folyó mindkét partján, ami tele volt kigyókkal. Ôk halásztak, vadásztak és gyümölcsöket gyûjtöttek. A kigyófélelem miatt az emberek nem mertek a folyón átmenni és halásztak a folyóparton. Csakhogy egynek azok között, Boyannak, kompja volt és a kigyók nem zavartak ôt. És mert ô egyedül kötötte össze a családokat a folyó mindék oldalán és mivel nagyon bátor és becsületességes volt, a nép fônôkké válsztotta ôt. Amikor Boyan öreg lett és beteg is, a fiai elhagyták ôt a sors kegyelemének. Aztán ô kezdette kérni a Mindenhatót, hogy adjon egy fiút, aki segítsen. A Teremtô egy hatalmas halat adott az ô gólyalábos (cölöpös) házához, amelynek bal fülébôl kijött mint egy kigyó, az ô fiatalabb fia, Idjik. Boyan halála után a törzsi nôk kezdettek halva születetteket szülni és Idjik összegyûjtötte a férfiakat, majd elindult velük az ô fiútestvére, Laish birtokaihoz és aztán a Hon-hegyekbe. Ott, ô fejedelem lett az Imenok bátorsága miatt, akik kiváló íjászok voltak. A Kytai törökök, akik alárendeltek voltak neki, félig sült húst ettek és soha nem tisztultak a vízben, mert a farkas Chin utódai voltak, és törekedtek a tetvekkel bírni, úgy mint ô. Ha a tetvek túl bosszantóknak kezdettek lenni a Kytaiknak, akkor ôk, mint a farkasok, megölték a tetveket a fogaikkal. A Kytai törökök asszonyai és lányai szabadon párosodtak bármilyen férfivel, amikor csak lehetséges volt. Az Imenek nem bírtak látni ilyen népet.A Kytaiktól számos lányt vettek el, akik nem szoktak hozzá az anyai piszokba és paráználkodásba, és az Imenek, Idjik által vezetve, kezdtek költözni az egyik török településrôl a másikra, hogy ne lássák sokáig a Kytaik hitvány életét. A hegyeken nem voltak nagy folyók, hogy hajózni lehessen, és az Imeneknek gyalogolniuk kellett. De nehéz volt, és Idjik a népének megmondta, hogy tanuljanak meg lovagolni a lovakon, amik Kytai törököknél voltak.

 

Ki akar segiteni a forditasban?

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 4

Sajnalom.... Lehet modositani?

Előzmény: Ec pec kimehecc a (2)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.18 0 0 3

A korai forrasokbol:

 

1. De administrando imperio, közkeletű rövidítéssel: DAI

2. Cagfar tarihi (Dzsagfar tarihi), közkeletű rövidítéssel DT

Biborbanszuletett Konsztantin szerint a mi nepunknek 8 torzse volt (DAI).

Baxşi İman szerint pedig negy torzsunk volt (DT).

Melyik a helyes? Talan mindketto, mivel valszeg eredetileg csupan negy torzsunk volt, azutan lett nyolc.

 

Ezek nevei a DAT szerint:
1. kabarok (Κάβαροι), aszfali-szavard kozarok, vagy mas mai neven kabardinok
ro.wikipedia.org
2. nyék (Νέκη)
3. megyer (Μεγέρη)
4. kürtgyarmat (Κουςτουγερμάτου), vagy mai mas neven kürt=kurd-jurmaty (kurd-baskirok)
hu.wikipedia.org
hu.wikipedia.org
5. tarján (Ταριάνου) vagy tar-kan(y) (türkök)
6. jenő (Γενάχ) vagy jenei (baskirok)
7. kér (Καρή)
8. keszi (Κασή) vagy keszü


Előzmény: Paleokrites (1)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.18 0 1 2

A tagolásán javítani kellene, túl hosszú sorok jönnek létre...

 

 

 

Paleokrites Creative Commons License 2016.11.17 0 1 1

érdekes rajzolat, kíváncsi vagyok honnan hova jut el...., az ősmagyarság elődeiről jó lenne többet tudni, avagy kikkel keveredtek i. e.-ről

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.17 0 0 0

Dzsagfar Tarihi (Dzsagfar Krónikája)

 

 

1. RÉSZ: A bolgárok ôsi története (kb.?? - 360 AD - 378 AD)

A mi kezdetünk kezdete az Imen és Sind törzsekben van. Gadbulla ibn Mihály Bashtu azt írta, hogy az Imen törzs népe elszigetelt családokban élt az Amul folyó mindkét partján, ami tele volt kigyókkal. Ôk halásztak, vadásztak és gyümölcsöket gyûjtöttek. A kigyófélelem miatt az emberek nem mertek a folyón átmenni és halásztak a folyóparton. Csakhogy egynek azok között, Boyannak, kompja volt és a kigyók nem zavartak ôt. És mert ô egyedül kötötte össze a családokat a folyó mindék oldalán és mivel nagyon bátor és becsületességes volt, a nép fônôkké válsztotta ôt. Amikor Boyan öreg lett és beteg is, a fiai elhagyták ôt a sors kegyelemének. Aztán ô kezdette kérni a Mindenhatót, hogy adjon egy fiút, aki segítsen. A Teremtô egy hatalmas halat adott az ô gólyalábos (cölöpös) házához, amelynek bal fülébôl kijött mint egy kigyó, az ô fiatalabb fia, Idjik. Boyan halála után a törzsi nôk kezdettek halva születetteket szülni és Idjik összegyûjtötte a férfiakat, majd elindult velük az ô fiútestvére, Laish birtokaihoz és aztán a Hon-hegyekbe. Ott, ô fejedelem lett az Imenok bátorsága miatt, akik kiváló íjászok voltak. A Kytai törökök, akik alárendeltek voltak neki, félig sült húst ettek és soha nem tisztultak a vízben, mert a farkas Chin utódai voltak, és törekedtek a tetvekkel bírni, úgy mint ô. Ha a tetvek túl bosszantóknak kezdettek lenni a Kytaiknak, akkor ôk, mint a farkasok, megölték a tetveket a fogaikkal. A Kytai törökök asszonyai és lányai szabadon párosodtak bármilyen férfivel, amikor csak lehetséges volt. Az Imenek nem bírtak látni ilyen népet.A Kytaiktól számos lányt vettek el, akik nem szoktak hozzá az anyai piszokba és paráználkodásba, és az Imenek, Idjik által vezetve, kezdtek költözni az egyik török településrôl a másikra, hogy ne lássák sokáig a Kytaik hitvány életét.

 

Ki folytatja?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!