Te vagy az, aki ha egymilliót keresnél havonta, akkor amiatt sírnál, hogy bezzeg Svájcban másfelet keresnek. Ha megkapnád a másfelet, a dubaji 2 millióra vágynál, ott pedig a melegre panaszkodnál.
Kb. 10 szót tudok németül, uh. ezt hagyjuk. A szégyenpénz meg egy ugyanolyan szleng, mint a pulykapénz. Itthon is kapják, csak nem ekkora mértékben. Egyfajta pótlék, az átlag ember számára megbotránkoztató, undorító munkát végzők számára.
Pár százalék járulékcsökkentéssel senki nem nyer semmit, csak az állam veszít sokat. Szerintem a közszolgáltatások lehető legmagasabb színvonalra fejlesztésének kell elsőbbséget élveznie. Azt például jó látni, hogy korszerű, jó állapotú járművei vannak a közszolgáltatóknak, nem lepattant Zsukok.
Az egyik haverom kiment Ausztriába kukáskocsit vezetni. Minimális német tudás volt csak az elvárás a jogsin kívül. Friss C jogsija van! A gkv és a rakodók ugyan annyit keresnek. Nettó alapbér 1200 EUR, 100 % szégyenpénz, 30 % veszélyességi pótlék. 2760 EUR, átszámítva forintra, több, mint 800 ezer nettóban!
A válság előtt is minden szép volt, biztató, rózsaszín, teljes erőből dübörgött a világ gazdasága... miközben a bankok már nagyban csaltak, hazudtak, és mindent a profitnak rendeltek alá. De teljes lendülettel és hamis mosollyal fújták tovább a lufit. Vette fel mindenki a jutalékát.
Aki itt 5 évre előre ilyet jósol, az a minden így marad optimálisan-ból indul ki. Arra meg nem sok esély van.
A 2013-2015. közötti időszakban a szakszervezet szerint 8 százalékkal csökkent a fizikai munkavállalók jövedelme, ami a társaság nagyjából 2900 alkalmazottjának 80 százalékát teszi ki - nyilatkozta a Népszavának Király András, a HVDSZ 2000 szakszervezet elnöke. Az érdekvédőknek egyébként a vállalat mérlegeiből és egyéb forrásokból kellett kiszámítani a jövedelemcsökkenést, mert a munkáltatótól kezdetben nem kapták meg a szükséges adatokat. A jövedelem csökkenést az FKF vezetői sem tagadták, csak a mértékében tértek el a vélemények.
A gépi úttisztítók és a kukásautó-sofőrök nettó átlagalapbére nem éri el a 120 ezer forintot, a hulladékrakódóknál azonban ez alatt marad. Pótlékokkal együtt nagyjából átlag 140 ezer nettót visznek haza a sofőrök és 110-120 ezer forint körül a hulladékrakódók. A kézi úttisztítók még ennél is rosszabb helyzetben vannak. Mindegyik esetben messze a magyar átlagbér alatt keresnek.
Miután a baloldali együttérzők kirítták magukat a Kisember alacsony fizetésén, már jöhetnek is a liberális vállalkozók, akik az emelkedő bérköltségek miatt jajonganak.
A versenyszférában kevésbé nőnek, ott pótolni kell azokat akiket elsősorban az állam elszív. Ez nem egy fenntartható modell. (Meg a versenyszféra is kérdéses, hogy ennek mekkora része valódi és nem állami vagy uniós pénzből működő.)