100%-hogy nem. Persze hogy van egy új autónak ilyen kipárolgása, de egy 10 éves autónak biztos hogy nincs. Én az ASX-em teljesen újan vettem, max 3 hónapig volt új szaga.
Köszönöm a segítőkész hozzászólást, természetesen megy szervízbe, csak amíg nem hoztam el, babonából nem kértem időpontot. Ez szerintem nem klíma szag, ez a beltérben felhasznált anyagok kipárolgása. 2016 és 2020 között egy flottakezelő cégnél dolgoztam és az egyik partnernek jópár ilyen asx-e volt, újkoruktól megvolt ez a szag.
Üdv, Jani vagyok, szombat óta Asx tulaj. 2016, 91.xxx km. A próbakör alatt egyáltalán nem tűnt fel, de utána le lett egy hétre állítva és most elég orrfacsaró bűz van benne, leginkább az istállószagra emlékeztet. Itt a fórumon nem talàltam reláváns bejegyzést, ezért megkérdezném, hogy mit lehet ellene tenni? Már több asx-et is vezettem, utólag beugrott, hogy azokba is érezhető volt, sőt a Priusos közösség is panaszkodik erre.
Ez a szomorú! Milyen jó lenne a japán colt, vagy lancer, vagy carisma! De hát mit várjunk ha egyes mercedesbe is renault dizel van! Toyotába meg bmw! Kihalnak a jó autók!
Ja tényleg a 2024-es asx-be renault motor van, mert csak az embléma van az elején meg a hátulján átt cserélve mitsubishire, amugy egy captur sajnos! Remélem rosszul olvastam!
Akkor tényleg fére értettél, mert én nem gondoltam a Renaultra, tudom hogy az asx-be japán motor van,azért is akarok azt venni! Talán kivétel az 1.6l diesel ha jól tudom!Én csak általánosságba irtam hogy a mai autók java milyen motorokkal jön ki a gyárból! Mondjuk a captur 0.9l turbóról tudnának a tulajdonosok mesélni!
Márkaszervizben csevegtem, feltételezem ott jó a tapasztalat, meg gondolom ők azt teszik bele,amit kell. Váltó 0 kilométeresen is szar volt, gondoltam vagy nagyon megbízható amúgy, vagy olcsó, ha így hagyják benne. De megszoktam. Rozsda : hát igen, figyelni kell, nem kérdés, de azért ezerszer inkább egy ilyen mitsu, mint bármilyen kávédaráló motor turbóval,ami fixen nagyon hamar kinyúlik.
Ezt nem tudtam, outlander túl nagy nekünk! Most toyota corolla vsn 1.6 benzin 110 lovas, de szegény 2004 12-dik havi 268 ezer kilóméterrel! Ezzel sincs baj még!
Ez miatt ne vegyél mást, hanem válogass kritikus szemmel. Az összes 10+ éves autónak ugyan ezek lehetnek a hibái. legendásan megbízható Honda jazz is pontosan így tehető tönkre szar olajjal, vagy a Toyoták.
Nem a kínálat aljáról kell válogatni és meg kell nézni alaposan.
Én az enyémet 170.000km-el, 9 évesen adtam el, a motorja hibátlan volt, a váltó közepesen akadozós, rozsda szintjén már kezdődtek a gondok, de még csak a kicsi gondok. De én pont nem akartam már ezekkel a gondokkal foglalkozni, így vettem magamnak másféle gondokat :-)
És a sok alkatrészkereskedő oldal sem segít, rákeresve egyes oldalak akár 15w40-es olajat is írnak hozzá! baszki, az öreg traktorokba való, nem bármiféle autóba ami 30 évnél fiatalabb...és tuti van aki beleteszi ezt a mézet is.
Akkor lehet veszek mást, irhatnál olyan tipusokat amibe mindegy milyen olajat öntök és hidegen is nyomhatom neki és egész télen nem kell lemosni, mert a rozsda nem kezdi ki! Ja és garancia lejárta utánn, ne kelljen már szervizbe vinnem! Egyezzünk meg abba hogy a mai hiper szuper 900 vagy 1000-es 3 hengeres turbós csodáknál 3-szor annyit kibír!Nem szeretek vitatkozni, nem is azért irok ilyen oldalra mint sokan mások!
Nem sarkos, elég itt visszaolvasni. Vagy Facebook márkacsoportokban. Az autó gyárilag 0w20-as olajjal jön a gyárból. Ezt gyakorlatilag soha senki nem tesz bele ahogy 0w30-at sem. Az 5w30-al is elég jók a tapasztalatok, ez már gyakrabban alkalmazott olaj, de a többség 5w40-el jár ami már nagyon-nagyon messze van attól ami ennek a motornak jó, különösen ha sok rövid táv van a felhasználói profilban. Dél Olaszban, hosszabb távokra persze az is jó választás lehet.