meghalt paul badura skoda. fellegi beethoven szonátáiról tartott előadásain hallottam róla először. réges régen. ebbe a topikba hozom. most látom,hogy ez a topik se volt túl rossz. Piqor. szabó ervin könyvtár stb.stb.
In Memoriam PAUL BADURA-SKODA W.A. Mozart Adagio in C for Glass Harmonica, K.356/617a
Busoni alkalmat arra, hogy előhozzam ezta topikot -és ebben aztán már szinte mindenki szerepel.!!!!
Ferruccio Busonis Klavierkonzert in LuzernGoethe und die Quälgeister Fünf Sätze, achtzig Minuten Spieldauer, und am Ende besingt ein Männerchor im Goethe-Ton die Einheit mit dem Göttlichen: Busonis Klavierkonzert ist ein Monstrum – und ein aussergewöhnliches Erlebnis.
Im fragwürdigen Wettbewerb des längsten, schwersten und in jeder Hinsicht ausgefallensten Solokonzerts hat es die Nase vorn: das «Concerto» op. 39 für Klavier und Orchester von Ferruccio Busoni. Nicht genug, dass dieses 1904 uraufgeführte Werk fünf Sätze umfasst und eine Spieldauer von 80 Minuten erreicht. Im Finale verdeutlicht Busoni sein tondichterisches Anliegen, indem er überdies, nach dem Vorbild von Beethovens 9. Sinfonie, menschliche Stimmen hinzuzieht: Ein sechsfach geteilter Männerchor raunt Goethisch-Pantheistisches («Hebt zu der ewigen Kraft eure Herzen!») aus dem «Aladdin»-Drama von Adam Oehlenschläger. Dies alles erscheint uns heute herrlich hypertroph, wie eine grosse Wundertüte aus dem Fin de Siècle, der im steten Wechsel visionäre Geistesblitze und arg «lisztige» Quälgeister entspringen, die es bevorzugt auf den armen Pianisten abgesehen haben. Der Koreaner Kun Woo Paik lässt sich davon bei der Wiederaufführung des Stücks im Luzerner Kultur- und Kongresszentrum nicht im Mindesten beeindrucken – er hält mit freundlicher Gelassenheit die Balance zwischen dem weltanschaulichen Furor und virtuosen Exzessen. Ohne Frage: ein Problemstück – und doch ein Höhepunkt in dem wegweisenden Busoni-Zyklus, den das mutige Luzerner Sinfonieorchester unter Leitung seines Chefdirigenten James Gaffigan in dieser Saison bestreitet.
EGY lépést teszel hátra, hogy kényelmesen mehessél előre KETTŐT (vagy többet)
Steff ből még itt is előjön az anarchista: össze-vissza, előre-hátra tekereg, míg célját eléri. (valójában a III/3 ügynököket akarja lerázni tudatalatt)
Szerintem iylen trükköket még TANN sem tudott a villamosokról.
Állva HVG-t, ülve könyvet. Annak idején minden reggel a 2-es villamosos trükkhöz folyamodtam munkába menet, de sokkal megátalkodottabban: 10-15 percet sétáltam „rossz felé”, felszálltam a kívánt buszra, leültem, és mentem vele egy újabb 10-15 perces hurkot szintén „rossz felé”, csak hogy magát a 40-45 perces voltaképenni utat kényelemben, könyvbe merülve élhessem át. Ehhez persze nem árt olyan munkahely, ahova nem kell pontosan beérni.
:) Bár vizionáltam némi individualista torzulást, ha egyetlen szóval kell kifejeznem (Macsek kívánsága volt!), nekem is tetszett. Sajnálom, hogy éppen a leglényegesebb ponton tér el a véleményem Németh Zsombor korrekt írásától.
Kedves Pigor, a kritikát elolvasva fel nem foghatom, milyen szétesésre fülelt fel a kritikus a lassú tételben - a felépítés kitűnő volt, remek utalásokkal és ívekkel. Sajnálom, hogy nem tudod eldönteni a kérdést :)
"Hosszasnak" épp' nem mondanám, végülis éppúgy 2 megállónyira van a Borárostól, mint az Üllői út, a Vámház körút vagy az Október huszonharmadika út. Steff, te állva is olvasol? Ülve édesdedebb. Azt tudjátok, hogy lehet a legkényelmesebb ülőhelyhez is hozzájutni a hazafele vivő 2-esen? Felszálltok az ellenkező irányba tartó bármely villamosra, egy megálló a végállomás (Közvágóhíd), ott átsétáltok a ti érkezésetekre váró, ürességtől kongó ketteshez.
A hosszas közlekedés akkor időpocsékolás, ha nem tudsz leülni, és nyugodtan olvasni. Én is kívül lakom, szerencsére végállomások közelében, úgyhogy az évek során, amíg bejártam dolgozni, rengeteg könyvet kiolvastam.
Kedves macsek, szerintem most lehet venni (relatíve) olcsón - persze felújtandó - négy szobás lakást Pesten. De elmondanám, hogy mi csak két szobásban lakunk. :) Valszeg az én lakhatási igényeim lényegesen alatta vannak a tiédnek, viszont a hosszas közlekedést rettenetes nagy időpocséklásnak gondolom, és ezért én így kötöttem kompromisszumot. Na de mindenki maga el tudja dönteni, számára mi fontosabb és mi kevésbé az.
Én baromi rendes voltam, mert már a szünetben elhúztam, így nem zavartam senki "áhitatát".
Szerintem ez volt Szokolov legrosszabb koncertje (ami a Schuberteket illeti), képzelem ezt még tetézve a Hammerklavier-szonátával (na ettől megkíméltem magam). Az hagyján, hogy borzasztó széteső, egzaltált és ugyanakkor unalmas előadást hallhattunk (bár önmagában már ez is nagy fegyvertény...), de Szokolov eddigi koncertjein nem hibázott ennyit, mint ezen az esten. Ez persze megbocsátható lett volna, ha elbűvöli az embert, engem eddig még csak igen ritkán, egy-egy darab erejéig sikerült meggyőzni, hogy az én ízlésemnek megfelelően is tudna játszani. Mi már úgy látszik sose találunk egymásra...
Én is olyan helyen laktam, ráláttam a Szabó Ervin KVT gyönyörű kályhájára, de a hedonista életmód miatt, mint tudod, megnégyszereződtem. Nekik meg kellett a levegő, meg a hely, nekem meg a zállatok.
De ha tucc jó lakást, ócsón, néccobást, szólj! Szívesen beköltözünk.
Értem én, macsek, és épp ezért lakom Budapesten, sőt Pesten, olyan helyen, ahol jó a közlekedés. Mert szeretek színházba, koncertre, operába járni, viszont nincs autóm. Tehát már rég felébredtem, és döntöttem, nem költözök messzire a kulturális lehetőségektől.
P.s. kötve hiszem, hogya MüPából pánik szerűen menekülők döntő többsége hasonló cipóben járna , mint te. Szerintem te vagy a kivétel.
Tékettőm, én is otthagytam a koncertet. És nem azért, mert rossz volt, hanem...
Nem mindenki lakik Budapesten ugyanis:(( A BKV után még vagy Volán, vagy vonat, utóbbi kétes egyénekkel és kétes egyének piával telve. HAHÓ, ébredj fel! EZ a nagy büdös valóság.
A koncertprogram nem tart tovább 10-ig. Eddig csak a pécsiek katonatörténete volt kivétel, meg Vashegyi oratóriumos cuccai. Akkor is el kellett húzzam a belem sajna.
Érdekes gondolat a monstre Hammerklavier után 5 Rameau-t lepörgetni, majd Brahms-szal zárni.
Fantasztikus koncert volt. Csak tudnám, hogy miért mennek el egyesek - a maradókat egyébként nem kismértékben zavarva a soron való átgázolással - a ráadás-blokkról. Ha a kocertprogramba be lenne írva, maradnának? Így viszont lejárt a műszak, minek túlórázni?
De nézzük kicsit precízebben a kérdést. A cane, bambusz, görög eredetű szó, ott azzal verték a bűnöst (később az angolok is), ez volt a TÖRVÉNY alapja, innen jön a kánonjog és a Nyár van, nyár. Ugyanakkor a bambusz CSŐ is, ebből az ágból származik le a kőből cső, vagyik a canyon.