Keresés

Részletes keresés

PistaMari Creative Commons License 2017.10.20 0 0 15

Szerintem nyugodtan foglalj itt és érdeklődj. Jónak tűnik a link alapján. Haverom Fradista, ő szokott mesélni erről a helyről.

Előzmény: ches21 (14)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.23 0 0 11
Elmeditáltam a dolgon... ki hogyan járhatna még jobban? - a zenehallgató, ha több és jobb koncertre jutna el olcsóbban; - a művész, ha mindig ideális körlmények között játszana, ráadásul egy halom pénzért :) - a médiában dolgozó szerkesztő, ha valóban eseménynek számító rendezvényekről tudósíthatna - és a kritikus is, mert a recenzióban nem lenne más dolga, mint szuperlatívuszokat illeszteni egymás mögé :) - így ráadásul mindenki imádni is fogja... Ha ezt mind teljesíted - és nem rokkansz bele anyagilag - szobrod ott fog állni a Mesteré mellett a Liszt Ferenc téren...:)
[fidelio] melone98 Creative Commons License 2003.06.23 0 0 10
Köszi Abakusz! :-) ..azt nem tudom, mennyire tudnám jobban csinálni vagy sem, csak elveim szerint többen járnának jól egyszerre.
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.12 0 0 9
Szerintem ne add fel! Bár nagyon telített a rendezvényszervező piac, az az érzésem, hogy lehet ezt még jobban is csinálni, mint ahogy a mostani meghatározó cégek (Strém, Jacobi, stb.) csinálják. Persze csak kibic vagyok, akinek tudvalevően semmi sem drága...
[fidelio] melone98 Creative Commons License 2003.05.08 0 0 8
Köszönöm a hozzászólásokat! Érdekes amiket mondtatok. Az igazság az, hogy évekkel ezelőtt volt egy halovány, harmatgyenge próbálkozásom ezen a téren. A lényege az volt, hogy a zenészektől kezdve (nem csak komoly) a hangszerészeken át a hangosítókon keresztül az itthoni hangszerforgalmazókig szerettem volna mindenkit egy rendszerbe tenni. Nem egy cégbe, vagy "szupermarketbe", hanem egy olyan rendszerbe, ahol a rendszeren belüli szolgáltatások egymás között elsősorban a piac szabályait, illetve közvetlen befolyásoló hatásait kizárni, amennyire lehet. Tudom, ne kiabáljon senki nagyon és is tudom, hogy ez nem egyszerű. Akkor is tudtam. Még el is indulgatott valami, de rossz lóra tettem és gyenge voltam. Ma máshogy csinálnám. :-) Ami pedig az árakat illeti, nem arról lenne szó, hogy a "rendszeren belül" egységes árak lennének, ráadásul el sem vettem volna az ühynök profitját, semmi közöm nem is lenne hozzá. De ha saját rendezvény csinálnánk, valamiféle alapítványi keretek közt akkor jóval biztosabban számíthatnék adott esetben "állandó tagokra" és nem másra, megelehet talán kevesebbért, de nem máshoz fordulnék (pl.) hangosításért, stb. Hangozhat ez gyerekesen, de érdekes módon akkor kb. 10 éve odafigyeltek az ötletre. Nem mondok nevet ,kivel kezdtem el, mert nem állnátok velem többet szóba... nagy hiba volt, mégis sokat tanultam belőle. Szóval, van esély arra, hogy működne.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.29 0 0 7
Judit, idehaza csak annyi a különbség, hogy az ajánlat nem százalékról, pénzről szól... Bár lehet, hogy egy "már befutott" énekesnő esetében itt is inkább pénzt kérne az Operaház "szürke eminenciása". Van ahol lenyúlás, van ahol nyúlás - fene tudja, melyik a gusztustalanabb... lehet választani.
[fidelio] Judit Creative Commons License 2003.03.26 0 0 6
Erről egy már befutott énekesnő esete jut eszembe, aki aki első olaszországi fellépésén a következővel szembesült: Bement az öltőzőjébe egy úr, és tett egy ajánlatot: Ha bizonyos százalékát a bevételének akkor és később is, leadja nekik, akkor elintéznek neki még néhány koncertet és előadást, ahol lesz taps, virág, miegymás, szóval, sikere lesz, és hírverést csinálnak körülötte. Ha nemet mond, senki nem fog tapsolni az előadás végén. Nemet mondott, és mikor az előadás végén meghajolt, néma csend volt a nézőtéren. Ennyit a lenyúlás módjairól.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.26 0 0 5
Szerintem már így is túlságosan kommercializált a komolyzenei élet. Ha egy kezdő muzsikust meghívnak valahova, nem az az első kérdése, hogy mi a feladat, hanem hogy "mennyit fizet a hakni?" Egy általad vázolt "komolyzenei szupermarket" végképp árucikké silányítaná a művészetet.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.24 0 0 4
Nem lennének egységes árak, hiszen nem ugyanannyiért játszik el egy szólóestet egy már befutott művész, mint egy frissen végzett (vagy még csak nem is végzett) kezdő. Nem arról beszélek hogy ki-ki "mennyit ér". Ilyen megfogalmazásban ez tényleg sértő lehet, ráadásul félrevezető is: Schubert a maga korában egyátalán nem tudta "eladni" magát, pedig elég jó muzsikus volt... De - legalábbis az "alsóházban" - publikussá tenném az árakat. Egy Kocsis kaliberű művész tényleg ne hirdesse magát "kilóra" - ennek nincs stílusa. De az sem jó állapot, hogy ma az ügynök, a közvetítő ügyességétől és kapcsolataitól függ az "eladási ár" kb. 60%-a. (Tehát ugyanaz létezik 50 eFt-ért és 250 eFt-ért is... és még nem mondtam sokat.) Egyébként ne hidd, hogy a "menők" árai szupertitkosak. Elvégre ők is a "piacból" élnek. Csak fel kell hívni a menedzsert és megmondja rögtön, telefonba is. De abból tényleg oltári paláver lenne, ha valaki nyilvánosságra hozna egy ilyen listát. Ugyanakkor ez erősítené a bizalmat a potenciális megrendelőkben, emellett növelné a keresletet, ami jótékonyan hatna a fiatal kezdő muzsikusok pénztárcájára. Ja, hogy az ügynök nem tudná lenyúlni mindkét oldalt? Sorry...
[fidelio] Judit Creative Commons License 2003.03.22 0 0 3
Nem hiszem, hogy jó ötlet. Hogyan állítanál fel például egységes árakat? Közzétennéd, melyik énekes, vagy zenész mennyit ér?
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.22 0 0 2
melone98: na, ezt az intézményt hívják impresszáriónak :) Az érdekképviselet, a centralizált értékesítés, a "komolyzenei szupermarket" ötlete nem rossz, igény is lenne rá az ügynökségek részéről. Az viszont, hogy mindez publikus is legyen, már erősen sértené az ügynökségek érdekeit: kiderülne, hogy a közvetítőn keresztül mondjuk 50 ezerért megszerzett előadó 120 ezerbe került az ügyfélnek... Persze az ügynökségnek is élnie kell valamiből, és ez a szűkülő/szűkölő piacon egyre nehezebb, no meg a szabadrablást látva is sokan "elszállnak". Az előadóknak sem tetszenének feltétlenül a nyilvános árak: külföldön sokkal többet lehet kérni és a nyilvános magyar árak devalválnák a külföldi gázsikat. Mindenesetre az biztos, hogy oltári nagyot durranna a piacon, ha megnyitnánk egy olyan ügynökséget, ahol énekestől a vonósnégyesen át a kamarazenekarig "minden kapható". Forgalom lenne, de egy-két testőr sem ártana - ja, a pedig szakma kígyót-békát kiabálna és nemzethalált emlegetne....
[fidelio] Syd Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1
No igen... Egy abszolút politikamentes topicot nyitni... :-)
[fidelio] melone98 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 0
Furcsa, hogy ide nem kapok véleményt...
[fidelio] melone98 Creative Commons License 2003.02.28 0 0 topiknyitó
Személy szerint nagyon örülnék, ha a céges rendezvényeken, BTL rendezvényeken, cég/termék-bemutatókon a komolyzene és a jazz kaphatná a legnagyobb hangsúlyt a tingli-tangli értelmetlenségek helyett. Személy szerint ezen leszek (lényegtelen hogyan, mi módon, nem publikus). Kérdésem a következő: Szükség lehet-e egy közösségre, vagy érdekképviseletre, ahol "igazi zenészek" gyakorlatilag szerveződnek -mindez megnyílvánulhatna pl. klubb-ban, irodában- lényeg, hogy szervezetten, nyílvántartott módon, adott esetben osztályozva kategóriánként, esetleg! fellépti díjak meghatározása mellett kínálva előadóművészeti szolgáltatást ügynökségeknek, rendezvényszervezőknek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!