Köszönöm a köszönetet, mert én indítottam a Fidelión a témát, majd többen hozzá is szóltak. Nem ismertem ezt a fórumot, de most elolvasva a véleményeket, látom, közel azonosan értékeltük a pozitív és negatív vonásokat.
A moszkvai versenyt is én idéztem meg, mert szöget ütött a fejembe a sokat és még a végén is hangoztatott "világelsőség" e versennyel, amit azonnak cáfoltam - hiába.
Ennyire nem lehet felkészületlen egy rendezőség, és ha már rájött a mulasztásra, illett volna leállni ezzel. A pénz anélkül is dőlt a kasszába.
A moszkvai verseny immár 15. alkalommal aratott nagy sikert éppen a mi versenyünkkel párhuzamos időben. De nem csak az az egyedüli a témában :-(
Egyébként én egyértelműen a klarinétos zsenit tartottam a legjobbnak már a döntő előtt is, és ez be is jött, a gyülekezeti dolgok pedig nem befolyásolnak, hiszen - hibásan - nem korlátozták az egy mobilról leadott szavazatok számát. Ivett esetében is éreztem a csalodottságot, de eleve a buktatókat a kiírás okozta indulási lehetőséggel. Ő inkább a cross overesek helyett kellett volna fellépjen befutott virtuózként!
Üdv., a név mindegy, tökmindegy :-)
Éppen most hallgatom-nézem a moszvai gála videóját:
És közben töretlen elismerésem az itthoni főszereplőknek: a tehetséges versenyzőknek, tanáraiknak, és persze a háttérnek is. A rendezés meg lesz jobb is, remélem!
Azt kell mondjam így kell rendezni tévés zenei versenyt, ahogy az oroszok csinálják. A magyar Virtuózok fényévekre volt ettől. + Külön hangszeres kategóriák. + Életkorra jobban odafigyelve. + Nincs beledumálás, de van produkció. + Bemutatják a versenyzőt. + Produkció végén megkérdezik a versenyzőt. + Látszik a tanár is a produkció alatt. + Nemzetközi verseny. + Átlátható pontozás. + Egyben látható a teljes verseny, egyszerű eszközökkel mégis lebilincselően megvalósítva. Én csak pár dolgot hiányolok, rovok fel: - Hiányolom itt is az értelmezés, illetve a korarányos teljesítmény értékelését. - Nem a végén a teljes mezőny ismeretének birtokában értékelnek. A laikus tudhat menetközben is értékelni, de ekkora tétnél fontos a mezőny ismerete, szvsz. - Nem látom kiírva a pontos darabcímet, pláne a teljes produkció alatt, ahogy a Virtuózoknál sem volt látható végig és korrekten.
PS: Köszönet a Fideliós Virtuózok-szaktopiknak a linkért, ez úton is.
Ez egy Divertimento című egyórás zenei műsor, 57 percben, 83MB mp3-ban.
31:25-től Beszél Berkes Kálmán klarinétos karmester, a Győri Szimfónikus Zenekar művészeti vezetője (ők adták a Virtuózok gálaműsor zenekari részét a Syma-csarnokban.), aki mellesleg zenét tanít Tokióban (és onnan követte a sorozatot).
Érdemes a kritikus interjút meghallgatni egy élvonalbeli magyar viszonyokat ismerő magyar művésszel, és hogy milyen gondolatai vannak a döntősökről, így Ivettről is.
Én pár hete rákerestem a szereplőkre a neten (nem a vallási hovatartozásukat kerestem, csak érdekelt eddigi zenei pályafutásuk), Ali családjával már többször jelent meg interjú a Hetekben (pl. van egy 15 évvel ezelőtti cikk, hogy hogyan fogadták örökbe Alit), elég nyilvánvaló, hogy a Lugosi család kötődik a Hit Gyülekezetéhez.
Ugyanakkor én nem hinném, hogy emiatt nyert, még ha a gyülisek szavaztak is rá (bár ezt sem tudhatjuk).
Hm, hm. Ma olvastam egy riportot Lugosi Dániel Alival, de jobb lett volna, ha nem. Ali tényleg egy nagy tehetség, ráadásul szimpatikus is. Csak hát kibökte, hogy a bécsi továbbtanulását a Hit Gyülekezete segítette. Mindenkinek persze magánügye a hite és a vallása, de ebben az esetben azért vélelmezhető, hogy messze nem minden szavazat volt esztétikai szempontú, sokan csak a kötelező szolidaritásból szavaztak rá. Ezt csak azért jegyzem meg, mert, ha hihetünk a műsorvezetőknek, igen szoros volt a szavazás végeredménye...
(A riport, úgy emlékeszem, a nepszava.hu-n volt ma reggel olvasható, most nem találtam meg, hogy belinkeljem.)
Akkor túl hamar mentetek el, még sok minden volt hátra. Fél 12-kor volt vége, én is az utolsó metrót értem el, de én szerencsére viszonylag közel lakom.
De tény, hogy nagyon sokan elmentek, pedig gondolom ők is szívesen végignézték volna, ráadásul nagyon jó volt a második rész!
Inkább egy órával hamarabb kellett volna kezdeni.
Gondolom azért külön pakoltak és konferáltak, mert tv műsor lesz belőle, és így a pakolást ki tudják vágni, nem lesznek zavaró momentumok.
De a Syma helyett jobb lett volna pl. a Mupában rendezni...
Tegnap a Syma csarnokbeli gálán 2x fél órán keresztül adogattak át díjakat (persze a legtöbbet Boros Misi kapta), kijutott Ivettnek is bőven. De ez a díjátadósdi annyira hosszú volt (és unalmas is), hogy megölte szinte az egész koncertet. Meg tele volt üres járattal, nem értettem pl, hogy amíg átrendezték a színpadot, miért nem lehetett felkonferálni a következő fellépőt, és a fellépők sorrendjét sem értettem (elején voltak a végső győztesek, és utána sorban a többiek). 19.20-kor kezdődött, mi 22.45-kor leléptünk (szerintem nemnormális hosszúságú volt a műsor). Arról már nem is beszélve, hogy úgy behallatszott a dörgés, és a fémtetőn az eső kopogása, hogy komolyan rontotta az élvezeti élményt (ráadásul pont akkor voltak többek között a hárfások, zenekari kíséret nélkül).
Ezt én is baromira igazságtalannak éreztem. Kár, hogy egy ilyen nagyon színvonalas versenyben ilyen volt a díjazási metodika. Jó, persze, mehetnek koncertezni, meg lemezfelvétel, de abból azért nem fog ömleni a pénz (és különösen nem azonnal) egy fiatal, kezdő zongoraművésznek.
Nagyon sok sportág kiemelkedő versenyein sem csak a győztes kap pénzdíjat, hanem a helyezettek is, nem tudom itt miért nem lehetett így.
Illetve még Misi is megkapta a felvételt az Egyetemre, ami neki lehet, hogy többet jelent, mint a pénz, csak szegény Ivett állt ott leforrázva, pedig szerintem jelenleg hármuk közül ő volt "a virtuóz". (Még arra is vártam, hogy az ott ülő Áder, vagy Balogh miniszter felajánl valami különdíjat a másik két versenyzőnek, de nem...)
Nagyon élvezetes volt a tegnapi döntő, de a három különböző korú zsenit nem lehet összehasonlítani, és ezért szerintem úgy illett volna, hogy mindegyikük nyerjen egy nagyobb összeget (ha az első tizenkét milliót kapott, akkor a másodiknak adhattak volna mondjuk tíz vagy nyolc milliót, a harmadiknak meg pl. hatot). Ivett arcán úgy láttam, hogy neki is jól jött volna pénz, mert elég feszültnek tűnt az eredményhirdetés előtt.
Egyébként sokkal szebb volt most a szolidabb sminkjével, a természetesebb, nem feldúsított hajával, mint a múltkor. És ahogy a Liszt zongoraversenyt odarakta ez a törékeny kis nő! Le a kalappal!
Alinak meg mindkét produkciója annyira hatásos volt, mint még soha. Valami elképesztő érzékenységgel, finomsággal, muzikalitással játszik. Nem is tudtam eddig, hogy örökbefogadott gyerek (vagy nem is lehetett tudni?). Igen ritkán fordulhat elő, hogy egy házaspár ilyen kivételes zsenit válasszon ki véletlenül.
Misike meg Misike! :-)) Mintha nem is embergyerek lenne, hanem egy kis angyalka.
A sztárvendégek is szuperek voltak. Kár hogy vége.
Szvsz az a crossover nagyon egyirányú. Én nem hiszem, hogy kizárólag csak a klasszikus darabokból kivett és habosított "jó nótákat" meghallgatva bárki el fog jutni az eredeti darabok élvezetéig.
Érdekes, hogy a zsűri őt Fischer Anniehoz hasonlította. Szerintem Fischer Annie ezeket a típusú bravúrdarabokat nem játszotta volna, ő másban volt nagy. Ha Gyöngyösi Ivettet hasonlítani kellene valakihez, én inkább a fiatal Martha Argerichet mondanám. Azért ő sem egy rossz hasonlítási alap...
Félelmetesen tehetséges az lány és ráadásul még szép is, minden esélye megvan rá, hogy híres művész legyen. Számomra még hab a tortán, hogy Chopin a mindene. Ha zongoramuzsikáról van szó, akkor nekem is Chopin a legnagyobb kedvencem.
Én is arra gondoltam, hogy így jönne be a lottó ötösöm, mint ahogy megtippeltem a három továbbjutót és a különdíjast. Persze nem volt nagy kunszt eltalálni.
A közönség meg valószínűleg a kis Boros Misit fogja megszavazni abszolút győztesnek, mert olyan édes az a gyerek, hogy meg kell zabálni. :-))) Neki volt a legnagyobb sikere a helyszínen és a harmonikás fiúnak.
Akik itt indulnak, azokat túlzás amatőröknek nevezni. Folyamatosan zenét tanulnak, erre a pályára készülnek. Még a legfiatalabbaknak is van már zenei múltjuk (ld. itt). Azt én külön díjazom, hogy olyan valaki is elindul a versenyen, akinek már esetleg van mit veszítenie azzal, ha nem ő nyer. Egyébként nagyon jó nézni a műsort, baromi tehetségesek a résztvevők.
A nagykorúak győztese Gyöngyösi Ivett lesz, ez egyértelműnek látszik.
Vele csak az volt kissé aggályos, hogy évek óta koncertező, nagy szimfonikus zenekarokkal fellépő, önálló zongoraesteket adó művészként ildomos-e összemérnie a tudását teljesen amatőr versenyzőkkel?
A Bartókon azt hallottam, igen, sőt még sokkal többet kockáztat vele - nagy blama lenne, ha valaki megelőzi.
Végül is nem kellene ezt az egész műsort versenyként felfogni.
Örüljünk, hogy ilyen szuperprodukciókat láthatunk szupertehetséges előadóktól, és örüljünk, hogy megismerhettük őket.
A további zenei életük úgyse ettől a tévészerepléstől függ.
Nagyon jó volt a mai középdöntő is, igazán felemelő, szép pillanatokat szerzett. Az utolsó két kisfiú, a hegedűs Kiss Zoli és a zongorista Boros Misi továbbjutásában biztos voltam, csak a harmadikat nem találtam el.
Ez a Massenet: Meditáció annyira gyönyörű, és ez a kis zseni valami fantasztikusan játszotta (1:57-nél kezdődik):
Úgy látszik, a rendező kezdi észrevenni, hogy ez nem egy gagyi fenékriszálós kereskedelmi műsor! Talán kezdi tisztelni a tudást, a tehetséget, a sok éves gyakorlást.
Persze a zene még mindig a látványnak van alárendelve, mert nem tudom, miért bontotta ketté a zenekart, a karmester miért az egyik sarokból vezényel?
Mindamellett, hogy szerintem is nagyon otromba dolog a produkciókat belebeszélésekkel megzavarni (bízom benne, hogy a középdöntő, döntő már nem ilyen lesz), mégis örvendetes és dicséretes, hogy létezik ez a műsor. Nem hittem volna, hogy ennyi fantasztikusan tehetséges ifjú zeneművészke van kis hazánkban, nagy élmény hallgatni, nézni őket.
A zsűrivel sincs semmi baj, Miklósa Erika pláne szimpatikus.