Megfelelő törvények híján, a védtelen prédái a hiszékeny társasházi tulajdonosok a gátlástalan, a sikkasztó, csaló , szélhámos , álnok embereknek. Ezek közös képviselőként sok-sok milliókkal, miliárdokkal károsítják meg a hiszékeny , naiv, társasházi tulajdonosokat. Sok esetben együtt működve a korrupt, tulajdonos társaik kifosztásához segédkező társasházi tulajdonosokkal.
A társasházak lakói ma rendkívül kiszolgáltatottak. Korábban az ügyészség látta el a társasházak törvényességi felügyeletét, de 2010 júniusában a kormány váratlanul megszüntette ezt. Az egyenként, több száz milliós , vagy akár milliárdos (Ft) értékű, társasházak ügyészségi felügyeletének megszüntetése, több mint 4 millió embert tett a sikkasztók, csalók szabad prédájává, taszított a teljes kiszolgáltatottságba. Legyen az erkölcstelen, gátlástalan közös képviselő vagy társasházi tulajdonos.
A 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról egyelőre végleges módosítása alapján, 2014.02.01.-től A társasház szerveinek, e szervek működésének törvényességi felügyeletét a jegyző látja el. Csak , hogy az eddigi tapasztalatok szerint a 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról teljes mértékben alkalmatlan a társasházak működéséhez szükséges, megfelelő jogi keret biztosítására. Éppen ezért is, az ellenőrzés szétaprózása a törvényességi felügyelet ellehetetlenülését fogja okozni.
Sajnos, már a jegyző törvényességi felügyeleti munkájának, komolytalanságát mutatja az eddigi gyakorlati tapasztalat. Egyik társasházi tulajdonos, akinek társasházában sikkasztástól kezdve, éves hátralékokon keresztül, a törvénytelenségekig minden előfordult. Nem akarta a jegyző nyakába zúdítani az összes problémát. Ezért, egy viszonylag egyszerű tőrvény szegési problémával fordult a jegyzőhöz, a 2003. évi CXXXIII. törvény 39. § (3) „A jegyzőkönyvbe bármely tulajdonostárs betekinthet, és arról – a másolási költség megfizetésével – másolatot kérhet.” előírásaira hivatkozva.
A társasházi tulajdonos már 4 levelet írt ( 32 melléklet) ez ügyben a közös képviselőnek. A közös képviselő csak egy levélre reagált. Bemásolta levelébe az előző mondatban idézet törvény szövegét. Azóta sem a másolási költséget nem közölte a tulajdonossal, sem a jegyzőkönyv másolatát nem küldte el a tulajdonosnak.
Jegyzői válaszok ( 33.melléklet)
" Törvényességi felülvizsgálati jogkörünkben eljárva, beadványának megvizsgálása után megállapítottuk, hogy ………………….közös képviselő eljárása a jogszabály rendelkezéseinek megfelel."
" A fenti szabály alapján a másolási költséget előzetesen meg kell fizetnie . Ennek megtörténtét követően a közös képviselő köteles kiadni Ön részére , a kért dokumentumot."
Írja a jegyző ezt annak ellenére, hogy a közös képviselő nem hajlandó közölni vele a fizetendő másolási díj összegét.
A Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály válasza ( 34.melléklet):
Tájékoztatom Önt, hogy a jegyző társasházat működését érintő törvényességi felügyeleti eljárására a kormányhivatal törvényességi jogköre nem terjed ki."
A jegyzőnek írt harmadik levélből, amire , eddig nem kapott a társasház tulajdonos választ:
A közös képviselőnktől, 2013.10.10.-én kértem először, a törvényre hivatkozva 2013.09.30.-ai közgyűlésünkről készült jegyzőkönyv másolatát. A közös képviselőnk az írásbeli ígérete ellenére, a mai napig nem közölte velem a másolás díját és a másolatot sem juttatta el a részemre. Sajnos , mivel a régi jogász közös képviselőnk ál mögötte, ez a másolási díj megfizetés lehetetlenné tételével akarnak a törvényi kötelességük alól kibújni.
"Mivel nem vagyok jogász végzettségű, csak egy kiszolgált vén egyetemi tanár, ezért kínomba csak most jutott eszembe az ötlet, hogy a társasházunk számlájára 1000 Ft.-ot fizetek be, másolási díjak keretösszegeként. Meg is tettem. Bemásoltam az erről szóló igazoló szelvényt.
Aztán ezzel egy időben megírtam, a közös képviselőnknek az ez ügyben, a negyedik levelünket. 1. melléklet.
Bemásoltam az átvételt igazoló tértivevényt.
Bár a közös képviselőm a mai napig nem közölte velem az általam fizetendő másolási díjat, amit én már a legelején vállaltam, bízom benne, hogy az 1000 Ft. másolási díjkeret társasházi folyószámlánkra történő befizetésével, meg a közös képviselőnek írt levelemmel én a fentebb idézett mondatukban mindennek eleget tettem. Most már a közös képviselőmmel kellene közölni, hogy köteles a számomra kiadni az általam kért dokumentumokat, Meg talán, a kérés nem teljesítésének következményeit, ha van ilyen.
2014.05. 05."
Egy államilag létrehozott, finanszírozott jogsegélyszolgálat válasza:
" A társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény (Tht.) 39. § (3) bekezdésére tekintettel véleményem szerint egyértelműen megállapítható, hogy a közös képviselő nem tett eleget a jogszabály alapján fennálló kötelezettségének, továbbá, hogy az ezzel kapcsolatos törvényességi felügyeletre a Tht. 27/A. § (2) bekezdés alapján a jegyző illetékes. Úgyszintén értelmezhetetlen számomra a kormányhivatali határozat, ugyanis Ön nyilván a jegyző határozatában foglalt jogorvoslati lehetőséget vette igénybe, azaz amennyiben az első fokú hatóság (jegyző) illetékessége kiterjed (márpedig kiterjed) a fenti kérdés vizsgálatára, úgy a másodfokú hatóság (kormányhivatal) is illetékes kell, hogy legyen az elsőfokú hatóság határozatának vonatkozásában. Javaslom, hogy kérje a fenti határozatok kiegészítését, amennyiben az indokolás nem terjed ki pontosan arra, hogy a miért nem adtak helyt az Ön kérelmének."
Már az Ombudsman is látja a problémákat: Az ombudsman felkérte a közigazgatási és igazságügyi minisztert, kezdeményezze a társasházi törvény belső összhangjának megteremtését annak érdekében, hogy a társasházi közösségek lakhatásának nyugalma biztosított legyen - közölte az Alapvető Jogok Biztosa Hivatala pénteken közleményben az MTI-vel. Székely László vizsgálata megállapította, hogy a korábbi társasházi törvény a jelenleginél sokkal nagyobb védelmet biztosított a lakások tulajdonosainak; így például megtilthatták a nem lakás céljára szolgáló helyiségekben tervezett tevékenységet, vagy ha hozzá is járultak, feltételeket szabhattak a lakhatás nyugalma érdekében. Süket fülekre talált.
http://os.mti.hu/hirek/93020/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
http://figyelo.hu/cikkek/tarsashazban-el---valtozasok-johetnek
http://www.ajbh.hu/-/az-ombudsman-a-tarsashazakban-elok-nyugodt-lakhatasaert?redirect=http%3A%2F%2Fwww.ajbh.hu%2Fkezdolap%3Bjsessionid%3D324624BF29A28B1BE75A15EDA5AF9CDE%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_LDWG9zbBd7So%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-7%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D4
2013 december 13. 31.Melléklet.
Rettegnek a közös képviselőtől egy XVII. kerületi társasházban
http://www.fovarosi-hirhatar.hu/hir/rettegnek-a-kozos-kepviselotol-egy-xvii-keruleti-tarsashazban
2013-02-22
„Országszerte évi 50 milliárd forint is összejöhet a társasházak közös költségeivel való visszaélésekből” http://www.magyarhirlap.hu/belfold/jol_fizet_a_kozos_kepviselet.html
Csak, hogy a Kormányunk illetékesei fülében ólom van. Érzéketlenek több mint 4 millió ember tragédiájával szemben.
Ennek az óriási , társasházi tulajdonosi társadalmi rétegnek a tulajdonában van a nemzeti vagyon mintegy 40%. Ennek megőrzéséről való gondoskodás az állam, ill. a mindenkori kormányok feladata lenne. Mivel a lexikon szerint a nemzeti vagyon része „d) a lakosság tulajdonában lévő házak telkek” (http://www.kislexikon.hu/nemzeti_vagyon.html )
A kormányunk szerint viszont az új törvény szerint a nemzeti vagyoni körbe az állam és a helyi önkormányzatok vagyona tartozik csak. 2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról
Lehetséges, hogy ezért nem tesz semmit a kormány, a társasházi tulajdonosokat és tulajdonaikat megvédése, új társasházi törvény létrehozása érdekében?
Rióban, a Katolikus Ifjúsági Világtalálkozón Ferenc pápa az igazságtalanság és a korrupció ellen "küldte harcba" a fiatalokat . http://www.hirado.hu/Hirek/2013/07/27/06/Ferenc_papa_az_igazsagtalansag_es_a_korrupcio_ellen.aspx
Orbán Viktor a XXIV. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban, Tusnádfürdőn mondta 2013. július 27-én:……..arról beszélek, hogy a most kialakuló új világrendbe, hogyan akarunk fölépíteni egy olyan gazdasági és politikai rendszert, amely garantálja, hogy amiért mi dolgoztunk meg, a mienk is maradhasson.
http://www.miniszterelnok.hu/beszed/a_kormany_nemzeti_gazdasagpolitikat_folytat
Nos, mi is, a több mint 4 milliós magyar ember , szintén ezt szeretnénk, hogy miénk maradjon amiért megdolgoztunk. Tűnjenek el a társasházaink vezetéséből gátlástalan közös képviselőnek mondott emberek, de legyen lehetőség a korrupt, munkájukat felelőtlenül végző társasházi tulajdonosok és a velük érdekkapcsolatban álló tulajdonosok visszaéléseinek , tulajdonosi felderítésére.
Sajnos ez lehetetlen , ha hiányoznak a társasházi közösségi együttélés, megfelelő törvényi garanciái, akkor kétségbeesetten tűrnünk kell, hogy el sikkasztják, ellopják mindazt, amiért mi megdolgoztunk.
A megélhetési nehézségek növekedése sok, olyan embert irányított a társasházi közös-képvelőség felé, akik csak könnyű jövedelem szerzésnek, sikkasztási , csalási lehetőségnek tekintették, tekintik ezt a nagyon nehéz, komoly emberismeretet, tisztességes erkölcsi magatartást megkövetelő munkát.
Ezt nem csak a tisztességes tulajdonosok látják így, hanem a tisztességes közös képviselők is meg közös képviselői érdekvédelmi szervezetek.
Egy FIDESZ-es közös képviselő nyilatkozatából:
„Lassan könyvet tudnék írni a közös képviselők különféle visszaéléseiről – mondta Felder Frigyes, aki akaratlanul csöppent a csalásoktól, ……….„
Nem csak Kaposvárról, de a megye több városából megkeresték már, s kiderült, tizenegymilliós veszteségükkel még csak a dobogón sincsenek.
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/futnak-a-penzuk-utan-lenullazta-a-hazat-a-kozos-kepviselo-516189
"Az üzletszerű társasház kezelés füle mögött a hajon kívül, a jó megélhetés lehetősége van. Kevés munkával jól élni , esetleg utazni/lovizni/casinózni, kihasználva a tulajdonosok tunyaságát/apátiáját. " olvashatjuk a következő írásban: http://www.jogiforum.hu/forum/32/6450.
Százával olvashatunk az írott sajtóban, hallhatunk a médiákban a sikkasztó közös képviselőkről:
Sikkasztó közös képviselő: http://zaol.hu/zalaegerszeg/sikkaszto-kozos-kepviselo-1574849
Eljátszotta a lakók millióit a közös képviselő: http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2013/06/03/eljatszotta-a-lakok-millioit-a-kozos-kepviselo/
Sikkasztott a közös képviselő: http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/sikkasztott_a_kozos_kepviselo/2283827/
Milliókat sikkasztott egy szentendrei közösképviselő
http://www.infoszentendre.hu/hir_olvas/permalink:milliokat-sikkasztott-egy-szentendrei-kozoskepviselo-2013-03-27-115127/
Csak „kölcsönvett” tízmilliót.Sikkasztás gyanúja miatt nyomoznak a Zágrábi lakótelepen
http://mno.hu/migr_1834/csak_kolcsonvett_tizmilliot-233733
Nyomoznak, a sikkasztás gyanújába keveredett közös képviselő ügyében
http://tv2.hu/musoraink/mokka/135077_nyomoznak_a_sikkasztas_gyanujaba_keveredett_kozos_kepviselo_ugyeben.html
Tizenhétmillió forint tűnt el, sikkasztás a vád.http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/tizenhetmillio-forint-tunt-el-sikkasztas-a-vad-526303
Ez sikkasztás! Van, aki szerint mégis ez a bevett gyakorlat jelenleg Magyarországon. http://online-informaciok.hu/index.php/bulvar/342-tarsashazi-toerveny-valtozas-2014-sok-valtozas-lehet-2015-tol-is
Lehull a lepel. Így sikkasztanak a magyar társasháza?
http://civilhetes.hu/lehull-a-lepel-igy-sikkasztanak-a-magyar-tarsashazak
150 millió forintot rulettezett el Budapesten egy közös képviselő, s így 12 társasház maradt pénz nélkül. http://www.szon.hu/kozos-kassza-kozos-felelosseg/2283799
A jobbikosok lebuktatták azt a társasházi közös képviselőt, akit több tízmillió forintos sikkasztás gyanújával állított elő a rendőrség. http://www.szazhalombatta.jobbik.hu/content/lez%C3%A1rult-jobbik-%C3%A1ltal-kirobbantott-sz%C3%A1zhalombattai-t%C3%A1rsash%C3%A1zi-botr%C3%A1nyban-%C3%A9rintett-hart-andre
A közös képviselő bármit megtehet: http://mindenkiterint.postr.hu/a-kozos-kepviselo-barmit-megtehet
Pl. Dr.Bék Ágnes A Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete elnöke 2010. október 5. Kihez fordulhatunk, ha törvénytelenül működik a társasházunk, ha gond van a közös képviselőnkkel? Senkihez!
A társasházak lakói ma rendkívül kiszolgáltatottak, szinte semmi nem tehetnek például akkor, ha a közös képviselő törvénytelenül végzi a munkáját, például nem hív össze közgyűlést, nem mutatja meg a gazdálkodással kapcsolatos iratokat, vagy előnytelen szerződéseket köt. Korábban az ügyészség látta el a társasházak felügyeletét, de májusban a kormány váratlanul megszüntette ezt.
http://ingatlanmagazin.com/penz-es-jog/cikk_13859/
Pl. Dr.Bék Ágnes A Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete elnöke: Sajnos még mindig nincs törvényességi felügyelet a társasházak felett, így a törvénytelen működés miatt nincs eljáró hatóság. Jelenleg nem minősül joggal való visszaélésnek, de teljesen etikátlan. Így fordulhat elő, hogy a társasházi tulajdonosok kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek és valóban egy „kiválasztott mag” dönt minden kérdésben. www.fovarosi-hirhatar.hu/nyomtatas/interju-dr-bek-agnessel-a-ttoe-elnokevel 1/4
Pl. Dr.Izsák Orsolya ügyvédi iroda: ……a társasházak és a társasházi tulajdonosok jogérvényesítése a jogyszabály, bíróságok általi különböző értelmezése miatt, hiányos és instabil. Ez alapot ad arra, hogy a nemzeti ingatlanállomány jelentős részét képező társasházak elvesztik jogérvényesítő képességüket, ezáltal működésük véglegesen ellehetetlenül. http://www.ugyvedek.net/node/172
Ügyvédi panasz bejelentés , büntetendő hűtlen kezelés, magánokirat hamisítás vétsége miatt indult és megszüntetett rendőrségi nyomozás miatt. 17. Melléklet.
Pl. a President Társasházkezelő Kft: Kihez fordulhatunk, ha törvénytelenül működik a társasházunk, ha gond van a közös képviselőnkkel? Senkihez! A társasházak lakói ma rendkívül kiszolgáltatottak, szinte semmi nem tehetnek például akkor, ha a közös képviselő törvénytelenül végzi a munkáját, például nem hív össze közgyűlést, nem mutatja meg a gazdálkodással kapcsolatos iratokat, vagy előnytelen szerződéseket köt. http://www.president.hu/kihez-fordulhatunk-ha-torvenytelenul-mukodik-a-tarsashazunk-ha-gond-van-a-kozos-kepviselonkkel-senkihez/
Pl. Ugyanakkor az is tény, hogy egyre többen vannak, akik kizárólag profitszerzés céljából látják el a közös képviseletet, és a tulajdonosok naivitását kihasználva „saját zsebre” gazdálkodnak. ……….fővárosban több százezer lakástulajdonos lehet, aki akarva-akaratlan asszisztál a közös képviselők nem mindig tisztességes profit szerzésére irányuló ügyleteihez. 28.Melléklet. http://www.president.hu/igy-nyuljak-le-kozoskepviselok-a-lakokat/
Pl. Heti válasz c. újság: Sikkasztásgyanús ügyek, rágalmazások: a társasházak gazdálkodása és működtetése kiapadhatatlan panaszáradat forrása. A területet felügyelő hatóság és hatékony jogorvoslati lehetőség híján mindennaposak a konfliktusok a lakók és a társasházkezelők között, A tulajdonosok önkéntes csoportjából álló számvizsgáló bizottság ugyan ellenőrizhetné a ház pénzügyeit, ám ha ezt tőlük is megtagadják, szankcionálásra itt sincs lehetőség. http://hetivalasz.hu/itthon/tarsashazszabaly-49524
Pl. Haon.hu . Hajdú-Bihar Megyei elektronikus újság: „ közös képviselőnk így valódi ellenőrzés nélkül dönthet, dönt is a közösség pénzéről. Sok-sok éve, átláthatatlan az elszámolás. ………….mondta ezt már négy ügyvéd is.” http://www.haon.hu/veszedelmes-viszonyok-uralkodnak-a-debreceni-tarsashaz-falai-kozott/news-20110519-05012108
Az álügyvéd-közös képviselő, hat milliót vitt el - Hol voltak a számvizsgálók? (2010-11-25) (szerk.:összejátszottak a közös képviselővel) A Kossuth Rádió Napközben . http://hangtar.radio.hu/
Magyar építéstechnika 2011/2–3. 62.oldal. Hitelcsalás áldozatául esett társasházak. Alaposan ki vannak szolgáltatva a társasházak lakói a közös képviselő tevékenységének, s noha – legalábbis elvben – gond nélkül felléphetnek ellene, amennyiben elégedetlenek a munkájával, a valóságban az indokolt esetek töredékénél történik meg ez. Egy százhalombattai történet igazolja, erre néha nagy szükség lenne: a lakók tudtán kívül óriási hiteltartozást hárított a tulajdonostársakra /a közös képviselő anélkül, hogy
valós munka és valós megbízás állt volna a háttérben. Az ügy tanulságos, a kimenetele
viszont kérdéses.
Somogy online. Lenullázta a házat a közös képviselő. 25. Melléklet.
2013.09.18. Futnakapénzükután: lenulláztaaházat aközös képviselő| Közélet | Somogy| sonline.hu SONLINE
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/futnak-a-penzuk-utan-lenullazta-a-hazat-a-kozos-kepviselo-516189
Felder Frigyes kaposvári önkormányzati Fideszes képviselőhöz az elmúlt néhány hónapban megannyi panasz jutott el, bajba került lakók tucatjai jelentkeztek nála, hogy közös képviselőjük meglehetősen egyéni módon bánt a házak pénzével. Akad olyan eset is, melyben már nyomoz a rendőrség.
„Lassan könyvet tudnék írni a közös képviselők különféle visszaéléseiről – mondta Felder Frigyes, aki akaratlanul csöppent a csalásoktól, „
„a megye több városából megkeresték már, s kiderült, tizenegymilliós veszteségükkel még csak a dobogón sincsenek.".
Régi közös képviselő sikkasztását az új közös képviselő a közgyűlési jegyzőkönyvben leplezi le: „Azonban ezeket a visszatérítéseket a közös képviselő nem tüntette fel a könyvelésben. 10.Melléklet.
A sikkasztást a szolgáltatók hozzá állása is nagyban megkönnyíti. A közüzemi szolgáltatók csak a közös képviselőknek adnak ki információkat a társasházak , díjbefizetéseivel , visszafizetésekkel kapcsolatban. A tulajdonosok mivel a közüzemi szolgáltatótól nem kaphatnak tájékoztatást, teljesen ki vannak téve a szabadrablásnak. 9.-10. Melléklet.
A Hajdú-Bihari Napló-ban megjelent, a társasházi tulajdonosok által írt levelekből:
- Kiszolgáltatott társasházi közösségek. 2012.11.28. 1. Melléklet.
- „Bizonyítottuk, hogy a közös képviselő elszámolásai nem a valós adatokat tartalmazzák. Mindezek ellenére a közel 2 és fél éves bírósági eljárás során az embernek az a benyomása, hogy a bíróság még mindig azt keresi, hogyan tud a javára dönteni.” 2.Melléklet.
- „ A tulajdonosok nem kapnak folyamatos, hiteles és tételes elszámolást, tájékoztatást a folyó ügyekről, a felmerülő problémákról, stb.” 3.Melléklet.
- ”Sajnos a munkájukat lelkiismeretlenül végző,-nem végző-, esetenként sikkasztó közös képviselők áldozatai azok a, nem a jómódú réteghez tartozó emberek, akiket a kormány megszorító intézkedései is leginkább érintenek.” 4.Melléklet.
- Közös képviselői levélből: „Tudom , ennek a szakmának is megvannak a szégyenfoltjai , ez a szakma is gyarló emberek által művelt, ……„. 5.Melléklet.
- Egymást csapják be a társasházban. A gátlástalan tulajdonosok a közös képviselővel összejátszva, a többi tisztességes tulajdonos kárára lopják a vizet. A jogszabályok és a vízmérőóra gyártók a tolvajokat segítik. Olvasható a Debreceni Vízmű vezérigazgatójának, Ányos Józsefnek a leveleiből. 11.-12. Melléklet.
- A hazai törvényalkotók, úgy hozzák a társasházakra vonatkozó törvényeket, hogy a legminimálisabb ismeretük sincs , azok működéséről, tulajdonosi szerkezetükről, problémáikról. Hajdú-Bihari Napló 2013.06.15.-ei számában megjelent olvasói ( közös képviselői) levél szerint . 19. Melléklet.
A társasház tulajdonosok és közös képviselő által a Hajdú-Bihari Napló-nak írt levelekből:
- Egy példa arra, hogy a közös képviselő hogyan hamisítják szavazó lapokat.
Előlap a „Szavazólap” , hátlapján a előlapon , aláíróként feltüntetett tulajdonos nyilatkozata arról, hogy az aláírását meghamisították. Így hamisítják a társasházi tulajdonosi megbízásokat is. Nincs hova fordulni , jogi védelmet kérni. 16.Melléklet.
- Közgyűlési jegyzőkönyv helyet tájékoztató!? 18. Melléklet.
- Amikor a hazai törvényalkotók, úgy hozzák a társasházakra vonatkozó törvényeket, hogy a legminimálisabb ismeretük sincs , azok működéséről, tulajdonosi szerkezetükről, problémáikról. Hajdú-Bihari Napló 2013.06.15.-ei számában megjelent olvasói ( közös képviselői) levél szerint . 19.Melléklet.
Sok panaszos levél érkezett még, amiben a közös képviselők törvényellenes tetteiről, a ellenőrzéssel megbízott tulajdonosok korruptságáról írnak. De nem szerettem volna még tovább nyújtani, az amúgy is hosszú levelünket.
Közgyűlési jegyzőkönyvekből, közös képviselőnek írt levelekből, közös képviselői visszaélések:
- A közös képviselő , a vele összejátszó tulajdonosok( B lépcsőház) javára , a többi tulajdonos kárára ( A lépcsőház) , alacsonyabb vízdíj fizetést állapít meg. 7.Melléklet.
- A közös képviselő dupla díjazást szavaztat meg magának. A közös képviselő határozatokban foglalja, hogy a Társasház szerződést köt, 10000Ft/hó díjazásért vele mint magán személlyel a közös képviselői teendők ellátására, aztán a Társasház szintén szerződést köt a közös képviselő cégével a …………..Ház Kft.vel. Határozatba foglalták azoknak a tulajdonosoknak a neveit , akik a társasház részéről ezeket a szerződéseket aláírják.
E melléklet tartalmazza azt a levelet is, amelyben e levél írója , felszólítja a közös képviselőt a törvénytelenség megszüntetésére. 15.Melléklet.
- A közös képviselő nem teljesíti a törvényben előírtakat. A Tulajdonosok több mint 10% hiába javasol, kér napirendi pontokat. A közös képviselő nem foglalkozik a kérésekkel. Több dokumentumot is tudunk erről bemutatni ha szükséges. De, nem fogadja a közös képviselő a Számvizsgáló bizottságot ellenőrzésre. A közös képviselővel történt levelezés a mellékletben. A Bíróságok nem foglalkoznak egyik problémával sem, ha a közös képviselő nem tartja be a törvényeket, törvénytelenül intézkedik. 8. Melléklet.
- A közös képviselő nem készíti el a 2003. év i CXXXIII . törvényben leírtak szerint a közgyűlési jegyzőkönyvet. Vagy nem úgy ahogy azt a törvény előírja. A tulajdonosoknak nincs hova fordulniuk a törvény megsértése miatt. 13.Melléklet.
- A Társasház Szervezeti és Működési Szabályzatának 5. oldalán kötelezően írja elő a Számvizsgáló Bizottság létrehozását. A közös képviselő mégsem hozta létre, mivel akkor nem tudta volna a 9. mellékletben látható módon elsikkasztani, a közüzemi szolgáltatók által visszafizetett pénzeket.14. Melléklet.
- A gátlástalan közös képviselők a szavazó lapok hamisításával érik el a számukra kedvező döntéshez a szavazat .Előlap a „Szavazólap” , hátlapján a előlapon , aláíróként feltüntetett tulajdonos nyilatkozata arról, hogy az aláírását meghamisították. Így hamisítják a társasházi tulajdonosi megbízásokat is. Nincs hova fordulni , jogi védelmet kérni. 16.Melléklet.
- A közös képviselő a közgyűlési jegyzőkönyv helyet csak egy tájékoztatót ad közre! 18. Melléklet.
- Végezetül, egy jegyzőkönyv hitelesítői véleményeltérés , 24. Melléklet.
De, a 2003. év i CXXXIII . úgynevezett társasházi törvény hiányosságai, korrupt magatartásra, a társasház kárára történő haszonszerzésre késztették a tisztességtelenségre hajlamos társasházi tulajdonosokat is, akik a közös képviselővel összejátszva, tettek és tesznek szert különböző kedvezményekre, anyagi előnyökre.
- Jelentős hátralékban lévő, javarészt a többségi hányad birtokában lévő, tulajdonos , a közös képviselőt és a társasház érdekében aktívan tevékenykedő tulajdonos társat feljelenti a Debreceni Bíróságon. Megfélemlítés céljából. Azért, hogy közös képviselő, az aktívabb tulajdonos társ, ne reklamáljanak, ne intézkedjenek a közös költség hátralékuk miatt. Debreceni Bíróság Végzése. A hátralékos később Számvizsgáló Bizottsági tag lett. 6.Melléklet.
- Az egyik társasház első 4 évében , egy banki termékeket értékesítő tulajdonos lett a társasház megbízottja. Ő kapta meg félévenként a számlákat ellenőrzésre. Ő volt jogosult a társasházi pénzügyi bizonylatok aláírására. Nem ellenőrizte a közös képviselőt, minden pénzügyi bizonylatot aláírt, amit a közös képviselő elétet. Viszont a társasház számlája és betétje az Ő bankjához került. Ebben az időszakban a közös képviselő elsikkasztotta a közüzemi szolgáltatók( Áram, Vízmű, szemétszállítás), visszatérítéseit. Ezen idő alatt ötszörös áramdíjat , kétszeres vízdíjat fizetett a társasház. Mindez a közüzemi szolgáltatók által kiállított számlákról lett megállapítva. 22. Melléklet.
- A közös képviselővel való összejátszást valószínűsítik, a társasház jogos kártérítésének, ill. a társasház megkárosítást igazoló tények számvizsgáló bizottsági tagként és tulajdonosként való elutasítását. Gondolom, hogy a banki értékesítők , jutalékot kapnak az értékesített banki termékek után. Ezért, egy ilyen munkakörben dolgozó társasházi tulajdonosnak, társasházi ellenőrnek, gondolom én, a banki termékértékesítőnek ,nem mindegy, hogy a közös képviselő, melyik bankba teszi a társasház pénzét. Ezért aztán, az ilyen tulajdonos , az anyagi érdekeltsége okán, mindent meg tesz, hogy lemondásra késztesse a munkáját, a társasház érdekében lelkiismeretesen dolgozó, munkáját anyagi érdekeltség nélkül végző, Számvizsgáló Bizottsági Elnököt, tagot. Hogy aztán Ő maradhasson a Számvizsgáló Bizottságban, mint a közös képviselővel összejátszó tulajdonos. 23. – 24.Melléklet
- nincs anyagi felelőssége a Számvizsgáló Bizottság tagjainak. Részlet egy közös képviselői levélből. 29. Melléklet.
- A fentiek vonatkoznak a biztosítási ügynöki munkakörben dolgozó tulajdonosokra is. Természetesen , hogy nem támogatja Ő sem, a Számvizsgáló Bizottság megválasztását.
- ” Kérdésként vetődött fel bennem, hogy az előző 4 évben miért nem volt fontos az SzB, miért most lett az? „ irja a válaszlevelében az egyik ilyen tulajdonos meghatalmazottja. Hiszen a Számvizsgáló Bizottság létrejöttének , általában nem örülnek a közös képviselők, meg a közös költséget nem fizetők, meg a társasházból egyéb módon anyagi és más hasznot húzó tulajdonosok. Pl. az említett társasházban a 40%-al rendelkező , 2011.12.31.-én ,közel 1 évi közös költséggel hátralékos tulajdonos sem szavazta meg, a számvizsgáló bizottság létrehozását. Mit csináljon a maradék 2 tulajdonos? Mit csináljon a kevés nyugdíjjal rendelkező tulajdonos?
- Az egyik társasházban, a társasház pénzének, banki elhelyezésében , anyagilag is érdekelt , Számvizsgáló Bizottsági tag , tulajdonos üzente egy cetlin az SZB elnöknek: „ A közös képviselőnek kell egy nyilatkozatot küldeni arról, hogy a Számvizsgáló Bizottság a 2012 éves beszámolóban foglaltakkal , hiánypótlással kiegészítve ellenőrizte és a közgyűlésnek elfogadásra javasolja” . Mindezt a tényleges ellenőrzés nélkül. A közös képviselővel összejátszó tulajdonosok így képzelik el a Számvizsgáló Bizottság
- Példa arra, amikor maga a Társasházi Törvény (2003. év i CXXXIII . úgynevezett társasházi törvény) akadályozza meg, hogy a közös képviselő , hivatalosan dokumentált sikkasztását feljelentse a Rendőrségen. Vagy a feljelentést tegyen, vizsgálatot kérjen a közös képviselő, vagy az ellenőrzéssel megbízott személyek dokumentált visszaélései, csalásai, károkozásai miatt. 26. Melléklet.
- Példa arra, hogy a társasház kezelők Országos Egyesülete is látja a tarthatatlan helyzetünket. 27. Melléklet.
A tulajdonosok nagy része rengeteget dolgozik a családja megélhetésért, ezért nincs ideje a közgyűlésekre eljárni. Másik része látja a reménytelen helyzetet és belefásult a küzdelembe. Aztán sok az idős, sajnos könnyen befolyásolható, megtéveszthető tulajdonos. Sajnos sok bűntényt követnek el az idősek megtévesztésével, melyek nagyobb részét a rendőrség vizsgálja, kivéve a társasházaknál történt elkövetéseket. Aztán itt vannak a tisztességtelen közös képviselővel, saját anyagi vagy más előnyökért összejátszó tisztességtelen tulajdonosok. A társasházon belül ez következmények nélkül megtehető.
Így az a pár tulajdonos, aki látja a visszaéléseket, a társasház pénzének elherdálását, csak emészti magát, nem tehet semmit. Ha szól , akkor meg esetenként a közös képviselő, meg az egyes , közös képviselőnek lekötelezett tulajdonosok durva beszólásainak teszi ki magát. Törvénytelenségeket nincs hova bejelenteni, mert megszűnt a társasházak törvényességi felügyelete. A Bíróságok meg csak a törvényt sértő, közgyűlési határozatok megsemmisítésével foglalkoznak. A társasházi törvény megsértéseivel viszont nem foglalkoznak. A közös képviselői csalást, sikkasztást gyanító tulajdonosok , nem szerezhetnek sehonnan bizonyítékot. Nem léphetnek fel a saját pénzük elsikkasztása, ellopása ellen. Ha, az ellenőrzésre jogosult Számvizsgáló Bizottság, ill. az ellenőrzési feladatot ellátó tulajdonostárs nem, vagy hanyagul végzi a dolgát, esetleg a közös képviselő kezére játszik , ill. összejátszik a közös képviselővel.
A tisztességes, a csalást gyanító tulajdonosok, hiába írnak , már-már segítségért esdeklő leveleket az újságokba, különböző fórumokra, nem segít rajtuk senki. Hiába rögzíti az új közös képviselő a régi közös képviselő sikkasztásait a közgyűlési jegyzőkönyvbe , a társasházi tulajdonos nem tehet feljelentést a társasházi törvény szerint. 20.-21. Melléklet.
A Kormány által létrehozott törvényi változtatások, nem a tulajdonosok érdekeit szolgálják.
Pl. Dr.Bék Ágnes A Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete elnöke:
http://tht.hu/index.php?mid=newsview&id=480
ISMÉT VÁLTOZOTT A TÁRSASHÁZI TÖRVÉNY (2013-08-16)
2013. július 20-án ismét módosításra került a társasházi törvény, mely a várakozásokkal ellentétben, nem tartalmazza a szakma által elvárt korrekciókat.
A változtatások csak az üzletszerű társasházkezelői vagy ingatlankezelői tevékenység végzésével kapcsolatos bejelentési kötelezettségekre vonatkoznak, illetve arra, hogy az önkormányzatok képviselő-testülete, városképi vagy kereskedelmi szempontok alapján - az építésügyi, illetve a kereskedelmi jogszabályokkal összhangban - rendeletben határozhassa meg a nem lakás céljára szolgáló helyiség használatának, hasznosításának, illetve ezek megváltoztatásának módját, feltételeit.
Az országos társasházi szakmai szervezetek - köztük a TTOE is - ennél lényegesen több módosítást kezdeményeztek a törvényben, a működőképesség javítása és az előforduló visszaélések megakadályozása érdekében. Ezeket hamarosan újra eljuttatják a törvényalkotókhoz, s bíznak abban, hogy idén, de legkésőbb jövő év elején azok valóban megjelenhetnek a jogszabályban.
Sajnos a Bíróságok is csak a közgyűlési határozatok , megsemmisítése ügyében dönthetnek, ha az kifejezetten törvényellenes. Én magam is , mint néző, hallgató voltam jelen, 2013.04.16.-án egy olyan Bírósági tárgyaláson ( Debreceni Bíróság,130-as terem, 13:00) , ahol a Bíró magyarázta a felperes társasházi tulajdonosnak, hogy a Bíróság, csak a törvénytelen közgyűlési határozatok megsemmisítésében dönthet. Arról, hogy a közös képviselő nem jogosult a közös képviselet ellátására, ne tán nem alkalmas rá, arról nem dönthet. Pedig, előtte magyarázta el az alperes képviselőjének, a közös képviselőnek, a magyar nyelv mondatszerkesztésének szabályait, azt, hogy határozatot leíró mondat nem lehet állítmány nélkül.
Ezt olvashatjuk egy, a főként közös képviselők által használt fórumon, egy kezdő társasház kezelőnek küldött tanácsként:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=90&na_step=30&t=9055140&na_order=&token=ac97daf6d68b79185ed4ef01df76c03b
MajorDomus 2013.08.25 21:35:34 © 12359
A per miatt nem kell aggódnod.
Több levelet, dokumentumot is felsorolhattam volna, hiszen több tucat levél érkezett hozzám, de akkor nagyon hosszúra nyúlt volna a levelünk. Az említett leveleket, természetesen, hivatalos kérésre megküldöm, hivatalos szerveknek, ha ezzel nem sértem meg a levélírók személyiségi jogait és ezt a leveleket kérő szerv , garantálja.
Nincs megfelelő törvény! Ezért hiába hoztak létre egy megosztott törvényességi felügyeletet. Aztán itt vannak a kiábrándultak, akik hiába a rengeteg erőfeszítésük, a megfelelő törvény hiányában nem tudnak tenni semmit. Maradnak az idősek, akik könnyen megtéveszthetők, félrevezethetők. Azt a 10-20 embert, aki a közös képviselőnek elkötelezettek, pl. akár azért mert előnyöket élveznek a társasházban, a közös képviselő elnézi a tartozásukat, randalírozásukat, a bankjuknál van a társasház pénze, a cégüknél van a társasház biztosítása,stb. könnyen összeszedi a közös képviselő és bármit megszavaztat velük.
Szóval sokan élősködnek a társasházakon. Sok féle módon, csapolják le a társasház pénzét.
Kb. 1500- 2000 társasházat feltételezve Magyarországion , bizony ez több tíz milliárd Ft csalást, sikkasztást jelent.
Szigorúan fellépnek a pénzlenyúlás ellen - ígéri a Fidesz szóvivője2013. 10. 14. 17:03|Utolsó módosítás: 2013. 10. 14. 19:35|Közélet » Politika. http://www.vg.hu/kozelet/politika/szigoruan-fellepnek-a-penzlenyulas-ellen-igeri-a-fidesz-szovivoje-413783
De, mikor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Addigra bele pusztulunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A magyarok csaknem fele szegénységben él a Tárki kutatása szerint. Összesítve azt lehet mondani, hogy az emberek 47 százaléka nélkülöz valamilyen módon. A rendszerváltás óta ez a legrosszabb adat. http://www.hir24.hu/belfold/2013/11/01/huszonevesek-kerulhetnek-az-utcara/
Ijesztő méreteket öltött a nyomor az országban
http://www.hir24.hu/belfold/2013/09/22/ijeszto-mereteket-oltott-a-nyomor-az-orszagban/~~fokusz
A fentiekben leírt, tragikus, tarthatatlan társasházi tulajdonosi élet megváltoztatásához kérünk segítséget. Kérjük, legyenek segítségünkre, hogy a Magyar Kormány végre, egy elfogadható társasházi tulajdonosi létet biztosító társasházi törvényt alkosson a társasházi tulajdonosok és a tisztességes közös képviselők véleménye meghallgatásával, a tervezet, széleskörű véleményeztetésével, a jelenlegi teljesen rossz, alkalmatlan 2003. év i CXXXIII . törvény helyet.
Javaslataink az új társasházi törvényhez:
1./ A társasház tulajdonában lévő , nem lakás céljára szolgáló helyiségeket csak a tulajdonosok 100 % -nak jóváhagyásával lehessen kiadni.
2./ Legyen egy olyan központi állami szervezet, még ha a végrehajtást leadják a jegyzőknek, pl. amelyik a törvényességi felügyeletet is gyakorolja, amely , évenként legalább egyszer ellenőrzi a közös képviselők munkáját közgyűlésen meghallgatja a tulajdonosok panaszit. Ellenőrzi a Társasház, közös képviselői működtetését. A társasház dokumentumait, pl. közgyűlési, Számvizsgáló Bizottsági , stb. jegyzőkönyveket, A Határozatok Könyvét, a könyvelést , a számlákat, stb. Azt, hogy vállalkozásban vagy feketén végzik a közös képviselői tevékenységet. Lakásonként, jelenleg kb. 1000 Ft. a közös- képviselői díj. Vannak 100 lakásos, meg annál nagyobb társasházak is. A gátlástalanabbak akár 15-20 vagy annál több társas házat is vállalnak. Nem törődve azzal, hogy nem tudnak eleget tenni a vonatkozó törvények és társasházi tulajdonosok elvárásainak. Viszont ezek a közös képviselők, akár 1 mill. Ft. vagy több millió forint jövedelmet is zsebre tehetnek havonta. Akár, adózatlanul , „feketén” a tisztességesen működő, adózó közös képviselők kárára is. Nagyon kívánatos lenne, ha ez a szervezet, egyben minősítené is a közös képviselőket, amely nyilvános lenne. Megkönnyítve ezzel, a társasházi tulajdonosok részére, a közös képviselő választást.
3./ A Számvizsgáló Bizottságok , meg a tulajdonosok , akár térítés ellenében is , jogosultak legyenek a közüzemi szolgáltatóknál, bankoknál, a társasháznak számla kiállító gazdasági társaságoknál , egyéb szervezeteknél ,számlamásolatok, a társasházukkal kapcsolatos pénzügyi információk, számla másolatok megkérésére. Így bár mikor felderíthetővé válnának a közös képviselő visszaélései. Meg a közös képviselő kezére játszó Számvizsgáló Bizottságok visszaélései.
4./ Dr. Csépfalvy Zoltán nemzetgazdasági minisztériumi államtitkár úr 2012.11.26.-án a A Parlamentben,napirend előtti kérdésre adott válaszában magánjogi alapon létrejött szervezetek nevezte a Társasházakat. Ezzel indokolta az ügyészségi, törvényességi felügyelet megszüntetését. A nagy baj az, hogy míg magánjogi alapon létrejött gazdasági társaságok esetében, „2006. évi IV. törvény a gazdasági társaságokról” törvényben 367§ -ban szabályozzák a társaságok működését. Addig a 2003. évi CXXXIII. törvény a társasházakról” nevű, törvénynek mindössze 67 § van. Míg a gazdasági társaságokat, azok könyvelését, bevételeit, kiadásait, működésüket, nyilvántartásaikat, stb., több állami szervezet is ellenőrzi, ellenőrizheti ( pl. a Nemzeti Adó és Vámhivatal, stb.), addig a társasházak, közös képviselők teljesen ellenőrzés nélkül működnek. Olyan, a társasházi működés , a társasházi élet, minden részletére kiterjedő Társasházi Törvényt kérünk megalkotni, amelyek megsértése esetén a Bíróságokhoz lehet fordulni. A Bíróságok érdemben foglalkozzanak a törvénysértésekkel, visszaélésekkel. A Társasházi Törvény tervezetét tegyék nyilvánossá, olyan fórumokon, hogy azokhoz a társasházi tulajdonosok is hozzáférhessenek és véleményt , javaslatokat fogalmazhassanak meg a törvényalkotók részére. Csak ezen javaslatok megfelelő szakmai értékelésével, azoknak a törvényben való megjelenítésével hozzák létre azt a Társasházi Törvényt. Amelyet a beérkező, közös képviselő és társasház tulajdonosi javaslatok alapján később ismét a gyakorlathoz alakítanak. A törvényben jelenjen meg az a tulajdonosi elvárás, hogy a közös képviselő a társasházi tulajdonosoknak mint egy közösségnek az alkalmazottja. A közös képviselő, miközben a társasházi közösség érdekeit képviseli, nem sértheti meg a társasházi tulajdonos, törvényekben is biztosított, egyéni érdekeit. A törvény fokozottan érvényesítse a tulajdonosi érdekeket. Vegye törvény figyelembe, hogy a több mint 2-3 millió társasházi tulajdonos nagyobbik része nem ismeri, nem tudja értelmezni a törvények előírásait, nincs gazdasági, pénzügyi, számviteli ismerete gyakorlata. Ezért nagyon lényeges, hogy a minden esetben, pontosan jelölje meg azokat a társasházi életre vonatkozó törvényi alkalmazásokat, amelyek máshol, más törvényekben találhatók meg. A közös képviselők részére biztosítsa a megfelelő munkavállalói jogok érvényesíthetőségét. A Társasházi Törvény mondja ki ,a közös képviselő, a Számvizsgáló Bizottság tagjainak és minden olyan embernek az anyagi, erkölcsi, kártérítési kötelezettségét, aki a társasház működésében, akár ellenőrzési, utalványozási, aláírási megbízással, joggal rendelkezik.
5./A Társasház részére, csak a társasház folyószámlájára lehessen küldeni, fogadni pénzeket. A törvény tiltsa meg a közös képviselők készpénz felvételét, átvételét, akár az szolgáltató pénztárában, akár a saját lakásán a postástól.
6./ A társasházi lakások eladása, csak a közös képviselő, a lakást értékesítő tulajdonos hátralék mentességét igazoló okiratának kiadása esetén legyen lehetséges.
7./ Államilag hozzanak létre egy társasház tulajdonosi fórumot, a közös képviselői fórumok mintájára, ahova a tulajdonosok, megírhatják problémáikat, tanácsot is kaphatnak, akár térítés ellenében is.
8./A Bíróságok , fogadjanak be minden ügyet ( akár társasházi tulajdonos, akár közös képviselő adja be) , amelyik a vonatkozó törvények megszegésére vonatkozik. Az alaptalan rágalmazást befogadnak a Bíróságok ( lásd 6.melléklet), míg a jogos társasházi törvényszegéseket meg nem. Szüntessék meg a jelenlegi helyzetet, amely szerint ma a Bíróságok, maximum , csak a közgyűlési határozatok megsemmisítésével foglalkoznak. Más társasházi ügyet nem fogadnak be. Pl. , ha a közös képviselő nem tesz eleget a társasházi törvényben , a Szervezési és Működési Szabályzatban meghatározott kötelességeinek, pl. nem hozza létre a Számvizsgáló Bizottságot, a közgyűlési döntés nélkül intéz olyan ügyeket, melyeket csak a közgyűlés megbízása alapján végezhetne, nem tart közgyűlést, nem készíti el és nem íratja alá a Társasházi Törvényben előírt 8 napon belül a közgyűlési jegyzőkönyvet, megfelelő szakvélemény beszerzése nélkül kezdeményez, végeztet olyan műszaki és gazdasági eseményeket amelyek emiatt, jelentős hátrányokat, károkat okoznak a tulajdonosoknak, a társasháznak, nem vezetik a határozatok könyvét a 2003. évi CXXXIII . törvény 44. § szerint, stb.
A Bíróságok, társasházi tulajdonosi bejelentésekre, legyenek jogosultak, a közös képviselő által előkészített, gazdasági műszaki események, előkészítésének és végrehajtásának szakmai vizsgálatára és a vizsgálat eredmények alapján, a megfelelő ítélet, szankciók meghozatalára.
9./A Társasházi Törvény írja elő a közös képviselők, intéző bizottság részére, egy olyan internetes honlap működtetését, ahol a regisztrált és kódszámmal rendelkező tulajdonosok bármikor figyelemmel kísérhetik a Társasházuk pénzügyi helyzetének alakulását.
10./A Társasházi Törvény részletesen írja elő Szervezési és Működési Szabályzat , a közgyűlési, Számvizsgáló Bizottsági, Számvizsgáló tulajdonos társ ellenőrzési jegyzőkönyvek, közgyűlési jegyzőkönyvek minimum, formai és tartalmi követelményét.
11./ A Társasházi Törvény írja elő a közös képviselők részére egy társasházi üzemi napló vezetését. Hiszen a társasház , tulajdonképpen egy olyan üzemnek is tekinthető amelyet a közös képviselőnek kell üzemeltetni. E naplóban kellene rögzíteni, a rendszeresen elvégzendő karbantartási munkákat , pl. a társasház központi vízszűrőjének a tisztítása, az esőcsatorna tisztítása, stb. Az elvégzendő, elvégzett karbantartási, javítási munkálatokat, stb, ahogy az egy létesítmény üzemeltetéséhez szükséges.
12./ A Társasházi Törvény írja elő a közös képviselői tevékenység folytatásához szükséges igazolt szakmai ismereteket. Így pl. gépészeti, épületgépészeti, villamossági, számítástechnikai, pénzügyi, könyvelési, energetikai, jogi, humánetológiai ismeretek.
Minimum olyan szinten, hogy e szakmai területek szakembereivel megfelelő módon tudjon kommunikálni.
13./ Az ombudsman által leírtakat idézve: " a közgyűlés bármely tevékenység esetén engedélyezhesse vagy akár meg is tilthassa a lakóépület külön tulajdonban álló, nem lakás céljára szolgáló helyiségeinek hasznosítását."
14./ A Fölhivataloknál legyen nyilvántartás az egyes társasházak ( hozzájuk kell beadni az alapító okiratot) közös képviselőiről. Az önkormányzatok meg tartsák nyílván, az általuk nyilvántartásba vett közös képviselők által elválalt társasházakat a lakás számmal együtt. Ezt rendszeresen küldjék meg a NAV-nak. Akár van adószáma, akár nincs a társasháznak. Egy , 50-200000 Ft. jövedelemmel rendelkező egyéni vállalkozót sok helyen tartanak nyílván, ellenőriznek. A havonta több millió Ft.-ot zsebre tevő közös képviselőket meg nem ellenőrzik. Nyugodtan feketézhetnek, csalhatnak.
Az anyagot , a Hajdu-Bihar Megyei NAPLÓ-ban megjelent olvasói levelek és a szerkesztőségnek megküldött levelek, az internetes fórumokon megjelent írások, saját társasházi tapasztalatok alapján, összeállította
Debrecen. 2014.04.23.
Társasházi tulajdonos
és még 90-en írták alá ezt az anyagot.
U.i.: Már vagy 22 helyre írtunk, kértünk segítséget. Jellemzően csak az EU Ombudsman, a hazai Ombudsman, a volt meg a jelenlegi köztársasági elnök válaszolt a levelünkre. A Miniszterelnöktől kezdve, helyettesén és a minisztereken , a kormánypártokon, meg az ellenzéki pártokon keresztül, a volt és most a hatalomba visszakapaszkodni akarókig senki sem méltatott bennünket válaszra.
Áder János Köztársasági Elnök Úr, Magyarország legfőbb méltósága, még a levelünk továbbítását ( Szatmáry Kristóf államtitkár) sem tartotta derogálónak magára nézve. Amiből az látszik, hogy csak Ő viseli , igazán a szívén a magyar emberek sorsát.
Már, már arra a véleményre jutunk, hogy a régi ügyek ismétlődnek, mint pl. az olaj szőkítés: „Tehát gyakorlatilag az állam mesterségesen gyártott vagy hagyta ezeket a kiskapukat, jogszabályokat és egyéb, jogi hátteret”. http://www.pecsiujsag.hu/pecs/hir/helyi-hireink/vademeles-a-bankrablassal-gyanusitott-rendor-ellen/kommentek http://vastagbor.blog.hu/2011/02/04/sandor_papa.
Vagy pl. „Az SMSZ nem jogi kiskapu, sokkal inkább nagykapu - fogalmaztak. nem csak múltban felhalmozott pénzeket lehet segítségével megmosni, hanem akár arra is motiválhat, hogy valaki a jövőbeni legalizálás reményében kezdjen felhalmozni szürke-fekete pénzeket.” http://privatbankar.hu/ado/ez-nem-kiskapu-hanem-nagykapu-itt-az-uj-magyar-adoamnesztia-264549
Mintha ez ismétlődne, most a társasházi törvények esetében. Létezik, hogy politikusaink is érdekeltek a jelenlegi törvény fenntartásában? Ne, talán, a kormányhoz közel állókörök is érdekeltek a közös képviselői bizniszben? Már, elnézést kérek, de a kétségbe esés olyan gondolatokat is ébreszt az emberekben, ill. olyan lépésekre is ragadtathatja, amit normális esetben nem tenne meg.
A nem kifejezetten alapos történelem tudásomból merítve, úgy emlékszem, hogy annak idején, a németeket is az elkeseredés hajtotta a nemzeti szocialista párt karmaiba. Az elkeseredés mindig a szélsőséges nézetek megerősödését vonja maga után.
NEM ADJUK FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Add tovább!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!