Nem kell jogsi ? és inni is lehet, mármint alkoholt? Miért nem ezzel kezdted?
bocsi, de én is csak zuhanyhíradóból értesültem arról hogy nem kell rendszám, számomra is büdös volt a dolog, gondoltam rákérdezek. de így is kihámoztam a válaszaitokból.
Legfeljebb 500-600 kubikos túragépet tervezek én is, afelett kvázi öngyilkosnak hinném magamat. Remélem, hogy az is ilyen gyorsan megy majd.
Igen a tetkó kurvára fontos, nyilván én is tervezem a jakuzavarrást, mert anélkül nem is lehetsz igazi motoros, fontos a megfelelő sztereotípiák kielégítése is, hogy ne lógjunk ki a sorból. A következő lépés jövő nyáron a Harleyn Cba-s, becsempészett sör, illetve előredobozolt rizsáshús, csak a feeling miatt.
azert probald ki mielott beleugrasz. en mar mentem vele parszor, nagy elmeny, de a vaz es fek nagyon harmatos foleg a mai motorokhoz kepest, 100-110 felett menni vele mar nem elmeny hanem kin, de 80-100 korul baromi jo, foleg orszaguton. az ara meg egy dolog, kell par ev mire lesz belole hasznalt olcsobban (ha ugyan mo-n lesz mert nem egy nepmotor).
Sikerült is elsőre minden, így kb egy hónapra volt szükség az "egyszerűsített" eljárás során. Mondjuk én ennek is örülök. Elkezdem a különbözetit is, mivel jövőre megváltozik az egész oktatási rendszer, eu-szabvány kategóriák lesznek, és úgy hallottam, hogy akkor már nem lehet különbözeti vizsgával korlátlan jogosítványt szerezni ezen a módon, illetve a minimálisan előírt motortérfogat, kilowatt számok is emelkednek.
Óriási tévedés: árban kb. ugyanannyi (kicsit kevesebb), időben meg sokkal jobban jön ki.
Idézek egy kollégát, akivel nagyon egyetértek:
"Én éppen most csináltam meg a B125-öt. Kreszből nem volt oktatás csak a vizsga, utána 1 óra rutin, és 1 óra városi, a vizsga előtt 2 nappal. Ha megjön a határozat megyek tovább "A" korlátlanra, ami 6 óra rutin és 6 óra városi vezetés után egy különbözeti vizsga csak gyakorlatból. Ja és mindez összesen 70e Ft-ért, persze, ha egyből átmegyek a különbözetin... Ha az "A" korlátlant csináltam volna egyből, akkor az 126e Ft lett volna, és végig ülhettem volna 28 óra kreszt 17 éves vezetői tapasztalattal. Miről beszélünk, hogy nincs értelme a B125-nek???? Persze csak ebben az évben éri meg, mert jövőre már nem lesz egyszerű a kategória váltás."
Én is hasonlóan csinálom; Most tartok a felénél (B125 megvan). A 70E azért nálam kicsit több lesz, de nem éri el az "egyből-A-korlátlant", időben meg SOKKAL jobb. Azt nem csinálod meg 1+1+6+6 órából, inkább 28+10+10,- ha jól tudom... (de, ha nem jól tudom, akkor is sokkal több idő). erre munkavégzés mellett nem futja...
Péntek 13-án vizsgázom. Így, ha sikerül 1 hónap alatt sikerül abszolválni. Kurvára időigényes, költséges, és magyar módra túlszabályozott az egész. Igazán hozzácsaphatnák a B-hez. Egy előnye van, hogy egyből lehet korlátlanra menni utána, így nézve gyorsabb, olcsóbb egyszerűbb az A korlátlan, természetesen az adott feltételeknek megfelelve.
"De lehet, hogy ha számolni kezdesz, az 50-es sem éri meg, csak a bringa"
Mivel egy kétütemű 50-es kb egy literrel többet fogyaszt mint egy négyütemű 125-ös(gyakran többel is), nyugodtan lehet számolgatni hogy melyik éri meg jobban, nem csak a bringa lehet gazdaságosabb az ötvenesnél.
Persze mindenki egyedileg számolhat, mert erősen függ attól, hogy mennyit használja.
Önmagában csak a gazdaságosságot nézve csak akkor éri meg, ha napi 20-50 km-t mész vele. De lehet, hogy ha számolni kezdesz, az 50-es sem éri meg, csak a bringa. Ki hogy számol. Ha úgy kezded, hogy 5-600-ért veszel egy robit, már nem éri meg.
A 125 költségei elenyészőek, bár most a vizsgadíj emeléssel nagyot akarnak szopatni rajtunk.
Elmondod, hogy a könnyített A1 hülyeség, mert szabálytalanul meg lehet csinálni az A-t is rövidítve. És? Akinek ilyen vágyai vannak, az vegyen egy jogsit, az a legkönnyebb. Itt nem arról meg a beszélgetés hogy trükközve mi az egyszerűbb. :)
te egy lokott vagy, miert ne sikerulne a kresz? ugyanolyan a vizsga mint mindenkinek, kozponti vizsga, szamitogep stb. ezen mit nem ertesz? ugyanugy tudni kell minden valaszt, csak mondjuk nem bent ulsz a tanfolyason 3 heten ta, hanem otthon a gep elott es gyakorlod a netes webkreszen vagy konyvbol stb. (ja amugy 1 hibam volt a vizsgan.)
ugyanez van a forgalomban meg a rutinon, ugyanaz a vizsga ugyanugy vizsgabiztos, stb, o nem tudja (nem is tudhatja) hogy nem voltal ott minden kotelezo oran. el is vagjak azt akinek nem megy rendesen, volt ott eleg sok bukas.
de nem ertem hogy te obegatsz aki szinten 1 ora elmeleten es 2 ora gyakorlaton vesz reszt? az mivel jobb, mert 125-os? csak mert legal, mit szamit? ugyanaz a gep csak nem megy annyira mint egy 600-as, ami varosban nem is nagyon szamit, max nem nyelezel. raadasul itt paros vizsga van, figyelni kell a parra is.
Szinte napra pontosan két hónapig tartott (várakozás a vizsgaidőpontokra Budapesten elhúzza) és néhány önkéntes pluszórával együtt 42.000 Ft. Pluszórázás nélkül 30.000 lehetett volna.
Most már csak a hivatalnokokon múlik, hogy mikor lesz a kezemben a jogsi. :)
Szia! Mentem már Burgmannal de az 400-as volt jó húzós robogó! Mást igazából nem tudok rólla talán még annyit hogy keveset fogyaszt és elég húzós az alkatrész ára! De ha vizsgázol javaslom hogy váltós motorral vezess éss vizsgázz mert igy robogót és váltósat is vezethetsz de ha csak automatával vezetsz és vizsgázol csak olyat vezethetsz! Sok sikert a tanuláshoz és a vizsgához!
Épp most tervezek beszerezni egy 125-ös Burgmant. Olvastam ezt-azt a jogosítvány szerzés könnyítéséről, úgyhogy vagy így, vagy úgy de most már megcsinálom. Valaki használ ilyen típust? Milyen tapasztalatok vannak vele hosszabb távon?
TE NAGYON SEMMIBE VESZED A SZABÁJOKAT! mINEK EZ A HŐZÖNGÉS! A hozzád hasonlók okozzák a legtöbb balesetet! És ha már befizetted a pénzedet akkor miért nem tanultál! Szivesen kitöltetnék veled egy kresz tesztet kiváncsi lennék hogy sikerülne! Széles utat!
Oké, de most a szabálytalan dolgokba ne menjünk bele.
Ahol nekem volt a kötelező egyalkalmas elméleti okítás, majd infarktust kapott az előadó hogy hol van az én papírom (iroda nem küldte át neki) és az volt az első hogy mindenkivel aláiratott, mert állítólag nem régen bukott egy ellenőrzésen.
Úgyhogy ne érveljünk már azzal, hogy ha valakinek az illegál módszer is sok, akkor neki se menjen. Ennyi erővel vegyen egy jogsit jó pénzért, és sehová se kell mennie. :)
Jelenleg Budapesten három hét alatt semmi sincs meg, mert nincs vizsgaidőpont ennyi idő alatt sehogyse, akármilyen gyors is volt az oktatás.
Ez jelenlegi tapasztalat, mert ugye a változások idén voltak. 20 évvel ezelőttit én is tudok, amikor a kötelező autóra a 30 órát csak beírták nekem, de valójában tíz se volt. De már aki tavaly vizsgázott, annak is elévültek a tapasztalatai.
"Biztos vagyok benne hogy van akinek úgy jön ki jobban, ha végigüli a nemtomhányóra"
nem kell masutt sem vegigulni. ahol en voltam ott lehetett hetekig jarni kreszre, rutinra, forgalomra, de volt alternativa is minimal bentlettel (nem szep). penzben persze ugyanannyi hisz +van a minimal oraszam amit le kell igazolniuk es ki kell fizetni.
egyszer voltam kreszen (ami valojaban a beiratkozas volt, plusz adtak egy fenymasolt papirt ami a motoros dolgokat osszefoglalta es megkerdeztek van e kerdesem, oszt agyo), kovetkezo heten mar vizsga, a rutinon 2-xer ha voltam (hetfon kreszvizsga, kovetkezo heten hetfon rutin vizsla). aztan forgalom, talan 3 alkalom, de volt aki 1-et csinalt es kovetkezo heten hetfon vizsga. igy 3 het alatt es orarajaras nelkul megvolt az egesz. ha valakinek ez is sok es ennyire se kepes az telleg nem motorozzon. persze ez a modszer semmit nem er mint tanfolyas. aki gyakorlatban van, vezet, motorozik (robogo) nap mint nap, annak menni fog, de nagy aranyu volt a bukas es aki bukik annak elegge elhuzodik mert azt mar az oktato nem engedte vizsgara amig nem lett vizsgakepes.