Csapatunk, a Desert Fox Team a média szerinti terrorveszély ellenére, a Budapest-Bamako Rally eredeti szellemiségéhez híven elgurult Bamakóig, és út közben sok helyen segélycsomagokat osztott a hihetetlen szegénységben élő afrikai gyerekeknek, falvaknak, iskoláknak és árvaháznak.
A hosszú út során átélt kalandjainkat elolvashatjátok a blogunkban:
A másik Bamakos témához már írtam, hogy én is ex-Bamakos vagyok és idén nyárra pedig a Retro Rally futamára keresek max. 2 fő utitársat. Ezt a frissebb topicot látom többen olvassátok, ezért megismétlem, ha érdekel és te neked sincs csapatod, keress meg! Köszi!
Egy közösségi oldalon olvastam először erről a 15 napos futamról. Ezt a cikket találtam róla:
A Retro Rally futam életre hívásának célja a retro érzés táplálása. Ezt a szokatlan futamot olyan egyedülálló eseménnyé szeretnénk alakítani, amelyen nem a nagy értékű csodagépek dominálnak. Ehelyett olyan járművekkel vehet részt benne az induló, melyek népautóként egykor az utcakép meghatározói voltak, ám eljárt felettük az idő. A Retro Rallyn kizárólag 20 évnél korosabb járművel lehet nevezni (járműtípustól függetlenül). Ezek tulajdonosainak teremtünk alkalmat, vagy annak aki ilyet szeretne, hogy Európa útjain mérhessék össze vezetői képességeiket, és megtapasztalhassák járművük határait.
Mindenkit várunk, aki legendává szeretne válni, aki a Retro Rally első bátor pionírjai között akar lenni.
Arra kérünk, nézd meg a web-oldalunkon az útvonal bemutatását, hogy miből maradnál ki! 2010-ben ami a nevezőkre vár: 15 nap, 12 ország, 7500 kilométer. Az első versenyt 2010. augusztus 6 20. között rendezzük. A 2010-es rajt helye Budapest. A start után a mezőny áthalad Szlovákián, Csehországon, Németországon, ahonnét kompon átkel Dániába, majd megérkezik Svédországba és elhalad Norvégia lélegzetelállító északi csücskéig a fjordok mentén, hogy azután Finnországot átszelve elhagyja a Skandináv-félszigetet. A csapatok kompon átkelnek Észtországba, és a Baltikumon Lettország, Litvánia felfedezésével Lengyelország, Szlovákia után végül Magyarországra visszaérkezve Budapesten zárják a futamot.
Néhány megállóhely a retro-mobilok egykori nagy gyártóbázisait érinti. A különböző tájak varázsa, a Balti tengerpart és a nemzeti parkok izgalmas és kihívásokkal teli utazást tartogatnak. Minden egyes országban egyedi útvonalvezetést választottunk. Az egészet úgy terveztük meg, hogy a csapatok kipróbálhassák a vezetői és navigációs képességüket, próbára tehessék a kitartást és a csapatmunkát, vagy akár a férfias keménységet. Évről évre új és újabb kihívás elé kívánjuk állítani a résztvevőket. Két hét alatt a legtöbb helyen visszük körül a mezőny tagjait. Kiváló alkalom ez arra, hogy összejöhess másokkal és új barátokra tehess szert, a világ minden tájékáról.
A futamhoz jótékonykodási program párosul: az adományokat minden évben egy-egy meghatározott jó célra fordítjuk.
Ők legalább nem buktak a dolgon. Mi Agadirban befejeztük a versenyt és onnan repültünk haza. A jegyünk meg megvolt a Bamakos gépre és az minden volt csak olcsó nem.
Azokhoz szólnék közületek, akik kedvelik az expedíciós off-roadozást olyan formáját, ami kicsit extrém jobban kihívás, de leginkább hatalmas élmény. Tapasztalatból tudom, hogy az éves off-road szezon mindig olyan nyögvenyelősen indul, ahogy az idén is, még egyetlen komoly eseményről sincs hír. Tehát ha erre a túránkra rákattansz, valószínűleg a hazai off-road rendezvényekről nem kell lemondanod, viszont egy maradandó élménnyel gazdagodhatsz.
Tehát akkor : Menjünk Tunéziába sivatagot látni és off-roadozni!
Hogy miért pont Tunéziába? Mert ide nem kell 3000 Km autópályáznod, hogy odajuss. Mert ez Afrika egyik legeurópaibb országa, a kultúra, a tolerancia, a biztonság tekintetében is. Mert itt is megtalálható a homoksivatag, a kősivatag és a mediterrán táj összes eleme amolyan emberileg is feltérképezhető adagokban. Mert bőven ad lehetőséget a kihívásokra éhes off-roadosnak. Mert súlyos technikai probléma esetén is lehetőség van a hazajutásra nagyobb áldozatok nélkül. Mert az időjárás is elviselhetőbb ilyenkor, mint az Egyenlítő közelében. Mert sokkal olcsóbb mint bármi más hasonló kihívás.
A túra tervezett indulási időpontja 2010 március 12. hazaérkezés március 27.
A túrát terepjárósoknak, quadosoknak, endúrosoknak egyaránt hirdetjük, de a quadok, motorok szállítását csak korlátozott darabszámig tudjuk garantálni, tehát aki ilyen járművel szeretné elütni velünk az időt az minél hamarabb, jelentkezzen, ha velünk kívánja szállíttatni a gépét. A programunkon maximum 12 terepjáró részvételét fogadjuk el és emellett maximum 10 quad, vagy motor részvételével számolunk.(Ennél nagyobb létszám biztonságos és korrekt kezelése nagyságrendekkel drágítja a szervezést).
A túra teljes távja oda-vissza kb. 4800 km (Budapesttől számolva) Ebből terepszakasz kb. 1600 km. (A hajóút plusz 2000 km) Túrához csatlakozás (motorral, quaddal) a repülőn (vagy a terepjárókban) lévő szabad helyek függvényében lehetséges!!! A terepjárósok a Genova-Tunisz, vagy Nápoly- Tunisz kompjáraton utaznak át Afrikába a velünk. ( 24 órás hajóút) A motorosok választhatnak, hogy betársulnak valamelyik velünk tartó terepjáróba, vagy repülővel érkeznek Monastirba, ahol átnyergelhetnek járművükre.
A szállítási díjak a szállítandó motorok számával változhatnak kb. 70 és 150 ezer forint/ motor(quad) között!
Néhány tájékoztató ár az egyéni kalkuláció kedvéért: Genova- Tunisz kompjegy oda - vissza átlagos méretű terepjáróval (pl. rövid G Merci) 2 fővel 600- 700 Euro.Repülőút Tunézia Monastir környéke félpanziós hotellel, vagy anélkül 85 000- Ft-tól. (Csak repülőjegy majdnem ugyanennyi).Kempingárak Tunéziában 2-8 Euro/fő/nap.Üzemanyag ára Tunéziában általában legalább 20-30%-kal olcsóbb, mint itthon.
Tehát a költségek, amit figyelembe kell venned az alábbiak a teljesség igénye nélkül:- A jármű felkészítése a túrára- Üzemanyag költség- Hiányzó felszerelések beszerzése- Autópályadíj a velünk tartó kocsiknak- Kompdíj a velünk tartó emberekre és kocsikra- Repülőút díja az utánunk repülő motorosoknak- Útlevél csináltatás, ha nincs, biztosítás kötés- Kempingdíjak útközben- Kaja beszerzése előre, vagy helyben- Suvenir az itthon maradottaknak-
A túrán bárki részt vehet, aki rendelkezik arra alkalmas járművel és kellő kurázsival és toleranciával bír.A részletes útvonalterv és egyéb információs anyag is készen van és szívesen elküldöm azoknak, akik komolyan érdeklődnek a program felöl.
Jelentkezési határidő: február 20.Kedvcsináló fotók itt!
Nem tudom, én nem voltam, vagyok ott. Én csak próbálok tájékozódni, és ezt olvastam:
Röviden csak annyit mondtak, jól vannak, kb. 40-50 autó lehet. A Marokkó-Mauritánia határátkelés teljesen simán, problémák nélkül zajlott. Este 6 körül lépték át a határt, aztán mentek a táborba, ami kb. 10 km-re van a határtól. A tábor eléggé feltűnő volt a rengeteg katonával. Páncélos egység, gépfegyveresek, szóval rengeteg katona várta őket.
Az autókkal kört alkotva parkoltak le, a kör közepén táboroztak sátraikban. Körülöttük meg a katonák vigyáztak rájuk. Az egész utat védik. kb. 200 méterenként állt egy katonai csapat, amerre elhaladtak. Ötös csoportokban haladnak az autók. A hangulatuk jó. Ez volt 2010.01.26-án.
Ebből gondoltam, hogy volt katonai támogatás. Félreértettem?
Villáméknak nem volt katonai támogatása, mert NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG!
Jóban vannak néhány helyi emberrel, akik ismerik a helyi történéseket, jobban, mint a Külügy!
2008-ban nem a Bamakot biztosította a katonaság, hanem a Dakar miatt volt felfegyverezve, mozgósítva 3.000 katona.
És ha már úgyis ott voltak, kis pénzért felügyelték a mezőnyt.
2008-ban - pont Villám kocsijának a javítása/vontatása miatt - mi voltunk az utolsó jármű, aki elhagyta Mauritániát, 24 őrával a védelem "felfüggesztése" után, és lám,
semmi bajunk sem lett...
Különben a kutya sem akart bántani bennünket...ja, nem is volt kutya-:)
Nem kell hinni a pesti úri huncutságoknak, Idomu jobban tudja....-:)))
a., a külügyet különösképpen nem érdekli a dolog, inkább biztosra megy és kerüli a dimplomácia bonyodalmakat arra az esetre, ha a magyarokat elrablonák/megölénk
b., egyszer olyan kontextusba kerülsz a Villámmal, hogy egy sör mellett halkan elsuttogja
Feltéve ha van a túra ellen irányuló szándékosan romboló ok.
Az autók (Villám Géza kivételével) visszatértek gprs erős területre. Órákon belül visszatőltödik a lejárt útvonaluk Marokkóban. Mostmár lehet elemezgetni távolságokat, sebességeket! http://jarmukovetes.hu/budapestbamako-2010-37
Ez gondolom a jóval alacsonyabb költségvetésnek tudható be. Picit másról szól ez a dolog..De nézők szempontjából, tényleg sokkal élvezetesebb lenne több felvétellel.
RTL Klub szponzrálja. Szerintem a többiek miért vennék át a közvetítést?
Sajna ők is jó későre teszik az összefoglalót és alig van képi összefoglaló - csak a szépségkirálnyőket ismétlik folyton ahogy énekelnek, meg cukrot rágnak :P
Tényleg nem rossz a kép, kár hogy nem a Bamakóról van. Amúgy azt nem tudjátok hogy miért nem foglalkozik a magyar média a Bamakóval? Alig lehet hallani róla.
Na akkor újabb, azóta frissült eredmények (pontszámokkal):
1 60 A www.homokdune.hu bemutatja 1574 2 59 We solve it... BBT2 1563 3 38 Snickers Team 1557 4 23 Green Network 1537 5 13 CARCADE ONE 1454 6 111 Honvéd Dream Team 1453 7 14 CARCADE TWO 1435 8 41 Hungarian Dakar Team - 1 1428 9 8 Americana Rent a car 1401 10 37 SLO TEAM 2 1352
Nem tudod esetleg hogy mekkora pontkülönbségek vannak a csapatok között? Az elején azt hittem hogy az első hely a Green Netrwork és a szlovákok közt fog eldőlni.
Legfrissebb eredmények: 1. A www.homokdune.hu bemutatja 2. We solve it_1 3. Snickers Team 4. Green Network 5. Honvéd Dream Team 6. Carcade_1 7. Carcade_2 8. Hungarian Dakar Team_1 9. Americana Rent a Car - 10. SLO Team_2