Télen kb.ötször voltam a Dunán,a lajstromszám ugyanúgy az evezőkön volt.Rendőrt csak távolról láttam.A legutóbbi hajókázás előtt felragasztottam a hurkákra is.Na,igazoltatott is a vízirendőr,de mindent rendben talált.(csak a papírokat nézte,de jó alaposan🙂)
Biztos, hogy nem szabályos (illetve USA-ban mintha az lenne), de ha nem állatkodik az ember, akkor valószínűleg sehol nem zavarja a közeget. Kivéve nálunk, de pont ezért jó ötlet a levehető változat.
A görögöknél én kb.eddig ötször voltam,hajólevél,lajstromszám nélkül,így nem tudom.Amikor Albániáig jutottam a Lodestarral,akkor a szám így volt feltéve.Biztos,hogy nem szabályos,de nem szóltak érte.A Wikingen eddig csak az evezőkön volt a lajstromszàm,a horvátoknál kifelé fordítottam,a Dunán befelé.Most,hogy az Evinrude van fent,felragasztottam a csónakra is.
Gondolatébresztőnek: múltkor szó volt a lajstromszám eltávolítható "rögzítéséről" gumicsónakon (főleg külföldi hajólevél esetén), belefutottam két ötletes megoldásba, melyek értelemszerűen a leeresztés-felfújást is jól bírják.
- Kötélre fűzhető ponyva:
- "Rendszámtábla":
Gyárilag mondjuk egyik sem olcsó, előbbi 45 EUR, utóbbi 75 EUR a németeknél (+posta), de házilag másolhatónak tűnik mindkét dizájn.
Ha nem szempont az eltávolíthatóság, akkor pedig olcsó megoldás a rugalmas stencil, az emagról pl. 6000 Ft egy készlet, ami nagyjából gumicsónakhoz passzoló 10 centis méretet hozza:
Lehet ecsettel festeni, festékszóróval fújni, de a külföldi fórumokon sokan esküsznek az alkoholos filcre (sharpie) is, amivel pár évente kell adni neki egy "frissítést".
Én a gyári megoldásokra gondoltam... :) Az a magyar találmányú AF-es szám nem volt az*. :D (amúgy az alvázszám esetében csak Magyarországon volt érvényes, aki olyannal nyugatra ment a járműve lefoglalását kockáztatta)
* a kezdetén még azt is beütötték, később tértek át az alu táblára, mert egyszerűbb volt megcsinálni.
A csináló iparos nem. A veteránosok sokszor csináltatnak régi minta alapján. Abból sincs gond.
Ha teszem azt, a közelmultban valaki egy Evinrude motorra gyártatott egyet, és arra valótlan teljesítmény adatokat vésetett, ráadásul a beütött fagydugót is cserélte, akkor az már szerintem betudható valamiféle csalási szándéknak.
Az a kérdés, hogy egy adattábla ami 2/4db beütőszegeccsel van rögzítve, mennyire egyedi azonosító. ?? Ha az a sorozatszám valahol be van ütve a blokkba, roncsolás nélkül eltávolíthatatlanul, akkor lehet egyedi azonosító, de vajon ezeket ki tartja nyilván?
A RIB csónakomon van egy adattábla a sorozatszámmal, ami a hátsó tároló levehető ajtaján van.... (egyébként leesett, én szegecseltem vissza :)) ) Viszont van egy sorozatszámos tábla a fartükrön is. Az alaposan oda van szegecselve, de ha valóban egyedi azonosító lenne, akkor szerintem a gyantába kellett volna ágyazni. A túrakenum gyári száma bele van olvasztva, az nem távolítható el nyomtalanul, pedig arra aztán nem kell azonosítószám.
Persze ebben az országban az erősebb kutya baxik, akármi is van a törvényben leírva. ://
Javaslom, hogy keresd meg a gyártót és kérj tőlük információt a motorról a gyártási szám alapján. Egy email-t megér. Ha jó fejek lesznek, küldenek használati útmutatót is PDF-ben.