Andrej Tarkovszkij, a leghiresebb, és méltán a világ egyik legnagyobb filmrendezője. Az egyik nagy kedvencem, de be kell vallanom, hogy rajta kivül más orosz rendezőt-filmest nem ismerek.Pedig ugy hallottam van sok tehetség, legenda ott is.
Azért még megjegyezném, Andrej Zvjagincev nevét, aki 2 éve készitette A visszatérés cimű filmet, ami sztem a filmtörténelem egyik legjobbja ....csak ajanlom mindenkinek aki meg nem latta, zsenialis film!
Szivesen megneznem a filmet (ez elso fertaly orat lattam eddig, es nagyon tetszett), csak viszolygok a tul veres jelenetektol - ami, amennyire tudom, elofordul a filmben. Pontosan milyen gyakorisaggal lathatok ilyen reszek? ha csak itt-ott - es tudnam, hogy hol -, akkor talan kivagnam azokat a jeleneteket.
Amugy melyik valtozatot nezed: az eredeti 4-reszes TV sorozatot, vagy a megvagott mozifilmet?
Én meg egy orosz vagy szovjet sorozatot keresek, amiben egy apa és fia testet cserél egy kívánság teljesítő gép segítségével, az a gép a fiú egyik barátjának az apjáé aki meg a történet szerint bűvész.
Csak a címe nem jut eszembe, és a főszereplő fiú papájának a foglalkozása állatorvos volt.A főcímben meg a fiú iskolai egyenruhástul csúszdázik bele egy vízzel teli medencébe.Ami úttörő egyenruha volt. Ez a főszereplő fiú a testcsere előtt nagyon rossz gyerek volt.
Ha jól rémlik ez úgy kb 1988-ban vagy előtte ment a tv1-en,és vagy szovjet vagy orosz ifjúsági sorozat/film-hogy melyik a kettő közül, arra már nem emlékszem- volt.
Tisztelt engedelmeddel... Kezemben tartom értékes soraid. Rögtön az elején az "érfelvágás" motívumáról: Ez a szóhasználat általában azoknak a (nőknek) közhelye, akiket kibillent az adott mű a megszokott bennső konfortjukból, ráadásul kellemetlenül, ami azért van, mert állandóan szervózott létben lebegtetik magukat az optimizmus és a boldogság hite által kapva a felhajtó erőt, ami miatt már, a viszonylag semleges (tehát nem pesszimista, világvége, világégés) létállapotot mutató, sőt pusztán egyfajta nihillel átitatott film elég ahhoz, hogy kellemetlenül érezze magát. Ebből látszik, hogy az optimizmus mennyire hazug módon szivárog be mindenhová és tönkreteszi az igazat. Mert e film töményen igazi és egyben tömény is minden hosszadalmassága ellenére. 3 Óra csoda és a filmművészet egyik csúcsa. Én már odajutottam, hogy, amit e filmben modellként kínálnak, mint létformát, hát hajlok rá, hogy elfogadjam - egy háborítatlan zónában élni, távol mindentől és mindenkitől de sajnos nincs ilyen. Csak olyanok vannak, akiknek a dolgok és az idő természetes folyása egy alkotásban zavaró, mert közben a saját lelkükből nem merül fel tartalom, ami megtöltse az időt és nincs az ideákhoz viszonyuk. A Stalker a tömény idea. Én mindennek ellenére a Stalker és zóna létbe vágyom és nem érdekel a buta civilizáció, sem a buta emberiség...
" Klimov előtte is, meg utána is jó filmeket rendezett"
Mondjuk, ez hülyeség volt (előbb kellett volna utánanéznem, nem utólag), mert ez az utolsó filmje. Én magyar moziban előbb láttam a "Jöjj és lásd"-ot és utána az "Agónia" filmjét, így valahogy azt hittem, hogy ez a készülésük sorrendje is.
Haha. Igazából magad is sejtheted, mennyire valószínű, hogy Elen Klimov előtte is, meg utána is jó filmeket rendezett, és pont ez az egy, amin a legtöbbet dolgozott, lett hirtelen tehetséghiányos. Meg hogy ilyen vacaknak van 8,3 pontja az IMDB-n (ahol messze nincs orosz túlsúly), ami kicsivel még több is, mint az Iván gyerekkorának!
Szóval több szerénységet és mondd inkább, hogy neked nem sikerült megértened, mi a jó benne. Akár akarhatja azt is mondani, hogy a háborúban nincs "semmi metafizika, sem katarzis", hanem csak feneketlen szar az egész. Attól, hogy neked nem tetszik, ez még lehet egy érvényes művészi álláspont.
Főleg, mert Кайдановский, Александр Леонидович, azaz Alekszandr Leonyidovics Kajdanovszkij játszik benne, azaz a Stalker maga. A film eleje, sajnos hiányzik. Nincs meg valakinek? Az a Magyar címe, hogy a Megmentő.
Ezt a blogot csak meghívott felhasználók olvashatják. Úgy tűnik, hogy neked nincs olvasói meghívód ehhez a bloghoz. Ha úgy gondolod, hogy hiba történt, lépj kapcsolatba a blog szerzőjével, és kérj tőle egy meghívót.....
Szerintem a Jöjj és lásd egy teljesen művészietlen, hatásvadász, dokumentarista film, olyan értelemben, hogy a képzeletre nem sokat hagy, hanem a valóságszerű elemek reprodukálásában merül ki az egész és semmi metafizika nincs benne, sem léleképítő. A konklúzió is csupán a már jól lerágott düh de nincs sem átalakulás, sem katarzis. A hatását nem vonom kétségbe de akkor már az is lehetne, hogy még jobban belemegyünk a sárdagasztó valóságba, még részletesebben, még zsigeribben és akkor egyesek szerint még jobb film lenne mert milyen naturális. Az. De semmi több. A dramaturgia egy primitív ötlet, azáltal, hogy tipikus módszerrel fokozza az érzelmet, mint "film" viszont teljesen ad-hoc és szinte véletlenszerű. Mindenféle esemény és jelenség egymással felcserélhető benne. A zsenialitás ellentétét hordozza. Teljesen immanens és tárgyias. Azon felül teljesen üres.
A Mesék meséje, minden idők legjobb animációs filmjének lett választva, nem ok nélkül. Jurij Nordstein-t a kritika az animáció Tarkovszkij-ának nevezi, ami ritka telitalálat. Érdemes megnézni az egyébként szerény életművét, mégpedig feltétlenül időrendi sorrendben. A neten orrba-szája fellelhető és ki is adták. Ha valakinek kell, szóljon! Hasonlót keresek!
Azt hiszem nekem megvan. Felvettem kábel-TV-ről winchesteres rögzítéssel de, sajnos nem tudom, hogyan kell kinyerni a filmeket. a UPC media box-ból???? Rajta hagytam direkt több Orosz filmfelvételem de nem tudom, hogy mivel tudom leszedni őket? USB van rajta de még nem próbáltam PC-hez kötni. Üdv.