A regisztrációs adó eltörlését, a gépjárműadó fokozatos harmonizálását és a szén-dioxid-kibocsátástól függő arányosítását javasolja az Európai Bizottság ma elfogadásra kerülő indítványában - tudósít a NAPI Gazdaság. ....Az adópolitikáért felelős magyar biztosnak, Kovács Lászlónak nem lesz könnyű dolga, hiszen a korábbi, hasonló próbálkozásokat meghiúsították a tagállamok.
privátbankár.hu
"Beszédes, hogy a Fidesz 2006-os választási programjában még az szerepelt, hogy amennyiben megnyerik a választásokat, akkor részlegesen mindenképp eltörölnék ezt az adónemet, most pedig már csak lehetőségként szerepel ez a pont a tervek között."
pedig minden nemveteran fizetni fogja a sulyadoban vagy ujabb kulon adoban, ezert tornasszak egyre feljebb az eves beveteli eloiranyzatot. mar 100 mrd-nal jar a licit. egyebkent ez a tortenet egy eves, csak a gemosznak minden vicc uj. Szóljon hozzá a regisztrációs adóhoz! http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0908/
inkabb azon filoznanak, hogyan lesz vegre ertekaranyos a hasznaltak regadoja. ha 10 ev alatt tizedere csokken az ertek, a regado szamitasnal meg 48 szazalekra, akkor ki a huje?
remélhetőleg ez a "beépülés" csak a rendelet után forgalomba helyezett autókra vonatkozna - mert az elég durva lenne, ha azokra is érvényes lenne, amikre már egy összegben kifizették
hoppá, akkor új autóknál nem is várható csökkenés? pedig pont azzal lehetne ösztönözni a járműpark fiatalítását, ha az újakra nem kellene fizetni, vagy lényegesen kevesebbet
Regadó létezik az EU-ban. Ezzel semmi gond. Azzal mondjuk gond van, hogy a miénk Európában a legmagasabb. A másik gond, hogy nem függ az autó értékétől. A harmadik, meg hogy azokra az atókra már a regisztrációs adót egyszer kifizették az EU-n belül! Az EU-n belül pedig kétszer ugyanolyan típusú adót nem lehet kivetni. Emiatt már el is marasztalták az országot, de a kormány kakál rá. A következő kormány idejére fog esni a büntetés...
Nem véletlen, hogy a használt autó árak pont a regadóval drágábbak, mint a nyugati árak. Ugyanis az árakat ez határozza meg. Ha kevesebb lenne a regadó, akkor is igaz lenne ez az összefüggés, csak alacsonyabbak lennének a használt autó árak.
Ha jól tudom, már volt rá precedens, hogy az EU elmarasztalt országokat, mert regadóval kétszeres adófizetésre kényszerítette a polgárokat. Egyszer ugye valaki már adózott a kocsira, mikor megvette (áfa), ezután mégegyszer behajtani ugyanarra a termékre nem lehet.
Egy 1,6-os 100Le kocsira a felelőssébizt. Ausztriában kb. 100Euro körül van (/hó!!!), náluk lóerőre megy. Ez a legkevesebb amit A0-ban fizetsz (bonus-manus nélkül). Németeknél sem sokkal olcsóbb. Kinti rendszámú kocsira persze nem köt a magyar biztosító :-( tudtommal.
De ne aggódjatok Kovácsék felemelik a felelősségbiztosítást is, úgyhogy hamarosan már megéri rajthagyni a kinti rendszámot.....
Állam bácsi megmondta: 62 milliárdot be akarnak venni idén regadóból. Üres a kassza, tehát ezt az összeget valamiből mindenképpen be akarják és be is fogják venni, ha ebből nem, akkor másból. (Lenne ötletem, hogy ki és mit vegyen be....)
sőt - vadonatújnál is ugyanennyi... :-( (talán ezen az alapon tényleg perelhetnek a kereskedők, hiszen nem elég, h a fizetőképes kereslet itt amúgyis alacsonyabb, még ezzel ezzel a félmillával is fölnyomják az árat)
Ha jól tudom, már van egy-két próbaper folyamatban. A gepjárműimportőrök szövetsége és még mások is perelik az államot. De hogy milyen jogcímen annak utánna kellenék nézni...