Minden ami Panasonic FZ-vel kapcsolatos, illetve Panasonic gépek felhasználóinak, kedvelőinek topicja.
A topic FAQ-weblapja: http://panasonicfz30.fw.hu/
Egy érdekes hibajelenséghez szeretnék segítséget kérni az FZ300-asomhoz.
Most délután, amikor bekapcsolt, teljesen sötét volt a kijelző, nem tudtam vele fényképezni (igen, levettem az obisapkát...). Majd amikor mégis sikerült rá élőképet varázsolni, mindegy, hogy állítom be a rekeszt és a záridőt, az összes kép kiég, még f8, 1/3200-on is. Ennek vajon mi lehet az oka? Melyik szervizhez tudok fordulni ezzel? Javítható egyáltalán?
Köszönöm szépen a választ! Tök amatőr vagyok, így rágugliztam a rekeszre és értem, szuper. Csak azt nem tudom, hogy hol lehet ezt állítani. Ilyen opcióval még nem találkoztam a gépen, vagy ha igen, nem tudtam róla. :)
4 éve vettem egy Panasonic DC-FZ82 kamerát és már egész sokmindent felfedeztem rajta. Teljesen kezdő fotós vagyok, saját honlapra készülő képeket csinálok vele szinte kizárólag. Más célom nem is gondolom, hogy lesz vele, de egyvalamit nem sikerül megoldanom. Azt gondolnám, hogy ennek a gépnek tudnia kéne.
Szóval az a cél, hogy a kép bizonyos pontjait (hátteret például) elhomályosítsam. Próbáltam, találtam is olyan menüt/funkciót, de hát a hangyányinál kisebb mértékben sikerült csak homályos hátteret produkálnom. Tisztában vagyok vele, hogy minél nagyobb a távolságkülönbség, annál könnyebb a homályosítást elérni, de azért nem gondolom, hogy csak óriási távolságkülönbségnél működik ez. Rengeteg olyan -ne profi- fotót látok, ahol kisebb távolságkülönbségnél simán megoldható a homályos háttér.
Tudtok ebben segíteni, hogy hogyan oldható meg a homályos háttér ennél a kameránál?
Sziasztok, eladóvá vált a polcról leporolva egy régebbi model. Lumix FZ30-as. külsőre kopottas, a memóriát csak a fedél tartja bent, egyébként minden más rendben működik.
Annak ajánlom, aki bele akar kóstolni a fotózási beállításokba, látni hogy milyen hatással vannak egymásra a záridő, iso, blende méret, vagy milyen a manuális fókusz, de a próbára nem költene sokat. Mindent beállítható rajta ami egy alap DSLR-en, de persze attól minőségben lényegesen elmarad.
Adok hozzá mindent ami a képen látható:
- Gyári doboza, leírás - 1 pótakksi(ami továbbá ezekkle kompatibilis: FZ7 FZ30 FZ50 FZ28 FZ18 TZ8 FZ8 FZ38) - töltő - lencsevédő és napellenző - maga a fényképező
Köszi! Igazából nem nekem keresem, hanem a barátnőmnek, aki nem rendelkezik fotós ismeretekkel. Még. Én magam az E-M1, PL-5 vonalon utazom, van 400-as manuális obim is,
de az nem egy akciófotós cucc. A kompakt gépek óriási zoommal nem igazán vonzanak, mert a képminőségre is próbálok figyelni. Az FZ300 és az FZ2000 közt gondolkodom egyenlőre.
Még felmerült a 70-300 obi az m4/3-ra, de nem áradoznak róla oldalakon át. Mert ugye az alá lenne váz, jó képminőséggel, magas ISO tűréssel.
Sziasztok! Valamilyen madarászós gépet keresek, legalább 600 mm ekv. obival. Így találtam az FZ300-ra. De azt látom, ez nem mai kiadás már. Van a Panának
ettől jobb hasonló tudású gépe? Ami esetleg nagyobb érzékelő, vagy zajtalanabb, vagy nagyobb felbontású? De legalább ilyen optikával bír?
Ha bekapcsolod akkor már egy közelebbi képet kapsz a kijelzőben. Olyan mintha felraknál e 2x-es közgyűrűt.
Ez a nagyítás az egész zoomtartományra vonatkozik.
A kitobi 12-60-as tartományát 24-120-ra módosítja, és 48-240-re. Ugyanúgy mint a digitális zoom. Csak itt kevésbé romlik a képminőség, csak a pixelszám csökken.
Bocs,még valami.Ez hogyan néz ki a gyakorlatban?Bekapcsolod a funkciót,és már a "szorzott"képet látod a keresőben,vagy csak ha pl kitekered az obit a végéig,onnan tudod még ráadni a nagyítást valami gombbal vagy valami más módon?
Hali,mintha rémlene,hogy használtál pana g80-at.Nézegettem egy leirást róla,és említenek valami "extra telekonverzió"nevű dolgot,amivel tovább nagyítható a kép. Ez a vázban van,és miinden obinál működik?Olyasmi mint az fz 300 ban az "intelligens Zoom"?
Igen 3 szor alapállapotba+formázás(ez talán csak a kártyára jó,de hátha)és semmi.Kihajtom akkor fordítva mutat mindent(és úgy is veszi fel a tartalmat)Ha elcsavarom és visszahajtom,hogy lássam a képernyőt akkor meg jó.Reggel kezdett gyökérkedni,kint a terepen.F@sz kivan már a panasoniccal,egyszer beletaposom a szántásba.
Hello,redvás pana bridgém most azt találta ki,hogy ha kihajtom a kijelzőjét.akkor fejjel lefelé mutatja a képet.Ha visszahajtom a géptestbe akkor jó.Erre vonatkozólag nem találtam semmit a menüben,van erre valami megoldás?
Van olcsó aps-c szenzoros gép és van drága 4/3. Hogy melyik a jobb....a milcek kiszorítják a tükrös gépeket. Egy Nikon Z6-tal szemeztem mielőtt megvettem a GH5-öt. A Panasonichoz megvannak az objektívek, a D750-hez kitobi van, a lányom fotózgat vele. A Z6 fullframe, ehhez megint kéne venni obit minimum fél milláért, hogy elérjem azt a szintet amit a GH5 tud a Leica obival.
Fél milla volt a GH5 és több mint fél milla a két obim hozzá. Nem akarok már többet költeni fotózásra mert azt látom, hogy hiába vettem meg a Nikont...rendes objektív nélkül nincs értelme a fullnak.
Világos nappal a 2/3-os is jó képet csinál, fény híján csak a drága objektív tud jobbat.
Próbáltam a Sony RX10 4-et amiben 1-es szenzor van, remek gép, jó nagy is, falig zoomnál is éles képet ad, persze drága is. Ez is benne volt a pakliban.
Csak úgy tudsz használható képet csinálni ha minőségi fényerős objektívet szerzel egy régebbi erős aps-c-hez. De ezzel is közelítheted az 1 misit.
Vagy veszel videókamerát Sony-ból és azzal is tudsz fotózni. Vannak elég fényerős kamerák is amik ráadásul zoomban is elég messzire hordanak. Olcsóbb mint a fényképezőgép.
Ez világos számomra is amit írsz,de az is,hogy a nagyobb szenzornak elviekben jobb az iso tűrése.Mint írtam is nem akarok Nat Geo szintű fotókat"csak" jobbat a bridgénél.Innentől a kérdés,hogy a 4/3-os és apsc között mekkora a különbség?
Ha nincs fényerős objektíved akkor cseszheted az egész szürkületi fotózást bármilyen szenzoros géppel. Egy National Geographic szürkületi fotó többmillás felszerelést igényel.
Nem akarok full framet,de nézegettem itt-ott,és az apsc azért jobbat produkált gyenge fényben,magasbb ison(nikon z50 vs panag80) mint a 4/3,arról nem beszélve,hogy pl egy pana 100-400 tele 580000- egy nikon 200-500 meg 510000-.Nem tudom mit szívnak a panások amikor árképzést csinálnak de ütős a cucc.Egyedül a felszerelés tömege amiben jobb a m4/3.Mondom,nekem szimpatikus lenne a pana milc,csak nem akarok oda jutni,hogy megveszem egy zsák pénzért, és kb semennyivel nem jutottam előrébb mint a bridge.