Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2023.10.11 0 2 14606

Átjárhatósági műszaki előírások változása, néhányszáz oldalon:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2023:222:FULL

 

rm40 Creative Commons License 2023.08.22 -1 1 14605

OFF, de talán mégis helye lehet itt: https://www.youtube.com/watch?v=0TZWjZTkp8U

scsabi Creative Commons License 2023.08.06 0 0 14604

1100101418    SZÉNKEFEPÁR 2/3,85X4,85X24mm EG0    692-722    SZÉNKEFEPÁR 2/3,85X4,85X24mm EG0 54222/AA MORGAN MÁVSZ 2836/9
1100101367    VASHIDROGÉN ÁRAMSZ. IZZÓ 60V 1,2 A/2 ÓRA    692-378    VASHIDROGÉN ÁRAMSZ. IZZÓ 60V 1,2 A/2 ÓRA 5.8300.113/04                               


Előzmény: Veteraan62 (14603)
Veteraan62 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 14603

Sziasztok

 

Keresek még  Teloc adóhoz szénkeféket is.

Start-os cikkszám is segítség lehet.

 

köszönöm

Veteraan62 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 14602

Sziasztok

 

Vashidrogén lámpa beszerzési címet keresek, kérem segítségeteket./ Bobo-hoz kellene/

MTU-890 Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 14601

Nem vasúti, de szerintem elfér itt a Scania Super, 13 literes dízelmotorokról (hajtásláncról) szóló néhány anyag (a motorkocsik szíve is közúti motorok közül kerül ki):

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/hu/super_sajtokozlemenyek/Scania_Super_Technika_Csucsa.pdf

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/hu/super_sajtokozlemenyek/Scania_Super_Hajtaslanc.pdf

 

https://www.scania.com/content/dam/www/market/master/campaigns/super-exp/downloads/brochures/Scania-Super-13-litre-engine-brochure.pdf

 

Figyelemreméltó, hogy a sűrítési viszonyt a nagymértékű feltöltés ellenére is 23:1-re emelték (a Scaniá-nál kb. 17:1 szokott lenni), az égési csúcsnyomás eléri a 250bar-t, a legjobb hatásfok kb. 50% (tehát az optimális munkapontban csak kb. 170g/kWh lehet a fajlagos fogyasztása).

 

 

 

r1232 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 14600

A fázishatárig megy a 3. vezeték, úgy emlékszem.

Előzmény: rezgaras (14599)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 14599

És mi lesz a harmadikkal? Mert a 3 drót a szabadbattyáni állomás dél-keleti sarkától jön (ott van valami alállomás), átmegy a vágányok fölött és a 29-es északi oldalán van felrakva a felsővezeték oszlopainak a külső oldalára, egymás alá, izmos szigetelőkkel.

Előzmény: r1232 (14598)
r1232 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 14598

A nyíltvonalon már csak két vezeték van.

Előzmény: rezgaras (14597)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 14597

Kösz. Csak az a bibi, hogy szerintem a földelt vezetéket nem kellene izmos szigetelőkre rakni. Szabadbattyánnál 3 drót indul szigetelőkön, mintha 3 fázis lenne. Nem tudtam kifigyelni, meddig mennek, talán Polgárdi-ig. De lehet, hogy tovább is.

Előzmény: Vendégsín (14596)
Vendégsín Creative Commons License 2022.01.27 0 0 14596

Ha van...

 

A mi rendszerünkben a 30-as vonalon nincs, elegendő a vágányzat, viszont így csak 2 x 25 kV-s rendszerben üzemelhet a vonal, a csak tápvezeték, vagy csak vonal kikapcsolása nem megengedett a megnövekvő földáram miatt. Mivel a 29-es vonalon mögöttes alállomás nincs, a zavarérzékenység méretének csökkentése indokolhatja/ná a földelő megerősítő vezeték létesítését.

Előzmény: rezgaras (14594)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.27 -1 0 14595

Pardon, az első mondat kérdés lenne.

Előzmény: rezgaras (14594)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.27 -1 0 14594

Van a klasszikus 2x25kV rendszerben "nullás" vezeték is - nyilván a földben. Ha van a földben. akkor ugyanabban a csatornában mehet, mint a biztber? Vagy azt zavarhatja?

Előzmény: Vendégsín (14593)
Vendégsín Creative Commons License 2022.01.27 0 0 14593

A "klasszikus" 2 x 25 kV-os rendszer, ami a képen is látszik, csak ennyi drótból (vonali hosszlánc munkavezetéke és az ehhez képest 50 kV-on levő tápvezeték kettőséből áll.

 

A 29-esen, mivel (ennek az istennek az idejében) a viszonylag hosszú és nem sík vonal végpontja felé alállomás nem lesz (valószínűleg) az a kombináció épülhetett ki, amit a csak egyoldalról táplálható 1 x 25 kV-os Mezőzombor - Sátoraljaújhely vonalra is telepítettek.

Utóbbin kapott a hosszlánc egy vele fémesen összekötött megerősítő vezetéket, illetve egy visszatérő (földelő) sodronyt is (ráadásul itt a vágány szigeteltsín mentes, a 29-en meg nem).

Ha a tippem bejön, az megmagyarázza a sok drótot a karókon...

Előzmény: rezgaras (14592)
rezgaras Creative Commons License 2022.01.26 -1 1 14592

 

Meg tudnád esetleg mutatni ezen a képen, hol találom az általad említett vezetékeket?

 

A kép 1998-ban készült Balatonlellén. Azóta az oszlopokra egy optikai kábel is felerősítésre került, még úgy 20 évvel ezelőtt.

Előzmény: kihúzóvágány (14591)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.01.25 0 0 14591

Nem: a 2×25kV rendszerhez minimum 2 tápvezetékre van szükség.

1. Egyvágányú 1×25kV esetén is van a hosszlánc mellett tápvezeték.

2. a másik 25kV tápvezetéke.

3. Ezen felül a jobb visszavezetés miatt szokás a nulla-vezetéket is végigvinni.

Előzmény: rezgaras (14588)
ProtóM38 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 14590

Jó napot kívánok!

 

Érdeklődöm, hogy vannak-e javítási kimutatások a prototípus M38,2001 pályaszámú mozdonyról (gyári, MÁV-os), és a már M.061 típusjelzésű M38-asokról, amelyeket egykor Kaposváron üzemeltettek? Illetve a már említett M38,2001-ről érdekelne jó minőségű színes felvétel, akár gyári, akár a próbaüzem idejéből. Ha tudnak segíteni, azt köszönöm szépen. Szigorúan csak az érdeklődésem céljából kellenének az előbb felsoroltak. További szép napot! (mail: robertpeter.m061@gmail.com)

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.07.23 0 0 14589

Megkerülővezeték?

Előzmény: rezgaras (14588)
rezgaras Creative Commons License 2021.07.23 -1 0 14588

Elnézést, ezt nem értem. A 2x25kV-hoz egy drótra van szükség, ahogy ezt a Balaton déli partján is láthatjuk. Ott viszont 3 drót van az oszlopokra szerelve.

Előzmény: zut2020 (14587)
zut2020 Creative Commons License 2021.07.22 0 0 14587

2x25 kV van építve, csak így ér végig Aszófői alállomás nélkül (amit kihúztak a projectből).

Előzmény: rezgaras (14586)
rezgaras Creative Commons License 2021.07.22 -1 0 14586

A Szabadbattyánból kiágazó, most villamosított észak-balatoni vonal oszlopai oldalán és tetején 3 nagyfeszültségű vezeték látszik. Ez mi a csoda? A 3 fázist viszik valahova? Vendégsín, te biztosan tudod!

rm40 Creative Commons License 2021.04.25 -1 1 14585
varjan01 Creative Commons License 2020.12.09 0 0 14584

Sziasztok!

Keresem a Vasútgépészet folyóirat alábbi lapszámait megvásárlásra, cserére:

 

2011/1, 2011/2, 2011/3, 2011/4

2012/1, 2012/2,              2012/4
                           2013/3
                                        2014/4

 

2017/1                             2017/4
             2019/2
2020/1, 2020/2

Cserére ajánlom az alábbi lapszámokat:

 

1995/1 1996/1 1996/2 1996/3 1996/4 1997/1 1997/2 1997/3

1999/2 1999/3 1999/4 2000/2 2000/3 2001/1 2001/2 2001/3

2002/1 2002/2 2002/3 2003/1 2003/2 2003/3 2003/4 2004/3 2004/4

2005/1 2005/3 2006/1 2006/2 2006/3 2006/4 2012/3 2014/2 2015/3

rm40 Creative Commons License 2020.05.14 -1 0 14583
Előzmény: scsabi (14582)
scsabi Creative Commons License 2020.05.14 0 1 14582

Egyértelműen nem. A hibridhajtás lényege, hogy a hajtóenergiát több forrásból lehet vételezni. Ha korai hibridhajtás-példa kell, az első ilyen iparszerűen alkalmazott hibridhajtás az amerikai dízel-villamos tengeralattjáróké volt. (a Gato-osztálytól).

 

Elvi kapcsolás:

Előzmény: tom sawyer (14579)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 14581

Nem.

Előzmény: tom sawyer (14579)
kisebbségi Creative Commons License 2020.05.13 0 0 14580

Részben igen,részben nem...

Előzmény: tom sawyer (14579)
tom sawyer Creative Commons License 2020.05.13 0 0 14579

Egy Facebook vita margójára:

 

Hibrid hajtás rendszerűnek lehet e tekinteni a régi dízel-villamos hajtású mozdonyokat (M40, 44, 61, 62, 63)?

scsabi Creative Commons License 2020.01.23 0 0 14578

A keresztbekötés az UIC 650 szempontjából lényegtelen, mert a döntvény szempontjából csak az egy csoportban lévő tengelyek mechanikus kapcsolata számít. Ezért tettem a Jacobs-forgóvázba Bo-t,  mert ott a két tengely hajtása egymástól független. A felülvonás azt jelzi, hogy a csuklós jármű mindkét alvázrészét hordozza az adott kerékcsoport.

Előzmény: György barát (14576)
György barát Creative Commons License 2020.01.23 -1 0 14577

Szia! 

 

Tehát az "akkor jó ötletnek tűnt" kategória. 

Nem is készült belőlük több darab, csak az egy-egy proto. 

A CFA (vasút) 060 DA 1 mozdonya viszont dolgozott néhány évig. 

(Ez van a képen, még a gyárban fotózva.) 

 

Előzmény: rm40 (14575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!