Ma is próbáltam élettapasztalatot szerezni. Ezúttal egy, a képeken nagyon szépnek látszó amerikai autó volt a célpont. Vendéglátós 30 éves emberé, de ő nem ér rá megmutatni, majd az anyukája; az autó fel van újítva, egy pici rozsdapötty van rajta valahol. Útba esett - már csak így merek autót nézni, hogy ne kelljen bosszankodni - odamentem. Anyuka annyit tud róla, hogy rengeteget költött rá a fia.
Nézem, a belseje szép. Többnyire a külseje is, kár hogy majd minden elemre jut valami belejavítás, kis sérülés. És akkor odaértem a hátsó sárvédőhöz! Kb az egész rozsdásodott, fejétől a farkáig. Na mondom, ez biztos folytatódik lefelé is! Bematattam a kezemmel, de nem találtam a küszöböt. Hm, milyen érdekes konstrukció, ezt már érdemes megnézni! Lehasaltam és alánéztem: a hátsó részen egyszerűen eltűnt a küszöb az autó alól, levegővé rohadt. Ami még megvolt belőle, azt nagy valószínűséggel az alvázvédő festék tartotta egyben. Szóval súlyos problémák és már csak két hónap van a műszaki vizsgáig. Itt már tudtam, hogy menekülni kell, de azért még beindítottam a motort: elég ronda hangja volt, zakatoltak benne a dolgok, hol halkabban, hol hangosabban. Kivallattam a nőt és kiderült, hogy a motorfelújítás alapvetően vezérlés-, olaj- és gyertyacserét jelentett... Örömmel ültem vissza a százéves, de működő vackomba!
Tegnap voltam megnézni egy autót, egy Mitsu 3000GT-t.
Ami érdekes benne, az az eladó.
17 éve megvette az autót, majd ennyi év alatt megtett vele 500km-t. Van benne 80e mérföld, de a sok állástól minden elromlott, nem indul be, rozsdásodik többfelé. A legalapabb FWD kiadásról van szó. A tulaj egy elég szép hétjegyű összeget gondolt ki vételárnak.
Mondom neki, hogy ettől sokkal jobbat láttam 2 hónapja olcsóbban, meg minden baja van, stb. Csak néz rám, nem érti. Azt mondja, neki ez az álomautója és később úgyis visszavásárolná. Még mielőtt láttam volna az autót, telefonon kérdeztem tőle, hogy melyik motor van benne. Azt felelte, nem tudja, de szerinte csak egyféle létezett. Amikor az autót néztük és mondtam neki, hogy ez a legalsó szintű kivitel minden szempontból (gyárilag tekerős ablak!!), csak annyit felelt, hogy - de milyen szép formája van, ez a legszebb autó a világon - és akkor már láttam, hogy egy szent őrülttel van dolgom.
Előkerült a szerelő is, akinek az autót kellene életre keltenie, kiderült, hogy ő meg nagy Subaru-rajongó. A végén megkért, hogy maradjak, mutat nekem valamit. Átmentünk hozzá. Az udvarában állt egy Forester, egy Impreza, két Legacy meg két XT (a bukólámpás). Mind úgy néztek ki, mint Angkor Vat, amikor felfedezték a dzsungelben, benőve indákkal, bokrokkal, földbe süppedve. Végigmentünk a feltáráson. A másik autó gazdájához hasonló párás szemmel végigsorolta az autók hőstetteit, majd elmondta, hogyan fogja őket OT-vizsgára vinni. Kérdeztem, hogy legalább menni tudnak a kocsik? Kiderült, hogy tulajdonképpen egyik sem, a legtöbb tizenéve lett ledobva. Elképzeltem, hogy nézhet ki az aljuk...a belsejük csupa moha volt meg penész...de ezt ő nem látta, csak az álomképüket, vagy a tűz fényénél a barlang falára vetülő árnyékukat...
Na, még egy bolond! Kettőből kettő!
Hozzájuk képest én egész normálisnak érzem magam a legalább működő autóimmal. Mindenesetre nagyon tanulságos kirándulás volt! :)
Milyen olajszűrő kell a 2,8i-be? Az alkatrészes mindig azt mondja, két különböző méretűt ír a rendszer ugyanahhoz az évjárathoz és meg mindig elfelejtem megjegyezni, melyik lett a jó...
Azért légy óvatos és hallgass a tudatalattidra vásárláskor! Én pl. így jártam az "Audimmal": valahogy nem akaródzott elmenni az autóért (120km-re), de ma beszéltem a tulajjal és kiderült, hogy közben a "nagyon jónak" mondott autó elromlott, egyszerűen nem indult be. Épp most cserél ki mindenféle dolgot a motor körül, aztán hétvégére meglátjuk, hogy sikerül. Ha ez velem történik 3 nappal vásárlás után, azonnal leszúrom magam!
Jaj, már nagyon várom azt a pénteket. Azért nem olyan szar ez az automata a video alapján sem, cabriózáshoz egészen sportos :) Ez konkrátan olyan modell, ami az enyém lesz:
Igen, nekem a rendes N52B25 van, abban tényleg nem nagyon van nyomaték, de valahogy nem is hiányzik. Lassan célegyenesben lesz a compact, majd az lesz az igazi örömkocsi :D
Hagyjad már! Aludni se nagyon tudtam, nagy a láz! Gondolhatod, a héten elváltam, és rögtön, konkrétan keresés nélkül találsz egy önmagvalósítás célú kabriót...., ami levesz a lábadról, és van benne potenciál. Ennél baromira nem zavart, hogy automata.