Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 39

Buék.

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Benedek Ferenc Creative Commons License 2015.09.08 0 0 38


Vagy Tatabányán, és vonzáskörzetében:
https://www.facebook.com/groups/388273561358810

RegElek Creative Commons License 2014.01.03 0 0 36

HellÓ Mindenki!

Székesfehérváron keresünk sportársakat ultizáshoz:
https://www.facebook.com/groups/fehervariulti/

BukovszkyR Creative Commons License 2011.08.07 0 0 34

Bocsánat azt  lehagytam, hogy mi az esetek többségében csak az összeget mondjuk, csak ott mondjuk be a játékot is ahol 1-1 összeg (80f, 1,20 2,40) több bemondást is takar, ha Ő azt mondja, hogy 50f akkor nekem eszembe sem jutott volna kontrázni és renoncot mondani, mert teljesen természetesnek vettem volna, hogy betlit akar játszani.

Előzmény: szeptima (32)
BukovszkyR Creative Commons License 2011.08.07 0 0 33

Köszönöm válaszod! Magam is így gondoltam, de Ő azzal érvel, hogy tegyem rá a megfelelő /szín, adu,akármi/ lapot és akkor mondjak előbb kontrát /az is lehet, hogy rekontráz/ majd jelentsem a redoncot. Ebben is van ráció.

Előzmény: szeptima (32)
szeptima Creative Commons License 2011.08.06 0 0 32
Az fizet mindenkinek aki nem mondta be mit akar játszani,nem számokkal ,hanem a megjátszandó bemondással licitálunk,igaza volt aki renoncot mondott.
Szerintem.;-)
Előzmény: BukovszkyR (31)
BukovszkyR Creative Commons License 2011.08.06 0 0 31

Ultisok figyelem! Egy igazi csemege, szerintetek ki kinek mit fizet?
A-B-C játékosok. "A" bemond 1,20-at "B, C" azt mondja jöhet. "A" letesz egy zöld kártyát, erre "B" azt mondja "kontra renonc" és rádob egy semleges színű lapot a lehívottra. "B" azzal indokolja a mondását, hogy "A" nem jelentette be, mit is akar játszani, pedig az 1,20-nál be kell mert ott több lehetőség van, így kéri a kontrás összeget, tehát 2,40-et. "A" azt mondja ő hibázott, de nem akar fizetni mivel "B" miután bemondta a "kontra, renoncot" egy olyan lapot dobott a lehívottra ami alapján ő követett el renoncot, hisz volt zöldje, de ő tököt dobott mondván itt már úgy is mindegy. Közben "C" azt mondja, hogy szerinte is "A" fizet, de valaki most már fizessen mert ő biztosan nem hibázott.
Szóval szerintetek ki, kinek mennyit fizet?
Válaszotokat előre is köszönöm!

feromon Creative Commons License 2007.01.10 0 0 30
Egy rövid kérdés: Terített játékban mindenkinek, vagy csak a vállalónak kell teríteni a lapjait?
tlacit Creative Commons License 2006.02.08 0 0 29
Kedves Csongrád megyei ulti-szerető sosrstársak!

Ezúton is tájékoztatni szeretnék mindenkit, hogy 2006. február 14-én, kedden 15 órakor Szegeden, az Etelka sori sportcsarnokban található Gól büfében talákozunk azért, hogy a helyi (szándékom szerint megyei) ulti egyesületet megalapítsuk.

Mindenkit szeretettel elvárok személyesen, akit az ügy érdekel. Elérhetőségeim: tlacit@t-online.hu, 30/915-8664.

Tisztelettel: Török László szervező
pajki Creative Commons License 2006.01.28 0 0 28
Hello!abban a netcímben mi van?
Előzmény: deve24 (25)
m45 Creative Commons License 2002.08.13 0 0 26
Nem működik az ultiszerver, pedig tegnap kezdődtek volna a selejtezők. Mi lehet vajon?
deve24 Creative Commons License 2002.06.14 0 0 25
www.ulti.hu
gaRRy Creative Commons License 2001.12.05 0 0 24
Kicsit eltévedtem :-)
Véletlen volt...
Előzmény: Professzor úr (23)
Professzor úr Creative Commons License 2001.12.05 0 0 23
:-)))

Hogy jön ez ide?

Előzmény: gaRRy (22)
gaRRy Creative Commons License 2001.12.05 0 0 22
Na ennen vége!
0-0 egy igencsak felejthető meccsen...
_ Liar _ Creative Commons License 2001.12.05 0 0 21
kicsit lemaradtál, inkább pártolj át a mi topikunkba!!!
Előzmény: Dzsojszi (-)
Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.27 0 0 20
Ja-ja, már én is láttam, hogy ott is fut egy. Ez a Topic elsősorban arra lesz, hogy a DK-sok összehangolják az óráikat néha egy-egy ulti erejéig, ha végre valahára találok egy helyet a neten, ahol tudunk játszani.
Előzmény: pipi (19)
pipi Creative Commons License 2001.07.27 0 0 19
violent mental patient Creative Commons License 2001.07.27 0 0 18
A 100 Ft-os alap, azt elismerem, már kemény, de szerintem a 20 Ft-os, az korrekt. 10 Ft alatt nincs értelme, úgy mindenbe belenyúl az ember! 20-sa alapon egy éjszaka alatt a legnagyobb nyerés ill. bukás kb. 5000 Ft volt. Muszáj, hogy tétje legyen, mert különben elkomolytalankodja az ember!
Előzmény: Struccka_d (14)
Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.26 0 0 17
Legutóbbi ultim alkalmával (négyen voltunk) a partik végeztével, kábé 2 óra játék után azt hiszem +80 és -50 pont között mozgott a játékosok pontszáma, tehát ha ezt veszem alapul, akkor a 10 Ft-os alap korrektnek tűnik. Igaz ehhez az kell, hogy kábé egy szinten legyenek a játékosok, és mondjuk ne legyen egymás után senkinek három terített durija. Talán még az 5 Ft-os alap lenne korrekt, igaz nehezebb számolni. Egyébként szerintem is a játék a lényeg, csak ha nincs tét, akkor sokan hajlamosak felelőtlenül kockáztatni, és így sokszor irreális lesz a parti. Plusz mindenkinek muszáj odafigyelni, és nem fordul elő az, hogy az egyik játékos oda nem figyelése miatt megy el a másik partija.
Campi Creative Commons License 2001.07.26 0 0 16
Legeloszor en vetettem fel a 10 forintos alapot, tolem lehet kevesebbert es penz nelkul is jatszani (gyufaszalba)

A lenyeg ugyis a jatek, nem a penz, szerintem

Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.26 0 0 15
Hát, ez a 100 Ft-os alap tényleg erős egy kicsit, egy sima betli bukás (kontra nélkül) 1000 Ft !! Szerintem a 10 Ft-os alap is már húzós, de legalább mindenki odafigyel, és nem veszi fel a talont csak úgy.
Struccka_d Creative Commons License 2001.07.26 0 0 14
Lehet, hogy más dimenzióba mozgunk, de szerintem ilyen alapon már nem a játék öröméért játszanak, hanem pénzért. Vagy olyan vastag a bukszád, hogy ez is belefér és akkor jó neked.
Előzmény: violent mental patient (13)
violent mental patient Creative Commons License 2001.07.25 0 0 13
Én 20-100 Ft közötti alapon szoktam játszani.
Struccka_d Creative Commons License 2001.07.25 0 0 12
A Fülesből.

Korábbi hozzászólásra reagálva: 10 Ft-os alapon nem hiszem, hogy szívesen játszanék.

Struccka

Előzmény: Dzsojszi (11)
Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.25 0 0 11
Kerítsen már valaki egy net-lelőhelyet a kiéhezett ultisoknak :-)))))))))))))))))))

1 Ft-os kérdés: honnan ismerős az Ulti Móka ?

delta09 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 10
Ulti bukva dupla, kontrazva tripla! :))))

Előzmény: Dzsojszi (9)
Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.25 0 0 9
Hát, a táblázat kicsit elcsúszott, ezért bemásolom inkább a linket, én is INNEN másoltam ki. Az oldal végén megtaláljátok.
Előzmény: Dzsojszi (8)
Dzsojszi Creative Commons License 2001.07.25 0 0 8
Egy kis szabályismertető. Remélem, ha találunk egy online-ulti lehetőséget, minél többen leszünk :-))))))))

Nem is magyar ember az aki nem tud ultizni - ismeretlen szerző mondása

A rablóulti - egyszerű nevén ulti - szabályainak számos változata létezik, ez amelyet én leírok nagy részben megegyezik számos változattal.

Az ultit hárman játsszák egy pakli magyar kártyával. Négy játékos esetén az osztó az adott körben nem játszik. A leosztott lapok és a talon alapján a játékosok licitálnak, majd a licitálás győztese a vállalt bemondását játssza a másik két játékos ellen akik átmenetileg szövetségesek és együtt próbálják a bemondást elbuktatni. A két védő játékos semmilyen módon nem beszélhet össze, csupán kártyatudásukra, -ösztönükre, megfigyelésre és társasági szokásokra támaszkodhatnak.

Az osztás, licitálás és a játék menete az óramutató járásával ellenkező irányba történik. Az osztó a tőle jobbra ülő játékosnak 12 lapot, a többieknek 10-10 lapot oszt.

A kártyák erősorrendje kétféle lehet, attól függően hogy van-e bemondott aduszín a játékban avagy a bemondás egy aduszín nélküli bemondás. Színjátékban az erősorrend VII VIII IX alsó felső király X ász, szín nélküli játékban ( betli illetve szín nélküli durchmars ) az erősorrend VII VIII IX X alsó felső király ász.

A licitálás az osztótól jobbra ülő játékossal kezdődik, aki a két talon lapot osztáskor kézbe kapta. Az első játékos köteles vállalni valamilyen bemondást. A vállalt bemondás után két talonlapot lefordítva az asztalra helyez. Minden játékos aki a talont felveszi köteles egy magasabb értékű bemondást vállalni mint az előző, még akkor is ha erre lapja nem alkalmas. Ha valaki nem kívánja felvenni a talont, passzol. A passzolástól függetlenül amennyiben a licitálás körben visszaér ugyanahoz játékoshoz, másodjára a játékos felveheti a talont. A licitálás akkor ér véget ha egymás után mindhárom játékos passzol. Az hogy nem két hanem három egymás utáni passz kell a licitálás befejezéséhez lehetővé teszi az önrablást, azaz hogy saját letett talonlapjainkat visszavehetjük és még erősebb bemondást vállalhatunk. Az a játékos lesz egyedül aki a legutolsó bemondást vállalta, és kezdésnél ő hívja az első lapot. A talon lapjai kézből kézbe kerülnek, a talont felvevő játékos látja milyen lapokat dobott el az előző játékos. A talonba olyan lapot érdemes tehát tenni ami a mi bemondásunk számára nélkülözhető, ugyanakkor nem segítjük vele az ellenfelet egy nálunk erősebb bemondáshoz.

A bemondó játékos az első lap hívásakor megnevezi az aduszínt, amennyiben a bemondás színjátékban de nem piros színben történt. Mindig az játssza ki a következő lapot aki az ütést hazavitte. Mindkét másik játékos köteles a hívott színt tenni, ha nincs olyan szín akkor aduszínt, és a színkövetés betartásán kívül még felül is ütni az eddig kijátszott lapot vagy lapokat, ha ezt teheti. Színkövetés és felülütés még aduszín nélküli játékban is kötelező.

A bemondások lehetnek kombináltak, a bemondás minden egyes része egyenként megnyerhető vagy elveszthető. A megnyert bemondásért mindkét védő játékos a bemondás értékét fizeti a győztesnek, elvesztett bemondásért a bemondó játékos fizeti a bemondás értékét mindkét védő játékosnak.

Egyes bemondások csendben is elérhetőek, azaz akkor is jár értük pont ha a játékos bemondás nélkül éri el.

Piros színben a bemondás értéke duplája mint a másik három színben, melyek egyenrangúak. Annak ellenére hogy szín nélküli játékban nincs aduszín, a "piros" bemondások ott is léteznek, ez esetben csupán a dupla értéket jelezve. Betli és durchmars esetén létezik egy négyszeres erejű "terített" bemondás is, ami azt jelenti hogy az első kör lejátszása után a bemondó játékos lapjait felfordítva az asztalra helyezi és úgy játszik tovább.

Bemondásokat a védők az első körben kontrázhatják, mikor az első lapjukat kijátsszák. Összetett bemondás esetén a kontrában meg kell nevezni melyik komponenst kontrázzuk. A kontra duplázza a kontrázott komponensek értékét, függetlenül attól hogy a bemondó vagy a védő játékosok nyerik azt meg. Színjáték esetén a kontra automatikusan érvényes mindkét védő játkosra, aduszín nélküli játékban a kontra csak személyreszóló. Az első kör végén röviden várni kell, hogy a bemondó játékosnak lehetősége legyen rekontrát jelenteni, azaz négyszerezni a kontrázott komponensek értékét. A védők a rekontrára válaszul - még mindig a második kártya kijátszása előtt - szubkontra bemondásával nyolcszorozhatják a bemondás értékét. Társasági megállapodás kell hogy határt szabjon a kontrák maximális határának.

A lehetséges bemondások, céljuk és értékük az alábbiak:

parti
- csak színjátékban mondható be
- a cél hogy több pontot gyűjtsünk mint az ellenfelek, azaz minél több X-est és ászt kell ütésekkel hazavinnünk. Az ászok és a X-esek mindegyike 10 pontot ér. Az utolsó ütés ugyancsak 10 pontot ér. Aduszínben a felső és király együtt 40 pont, míg nem aduszínben felső és király együtt 20 pontot ér. A 40 és a 20-ak jelentése az első körben történik, amikor a játékosok a legelső lapjukat kijátsszák. 40 és 20 bejelentése nem kötelező, taktikai okokból el lehet hallgatni. 40 és 20-ak a végelszámolásban csak akkor számítanak ha legalább egy ütés van mellette. A talonban levő esetleges X-es vagy ász a védő játékosok pontjához számolandó.
- értéke 1 pont. Amennyiben a játékos előzetes bemondás nékül 100 pontot ér el, a parti értéke 2 pont. A partira vonatkozó kontra a csendes százra is vonatkozik.

ulti
- csak színjátékban mondható be és kötelező kombinálni egy másik színjátékban bemondható bemondással. Egyszerű ulti bejelentése ulti és parti bejelentéssel egyenértékű.
- a cél hogy az utoló ütést az aduszín VII-esével vigyük haza, emiatt a VII-est kötelesek vagyunk a szabályok betartásával a lehető legtovább kézben tartani.
- értéke plusz 4 pont ha sikeres, mínusz 4+4 pont ha sikertelen. A ráadás 4 büntetőpontot a kontrák nem többszörözik meg. Csendben elérve plusz 2 pont, ha azonban a VII-essel nem visszük haza az ütést akkor mínusz 4 pont. Abban az esetben is sikertelen a csendes ulti ha a védőtársunk vitte el helyettünk az utolsó ütésben a VII-esünket.

40-100
- csak színjátékban mondható be
- a cél hogy egyedül a kezünkben levő 40 bemondással legalább 100 pontot gyűjtsünk. A 40-100 automatikusan magában foglalja a parti nyerését is.
- értéke 4 pont

20-100
- csak színjátékban mondható be
- a cél hogy egyedül egyetlen kezünkben levő 20 bemondásával legalább 100 pontot gyűjtsünk. A 20-100 autoatikusan magában foglalja a parti nyerését is.
- értéke 8 pont

betli
- csak szín nélküli játékban mondható be és semmivel sem kombinálható
- a cél hogy egyetlen ütést se vigyünk haza
- értéke 5 pont

durchmars
- bemondható mind színjátékban mind szín nélküli játékban, mással kombinálni csak színjátékban lehet
- a cél hogy minden ütést hazavigyünk. A színjátékban bemondott durchmars automatikusan magában foglalja a parti nyerését is.
- értéke 6 pont. Csendben is el lehet érni, ilyenkor 3 pontot ér. A partira vonatkozó kontrák a csendes durchmarsra is vonatkoznak.

játszma feladás
- a játékos aki nem piros színben bemondott egyszerű - mással nem kombinált - partit vállalt, de lapja erre nem alkalmas, 2 pont büntetés fejében feladhatja a játszmát még a legelső lap kijátszása előtt.

parti 1
piros parti 2
40-100 4
ulti (parti) 4+1
betli 5
szín nélküli durchmars 6
40-100 ulti
piros 40-100
20-100 4+4
8
8
piros ulti (parti) 8+2
40-100 durchmars
ulti durchmars
piros betli 4+6
4+6
10
20-100 ulti
piros színnélküli duchmars 8+4
12
40-100 ulti durchmars
20-100 durchmars 4+4+6
8+6
piros 40-100 ulti
piros 20-100
40-100 terített durchmars
ulti terített durchmars 8+8
16
4+12
4+12
20-100 ulti durchmars 8+4+6
piros 40-100 durchmars
piros ulti durchmars
terített betli
40-100 ulti terített durchmars
20-100 terített durchmars 8+12
8+12
20
4+4+12
8+12
piros 20-100 ulti
terített színnélküli durchmars
20-100 ulti terített durchmars 16+8
24
8+4+12
piros 40-100 ulti durchmars
piros 20-100 durchmars 8+8+12
16+12
piros 40-100 terített durchmars
piros ulti teritett durchmars 8+24
8+24
piros 20-100 ulti durchmars 16+8+12
piros 40-100 ulti terített durchmars
piros 20-100 terített durchmars 8+8+24
16+24
piros 20-100 ulti terített durchmars 16+8+24

violent mental patient Creative Commons License 2001.07.23 0 0 7
Benne vagyok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!