Keresés

Részletes keresés

orcas Creative Commons License 2008.05.04 0 0 32
A mai kepek.
orcas Creative Commons License 2008.05.04 0 0 31
A mai napon Besenyei Peter San Diego-ban a Red Bull Air Race soran bekerult a super 8-ba.
Holnap ismet repul. Mi pegig szurkolunk neki.
Pampalini666 Creative Commons License 2007.11.16 0 0 30
A lenti képek a http://sajatmozaik.extra.hu/ ingyenes oldalon készültek!
Pampalini666 Creative Commons License 2007.11.16 0 0 29



D.pistabá Creative Commons License 2007.11.01 0 0 28
Besenyei Péter
november 02. péntek 8 ó 30. Story tv
A műrepülő világbajnok ideje nagy részét a levegőben és a vízparton tölti, hiszen a repülés mellett másik nagy szerelme a horgászat. Ha tehetné, e kettőn kívül szívesen fotózna, búvárkodna, vitorlázna, és újra tanulna zongorázni, de egyelőre mindezt ideje nem engedi. Az a kérdés pedig mindennap eszébe jut, hogy mikor jön el a visszavonulás ideje. A válasz erre mindig az: majd holnap.

 
D.pistabá Creative Commons License 2007.07.01 0 0 27
Néhány kép Petiről.
D.pistabá Creative Commons License 2007.06.24 0 0 26

Ismételten valami hiba történt.

Újra a hír:

Besenyei Péter

többszörös műrepülő világbajnok Magyar Örökség-díj kitüntetésben részesült

Gratulálunk Peti!

Előzmény: D.pistabá (25)
D.pistabá Creative Commons License 2007.06.24 0 0 25

Besenyei Péter

D.pistabá Creative Commons License 2007.06.24 0 0 24

Besenyei Péter

Előzmény: D.pistabá (23)
D.pistabá Creative Commons License 2007.06.24 0 0 23

Besenyei Péter

viricsi Creative Commons License 2006.06.11 0 0 22
Egy apró pontosítás: 1982-es dátum hangzott el, én is erre emlékszem, ezért utánna néztem. Valóban 1982. május 11.-én ütközött a Hármashatárhegynek a HA-ANL, ahol odaveszett a magyar műrepülő válogatott. Ez, egy sajnálatosan szomorú sztori miatt emlékezetes az eset számomra. Farkashegyen beszélgettünk május elsején egy kisebb csoportban Simon Lacival az Ancsáról, mikor egy ifjú szerelőpalánta, aki nem ismerte őt, igen erősen elkezdte alázni a masinát, azért, hogy a jártasságát bizonyítsa. Sinya egy darabig hallgatta, azután ezt mondta az ifjúnak: Nézd én több mint négyezer( a számra nem biztos, hogy pontosan emlékszem) órát repültem ezzel a tipussal és szerintem ez egy jó gép. A srác fülét-farkát behúzva eloldalgott.
Másfél hét múlva pedig pont ez a tipus lett a végzete.
Előzmény: Vgyuri (21)
Vgyuri Creative Commons License 2006.06.11 0 0 21

Fújjuk már le a port erről a topicról is :-)

 

Valaki telefonáljon a pápának, hogy intézkedjen, mert csoda történt: a királyi tv1 félórát foglalkozott Besenyei Petivel a nemtudom hanyadik születésnapja alkalmából. Sok újat nem tudtam meg, azon kivül, hogy az 1981-es AN-2 katasztrófakor hiénaként ő is be volt tervezve a gépre, de a parancsnok valamiért lepoarancsolta a gépről, ezzel mentve meg az életét, valaki legalább életben maradt a válogatott keretből.

 

Maga a műsor: hát amolyan hézagpótló dolog, ugyanis a foci VB a Reteklubon megy, nincs mivel kitölteni a Telesportot :-)

 

De félórai adásidőre a magyar repülősport tévédokumentálása nincs felkészülve, úgyhogy ugyanazokat a felvételeket vágták be újra meg űjra. Ez még egy magamfajta repülésbuzinak is unalmassá vált.

 

De a lényeg, sok boldog születésnapot, Peti!

 

 

bertapi Creative Commons License 2004.09.05 0 0 20

Képek a Red Bull Air Race versenyről a www.fotogaleria.hu oldalon.

Azon belül is az R.B Air Race "rovatban".

zEd Creative Commons License 2001.07.29 0 0 19
Semmi , az ég világon semmi !!!!
Csak az a tegnapi repülés az nagy élmény volt. A Zoli is nagy cool pilóta!!!!!!!
Egyébként fel is vettem videóra.
zEd Creative Commons License 2001.07.28 0 0 17
Sziasztok!

Szerintem a Peti a legjobb műrepülő a világon. A minap köteléket repültünk vele és , háááát barom jó volt. Az igaz, hogy én csak egy C152-el döcögtem mellette, de így is isteni érzés volt.
Olyan figurákat csinál csak úgy fejből, hogy egyszerűen lehetetlen leutánozni. Hát csak gondoltam, hogy leírom ezt a leírhatatlan élményt.
Na szasztok,

JÓ VOLTÁL PETI !!!

VANDORK Creative Commons License 2001.07.25 0 0 16
szia Gyuri!

Pont két héttel ezelőtt volt az ún. Halalsnapok Tiszafüreden, gimnáziumi éveim helyeén (12 km Nagyiván) és mivel a barátnőm szülei is ott laknak lementünk. Szerencsém volt megismerni Veres Zolit, és gépét is, a műrepülése után. Zoli ugyanis tiszafüredi származású!!
Szu-26-ost kipróbáltam: szép jószág, üvegpadló, a kabintető jó kilátást enged, és nagyon hasonlít a Szu-17-esére. A zoli gépét 198-ben gyártották, gyári száma: 02-01.
egyébklént nem ő tartja fennt, hanem egy amcsi cég, aki segíti.
Üdv:
Karesz

Előzmény: Vgyuri (13)
Vgyuri Creative Commons License 2001.07.17 0 0 15
Hörömpő:

Úgy lett a csapat harmadik, hogy nem betlizett senki és ebben a mezőnyben, ahol Patrck Paris, a kétszeres világbajnok is valahol a 10. hely körül volt, ez is valami A mögöttük levő csapatoknak volt 1-2 olyan tagja, aki a nagyon vert mezőnyben végzett.

Előzmény: hörömpő (14)
hörömpő Creative Commons License 2001.07.17 0 0 14
ne keresd a papírjaidat, a bronzérmes csapat 3 tagja Besenyei, Veres és Szász volt. Mivel BP-n kívül egyik sem végzett az első 10-ben, nehéz megérteni, mitől lett a csapat harmadik, ha nem Peti "oldalvizén" hajózva.
Előzmény: Vgyuri (13)
Vgyuri Creative Commons License 2001.07.12 0 0 13
Hogy Veres Oli milyen pilóta, azt az tudja megitélni, aki megnézi. Ugyanolyan eszement ökörségeket csinál, mint B. Péter a bemutatokon, és ugyanúgy nem szeret derékszögben repülni, mint BP, legfeljebb utóbbi néha-néha megerölteti magát, mert ő egy komoly pilóta. (10 éve ismerem, mosolyogni talán láttam egyszer-kétszer, röhögni biztosan nem) Ez teljesen idegen VZ egyéniségétől, ő volt és lesz a magyar és nezetközi repülősport bohóca, így kell szeretni. De ha igazán komoly nemzetközi erdmények nélkül méf fenn tudja tartani magát, meg a Szu-26-ot (biztos, hogy nem a MALÉV pilótai fizetéséből), akkor szervezni biztosan tud, egyébként is ő szerintem inkább a cégéren lesz és mögötte áll majd a MOL professzionális aparátusa.

Ami a konkrét eredményeket illeti. Az 1994-es debreceni VB-n Besennyei csak egy számot, az ismert kötelezőt nyerte meg, ami nem sokat segített az összetett csapatbajnoki helyezésen. Összetettben "csak" harmadik lett, olyan minimális különbséggel az 1-2. helyezett után, hogy az egyetlen kilépésért kapott büntetése fedezte volna a világbajnoki cimet. Ez arra is utal, hogy igen tömör volt a mezőny az eredemények tükrében és ezért nem lehettt BP oldalvizén csapat bronzérmet kapni, mikor az első 10-ben ott volt a az 1. helyezett francia, meg az 1 ponttal lemaradt, 2. helyezett orosz mellett még 1-2 csapattárs is. Itt minden csapattagnak meg kellett dolgozni a bronzéremért, említsük meg ezért a további két csapattagot is, Szász Alajost és Talabos Gábort. (A papírjaim nélkül nem tudom, ki volt a harmadik, aki a csapatba számított.)

Előzmény: hörömpő (12)
hörömpő Creative Commons License 2001.07.10 0 0 12

Megütötte a szemem ez a levél... Hozzászólok:

Veres Zoli szervezi az idei siófoki Európa Bajnokságot , amin ő is indul. ADVANCED VERSENY LESZ, AZAZ HALADÓK SZÁMÁRA. ERRE MONGYÁK, HOGY VAKOK KÖZT A FÉLSZEMŰ KIRÁLY

Eddigi eredményei:
1994 Vb. III. hely EZ CSAPATHELYEZÉS, FŐKÉPP ANNAK
KÖSZÖNHETŐ, HOGY BESENYEI V.BAJNOK LETT - VZ NEM VÉGZETT AZ ELSŐ 10-BEN

1995 résztvétel a Breitling Kupán (erre a világ 12 legjobbnak tartott műrepülőjét hívják meg)
BESENYEI KÉRÉSÉRE HÍVTÁK MEG, DE SOHA EGY PONTOT SEM SZERZETT A KUPÁBAN

1998 US Open II.hely
ERRŐL SENKI NEM TUD KÖZELEBBIT, NYOMA NINCS ANNAK SE, HOGY LETT VOLNA ILYEN VERSENY

1999 Wings and Wheels I.hely + különdíj
EZ EGY SIMA AIRSHOW VOLT, NEM VERSENY. KUPÁKAT MINDENKINEK OSZTOGATTAK
ENNYI

Azért ezeket én nem nevezném amatőr versenyeknek.

Előzmény: fakezu (7)
Hamster Creative Commons License 2001.07.10 0 0 11
Nagyon klassz képek, köszönjük, hogy közzé tetted őket!
Előzmény: CANonOS (9)
Hamster Creative Commons License 2001.07.10 0 0 10
Tegnap a Fókuszban szerepelt Peti, ma a Bumerángban szórakoztak a Lánchíd-átrepülésén, asszem ebben a kis országban ez elég jó definíciója az ismertségnek :)
CANonOS Creative Commons License 2001.07.08 0 0 9
Bocsássatok meg, hogy belekotyogok, de némileg kapcsolódik a témátokhoz, van néhány kockám a szombati bemutatójáról, ha van kedvetek, klikkeljetek át: www.nexus.hu/szendre
Sziasztok
spotter Creative Commons License 2001.03.22 0 0 8
Ha jól tudom a Breitling a legmagasabb osztály, régebben már szerepelt ott, csak mostanában mincs már ott. Az utóbbi eredményei mindenképpen dicséretre, és tiszteletre méltóak, de neki is a király kategóriában volna a helye. Azt hiszem ebben egyetérthetünk.
Előzmény: fakezu (7)
BadGe Creative Commons License 2001.03.22 0 0 6
Hát nem is tudom mi a jobb, egyszer kipróbálni a kalácsot és aztán vágyni az ízére, vagy inkább sohasem megkóstolni. Minden esetre még így több mint egy év után is jó volt visszaemlékezni rá.

Ge.

Előzmény: Yolee (5)
Yolee Creative Commons License 2001.03.22 0 0 5
Szia!
El kell mondanom, hogy nagyon irigyellek, de ezzel azt hiszem nem vagyok egyedul! En mar azzal kiegyeznek ha csak nezhetnem minnel tobbet, vannak dolgok amiknek a latvanyaval se telik be sosem az ember. Besenyei Peter legiballetje szamomra ilyen. Remelem sokaig repul meg, de azt is hozzafuznem, hogy remelem tobb pilotanak adatik meg a lehetoseg a jovoben, hogy ilyen gyonyoru bemutatokat repulhessen es versenyezhessen.( es ha a bilibe er a kezem felebredek:-(( )
Előzmény: BadGe (4)
BadGe Creative Commons License 2001.03.22 0 0 4
Üdv mindenkinek, ahogy elnézem ez még egy új fonal itt a rengetegben. Én a Besenyei nevére élesedtem, nem is tudom mennyire tartozik ide a dolog... Szóval egyszer repültem vele Fahegyen. Előtte épp a Z+ egyik bozontos arcú műsorvezetője riportozott vele, én meg épp el voltam eresztve így befektettem egy kis "gépidőbe".

Előtte BP épp arról beszélt büszkén, hogy bár agyament dolgokat csinál az égen utas még nem lett rosszul nála. (azért a nagyszájú riporter leszállás után odébbment egy kicsit, de legalább nem az ülésemet hányta össze:))

Szóval én következtem, a Péter jelezte, hogy nem lesz durva (azér a felszálást a szokásos "kertész" módon adta elő), majd mindíg mondjam hogy mehet e még felfelé a skála. (akkor kezdtem a repülős kiképzést egy Zlin142-n, már igazi 3 órás veterán voltam). Jellemzően odafent (ezt a végén gondoltam csak át) alig jutott eszembe olyan figura amit szeretnék belülről is érezni. Egy két csavar után odáig jutottam, hogy na akkor esetleg had fogjam meg a botkormányt. Hát eszeveszett volt. Amit megcsináltam: orsó és bukfenc mindegyiket kétszer. Az orsó ugyan baromi gyorsan ment de mind a két (három) alkalommal úgy 15 fokkal túlcsúszott a vizszintesen, pedig próbáltam figyelni rá. A bukfencbe pedig izmosan beletéptem a gépet, amire azt az instrukciót kaptam, hogy lassan kezdjem és csak a végén húzzam meg.

A legérdekesebb a Péter által végzett műveletekben az volt, hogy _sehol_ nem éreztem a jellegzetes gyomoremelkedős "zuhanás" érzést. Szóval valami erőhatás mindíg volt, még az ún. flikk-flakk közben is.

Amit így utólag sajnálok, hogy a legyező, a kés meg egy csomó fasza dolog amit szimulátorban az ember régebben sokat csinált EGYSZERŰEN NEM JUTOTTAK ESZEMBE, pedig gondolom nem kell erőlködnöm hogy elhiggyétek, igazán erősen gondolkodtam, hogy azt a 16 percet mivel töltsem ki. Ja még volt néhány 90 fokos bedöntésű forduló is, ami mind látvány (belülről kifelé:) mind erőhatás tekintetében nagyon kellemes volt.

Az utolsó kívánságom egy háton kinyomás volt, asszem ez volt az egyetlen művelet amihez hozzátettem, hogy "azért óvatosan" a Péter meg megkérdezte, hogy "Biztos??". Na óvatosan megvolt a figura, de azért ez már nem a kellemes része a dolognak. A végén megnéztük 2.5 volt a negatív terhelés maximum és 5G a pozitív max. Az utóóbinál mér erősen feketedtem, az előbbit pedig nem nagyon kívánom ismét.

A riporter srác repülését kívülről néztem végig, hát elég unalmasnak tűnt és gondolom az enyém sem volt izgalmasabb látvány. Azt az Extrát vétek ilyenre pazarolni, mintha egy Forma-1 kocsival mennél el a boltba vásárolni....

Hát nem is tudom, mindenesetre jó volt elmondani, szerintem fantasztikus élmény még akkor is ha közben már lerepültem az iskolaköreimet, a Zlin-ből fejjel lefelé még egy ideig biztosan nem fogok kilógni, már csak azért sem mert egyelőre nem repülhetnek.

Üdv

Ge.

spotter Creative Commons License 2001.03.21 0 0 3
Veres Zoli nagyon tuti, de sajnos ő nem nyomul rangos versenyeken. Anyagi okok miatt évente csak egyszer-kétszer Amerikában indul, valami show jellegű amtőr versenyen.
Előzmény: pik20d (2)
pik20d Creative Commons License 2001.03.21 0 0 2
Szerintem a Veres Zoli sem nyomja rosszul, vitorlázó műrepülésben pedig mostanában nagyhatalom lettünk. (Hála Feri kollégánknak.)
Ez persze nem azt jelenti, hogy a magyar repülés nincs mélyponton. :(
Előzmény: Yolee (-)
Yolee Creative Commons License 2001.03.21 0 0 1
Szia!
Koszonom a nullazast, mar ezert megerte nyitnom egy topicot. De ha te is ismered en is ismerem es itt mindenki ismeri, akkor azok akik dontenek a pilotak sorsarol miert nem ismerik el!? En nem ertem ezt, de ez a magan nyomorom!
Előzmény: L. W. (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!