Értesülések szerint a bangkoki Restaurant Budapest megnyitásához az FVM Agrármarketing Centruma 40 millió forintot adott, az avatószalagot pedig Torgyán József vágta át
C í m l a p
H a z a i
K ü l h o n
I n t e r n e t
G a z d a s á g
B ű n ü g y
B u l v á r
S p o r t
T u d o m á n y
K u l t ú r a
5 p e r c . . .
Immár fél éve működik Bangkokban az a magyar étterem, amelynek megnyitásában meghatározó szerepet játszott a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium felügyelete alatt működő Agrármarketing Centrum - tudta meg a Népszabadság.
A Budapest névre keresztelt étterem ünnepélyes megnyitójára tavaly július 2-án került sor Torgyán József agrárminiszter közreműködésével. Kíséretének tagja volt Bercsényi László, az AMC ügyvezető igazgatója és helyettese, Vargha László is, akit az étterem munkatársai most is a vállalkozás első számú gazdájaként jelöltek meg.
Értesülések szerint az intézmény megnyitásához az AMC 40 millió forinttal járult hozzá. A tulajdon 70 százaléka thaiföldi kezekben van, a maradék 30 százalékon magyar befektetők osztoznak, de ezek kilétét egyelőre nem tudni. Egyértelművé vált viszont, hogy maga az AMC nem lehet tulajdonos, - erre mint kht.-nak nincs jogosítványa -, de szervezéssel, szakmai tanáccsal segíthet az étterem sikeres működtetésében.
Az étteremben a magyar specialitásokat is jelentős részben thaiföldi termékek „bevonásával” állítják elő. A magyar borok közül mindössze háromfajta szerepel az itallapon.
"EZ AZTÁN A LENYULÁS ! GRATULA FIJJJÚK ÜGYESEK VAGYTOK ! "
Es akkor meg az M3-ast, a debreceni setaloutcat, a hazibankon (tanacsado Simicska et!!) keresztul kisibolt milliardokat nem is vetted figyelembe. Most meg a dunaffer korul matatnak. Neha persze belebuknak mint az MTV vagy a Malev eseteben, de anyagi kar azert nem keletkezik - nekik. Tenyleg tehetseges gyerekek.
Több mint 800 millió forint a Happy End Kft-nek
Több mint 800 millió forintos bevételt hozhat a Happy End Kft.-nek az a pályázat, amelyet az Index információja szerint meg is fog nyerni a Fidesz választási kampányfilmjeinek készítőjeként ismertté vált cég. A Happy End ugyanis már csak egyedül "versenyez", a három pályázó közül a McCann korábban kiszált, a Hungexpo ajánlata pedig nem felelt meg az alapvető formai követelményeknek.
Három cég jelentkezett arra a közbeszerzési pályázatra, amelyet a Miniszterelnöki Hivatal tavaly december közepén írt ki „Magyarország arculatának hiteles, a millenniumhoz méltó megfogalmazására a marketing, reklám, PR, valamint nyomtatott és elektronikus média eszközeinek felhasználásával”. A két éves országimázs-építő akció teljes büdzséje 4,2 milliárd forint, ebből a nyertes cég díja a teljes költségvetés maximum ötöde, azaz 840 millió forint.
„Ha bárki hitt volna abban, hogy nem a Happy End fog nyerni, ekkora megbízásra többen mozdultak volna rá” – fogalmazott egy inkognitót kérő reklámszakember. Két másik cég kreatív igazgatója ugyanezzel indokolta, hogy miért nem indultak a busás bevétellel kecsegtető tenderen. A pályáztatás egyes körülményei nem mondanak ellent a sarkos véleményeknek.
A McCann hamar visszalépett
Szerződés
A Miniszterelnöki Hivatal még az országimázs központ létrehozását megelőzően, 1999-ben kötött, a kormányzati kommunikációs munkák elvégzésére 2002 végéig érvényes szerződést – három millió forintos havi átalánydíj ellenében – a Fidesz választási kampányában részt vevő Happy End-el, amely alapján a cég végzi az imázsközpont által rendezett ünnepségek előkészítésének pr-munkáját is. A Happy End rendszerint 15 százalékos jutalékot kap a rendezvények előkészítésével kapcsolatos kreatív munkákért vagy reklámok készítéséért.
A felhívás megjelenése után a Happy End Kft. mellett az állami tulajdonú Hungexpo és a McCann-Erickson Kft. jelentkeztek a pályázatra. A McCann azonban végül nem nyújtott be ajánlatot. Serényi János, a cég ügyvezető igazgatója az Indexnek elmondta: az Országimázs Központtól kapott briefing (a megrendelő kívánalmait, elképzeléseit felsoroló anyag) nem tartalmazott olyan alapvető elemeket, mint a megcélzandó célcsoport, az üzenet jellege, illetve arról sem tett említést, hogy a kampányt külföldön vagy belföldön képzeli el a Miniszterelnöki Hivatal.
A reklámcég ezért további információkat kért, amelyeket mindössze egy héttel a pályázat leadási határideje előtt kapott meg. Az ügynökség úgy vélte, hogy ennyire rövid idő alatt felelősségteljesen nem készíthető olyan tervezet, amely alapján ekkora összeget megnyugtató hatékonysággal lehetne elkölteni.
A McCann annak ellenére határozott a visszalépés mellett, hogy egy országimázs kampány nyilvánvalóan újabb remek referenciát és nem kevés bevételt jelentett volna az ügynökségnek – fogalmazott Serényi.
Imázsközpont: törvényes az eljárás
Tóth István Zoltán, az imázsközpont vezetője ezzel kapcsolatban annyit jegyzett meg, hogy a kért információkat az ügynökségnek a törvényben előírt módon, a leadás előtt küldték el.
Egy másik, neve mellőzését kérő reklámszakember arra hívta fel a figyelmet: az országimázs kampányokat jellemzően külföldön érdemes folytatni, míg a szakmai körökben terjedő hírek szerint ebben az esetben a pénz jó részét Magyarországon költik el. Tóth István Zoltán az Indexnek elmondta, hogy közel azonos súlyt szeretnének helyezni a kampányban a hazai és a külföldi imázsépítésre. Hiszen ahogy fogalmazott a „sikeres külső kommunikáció titka a sikeres belső kommunikáció”.
A Hungexpo sem komoly ellenfél
A tenderen végül a Happy End mellett a Hungexpo indult el. Az Index információi szerint azonban versenytársuk ajánlata nem felelt meg az alapvető formai követelményeknek, vagyis a Fidesz kampánycége már egyedül versenyez. Ezt a Hungexpo egyik munkatársa kérdésünkre megerősítette, Benczúr Ágnes, a cég ügyvezető igazgatója ugyanakkor nem tud arról, hogy kiestek volna a versenyből.
Költségvetés
A Miniszterelnöki Hivatal országimázsközpontja tavaly január elsejei alakulása óta a rendelkezésére álló 4,2 milliárd forintból két és fél milliárdot költött ünnepségek rendezésére. A Szent Korona átszállítása a Parlamentbe, a március 15-i ünnepség és a szabadon választott Országgyűlés megalakulásának tizedik évfordulója mintegy ötszázmillió, Mádl Ferenc köztársasági elnök beiktatása 120 millió, az augusztus 20-i ünnepség 987 millió, sydney-i Magyar Millenniumi Kulturális Napok 143 millió, az október 23-i megemlékezések 130 millió, az Álomalapítás elnevezésű szilveszteri, négy városban megrendezett rendezvénysorozat pedig mintegy 600 millió forintba került. A különböző, a millenniumot vagy például a költségvetést népszerűsítő kiadványok megjelentetésére másfél milliárdot költöttek tavaly. A minden háztartásba eljutó, kéthavonta megjelenő ingyenes Millenniumi Országjáró lapértesülések szerint félmilliárd forinttal terhelte meg az imázsközpont költségvetését, a költségvetést bemutató füzet 330 millió forintba, a Szent Korona áthelyezéséről szóló pedig 150 millióba került.
Az imázsközpont vezetője arra hivatkozva, hogy a tárgyalások még ezen a héten is tartanak, nem erősítette meg ezt az információt. A tendert jól ismerő, a Miniszterelnöki Hivatalhoz közelálló informátorunk szerint a Hungexpo azért indult a pályázaton, hogy a Happy End ne versenytárs nélkül nyerjen.
Egyiknek 15, a másiknak 20
A piacon szokásos vállalkozói díj az ehhez hasonló megbízások esetén 15 százalék – mondták egybehangzóan az Index által megkérdezett reklámszakemberek. Az Országimázs Központ ezzel szemben a 4,2 milliárd forint 20 százalékát is hajlandó kifizetni, bár ahogy Tóth István Zoltán hangsúlyozta, ez az összeg a maximum, és végső döntést csupán a pályázók ajánlatának ismeretében hoznak majd.
Hétmilliárdból gazdálkodnak
Idén a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központja 7,2 milliárd forintot költhet az imázs építésére. Bár a központ költségvetése csupán 4,625 milliárd forint – a 2001-re vonatkozó büdzsében, külön cím alatt jelent meg több tétel, amely tavaly még a központ kiadásait terhelte (HVG.2001.01.06). A költségvetési tájékoztató füzetre például 390 millió forint, „a millenniumi eseményekről szóló, különböző példányszámú könyvek, kiadványok" támogatására - amilyen például a Millenniumi Országjáró - 740 millió forint, az ország gazdasági állapotát dokumentáló kommunikációs anyagokra 1,47 milliárd forint szerepel a költségvetésben.
Továbbra is az országimázs költségvetéséből kívánják fedezni a millenniumi állami ünnepségeket, az országot külföldön népszerűsítő reklámokat valamint a Széchényi terv széles körű megismertetését.
EZ AZTÁN A LENYULÁS ! GRATULA FIJJJÚK ÜGYESEK VAGYTOK !
"amiről nem tud eleget, arról nem kéne nyilatkoznia" A mangalica sertés akkor koleszterinmentes, amikor a DNS-e kilencet csavarodik! :-)))
Egyébként nem.
Bár unom a hülyeséget, de érintettségem okán válaszolok rá:
OFF
A szürke marhát NEM VADÁSSZÁK!...
Az olasz túristák VÉDETT MADARAKAT szoktak volt lődözni...
A szürkemarha genetikailag védett. Azért volt nehéz keriteni, mert kevés kerül vágóhidra, és arra igen sok a versenyző. Akik persze nem hülyék, mert az igazi ősi magyar izeket imádják.
A szürkemarha az egyik legigénytelenebb ősi magyar marha-fajta. Tulajdonsága, hogy - bár lassabban fejlődik de - a tartása szinte semmibe sem kerül! Ott tenyésztik, ahol a legelő igen szegényes a talaj adottságai miatt (pl: hortobágyi szikes legelő), rideg tartásra kiválóan alkalmas, rendkivül igénytelen, és ellenálló. A húsa nagyon finom, de a tejhozama szerény. A Hortobágyon ősidők óta tenyésztik, mert a legsikeresebb találkozása a szegényes legelő és az igénytelen tenyészetnek. Ugyanilyen szemponok alapján tartottak (tartanak) a Hortobágyon (is) mangalica sertéseket: Ridegen tartható, igénytelen, a szalonnája rendkivül vastag, zsirszövettel gazdagon átszőtt, de(!) KOLESZTERINMENTES!!!
Rezsőnek üzenem, hogy amiről nem tud eleget, arról nem kéne nyilatkoznia. Kóstolja meg, és ha nem izlett, akkor ne egye.
De egy ilyen idegenvezető-őskövületnek ilyeneket illene tudnia hazája őshonos állatairól!...
Adalékként még annyit, hogy a Hortobágyi Csárdától nem messze nyilt vagy két éve egy kis állatkert, ahol az őshonos magyar állatokat mutatják be az érdeklődőknek, kezdve a pulitól, a rackán (juh) át a nóniuszig.
Csakhát meg kéne nézni...
Azután állást foglalni...
Részemről a témát befejeztem, át kell nézni ezt a topicot, ez is egy (sajnálatos) országimázs...
ON
Egy kissé lankad a tűz a sparherdetekben, pedig most nagyon éhes vagyok.
A belvárosban van egy Paprika fantázianevű étterem (lánc darab).
Szerintem ez akart lenni az Ilkovics büfé magyaros, de mégis internacionálisan modern reinkarnációja. Nem tudom, hol b@sztuk el, de legalább most vigyázzunk! Jöjjenek el ide az imágóért felelős emberek, hogy lássák, hogyan ne.
Ellenben mindig van friss rétes utcán át, és sorban állnak az emberek.
Lehet, hogy az kint is menne?
Amit még nagyon szerettem, bár a Prágai utcákra volt jellemző:
Rántott sajt, rósejbnivel.
A zenekarokkal kapcsolatos ötletedet nem tudom támogatni. A szüleim háza mellett termett egy ilyen vendéglő. Inkább ott egye meg a fene az egész imázst.
Kedves Derek, én nagyon örülök, hogy egyetértünk, de akkó' mire tartjuk az OIK-ot? Ha komolyan vannék a dolgukat, szvsz semeddig nem tartana -akár itt a Zindexen- egy ötletbörze jellegű fórumot nyitniuk. Lesz ott fikázás meg minden ami köll, de biztos előferdülne egy-két jó ötlet is. Ja, hogy az nem az övéké? :-(
dP
En ezzel maximalisan egyetertek, mert mindig utaltam a gepzenet, es egy vacsorahoz vagy ciganyzenekar, vagy kavehazi szalonzene valo, a rock es a disco az nem oda. pedig en aztan igazan szeretem a rockzenet.
Nincs rá pénz? Nézzük, hogy lehetne komolyabban országimázst építeni: Például az a vendéglős aki cigányzenekart foglalkoztat legaláb 183 napig, legyen joga a nekik fizetett összeget valamilyen adójából -nem adóalapjából- levonni. Ezzel támogtva vagyon a kultúra, és nem Lagzi Lajcsit köll hallgatni, meg az egyéb szemetet.
Sőt! Kiterjeszthető lenne a dolog mondjuk minimum 3 tagú élőzenét játszó zenekarokra, vagy mittudomén.
dP
Igazad van , de sajnos az a helyzet, hogy nem tudjak megfizetni oket. Mert azert egy teljes banda primassal, kontrassal bracsassal , cimbalmossal, nagybogossel, klarinetossal az nem olcso mulatsag,mig egy dobgepes egyszemelyes orkesztra az megfizetheto. Valamikor Szegeden a Hagiban, a Szegedben a . Kiskorossy, Oregkorossy halaszcsardakban, a Sotartoban, a Sarkanyban, a Bajszarban az Alabardosban ciganyzenekar volt(amire ugy kapasbol emlekszem) es nem is akarkik, mint a Makoi Lakatos pl. Ma szinte mind munkanelkuliek. A szomszedom fia konzit vegzett cimbalmos es hegedus es az apjaval jar piacozni, mert nem tud elhelyezkedni.
Ezt nem tudom, de abban biztos vagyok, hogy a magyar éttermekbe cigányzenekar köll, nem szintetizátoron pöntyögő zenészféle: Á'la Lagzi Lajcsi. Hogy más pédát ne említsek, ott a Mágnáskert. Eszméletlen jó cigányzenekara van.
dP
Apropó "cigányzene = imázsünk jelképe";
"cigányzene = cigány + zene";
"zene = is mázsünk jelképe(Bartók, Kodály)";
ezekből "cigány = is egyik jelképünk kell hogy legyen!"
Nem erről van szó?
Azt azé' ne mongyad má', hogy ehhez az ötlethez a Lakitelki Táltosképző Népfőiskola Fenomenológiai Tanszékén kellett posztgraduális Marketing és Országimázs aspiratúrán résztvenni!
"akkor volt életterük a szürkemarháknak. ma alig. nem istállóba való."
Ne izelj rezso, a szurkemarhanak ma is van elettere, pl Kiskunsag , Nagyberek, Zala egyes reszei es minden olyan terulet ami nem alkalmas intenziv novenyi kulturakra. Csak amit en ismerek mint teruletet kapasbol.Egy gond van vele, hogy a novekedese lassabb, de tenyleg kivalo a husa. Bar a magyar tarka is tarthato ridegen es igy sokkal jobb a husa es sokkal ellenallobb pl a gumokorral szemben , mint a belterjes allomany. Telen a hoban szep hosszu gondor szort noveszt. van eppen eleg szar terulet MO-on ami kivaloan alkalmas kulterjes tartasra. Meg arra Sandorfalva Mindszent kornyeken is. Vegig lehet veluk legeltetni a Tisza teljes arteret.