Vagy két éve is eszembe jutott Gyula, mert rámolás közben kezembeakadt egy echte olasz lánc, amit még tőle vettem....meg az utolsó készlet hátsó nyitható ablak zsanérjai és zárópántja...:-p
Mentségemre....van itt még CCCP feliratú dobozos 1200-es zsiga olajszivattyú is, meg Taunus/Granada/Scorpio stabilizátortenygely fogaskerék is, meg fadobozos BSA főtengely is.... :-P :-P
Csak a túltolt marketingre utalva említettem, egyként.
Elég sokszor öntöttem én is a bádogbugyimba a HX3-at.
Bár ezt nálam főképp az indokolta, hogy az esett le épp az Ifa platójáról... :-P
Anno a Stiftekbe is rengeteget rakták, sőt...emlékszem olyan Suzi szervízre, ahol raklapszám álltam hátul a szép piros hordók, mert minden marketing/gyári ajállás valamint tulajdonoshülyítő állítás ellenére vagy tán pont amiatt azt rakták bele.
/amellett, hogy szerény/telen/ és érdektelen véleményem szerint a Stift/Wagyonőr kombó legjobb olaja volt/
Hát....én anno dolgoztam is a kispókkal...pihenni sem volt nagyon ideje...
Volt, hogy az éjszaka sötétjét kihasználva, Tiszafüredről húztam vele haza rúddal egy platós Iveco-t /nyilván üresen... :-)/
De mentem ki vele Frankfurt mellé is, mikor drága barátom úgy szállt ki a Sprinterből, hogy közben ugrott egy hasast is a batonra és megkért, hogy valahogy juttassam már haza vérszívót...:-P
/mondjuk, a határőrnek nem kicsit szorult ökölbe az arca, mikor kinyittatta velem a hátsó ajtót és egy Kisposki géptetője vigyorgott rá.... Nem mondom, hogy csíkmentesen, de befért....:-/ /
Én az utolsót asszem 95-ben adtam el.../ADJ675/, illetve elcseréltem egy Fiat 125-re /nem nagy Polákra/
Kb azidőtájt, amikor Obrotka úr szerzett egy bordót, kevés Km-el, 27.000 volt benne asszem....talán CFF-es rendszámmal....
:-)
Ha látod Gyulát..... Üdv neki Törökszentmiklósról.....
Az a piros Shell olaj nem volt olyan rossz kispolszkiba, én is próbáltam néhányszor, de egy idő után olyan drága lett, hogy inkább átálltam kommersz 10w40-re.
A centrifugálszűrős léghűtéses motor egyetlen módon nem feketítette meg sarazta be a blokkot, ha időben ki volt cserélve az olaj (5-6e km) és nem égetted rá, azaz parketta után nem állunk meg az első buszmegállóban, nyáron nem járunk letakart hűtőráccsal, termosztát sem árt, ha működik.
Nekem így évtized óta tiszta a blokk. Jó, mostmár csak kirándulóautó, de tiszta, mint a friss hó :-)
Így kerülhet Fiat-ba /Lancia-ba/ mindenképpen Selenia olaj, akkor is ha Opel motor van benne, vagy akár PUG..
/meg...Calgonnal a mosógép is tovább él..../
Vagy ugyanígy kerülhet egy szutyok PT Cruiser kerekeibe nitrogén töltet.....
/mondjuk ez meg konkrétan egy szőke nő volt... :-p/
A Shellnek már ezeréve is volt ilyen marhasága...én az első amire konkrétan emlékszem, a HX3-as olajával volt....
Sok marha öntögette pl a P126-ba, merthogy tisztítja a motor belsejét....
Kérdeztem az egyiktől, hogy egész véletlen nem marhaság-e a dolog...a válasz az volt, hogy ...és hogy néz ki a motorom belseje....
Valszeg, a hülye csak ezért képes volt levenni a teknőt....
Az meg a másik, hogy egy konkrétan olajszűrő nélküli motornál, hol jobb, ha akad olajkoksz...a blokk belsején, vagy az olajban, amit csak egy centrifuga tisztít.
Később meg azon rágódott ugyanez, hogy hogy ehette meg a nyomásszabályzót a vezérműtengely 12.000 Km alatt.....
Nem kell csodát várni tőle és akkor nincs csalódás. Én a 10% ethanol tartalom óta tankolok 100-ast mert a gyár(MB.) óva intett az 5%-nál magasabb ethanol tartalmú benzin használatától. Nem fogyaszt kevesebbet, nem megy jobban mint ahogy a 95-össel ment. Dízellel csak megpróbáltam, még többet is evett az 1,7 CDTI Astra mint a sima gázolajjal. X5-be már ki se próbáltam. Szerintem Novoth T. tudta előre, hogy ez lesz. Szakemberként nem hihette el a szar marketingdumát! '91 óta ülök a tengelyen, sosem volt gyári új kamionom. Az egyik cég akinek melóztam vett új MB. Actrosokat. A sofőrök főnöke ragaszkodott a 100 ezres csereperiódushoz mert hitte a marketingdumát. Én a saját Volvóimban olajtól függően a gyári ajánlások szerint 35-45 ezrenként cseréltem az olajat. 2 olyan FH12-es Volvo volt ami 2,5 milliót lefutott megbontás nélkül, utána eladva Jordániába. A 100 ezres periódust Mobil 1 olajjal tartó okoséknál 600 ezernél turbóhalál! Állandó kokszolódási problémák. Szóval ennyit a marketingdumákról.
Nem azt kétlem, h van ilyen, hanem hogy ez komoly tényező lenne az üzemanyag eladásokban. Meg a kerti szezonban is necces, akkor is eltörpül a járművekbe tankoláshoz képest, hát még az időszakán kívül.
Normál csövön 2 liter vastagon 5 minimum. De ezeket a számokat jellemzően senki nem követeli ki mindenhol. Saját szememmel láttam Dömsödön(51-es út labanc kút) 1000 Ft.-ért csurgatni a piros 2105-ösbe. Nézek kérdően a kutasra, csak legyint. Napi 3X jön minimum ennyiért. Ki érti ezeket?
Igaz ez is beleszámít a statisztikába, de őszintén megvallva régen nem láttam kiskannába tankoló autóst. Legutóbbi kannázos időszak az árstop idején volt.
Fűnyíróba 5 literes kannába évente 1x tankolok, az kitart tavasztól öszig.
Most is üres, a minap teletankolom, és ezzel én is benne leszek a vidékiek néhány litert tankoló autósai között.
A vidékiek kerti kapához-láncfűrészhez-fűnyíróhoz tankolnak 2-3litereket. Ez mindig is így volt csak most írták le mert ebből ki lehet hozni valamit csúsztatással. Szerintem.
+vsz sokan (én is) decemberben teletankoltam, február végéig kitartott
Viszont sofőr haverom azt látja hogy valóban csökkent a forgalom meg a tempó nagyfaluban és környékén idén.