Ebben igazad van, de a két pályaudvar ezen két vágánya már lehetne sülyszett is, ez a vonatnál ugye nem 3 m/emelet. Van rá példa több évtizeddel korábbról a repterek környékén a világban.
A vonathosszokból kiindulva értelmetlen lenne az állomás. Bár, az M4 állomáshalmozása is bebizonyította (a balatoni új hajókhoz hasonlóan), h van értelmetlen megrendelői kívánság. (a Gellért tér/Közvágóhíd és a MZs Körtér/Újbuda kp-nál is elég lett volna 1-1 megálló 2-2 kijárattal. Rövidebb menetidő és kisebb kialakítási költség.
De a fej pályaudvarok terheit lehet csökkenteni, az elővárosi vonatok nem a város szélén tennének le, hanem a városban. Aki Vácról jön, annak rövidebb idő lehet (nem ismerem percre pontosan) bejönnie Vácról, mint a Nyugatiból tovább menni Kelenföldre. És vice-versa a Szfv/Érd irányból is. Hasonló probléma, mint a Közvágóhídról bemenni a városba. (ennél kisebb, de ilyen jellegű, az Őrsön leszállni a HÉV-ről-aluljáró le-át-fel-metró. Bár ismereteim szerint semelyik utazás támogató alkalmazás nem javasolja, de a Kelenföld-déli 7 perc vonattal, ez nem csak egy hajszállal több a 139-esel. A Déli-Nyugati vonat lenne 3 perc, míg most negyed óra + várakozások.
politikai színektől mentesen, ebben magasan Vitézi a legösszeszedettebb. Ha nincs elővárosi közlekedés, akkor az agglomeráció autóval fog bejönni, választási lehetőségek hiányában. (a Ráckevei HÉV 8 megszűnt megálló hely mellett vagy 15 perccel lassabb lett 50 év alatt, ez nem egy kedvező alternatíva :-().
A korábbi fővárosi bérlet is jó volt mindenhova, csak elszámolási vita volt. Ez talán 2019 ősze óta van, korábbi tapasztalataim nincsenek, azóta használták a gyerekeim.
(avagy, azok, akik nem beszélnek, mert az arcuk nem fér az asztalhoz, avagy mindkét oldal, soha nem fog tudni megbeszélni semmit. Mostani alku meg a ki tud nagyobbat mondani választás előtti propaganda része)
off: kivételesen ennek élvezője a családom vagy havi 20 eFt értékben
"a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére"
Átlagban kb 2-3 havonta járok BP-n, általában hétvégente. A Nyugatitól a Deák térre eljutni, ami nem hosszú táv, 45-60 perc is lehet, és ez a sávlezárásnak illetve a jelzőlámpák beállításának köszönhető. Néha az autósok is tehetnek a lassú haladásról, mert inkább alszanak a volán mögött, minthogy figyelnének...
Ez sajnos egy borzasztó szokás, h a járdán tekernek a nők, ami még rosszabb, h a hülye gyerekek - általában hatalmas pofával - meg össze vissza.
Ettől én is ki vagyok akadva, gyalogosként-kerékpárosként-gépjárművezetőként.
Sajnos, ez is olyan, mint a szelektív gyűjtés. 80%-nak évekig kell tanulnia és bátorságot gyűjtenie, 10% bebizonyítja, h értelmes használat nélkül is tud élni, az utolsó 10 % meg kimondottan gonosz és fodítva használja.
Alkotás utca - 13. kerület és Alkotás utca - Zugló viszonylat. 10-15 között 20-ból 19 dugómentes, laza áthajtás.
A másikat Splitben láttam, ez az oldal sajnos nem foglalkozik, csak a Fiume környéki hajós dolgokkal.
(eddig) ismeretlen daru Splitben a hajógyárban:
DOBRA a fiumei kikötőben:
A képek 2 hete készültek, Húsvétkor. Sajnos a fényviszonyok nem nagyon kedveztek egyik napon sem :/
Egy dolgot vettem észre, a regiszter úgy említi ezt a típust, mint önjáró darut, de amelyikről van fent kép, azt mindegyiket tolják, vagy vontatják. Gondolom, a főgépek már rég nem üzemképesek egyik, még üzemelő példányban sem...
Igen, ezekkel szokták a gyanútlan közönségnek eladni ezt az ötletet. A leírt megtakarításokból kb. 250 év alatt térülne meg a beruházás. Mert nem lesz ez olcsó. A budai oldalon 2,5 km-en kell kb. 55 m-t ejteni a vonalat a Duna alatti átvezetéshez, majd 1800 m-en 30 m-t emelni. Mindezt két, tízméteres csőben a budapesti nem túl egyszerű talajviszonyok között, a Magyarországon még sosem alkalmazott TSI SRT összes csillagszórójával együtt. Továbbá ilyen függőleges vonalvezetés mellett középállomást nem nagyon tudok elképzelni, hacsak nem a Duna alatt.
A leírás szerint 22% kos hatékonyság nöcvekedést értek. A lapátokvezérlése nem tünik olyan bonyolultnak, ha egyet tud a rendszer vezérlni, akkor a többi a megfelelő késleltetéssel kapja a veérlést. A vezérlő motorok pedig lehetnek egyenáramú kefe nélüli motorok. Ilyenek dolgoznak az elektromos autókban.
Persze. Csak én látom azt, hogy az egy forgalmi sávra szűkített nagykörúton csúcsidőkon kívül is araszolgat az autósor. Én meg a járdán szagolom a mesterségesen felduzzasztott forgalom termelte kipuffogógázokat.
"És végre lehet tekerni is. A tekerők száma iszonyatosan nőtT."
Pl. a nagykörúton - üres biciklisávok mellett - a gyalogjárdán.
Köszönöm szépen az ilyen "fejlődést"!
"a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére"
Nem tudom, hogy ön melyik városban él.Nekem ellenkezőek a tapasztalataim.
Sajnos részletes információval ezekről a darukról nem rendelkezem, de a DOBRA-t 2022.07.26.-án reggel lefilmezten, amint Kraljevicára (Porto Re) érkezik. Utána pedig nem sokkal egy szupercella ért oda. Feltöltöttem a YouTube-ra:
Jó lenne tudni, hogy az eredeti Voith-Schneider mekkora piaci részesedést szerzett magának. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a kikötői boxereken és kompokon kívül nem sokan használták. A Theodor Körner valójában egy technológiai demonstrátor volt, de valahogy senkit sem győzött meg. Erős a gyanúm, hogy egyértelműen rosszabb a hatásfoka, mint egy hagyományos hajócsavaré.
Ez az újítás kiküszöböli az excentert. Persze jóval bonyolultabb, minden lapátot egy saját motor mozgat. Viszont lehet vele az összes lapátot egy irányba állítani és akkor alig van menetellenállása. Tehát orrkormányként (bow thruster) jól használható (menetben hosszirányba fordítják az összes lapátot).
Ha a budapestieknek volna egy csöpp eszük ahelyett, hogy sárga csíkokat húznak az úttestre megkövetelnék a (mindenkori) kormánytól, hogy fejezze be a körgyűrű (M0) építését!
Áááá! Reménytelen!
Ui: Az nagy ötlet volt, hogy egyirányú utcában a biciklisek jöhetnek szemből! Gratulálok!
Ezt komolyan tetszik gondolni? Eddig sem volt semmi akadálya. A közösségi közlekedés szolgáltatásai egy jottányival sem bővültek. Magam évtizedek óta nagyon jól közlekedek a városon belül autó nélkül. Kizárólag akkor szerepel az autóm, ha nagyobb terjedelmű tárgyakat viszek. Mindehhez semmi szükségem nem volt és nincs a biciklisgeci garázdálkodására.