Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 5 perce 0 0 219425

öszi a válaszokat, nagyon hasznos volt, ja, nem. ""

 

a kerdeseidre adott  -jo- valaszok egy josda szinten lettek volna. 

senki nem tudja milyen az epp egy bontosnal rohado uzatank allapota,

de paran mar javitottak 20 ev koruli autot.. 

szvsz hulyeseget kerdeztel.  

 

de egybkent meg leirtad. 

 

300e-al vagy a piaci ar felett. 

most plusz 150e .

es meg 300-400e-t rakellene koltened 

...ezeket te irtad.. 

 

ez 850.000 forint > csak < allapotmegorzesre. 

 

na most akkor tenyleg hulye voltam hogy ujabb autot ajanlottam ? 

...karban tartani azt is kell.. de talan kevesbe rozsdas ..

 

 

Előzmény: zsoooc2 (219421)
cam aro Creative Commons License 10 perce 0 0 219424

Normálisan karbantartva nincs vele semmi gond ""

 

nono.. villanymotoron (kuplung )  nincs mit karbantartani,

azt azert az eleg surun (ez meg egy viszonyszam :)  megnyekken az osszes* robot valtoban. 

 

* szvsz mindegy mit vesz. 

Előzmény: mados (219420)
rvf400 Creative Commons License 8 órája 0 0 219423

köszönöm

Előzmény: mados (219420)
Bmrenault Creative Commons License 9 órája 0 0 219422

Akkor a jól bejáratott szerelöd megrendeli hozzá a cuccokat és megcsinálja. Ha szar lesz az ő sara.

Előzmény: zsoooc2 (219421)
zsoooc2 Creative Commons License 9 órája 0 0 219421

Köszi a válaszokat, nagyon hasznos volt, ja, nem.

A konkrét autót 0 Ft-ért "vettem", nagyjából most tartok ott, hogy a piaci árán felül +300 ezerben van. Viszont - kis túlzással - az utolsó csavarig tudom mit, mikor, milyenre cseréltek/cseréltem benne, teljesen ismert az előélete, ott voltam, amikor kigördült a szalonból. 2 éve már mondta a karosszériás, hogy a tankkal és a csővel nem érdemes foglalkozni, cserés lesz pár éven belül. Akkor normálisan le tudták szerelni és visszarakni, nem mondták, hogy annyira gáz lenne.

Tökéletesen tisztában vagyok az állapotával, minden dokumentálva van fotókkal is, így jól nyomon követhető az állapota. Klasszikus lakatosmunkát még nem kellett végezni rajta (komolyabb sérülése sem volt még), kapott alváz- és üregvédelmet (bár nyilván jobb lett volna korábban), néhány elem homokszórva és újrafestve lett. Számolgattam, hogy mi lenne a jobb: eladni vagy sokat költeni rá. Nem ahhoz viszonyítom, hogy a piaci árához képest mennyit kell rákölteni, hanem azt, hogy mennyi az alternatíva költsége (egy fiatalabb használt). Most ez a meló lesz vagy 150 pénz, főleg ha nem bontott cucc kerül rá. Nyilván sok, de várható volt, ahogy az is, hogy lesz még egyéb meló is hamarosan. Ez komolyabb melónak tűnik, így nem fogom magam nekiállni megcsinálni, van bejáratott szerelő és karosszériás.

Egyébként motorikusan és egyéb szempontból semmi baja nincs, fék, futómű, gumik is teljesen rendben vannak, "csak" a rozsda, amivel foglalkozni kell és sokat költeni rá (sajnos a használati körülmények ehhez erősen hozzájárultak: hó és sár nagy mennyiségben rossz utakon). De ha most lecserélném, vennék egy zsákbamacskát. Akárhogy is nézzük, még a legjobb szakértő sem lát bele a motorba, és az üregekbe egy sima átvizsálás során (amire lehetőség van vétel előtt), van azért komoly rizikója egy idősebb, min. 10-15 éves használt autónak. Ahogy az is tény, hogy kb. 300-400 ezret minimum rá kellene költeni. Az összes folyadék és szűrő, gyertyák, alváz- és üregvédelem nem kevés pénz, és akkor még azt feltételeztem, hogy nincs komolyabb hibája. Továbbá, azt még nem is számoltam, hogy a használtautó-vétel mennyi utazással, időbefektetéssel, egyéb költséggel (átvizsgálás, papírmunka stb.) jár.

Előzmény: cam aro (219413)
mados Creative Commons License 10 órája 0 0 219420

Az 500-asból is van robotváltós. Abban sem kell kuplungolni. Normálisan karbantartva nincs vele semmi gond. Mondjuk ez sok másra is igaz.

Előzmény: rvf400 (219418)
Bence4093 Creative Commons License 14 órája 0 0 219419

Sziasztok.

 

Adott egy 2008-as 1.3-as benzines Swift II , ami hidegindításnál ingadozik az alapjárat, van hogy alacsony, 500-600 körül, de van hogy meg magától felugrik 2000-re, van hogy leis akar állni, füstöl, kattogva jár, de ha elindulsz vele, s kezd bemelegedni, beáll normális értékre. Merre érdemes keresni a hibát? A tulaj városba használja oda vissza 6-6 km-ert....

rvf400 Creative Commons License 14 órája 0 0 219418

Sziasztok, 

faterom bal térde erősen problémás lett, a mostani Fiat 500-at /piros/ lecserélné valami hasonló kicsi, benzines automatára. 

Melyik váltóval van viszonylag kevés gond ?

köszönöm

Vasti Creative Commons License 19 órája 0 0 219417

Hopp, jól elszámoltam magam :-) 22.000km-es olajcsere volt a "legrosszabb". Bár az évek ugye...

 

Közben lebeszéltem magam a vásárlásról: mert minek cseréljem le a mostani, ismert roncsot (2008-as Peugeot 207 Ö3 Edition 1.6 HDI90 FAP, 245.000km-el, de pont 3 éve hajtjuk különösebb hibák nélkül) egy ismeretlenre, kb. 5000 ajró ráfizetéssel?!

 

A kis Peugeot turbója már elég kaka, de nem egy nagy összeg a csere: a nyáron valamikor kap egy újat, meg ami kopog-lötyög esetleg, a bal küszöb hátulján alul van egy kis rohadás, azt kijavíttatom, és pár évig még remélem elmegy (mert gondolom az €5000 töredékéből is fenntartom ha kell pár évig ;-)

 

 

Előzmény: mica-r (219402)
mica-r Creative Commons License 19 órája 0 0 219416

Pedig de, az alkatrész kevés. Pl az említett akksi, vagy pl karosszéria elemek, fékalkatrész, stb...
A selejtes színvonalú dolgok egy másik kérdés...

Előzmény: cam aro (219415)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 219415

 a gari időben márkszervizben egyre több beragadt autót látok alkatrészhiány miatt.""

 

nem az alkatresz keves, hanem a szar/ul tervezett/  auto a sok.. 

(lasd visszahivasok ) 

 

jo'cakkat. 

Előzmény: mica-r (219414)
mica-r Creative Commons License 20 órája 0 0 219414

Szervizbe ilyen értékű autó már ritkán téved (komolyabb beavatkozásra). Nem az a kategória.
A nagy BMW-re is lenne gyári tank 2000 euro körül, mégse lesz benne bóti új.
Elszaladtak az árak, lassan a gari időn túli autók nem fenntarthatók "rendes" márkaszervizbe hordva például. Ma is megleptek egy 3 éves Merci akksi kérdésében: 78Ah Li akku, 1millió 50 ezer Ft a márkaképviseletnél, de jelenleg nem kapható, majd tessék érdeklődmi 1-2 hét múlva...
 Azt már nem is mondom, hogy a gari időben márkszervizben egyre több beragadt autót látok alkatrészhiány miatt.

Előzmény: cam aro (219413)
cam aro Creative Commons License 20 órája 0 0 219413

ez teny, kar is lenne erte. 

 

de ha szervizbe viszi a gatyajat rakolti a tankcserere..

ha meg otthon.. abbol (is )  lehet orbit szivas. 

 

ertsd is. 

 

Természetesen minden hozzá tartozó egyéb alkatrészt a mostaniról tennék át, ""

20 eves csovek, plasztikok, csavarok...

 

legyen szerencseje. 

 

Előzmény: mica-r (219412)
mica-r Creative Commons License 20 órája 0 0 219412

az egy jó kocsi alapvetően

Előzmény: cam aro (219411)
cam aro Creative Commons License 20 órája 0 0 219411

ez egy corolla. 

Előzmény: mica-r (219410)
mica-r Creative Commons License 21 órája 0 0 219410

Logikus lehet, de nem biztos hogy el akarja dobni, nem feltétlen szétrohadt autó.
Ismerős itt hagyott hobbimunkának egy 27 éves BMW-t, szintén baj van a tankkal, mert kicsit szivárog alul. Régebben lehúzták valamin az alját, elkezdett most szivárogni. Újkorátol itthoni 750iL individual, teljesen jó állapotban, garázsos autó volt egész életében. Nem akarjuk kidobni.

Előzmény: cam aro (219409)
cam aro Creative Commons License 21 órája 0 0 219409

 Mit javasoltok? ""

 

venni egy ujabb autot.. 

 

bontott ugyanaz mint amid van, de az meg legalabb retkes is. 

az utangyartott kitudja milyen.. 

 

na es a sallangok.. 

ha egy tank rohadas hataron van, akkor ott mar minden rohadas hataron van. 

tank hevederek, beszakado tarto csavarok,  repedt gumicsovek, oreg plasztik csovek.. stb.. 

szvsz lehet ebbol - a jo szandek ellenere is - orbitalis szivas. 

 

ja.. a kerdesre nem tudok jo valaszt. :)

 

 

Előzmény: zsoooc2 (219408)
zsoooc2 Creative Commons License 1 napja 0 0 219408

Üdvözlet!

 

Corollám üzemanyagbetöltő csöve és maga a tank is kezd lassan szétrohadni (már két éve azt mondták, hogy nem érdemes javítani, pár éven belül cserélni kell). BÁr most még nincs semmi probléma vele, mivel inkább megelőzném a bajt úgy döntöttem rövidesen lecserélem. Mit javasoltok: próbáljak jó állapotú bontott gyárit venni (nem egyszerű rozsdamentest találni, ráadásul látatlanul nem is merném) vagy inkább drágábban, de új utángyártottat? Mennyire rizikós a bontott? Ha nincsenek ledugaszolva a nyílásai a tanknak, akkor gondolom belemegy a kosz és a pára. Nem okoz ez gondot? Takarítani nyilván nem akarom, gondolom az elég nagy szívás lenne (már ha lehetséges egyáltalán normálisan megcsinálni). Az utángyártottak minősége mennyire vállalható? Igen nagy szórás van köztük árban. Kb. 60-től 120 ezerig. A megbízhatóságot befolyásolhatja? Nyilván nem olyan minőségű, mint a gyári, de ha lekezelem alvázvédővel, vállalható lehet? Természetesen minden hozzá tartozó egyéb alkatrészt a mostaniról tennék át, ennek "csak" a rozsda a problémája. Bár nem mai darab, de mivel kizárólag hosszú távokra, néha külföldön is használom, nagyon fontos a megbízhatóság. Mit javasoltok? Ha utángyártottat választok, mely márkák az ajánlottak?

cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 219407

biztos hogy nem szerette a motor, dehat a csigasnak van egy ilyen hasmenese hogy a vegletekig kitolja az olaj szervizt..

(gondolom gari vegeig igy is birja. onnan meg mar nem szamit  )  

 

ez nem feltetlen baj, hideg meleg megkell nezni, nyitni amit lehet, latni amit lehet.

azt ha tetszik megkell venni, 

14 eves a jany.. . hagyjuk mar hogy mi mehet/ett tonkre ennyi ido alatt..

Előzmény: Vasti (219401)
cam aro Creative Commons License 1 napja -1 1 219406

es tenyleg... 

 

 

 

 

Előzmény: Tectane (219405)
Tectane Creative Commons License 1 napja -1 2 219405

2 éve ugyanezt kérdezted a Suzuki topicba. Már akkor is nyöszörgött a toronycsapágy. Ajtó átvezető is téma volt már akkor is. Ha 2 év nem volt elég ezekre...

 

Fékfolyadék , egyebek rendben? Cserélted vagy még gyári ?

Előzmény: atomik851 (219403)
Paco155 Creative Commons License 2 napja 0 3 219404

"Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt. "

És persze "Így görbüljek meg  ha nem így lesz....", igaz?

 

 

" Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán?  "  Ha ezt a kb. tizenöt perces javítást nem akarod elvégezni akkor????

Előzmény: atomik851 (219403)
atomik851 Creative Commons License 2 napja -2 0 219403

Sziasztok! Információt , tanácsot szeretnék kérni tőletek! 

 

Az autómon a toronycsapágyam kezd nyöszörgő hangot adni(nem ropog csak nyöszörög), akkor amikor álló helyzetből elkezdem tekergetni a kormányt. Suzuki ignis 2004 es gép amúgy. 

 

Azt szeretném megkérdezni, hogyha ezzel a tünettel viszem el műszakira megbukhat az autóm emiatt a hanghatás miatt, ha ezt észreveszik, meghallják a kocsin?(Tudom ki kell cserélni az alkatrészt)  Esetleg segítene rajta valamit ha mondjuk befújnám mondjuk wd 40 el ?  Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt. 

 

A másik kérdésem, hogy a hátsó ablaktörlőm néha gondol egyet és valahol megáll ahol éppen van, majd utána ismét valahol megáll az ablakon.   Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán?  Nagyon köszönöm a válaszolóknak! Köszönöm aki elolvassa, és válaszol. Sziasztok. 

mica-r Creative Commons License 2 napja 0 0 219402

Szerintem kibírja. 
Az egy aránylag egyszerű és megbízható motor. Ha az olajbeöntőnél be lehet valamennyire látni, akkor meg tudod álapítani, hogy mennyire tiszta.

Előzmény: Vasti (219401)
Vasti Creative Commons License 2 napja 0 0 219401

Sziasztok!

 

Lehet, hogy rossz helyen kérdezem, de ez a topic pörög talán a legjobban, és itt autószerelők vannak ;-)

 

Kinéztem egy 2010-es Renault Scenic III-at 1.6-os szívó benzines motorral (főleg a városban szaladgálni keresek valamit második autónak, és nagy darab vagyok ;-) , de ami nem tetszik benne: a szervizkönyve szerint 2-3 évente, és majdnem 30.000km-enként volt csak olajcsere benne. Szóval eddig 4x volt benne olajcsere, és 90.000km van benne. Ráadásul az első olajcsere 2 éves korában volt 13.000km-nél, a második meg 5 éves korában 35.000km-nél...

 

Ezt mennyire szerethette a motor szerintetek?

 

És mennyire problémás járgányok ezek?

(Amúgy már a második Scenic III-at koptatja a család, szeretjük, de azokat 1.5 dci 110 motor hajtotta - hajtja)

 

Előre is köszönöm, üdv: Vasti

 

cobra46 Creative Commons License 2 napja 0 0 219400

Hát nem egy napnál is világossabb hibaleirással volt dolgunk., legalábbis számomra,  csak totózás szintjén, én is generátor hibára gyanakodnék legkevésbé igy távjavitóba...reméljúk kollégánk  elfogja majd árulni a történet végét...

Előzmény: cam aro (219399)
cam aro Creative Commons License 2 napja 0 0 219399

szerintem eleg lenne eloszor egy akku feszt merni ittismegottis.. pl mikor kattog. .

..de a delikvens csak a toltes meresig jutott.. 

 

szvsz szerintem nem tudsz rajta segiteni .. 

===

Előzmény: cobra46 (219395)
cobra46 Creative Commons License 3 napja 0 0 219398

TG14C011  Valeo  =Bosch0124525091

 

 

 

 

06f9030212c V.W.          Ehez a V,W. számhoz  ez a Valeo vagy Bosch generátor  jó.., mindegyik DFM-es 140A-s...,

 

 

 

Előzmény: mica-r (219397)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 1 219397

Valeo

Előzmény: cobra46 (219396)
cobra46 Creative Commons License 3 napja 0 0 219396

06f903023c---ez egy V.W generátorszám!!!

 

szerencséssebb lett volna a gnerátorgyártó száma .., tehát Bosch vagy Valeó gyártmány szám---mert mindegyik gyári beszállitó!

 

A Bosch az kb 0124....... akármi 

 

A Valeo pl Tg14....... akármi

 

Azért azt nem volna rossz tudni hogy két vezeték van a csatiban vagy csak egy?? Tü minden variációba kettő..., évjáratra határeset mindegyik lehet már!

Előzmény: LKWszervízes (219376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!