Nekem navigacio van, igy annyira nem izgat, hogy nekialljak vele szorakozni, hogy mi a baja. Igy csak a forgalmi adatok nem mennek (mondjuk tmc-vel kulfoldon az is megy, itthon meg minek :)
Én se pornót akarok nézni rajta (vezetés közben :-)), de gondoltam, ha már van, akkor a telefonos navigációt átküldeném rá. (merugye az nincs az autóban, nem is vágyom rá)
Az önindítónk nem indít,úgy néz ki,hogy nem húz be a behúzótekercs.TS24E30 de sehol nem találok a neten.Elképzelhető,hogy komplett önindítót kell cserélni a behúzótekercs miatt???Valaki tudna esetleg megoldást?Ajánlottak 30 ezerért bontottat + posta,hát inkább az új.
Én sokáig nézegettem vásárlás előtt, hogy mit is vegyek, legfőképp a "belét". Mi is van a 2ZR-FXE motorban, mi is van a P410-ben (és főleg mi nincs), nincs elektromos kézifék, nincs ledes lámpa, satöbbi.
Mikor végre eléggé leszűkült a kör, vásárlás előtt ki akartam próbálni, mi(ke)t is készülök megvenni. Egy hétvégére kibéreltünk egy hibrid aurist, és nagyjából egy órával azután, miután kigurultunk a kölcsönzőből
és a Balaton parton kirándultunk, el is dőlt, hogy ez tetszik.
2022 júliusban sikerült végül megvenni, azóta 30 000 km bele is gurult. Amiket eddig csináltam rajta:
A vásárlás utáni "kötelező" dolgok, meg amiket észrevettem, illetve amire előre készültem.
Minden folyadék csere (motorolaj, hajtómű, fékfolyadék, hűtőfolyadékok motor körben és inverter körben)
Minden szűrő csere
2 db hátsó lengéscsillapító. Még a gyári volt benne, 160 000 km-nél már kicsit könnyezett a teteje, de mivel úgyis ott volt felemelve az autó kerekek nélkül, inkább kicseréltem egyből.
Elektromos vízpumpát direkt cseréltem ki, Japánból megrendeltem a gyári Aisint, 55 000 Ft-ért mindenestől nem volt nagy befektetés.
Olajcsere max 10 000 km-nél. Gumit ne számoljuk, az mindegyikre kell, akármit veszek.
+ garnitúra acélfelni, dísztárcsa és TPMS szenzor az új téligumikoz.
Nem várt kiadás:
1 db féklámpa kapcsoló - ha belementem valami gödörbe néha kikapcsolt a tempomat.
Következő nagyobb beavatkozások, amiket hamarosan megcsinálok: hűtők között kitakarítani, EGR és szívósor tisztítás. Szerintem a következő olajcserével egybekötve lesz ez.
Nekem E180, van 1,6-os szívóval, direkt azért vettem ilyet, mert utánaolvastam a gépnek, nem egy problémás autó. Ekkora tömeghez (1200-1300kg) jó is a 132LE (6400-as fordulat környékén), én legalábbis szeretem ha könnyen felveszem a forgalom ritmusát, mondjuk egy autópályára felhajtáskor, és persze előzéskor is jó (ezelőtt egy Volvo V40-em volt, az is 1.6-os, de csak 110LE, na az a "szódával elmegy" műsor). Lehet pörgetni is, bírja, de persze lehet krúzolni vele 50-nel negyedikben, 130-cal hatodikban. Szóval, ajánlom.
Egy kereskedő szerint azért váltottak Auris névre (csak itt Európában, máshol maradt Corolla), mert már unalmas volt a Corolla név. Aztán látod most megint Corollának hívják :)
A "nyomatékosabb" a gyakorlatban azt jelenti, hogy alacsonyabb fordulaton nagyobb teljesítményt tud leadni vagyis egy nyomatékosabbnak mondott autó emiatt jobban gyorsul alacsony fordulaton. A teljesítmény és a forgatónyomaték között az összefüggés kb a fordulatszám, tehát ha ismert a teljesítménygörbe, abból kiszámítható a nyomatéggörbe, bár ezt régen az autós újságírók nem tudták, beszéltek össze-vissza, mert nem figyeltek fizika órán :-).
A hétköznapi életben a katalógus max teljesítmény (lóerő) adatnak emiatt kb semmi jelentősége, mert az emberek ritkán mennek mondjuk 7000-es fordulaton, amikor azt mérik, sokkal inkább 2-4 ezer között autóznak. Így a hétköznapi használatban oda érdemes koncentrálni a lóerőket, mert ekkor érzik az emberek erősnek az autót (ez pedig az eladási számokra jótékony hatással van :-) ) és nem attól, hogy a max lóereje 100 vagy 120 lóerő.
Márpedig ha alacsonyabb fordulatra nagyobb lóerőt koncentrálunk, akkor a matematika miatt nagyobb (max) nyomatékot kapunk, emiatt az átlag usernek a max nyomaték többet mond. Ott is persze a görbe egésze számít de ez már részletkérdés.
Igen , szerintem is a kisturbós nyomatékosabb, de ha megtanulja a zember vezetni, akkor ki lehet hozni az 1,6 szívóból is.
Ha lett volna lehetőségem, én is a szívót választottam volna, mert a GDI állítólag kokszosodik, meg EGR, meg DPF, de ezekről valóban nem hallani panaszt. (remélem, később sem)
Asszony szereti is a nyomatékosságát, mert 2.0-es dízel után hasonló a vezetési stílus.
Egyébként ez a 116 lovas valamicskével gyengébbnek tünik, mint a 150 lovas dizel, de ez valszeg azért is van, mert elég nehéz az autó a kategóriájában (majd 1400 kg)
Nyilvan. Vegsebessegben, gyorsulasban ugyanazt tudja mindketto. Nyomatekban kicsit jobb a turbos. Es nyilvan alacsonyabb fordulaton. De a piac eldontotte.
Ott vettek jobban a turbosat, ahol pl. a szivot egyszeruen megszuntettek, vagy jobban adozott.
Pedig ezek a lóerő értékek csak csúcsértékek, amik gondolom valamilyen egész magas fordulatszámnál voltak mérve és így szinte semmit nem mondanak az autóról.
Még a sokat áhitott gyorsulásról sem, mert a gyorsulást nagyban befolyásolják az alacsonyabb fordulatokon lévő lóerő értékek (hiszen onnan gyorsul az autó és amikor már eléri a max teljesítményt vagy meg is haladja, akkor váltunk vissza). Szóval valójában a görbét (teljesítmény és nyomaték) kellene tanulmányozni, főleg, hogy abból következik az alacsonyabb fordulaton lévő gyorsulás, ami a mindennapi használatnál sokkal fontosabb, mint hogy a piros tartomány közelében hogy gyorsul. Vagy meg lehet nézni a szimpla katalógus adatot másodpercben a gyorsulásra, lehet az egyszerűbb és többet mond egy autóról, mint egy teljesítmény csúcsérték...
Aurisbol 1.2T-t talalhatsz, ha nagyitoval keresed (van osszesen 7db a hahun). Ott volt vegig 1.6 a hazai piacon, es 100e-vel olcsobb volt, mint a turbos. Es addigra azert mar boven kialakult a turbofrasz.
ok, 1.33-ast akkor végleg elvetettem, de azt jól értem, hogy az 1.2T-t választhatom? Vagy lehet választani de nem annyira ajánlott és ha biztosra akarok menni, akkor inkább az 1.6 szívó? Engem a lóerő nem érdekel, annál fontosabb szempont, hogy ne romoljon el, illetve a döntésemnél nagy súllyal szeretném szerepeltetni, hogy az elromlásnak minél kisebb legyen a kockázata.
Nem félek a magas futásteljesítménytől, talán azt jelenti, hogy céges autó volt, amit normálisan szervizeltek. Régen egy Toyota elment simán 3-400 ezer km-t, bár a mostaniakkal nem tudom, mi a helyzet.