Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2024.02.12 0 0 32994

Nekem navigacio van, igy annyira nem izgat, hogy nekialljak vele szorakozni, hogy mi a baja. Igy csak a forgalmi adatok nem mennek (mondjuk tmc-vel kulfoldon az is megy, itthon meg minek :)

Előzmény: lapar (32993)
lapar Creative Commons License 2024.02.12 0 0 32993

Én se pornót akarok nézni rajta (vezetés közben :-)), de gondoltam, ha már van, akkor a telefonos navigációt átküldeném rá. (merugye az nincs az autóban, nem is vágyom rá)

Előzmény: t.lantos (32992)
t.lantos Creative Commons License 2024.02.12 0 0 32992

Nekem ilyen uri huncutsagaim nincsnek.

Megjegyzem, a regi telefonommal siman ment a net adatasa az autonak, a mostanival meg nem akarja megcsinalni. Szoval barmi is okozhatja.

Előzmény: lapar (32991)
lapar Creative Commons License 2024.02.12 0 0 32991

Újabb kérdés:

Ezt a Miracast funkciót nem tudom használni.

Amikor bekapcsolnám az autóban , megkérdi, hogy csatlakozom-e a WIFi-re.

De nem tudom, milyen Wifire gondol. Be kéne kapcsolnom a telefonon a mobil hot-spotot? (ha bekapcsolom, akkor sem talál eszközt)

Telefonon is hiába választom a média átvitelt, nem műxik a dolog.

Már letöltöttem képernyő tükröző alkalmazást is, azzal sem.

 

A zene átmegy rendesen a Bluetooth-szal.

Előzmény: t.lantos (32990)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.30 0 0 32990

Szivonak szivo, de van egér benne. De már kb. euro3 ota a legtobb autoban kellett lennie.

Előzmény: lapar (32988)
attila0325 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32989

Ottan vagyon írva, de akkor legyen pontos:

 

2016-os auris 1.8 hibrid kombi. Nem is tudom, létezett-e ebből más motorral hibrid. Nem is kerestem mást, csak az 1.8-ast, és csak kombit.

Előzmény: lapar (32987)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32988

Újra elolvastam, hibrid Aurisnak tünik. Abban nem 1,8 szívó van? Abban is van EGR?

Előzmény: lapar (32987)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32987

És mit is vettél végül?

Előzmény: attila0325 (32983)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32986

Én is tudok itt Pesten, ha szerencse van, akkor van is a polcon felújított.

Jelezz, ha érdekel, ingyen reklámot nam csinálok.

E-mailom is publikus.

Előzmény: t.lantos (32985)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32985

Ha már kint van, még lehet csinaltatni.

https://generatoroninditojavitas.hu/

Előzmény: Number-1 (32984)
Number-1 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32984

Sziasztok!

Toyota T27 Avensis 2.0D

Az önindítónk nem indít,úgy néz ki,hogy nem húz be a behúzótekercs.TS24E30 de sehol nem találok a neten.Elképzelhető,hogy komplett önindítót kell cserélni a behúzótekercs miatt???Valaki tudna esetleg megoldást?Ajánlottak 30 ezerért bontottat + posta,hát inkább az új.

 

https://alkatreszek.hu/s3088_asp_ad?fbclid=IwAR2U5CShBnx8tRNxObojD1LxpN7OTd75WDmBCkhyhJua8CbnobNlUXrURHM

 

Megrendeltem ezt,majd kiderül,hogy milyen lesz....

 

 

attila0325 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32983

Én sokáig nézegettem vásárlás előtt, hogy mit is vegyek, legfőképp a "belét". Mi is van a 2ZR-FXE motorban, mi is van a P410-ben (és főleg mi nincs), nincs elektromos kézifék, nincs ledes lámpa, satöbbi.

Mikor végre eléggé leszűkült a kör, vásárlás előtt ki akartam próbálni, mi(ke)t is készülök megvenni. Egy hétvégére kibéreltünk egy hibrid aurist, és nagyjából egy órával azután, miután kigurultunk a kölcsönzőből

és a Balaton parton kirándultunk, el is dőlt, hogy ez tetszik.

2022 júliusban sikerült végül megvenni, azóta 30 000 km bele is gurult. Amiket eddig csináltam rajta:

A vásárlás utáni "kötelező" dolgok, meg amiket észrevettem, illetve amire előre készültem.

 

Minden folyadék csere (motorolaj, hajtómű, fékfolyadék, hűtőfolyadékok motor körben és inverter körben)

Minden szűrő csere

2 db hátsó lengéscsillapító. Még a gyári volt benne, 160 000 km-nél már kicsit könnyezett a teteje, de mivel úgyis ott volt felemelve az autó kerekek nélkül, inkább kicseréltem egyből.

Elektromos vízpumpát direkt cseréltem ki, Japánból megrendeltem a gyári Aisint, 55 000 Ft-ért mindenestől nem volt nagy befektetés.

Olajcsere max 10 000 km-nél. Gumit ne számoljuk, az mindegyikre kell, akármit veszek.

+ garnitúra acélfelni, dísztárcsa és TPMS szenzor az új téligumikoz.

 

Nem várt kiadás:

1 db féklámpa kapcsoló - ha belementem valami gödörbe néha kikapcsolt a tempomat.

 

Következő nagyobb beavatkozások, amiket hamarosan megcsinálok: hűtők között kitakarítani, EGR és szívósor tisztítás. Szerintem a következő olajcserével egybekötve lesz ez.

És ennyi. Tankolom, megyek vele.

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32982
Előzmény: t.lantos (32967)
inrock Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32981

Nekem E180, van 1,6-os szívóval, direkt azért vettem ilyet, mert utánaolvastam a gépnek, nem egy problémás autó. Ekkora tömeghez (1200-1300kg) jó is a 132LE (6400-as fordulat környékén), én legalábbis szeretem ha könnyen felveszem a forgalom ritmusát, mondjuk egy autópályára felhajtáskor, és persze előzéskor is jó (ezelőtt egy Volvo V40-em volt, az is 1.6-os, de csak 110LE, na az a "szódával elmegy" műsor). Lehet pörgetni is, bírja, de persze lehet krúzolni vele 50-nel negyedikben, 130-cal hatodikban. Szóval, ajánlom.

Egy kereskedő szerint azért váltottak Auris névre (csak itt Európában, máshol maradt Corolla), mert már unalmas volt a Corolla név. Aztán látod most megint Corollának hívják :)

 

Előzmény: Törölt nick (32952)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32980

Ekkora tankra nem gondoltam. 1800kg. Basszus.

Előzmény: lapar (32979)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32979

Csak azért mertem hasonlítani, mert az a 150 lovas majd 1800 kg önsúlyú. (Kia Sportage 4x4)

Előzmény: t.lantos (32976)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 1 32978

A "nyomatékosabb" a gyakorlatban azt jelenti, hogy alacsonyabb fordulaton nagyobb teljesítményt tud leadni vagyis egy nyomatékosabbnak mondott autó emiatt jobban gyorsul alacsony fordulaton. A teljesítmény és a forgatónyomaték között az összefüggés kb a fordulatszám, tehát ha ismert a teljesítménygörbe, abból kiszámítható a nyomatéggörbe, bár ezt régen az autós újságírók nem tudták, beszéltek össze-vissza, mert nem figyeltek fizika órán :-).

 

A hétköznapi életben a katalógus max teljesítmény (lóerő) adatnak emiatt kb semmi jelentősége, mert az emberek ritkán mennek mondjuk 7000-es fordulaton, amikor azt mérik, sokkal inkább 2-4 ezer között autóznak. Így a hétköznapi használatban oda érdemes koncentrálni a lóerőket, mert ekkor érzik az emberek erősnek az autót (ez pedig az eladási számokra jótékony hatással van :-) ) és nem attól, hogy a max lóereje 100 vagy 120 lóerő.

 

Márpedig ha alacsonyabb fordulatra nagyobb lóerőt koncentrálunk, akkor a matematika miatt nagyobb (max) nyomatékot kapunk, emiatt az átlag usernek a max nyomaték többet mond. Ott is persze a görbe egésze számít de ez már részletkérdés.

Előzmény: lapar (32974)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32977

Jóvanna, akkor benyás PF. 😋

Előzmény: t.lantos (32976)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32976

Probaltuk ezt a motort egy E210-ben, szerintem teljesen elheto vele. DPF biztos nincs benne :)

116 lovat (hiaba turbo) nem tudsz 150 turbodizel loval osszehasonlitani

Előzmény: lapar (32974)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32975

Emlékeim szerint én is ilyenkor felváltok, szóval igen :-)

Előzmény: lapar (32973)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32974

Igen , szerintem is a kisturbós nyomatékosabb, de ha megtanulja a zember vezetni, akkor ki lehet hozni az 1,6 szívóból is.

Ha lett volna lehetőségem, én is a szívót választottam volna, mert a GDI állítólag kokszosodik, meg EGR, meg DPF, de ezekről valóban nem hallani panaszt. (remélem, később sem)

Asszony szereti is a nyomatékosságát, mert 2.0-es dízel után hasonló a vezetési stílus.

Egyébként ez a 116 lovas valamicskével gyengébbnek tünik, mint a 150 lovas dizel, de ez valszeg azért is van, mert elég nehéz az autó a kategóriájában (majd 1400 kg)

Előzmény: t.lantos (32972)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32973

"amikor már eléri a max teljesítményt vagy meg is haladja, akkor váltunk vissza"

 

Gondolom, azt akartad írni, hogy akkor váltunk fel :-)

Előzmény: Törölt nick (32971)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32972

Nyilvan. Vegsebessegben, gyorsulasban ugyanazt tudja mindketto. Nyomatekban kicsit jobb a turbos. Es nyilvan alacsonyabb fordulaton. De a piac eldontotte.

Ott vettek jobban a turbosat, ahol pl. a szivot egyszeruen megszuntettek, vagy jobban adozott.

Előzmény: Törölt nick (32971)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32971

Pedig ezek a lóerő értékek csak csúcsértékek, amik gondolom valamilyen egész magas fordulatszámnál voltak mérve és így szinte semmit nem mondanak az autóról.

 

Még a sokat áhitott gyorsulásról sem, mert a gyorsulást nagyban befolyásolják az alacsonyabb fordulatokon lévő lóerő értékek (hiszen onnan gyorsul az autó és amikor már eléri a max teljesítményt vagy meg is haladja, akkor váltunk vissza). Szóval valójában a görbét (teljesítmény és nyomaték) kellene tanulmányozni, főleg, hogy abból következik az alacsonyabb fordulaton lévő gyorsulás, ami a mindennapi használatnál sokkal fontosabb, mint hogy a piros tartomány közelében hogy gyorsul. Vagy meg lehet nézni a szimpla katalógus adatot másodpercben a gyorsulásra, lehet az egyszerűbb és többet mond egy autóról, mint egy teljesítmény csúcsérték...

Előzmény: t.lantos (32970)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32970

Ja, es az 1.2 116 loero, az 1.6 pedig 132. Igy nyilvan a tobbseg inkabb az 1.6-ot valasztotta.

Előzmény: t.lantos (32969)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32969

Aurisbol 1.2T-t talalhatsz, ha nagyitoval keresed (van osszesen 7db a hahun). Ott volt vegig 1.6 a hazai piacon, es 100e-vel olcsobb volt, mint a turbos. Es addigra azert mar boven kialakult a turbofrasz.

Előzmény: Törölt nick (32968)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32968

ok, 1.33-ast akkor végleg elvetettem, de azt jól értem, hogy az 1.2T-t választhatom? Vagy lehet választani de nem annyira ajánlott és ha biztosra akarok menni, akkor inkább az 1.6 szívó?
Engem a lóerő nem érdekel, annál fontosabb szempont, hogy ne romoljon el, illetve a döntésemnél nagy súllyal szeretném szerepeltetni, hogy az elromlásnak minél kisebb legyen a kockázata.

Előzmény: t.lantos (32967)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32967

Nem francia ez, el fog menni siman annyit.

Az 1.33-ast viszont meg ceges multtal sem szabad megvenni, mert markaszerviz is siman tolta bele az 5w30-at.

Illetve van meg egy hatranya az Auris eseteben: butabb hatso futomu. (es altalaban joval fapadosabb felszereltseg)

Előzmény: Törölt nick (32966)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32966

Nem félek a magas futásteljesítménytől, talán azt jelenti, hogy céges autó volt, amit normálisan szervizeltek. Régen egy Toyota elment simán 3-400 ezer km-t, bár a mostaniakkal nem tudom, mi a helyzet.

Előzmény: t.lantos (32956)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.29 0 0 32965

Jol tetszik tudni. Mondjuk a szijjal sincs semmi gond, csak a franciak ezt is meg tudtak oldani szarul.

Előzmény: lapar (32964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!