És ez így is van. "Hard work beat talent." - ahogy a klasszikus is mondja.
Benedek Tibitől egy idézet.
„Sosem volt különösen jó labdaérzékem, sosem fociztam, kosaraztam jól, nem dobtam különlegesen nagyot a labdával, és ma már ennél is kisebbet dobok. Nem vagyok kifejezetten sem erős, sem okos, nem úszok túlságosan jól, a vízfekvésem teljesen átlagos.
Gyerekkoromban tizenegyszer szúrták fel a fülemet, ugyanennyiszer tiltott el az orvos az uszodától. Magasságomat nézve ma már kicsinek számítok a csapattársaim között, súlyra viszont 15 éve elértem a 100 kilót.
Szépen beszélni talán sosem tudtam, középiskolai eredményeim közepesek voltak, sosem gondoltam, hogy a mondataim hatással lehetnek másokra.
A katonaságtól gerincsérv miatt felmentést kaptam, azóta már a nyakamban is van két porckorongsérv, 16 éve csuklószorítóval játszok, képtelen vagyok a kézfejemre támaszkodni. Először 2005-ben voltak problémáim a szívemmel, amik 2009-ben megismétlődtek.
Mégis, ha legvégül össze kellene foglalnom a sikereim okát, csak annyit mondanék, hogy mindig én akartam jobban. Ez az én tehetségem."
De ahhoz túl kevés csapat van, hogy ez máshogy legyen. Ha dupla ennyi lenne, az is kevés lenne, hiszen hány versenyző létezik az egész világon, hovatovább, hánynak van jogsija. Ha Micheliszt beültetnénk az Astonba, biztos, hogy kívülálló lenne?
Sztem el kene valasztani a valoban tehetseges vb materia versenyzoket a tucatpilotakrol akikrol Ralf beszel. Alonso, Hamilton, Verstappen egy kulon szint. Verstappen kb az F1 Mozartja, csak kevesbe rockstar alkat.
Sztem bőven bele lehet látni Mick Schumacher szereplését is, hiszen annyi autót tört és annyira nem hozta az eredményeket, sőt alulmaradt egy F1-n kívülről visszahozott idősebb versenyzővel szemben, hogy őt magát is inkább lecserélték egy tapasztalt és idősebb versenyzőre.
Ez elég látványos volt.
Alonso-t pedig kivetné magából az F1 ha nem lenne megfelelő a teljesítménye, de jelenleg az motorszkál az emberek fejében, hogy Alonso csapattársát, a fiatalabb 25 éves versenyzőt kellene lecserélni.
szerintem végig igaza van régen nem 20 évig meresztette a seggét senki az f1ben, kemény élet volt a versenyzés, most meg ilyen üdülőtelep lett, ahol elvan egy 18 meg egy 43 is mint a befőtt. Legalább több csapat kellene ahhoz hogy jobban cserélődjön a népesség.
- eleve volt akkor 18 csapat, sokkal több ülés volt szabad, mint manapság, akár futamról futamra könnyen variálhatott egy nem élcsapat akik nem bajnoki címre mennek, és akkor is kellett a kapcsolat, pénz. Vagy egy pénzes, de kevésbé tehetséges mellé könnyebben hozhattak egy tehetségesnek tartott fiatalt. Minardi elég gyakran csinálta ezt és elég szép számmal kezdett nála olyan, akik később futamgyőztesek lettek. (Nannini, Fisichella, Trulli, Alonso, Webber) vagy olyanok akik teljesen jók voltak egy Minardi szinthez és máshova továbbléptek.
Most nézem abban a szezonban 41 versenyző volt, a világbajnok Sennától egészen a már előkvaliban kieső Chaves, Hattori vonalig. Ez majdnem annyi mintha a mostani F1 és F2 mezőnyt összeadnánk. Sokkal több ülés, sokkal több versenyző. Kevesebb hely, kevesebb versenyző.
„Meg kell törnünk ezt az ördögi kört, hogy a fiatal versenyzők újra esélyt kapjanak, mert helyettük még ma is a 42 éves Alonso köröz. Semmi bajom Alonsóval, de nem lehet az a Forma-1 célja, hogy egyre öregebbé váljon a mezőny.”
- itt meg pont nem említi a testvérét, aki 40 felett is erőltette, pedig nem kellett volna. Ehhez képest Alonso bőven hozzátesz az egészhez, és miért is kellene lecserélni másra, ha hozza az eredményt és viszi a hátán a csapatot? Ilyen téren egyáltalán nem számít a kor felfelé se. Ha valaki jó 18 évesen vagy 43 évesen legyen itt
Végén van igaza, amikor a kevesebb tesztlehetőséget említi. De akkor megint eljutunk oda, hogy mehet az eszetlen költekezés, tesztelés, és megint hatalmas lesz a szakadék és lesz a 10 csapat 5-6 külön kategóriában akkor meg az lesz a baj. Bár szerintem 1-2 alakulat csődbe is menne közben.
Szerintem a dinasztiák a kisebbik gond. A név önmagában nem garancia a sikerre, sőt.
A történetek hiányoznak szerintem. És az másodlagos, hogy a legkisebb királyfi vagy a szegény ember legkisebb fia története. Főleg, hogy az utóbbiról is rendre kiderül, hogy azért mégiscsak nemesebb felmenőkkel rendelkezik. Fiatal nézők bevonzása csak egy-egy fiatalabb, "közülük való" ember kalandjai és felemelkedése által történhet, az öreg rocksztárok késői megdicsőülésének reménye az inkább az idősebb nézők számára jelenthet valamit, ha egyáltalán.
Vegyük észre az álszentséget: versenyződinasztiák vannak. Ha ennyire baj az újoncok hiánya, mennyi az esélye, hogy Hill, Piquet, Rosberg, Verstappen, Schumacher, Magnussen fia véletlenül pont F1-es lett, és mondjuk nem ács vagy vízvezetékszerelő. A matematika szerint ugyanolyan kevésnek kellene lennie a valószínűsége annak, hogy valamelyikük gyereke F1-es, mint John Smith-nek Manchester-ből. Vagy most éppen Stroll zsenijét kell élveznünk, mert nála sem találtak jobbat.
Szóval nem értek egyet Ralffal, ez mindig is egy belterjes szakma volt - ami nem baj, csak ha már kapargatja a felszínt, a probléma mélyére is áshatna.
Megint csak az a probléma bukik ki, hogy a csapatoknak nem érdeküi, hogy többen legyenek, ez a húsz hely viszont kevés.
Miközben a betétfutamos rendszer biztosítja, hogy az ifjoncok megismerjék a pályákat és szem előtt legyenek az F1-es csapatoknak, valamint a WSR, az Auto GP (egykori olasz F-3000), a nemzeti F3-as bajnokságok visszaszorításával egyre inkább uniformizálódik az F1-be vezető út, a szűkös lehetőségek miatt sokak számára zsákutcává válik ez az út.
Viszont lehet olyat olvasni, hogy Rory Byrne fullban 'visszatérhet' az olaszokhoz és az F1-75, SF-23+24 után még komolyabb szerepet kaphat a 2025-ös Ferrarik megtervezésében.
Meg hát Newey-ra is rámozdulhatnak az olaszok (meg a Mercedes is), ha a Bullban továbbra is megy majd a balhé és esetleg tényleg szétesik a csapat...
Úgy fogalmaznék, hogy az egyértelműen domináns bullban tavaly Perez durván alulteljesített az elvárt eredményhez képest, Hamilton meg a harmadik(?) erővel (volt az 4., 2. de ötödik is talán) viszont hozta a szintet sőt job eredményt ért el mint ami várható volt. Ezt amúgy az év végi értékelések is megerősítik… (Checo gyengélkedését is).
Nem 40 pont volt, ez tény, de azért egész éves viszonylatban jobb volt az autójuk, mint a Meki vagy az Aston, az előbbi eldobta a szezon első felét, az utóbbi meg a másodikat. Hasonlóak voltak a Ferrarihoz. Hamilton talán kevesebbet hibázott, mint Rusi, Löki, Sainz (vagy Perez), de olyan nagynak sem láttam a teljesítményét. Az egyetlen, amire emlékszem tőle, az pont a kizárt futam Austinban. Nekem 2022-ben élesebbnek tűnt, hiába kapott ki pontokban, az sokszor nem mutatja a valóságot.
Perez éve tavaly nyilván egy ótvar volt, de hozzáteszem, az év eleji sikerek után hirtelen mindenki vb címet várt tőle, kivéve a csapata, amelyik gyorsan leállította, majd amikor bejött egy 3-4. helyen a 2. helyett, elkezdett rá a komplett internet köpködni, és ez olyan jól sikerült, hogy Monza után már tényleg úgy ment, mint egy épp beugró fizetős pilóta. Szóval míg a többieknél a hibákat és a pontvesztéseket szépen elengedte a sajtó, addig Perezt ott rúgta ahol érte, és ennek meg is lett az eredménye.
Az, hogy idén mi lesz, meglátjuk. Ez a két pálya tavaly jobban ment, mint idén, szóval én baromira nem vagyok nyugodt. Akárhogyis, már nagyon szeretném nem a Red Bullban látni. Szopjon ott más, nem ő.
Ezzel most sokat nem mondtál, hiszen Perez is elszórt pontokat, finoman szólva. Értem az érzékenységedet, de azt is látni kell hogy a Red Bull és a Mercedes között nem 40 pont volt tavaly (ahogy eddig kinéz idén sem)
Lófaszt volt a Merci fostalicska. Csak Rusi és Lajos is hülyére bénázták magukat, kb 60-60 pontot szórtak el vele. Ahogy Löki és Sainz is a Ferrariban. De nem baj, fröcsögjél tovább, ezért tartunk.
Igen, és amivel ideje lenne kezdenie valamit az F1-nek. Kell az esős futam mert az része volt az F1-nek, valamint tud adni emlékezetes futamokat. Alkalmassá kell tenni az autókat arra hogy tudjon esőben is menni, ki kell találni és meg kell valósítani.
A 90-s évek az 30évvel ezelőtt volt, ..régen a 911 is tempónál farnehéz veszélyes autó volt, ma meg már nem az.
Az F1 az a tömegközéppont, hajtás, tapadás, tömeg szemponból az ideálishoz közelít a szabályrendszeren belül, az ideális viszonylag könnyen meghatározható a versenytávban teljesített időben, ehhez mérten fér bele bármiféle jellemző. Nem véletlenül hasonlítanak...egy olyan eltérés mint a zero pod, az vagy gyors lesz vagy lassú.
Azon kívül hogy amit írtál azt véletlenül eltévesztetted, az alulkormányozott autó eszi az első gumikat, de a fő jellemzője hogy nem fordul ívre, ennek lehet aero egyensúly az oka, lehet futómű, lehet diffibeállítás gázelvételen, lehet tömegközép probléma...a lényeg hogy nem fordul az ívre, nem tartja az ívet. Lassú leszel...gumid is kopik, de az első amivel szembesülsz hogy lassú vagy.
A túlkományozottság, és alulkormányozottság inkább pályaszakaszokban fedezhető fel, mivel egy pálya beállítás mindig kompromisszum, és ezért bizonyos részein a pályának a beállítás ad, más részein elvesz. Ennek a jó aránya az elérhető jó köridő.
Vannak versenyzők akik jobban kedvelik, jobban bodogulnak a túlkormányozottsággal, vagy éppen az alulkormányozottsággal, ők kevésbé szenvednek ha a bállítás egy adott pályaszakaszon ilyen nehézség elé állítja őket.
De nincs túlkormányozott, ideges hátuljú autó. Az minde esetben lassú és/vagy összetört autó.