Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

/Dsa/ 1932 2014.04.16 16:33:50 © 352

 

És a Balatonboglári állomás eredeti stílusából kiforgatott,de még így is tetszetős felvételi épülete.

/Dsa/ 1932 2014.04.16 16:10:58 © 351

 

Balatonboglár.Az első képeslapon az állomás DV I.osztályúra kibővített felvételi épülete,a másodikon egy DV.vonalőrházépület látható a vasútvonal mentén.

giszik 2014.03.28 13:04:20 © 350

A németek által 1945-ben megrongált rábamolnári vasúti híd fotói: 

372. A megrongált rábamolnári vasúti híd

Ahogy arról már ebben a korábbi bejegyzésben  írtam,  a II. világháború végén a visszavonuló németek aláaknázták a (még 1865-ben épített, de többször átalakított és megerősített) rábamolnári vasúti hidat. A robbanás során a híd acélszerkezete és a falazatok több[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Balázs177 2013.12.24 11:05:14 © 349
giszik 2013.11.21 16:02:46 © 348

Légitámadás a molnári vasútállomásnál - amerikai források alapján!

323. Légitámadás Molnárinál – amerikai szemmel

Ahogy arról tavaly már írtam , a zsennyei határban zuhant le egy amerikai repülőgép, ami a molnári vasútállomást támadta. Most amerikai dokumentumok alapján mutatom be a történteket. A 15. amerikai légierő három repülőszázadának (95., 96.,  és 97.)  44 db P-38-as[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik 2013.11.08 08:43:27 © 347


Ötven évvel ezelőtt a bejáró dolgozók kerékpártárolót követeltek a püspökmolnári vasútállomáshoz: 

316. Ötven éve történt 8.

Megőrző helyet a püspökmolnári állomáshoz! Bár már 1961-ben megígérték az illetékesek, hogy kerékpár-megőrző épül a püspökmolnári vasútállomás mellé (erről újságcikk is íródott ), de az épület 1963 novemberére se készült el... Ekkor egy - a fenti címmel[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Central 01 2013.11.01 10:57:16 © 346

 

Az egykori Sopron Déli pályaudvar területe.A II.Világháború után újjáépült,és a gőzvontatás megszüntetésekor betemetett,a napokban ismét kiásott fordítókorong betonmedencéje.

giszik 2013.10.12 18:26:18 © 345

Légitámadás egy vonat ellen Rábamolnárinál: 

309. Légitámadás egy vonat ellen Molnáriban

Hazánk német megszállása (1944. március 19.) után teljes erővel bontakozott ki az amerikai és angol (majd az augusztusi román átállás után a román és a szovjet) légitevékenység a magyarországi közlekedési és ipari célpontok ellen. A Sopron-kanizsai vasútvonal valamennyi[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik 2013.10.12 18:23:48 © 344

A (püspök)molnári állomásépület a II. osztályba tartozik, alaprajzot itt találsz róla: http://kugi.blog.hu/2012/11/05/176_a_molnari_allomasepulet_alaprajza

Méretarány pedig szerintem van a Kubinszky Mihály: Régi magyar vasútállomások (Corvina Kiadó, 1986.) c. könyvben.

Előzmény: hosszupista (342)
alkotasu 2013.09.16 21:33:46 Creative Commons License 343

Kinek van tippje a helyszínre vonatkozólag?

 

hosszupista 2013.09.16 18:27:19 © 342

Üdv Urak!

 

Azt hiszem itt kell feltennem azt a kérdésemet, hogy nem-e tudna valaki II.osztályú Déli Vasúti épületről jellegrajzot esetleg méreteket.

Olyan kellene, mint Pácsony, Bucsuszentlászló, Felsőrajk épülete.

 

giszik 2013.08.07 08:38:21 © 341

Tolószolgálat egy 50 évvel ezelőtti újságcikkben Püspökmolnári-Oszkó között, az egykori Déli Vasút vonalán: http://kugi.blog.hu/2013/08/05/281_otven_eve_tortent

NElvis 2013.07.26 22:40:26 © 340

Rendben.Köszi!

Előzmény: Balázs177 (339)
Balázs177 2013.07.26 21:53:14 © 339

Köszönöm!Írj az email címemre és megbeszéljük.

Előzmény: NElvis (338)
NElvis 2013.07.26 20:45:22 © 338

Szia Balázs!Nagyon tetszenek az általad feltöltött régi képeslapok és képek.És úgy halottam,hogy nagyon vágod is az adott témát!Kérhetek tőled pár még nekem hiányzó képet?

Előzmény: Balázs177 (337)
Balázs177 2013.07.26 19:48:53 © 337

 

Budapest-Déli pályaudvar felvételi épülete az 1960-as években.

Central 01 2013.07.25 07:15:27 © 336

Ezt az épületet inkább egy oldalszárnnyal kibővített IV.osztályú HÉV épületenek nézem,mivel a középső részén három nyílászáró látható.Azonkívül a középső rész A DV épületekhez képest nagyon előreugrik a szárnyépülethez viszonyítva.

Előzmény: gugorahajni (335)
gugorahajni 2013.07.24 13:16:43 © 335
giszik 2013.06.22 15:32:20 © 334

Köszönöm a választ!

A telekhatárt biztosra vettem, de a többihez - lévén, hogy se térképész, se vasutas nem vagyok - nem nagyon volt ötletem. De így már tisztábban látok.

Még egyszer köszi! :)

Előzmény: alkotasu (332)
/Dsa/ 1932 2013.06.22 09:28:54 © 333

Ágfalva nem Déli Vasúti épület.Ahogy Sopron Déli(átépítés előtt)Lépesfalva-Somfalva,Nagymarton,Rétfalu-Siklósd,Savanyúkút,és Lajtaszentmiklós sem az.Ezeket még az 1847-ben megnyílt Sopron-Bécsújhelyi vasúttársaság építette.Később a vonal üzemét a Déli Vasút vette át.Márcfalava-Fraknónádasd megálló állomássá bővítésekor a vonalon felépítette az egyetlen DV épületet:http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=marc&num=501

Illetve a századforduló elején bővítette Sopron Déli felvételi épületét.Később Ágfalva is emeletráépítést kapott.Sajnos a márcfalvi felvételi épület már nem áll,és az egykori állomást is visszaminősítette újra megállóhellyé az ÖBB.

 

 

Előzmény: Divrotcé (331)
alkotasu 2013.06.21 20:56:16 Creative Commons License 332

Itt van egy kérdés a rajzra vonatkozóan:

171. A molnári vasútállomás alaprajza (1866)

A községünket érintő vasútvonal létrejöttéről már korábban írtam . A soproni üzleti körök, osztrák-német bankár-csoportok (Rotschild, Sina) és magyar főurak ( Festetics György ) összefogásával létrejött Császári Királyi Szabadalmazott Déli Vaspálya Társaság[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

"A sokféle – pirossal, kékkel, feketével írt – szám pontos jelentését, ill. mértékegységét nem tudom."

 

Szerintem a kék vonal (vágánytengely) melletti 304, 306, 308-as számok a hektométer szelvények lesznek - hacsak nem más mértékegységet használtak. (Mert régi menetrendekben is sokszor lehet látni "mértföld" szöveget.)

 

A piros folyamatos vonal a telekhatár lesz, a nullkörök pedig a sarokpontok. A kék vonal fölé (alá) és a szaggatott vonalak elé írt piros számok a hosszirányban mért távolságot jelentik (mivel a számokat nem tudom kiolvasni, ezért nem tudom, mi a 0 pont), a szaggatott piros vonal mellé (a nullkörök közelébe) írtak pedig a tengelyre merőleges méretek (vágánytengelytől mért távolságok. Valószínűleg így tűzték ki / rögzítették az állomási telekhatárok pontjait.

 

Remélem nem írtam hülyeséget, és tudtam segíteni. (Nem vagyok sem történész, sem írásfejtő, de ami kitűzési terveket egykor csináltam, azoknál az adatokat nagyon hasonlóan kellett megadni - akkor még nem volt GPS-es műszer, meg hasonló marhaságok.)

Előzmény: giszik (328)
Divrotcé 2013.06.21 20:28:11 © 331

Ágfalva mi volna?

Előzmény: /Dsa/ 1932 (330)
/Dsa/ 1932 2013.06.21 20:10:43 © 330

Szombathely Rendező,Vasvár,(átépítés előtt)és Őrtilos(egykor Légrád)tényleg három kivétel,és szerintem tényleg van alapja a hasonlóságnak.Sajnos erre voinatkozóan semilyen írott anyagot nem találtamÉn is keresem az információkat.Talán az SB vasút bécsi levéltára őriz valami információt ez ügyben is!

Előzmény: Medvekutya (325)
/Dsa/ 1932 2013.06.21 20:01:24 © 329

Az irodalom a 20,század elejére teszi ezeket a második generációs emeletes épületeket,de szerintem ennél jóval korábban körülbelül az 1870-es évek végén már megvoltak ezek építészeti tervei.

Előzmény: Medvekutya (325)
giszik 2013.06.21 09:58:31 © 328

Sziasztok!

Egy képgalériát láthattok a (püspök)molnári vasútállomásról ebben a blogbejegyzésben: 

266. Déli-vasúti romantika

Ahogy Szenttamáson a középkor nyomait láthatjuk , úgy a molnári vasútállomáson egy csipetnyi itt maradt 19. századdal találkozhatunk. Az Osztrák-Magyar Monarchia kora elevenedik meg itt az akkor emelt épületeken. Az alábbi 13+1 kép segítségével ebből szeretnék egy kis[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Central 01 2013.06.01 17:54:18 © 327

Egy ötletes fotómontázs Sopron Déli pu. felvételi épületének átalakulásáról:http://sopronanno.hu/anno-es-ma?page=0%2C4

Central 01 2013.05.06 16:22:29 © 326

Örülök,hogy segíthettem!Sajnos az I.osztályú épületek méreteivel nem tudok szolgálni,ahhoz Balatonszentgyörgyre,vagy Ptujba kéne elutazni.

Előzmény: Bódi Krisztián - the bodi (322)
Medvekutya 2013.05.06 10:44:54 © 325
Jaj azt még elfelejtettem megkérdezni, hogy nem tudjátok, a II.generációs épületek (Felsőrajk és társai) tervei mikor készülhettek?
Medvekutya 2013.05.06 10:24:03 © 324
Sziasztok!Balázs177! Nagyon köszönöm az információt, elindulok ezen a vonalon. Fel fogjuk mérni Mórt is és vannak még méreteink Lövőről, bár azt nagyon kutyafuttában és nem megfelelő eszközökkel mértük. Írásodból az derül ki számomra, hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal építését tekintve egy szakasznak fogható fel. Őrtilos felvételi épülete némileg fejtörést okoz, mert ugye ez kakukktojás a vonalon. Az a kérdésem, tudsz-e erről valami információt és szerinted badarság-e összevetni Vasvárral http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=vasv&num=501 esetleg Szombathely rendezővel http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szbr . Ódinnyéssel kapcsolatban: Azt kell megnézni, hogy a Székesfehérvár felőli oldalon a szarufák és a szelemenek végződései faragottak-e, vagy sem. Ha szépen faragottak, akkor valószínűsíthetjük, hogy az eredeti. Most nincsenek nálam a képek de ha hazajutok, megnézem őket. Az azonban látszik, hogy ezt az épületet legalább egyszer alapos IKV-s felújítás érte, ami egyenlő egy stílusradírral, a tömegének mérésein kívül alig lehet hinni valaminek az épületen. Tárnokon láttunk olyan érdekeset, hogy a bontás során előjött a tetőben az eredeti vakolt oromfal, amin még a keretes vakolás is megvolt és onnan látszott, hogy azt bizony növelték. De ez itt a fórumon gondolom nem újdonság. Azt még megkérdezném nagy tisztelettel, hogy ilyen rajzok: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115815085&t=9210879 , meg ilyen rajzok http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115320393&t=9210879 után hol lehet kutatni?
Bódi Krisztián - the bodi 2013.05.06 08:23:19 © 323

Szia!

 

Szerinted a dinnyési miért asszimetrikus? Háborús sérülés, vagy az állomásfőnoki lakást máshova helyezték el?

 

Előzmény: Medvekutya (320)