Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

pjotrkolja 2007.11.14 19:33:20 © 1864
Amivel Te gondolod.

kolja
Előzmény: Törölt nick (1862)
pjotrkolja 2007.11.14 18:39:21 © 1861
T Zöldövezeti!

Nem tudom mi a szakmád (biztos említetted már de nem emlékszem), de ha lehet ne szarozzál le egy szakmát kollektíve, de legyalább is ne nevezd a képviselőit nyomulós, félreértelmezős, csúsztatós embereknek.
No ja hogy nem pusztulnak halomra az emberek a kémények miatt, de az az éves néhány tűz és haláleset, anyagi kár, polgári per ... stb. sem lenne ha egy kicsit jogkövetőbbek és a szabályokat betartóbbak lennénk. Esetleg nem nyúlna el a képe a tulajdonosnak az átvételkor ha a könnyűszerkezeti házának a tervezett kandalló kéménye (terven UNI20, megvalósulás 14*14 falazott, ma csak két ilyen telefont kaptam) visszapofázik a lakásba. (kivitelezés közbenit és lakhatásit sem kért, igen ez pénzbe kerül ... elő is van írva).
Megmondom neked őszintén, nem élet vagy vagyonbiztonság megteremtése a sarokpont sok esetben (no persze az is baromi fontos) de ha valaki elnyom soktízezret egy kandallóra ne balhét vegyen a nyakába. A vegyes kazán ne büdösítse el a házat ne kelljen lebontani az esetleg 1-2 éves kéményt szurkosogás miatt. Rosszabb esetben ne kelljen ott állni a kihűlt halott házaspár mellett, és vizsgálni a baleset körülményeit.
Való igaz, mit szépítsük ... nem minden kéményseprő a szakma csúcsa, vagy a feddhetetlenség mintapéldánya. De ez (úgy vélem) semkit nem jogosít fel az általánosításra.
A "félreértelmezett méretezés"-hez: Mi alapján nevezed félreértelmezettnek ... Ezt nem kéményseprők találták ki ... baromi okos fizikusok és kémikusok alkották meg .
No ja hogy eddig mindenki jól bele....t, igen, alkottak tolótáblát és diagrammokat ami szerint egy 14*14-es kürtő mindenre jó ... csak azzal nem törődtek, hogy hol ... nem kevés helyen láttam kátrányt izzadó kéményt és nem tudtam mindet a vizes fára meg a rossz tüzelési módra fogni.
Szóval, ha lehet ne degradálj ilyen egyértelműen egy szakmát. Persze a jogos felháborodásodnak nyugodtan adj hangot ... (koromzsákajtód), csak ne általánosíts.
Ha egy pénzéhes szarházi lennék gondolog hogy naponta írogatnák ide ... kimennék és átvételnél (szakvéleményezésnél) 'engednék' a korrumpciónak. Nem csak magamnak kérném ki most ezt, hanem még sok más segítőkész kollégámnak is ... tudom hogy sokan vagyunk ... (de nem elegen... :))))

kolja



Előzmény: Törölt nick (1858)
zsolt.trenyik 2007.11.14 17:42:49 © 1859
én mondjuk azt olvastam, hogy a mész a legfontosabb a kémény habarcsába (persze cementes habarcs), mert a mész akadályozza meg, hogy szétessen, vagyis kémiai szempontból az védi meg. a cement inkább a mechanikai szilárdság miatt lehet, nem?
Előzmény: Törölt nick (1858)
zsolt.trenyik 2007.11.14 11:22:30 © 1856
én inkább az esetleg kipotyogottt habarcsdarabok következtében keletkezett lukakat érteném ezalatt. azért a füst megviseli a téglát is, hát még a habarcsot. persze évtizedek távlatában... az elhúzás önmagában szerintem - ha a huzatot érdemben nem befolyásolja - nem hinném hogy veszélyes, ma is engedélyezett valamilyen mértékben (elléptetésként rémlik).
Előzmény: Tigano (1855)
Tigano 2007.11.14 00:55:20 Creative Commons License 1855

 és és valami folytonossági hiány volt a kémény falban  - korábban nem alkalmaztak cementet a habarcsba.

 

Ezt ha lehet, kifejtenéd bővebben? Mit értesz folytonossági hiány alatt (pl. elhúzást)?

Érdekelne az is, hogy miért volt tűzveszélyes, ha nem tettek cementet a habarcsba?

 

Egyébként én úgy tudom, régebben a seprők direkte begyújtották a kürtőt, ha az kátráyos volt, máshogy nem nagyon lehetett azt kiszedni, csak kiégetni. Pedig akkor még nem volt ilyen 12cm-es szabály, de azért a tűz persze nem játék, biztos oka van, hogy most ezt bevezették. De kétségtelen, hogy egy már meglévő, fafödémes háznál nagy szívás ezt kivitelezni.

Előzmény: Törölt nick (1851)
zsolt.trenyik 2007.11.13 11:16:39 © 1853
szia, nagyon köszi a válaszokat, tényleg művelődöm, okosodom, csak egy kicsit sok ez nekem egyszerre. mondjuk értem, hogy nem _kell_ tűzálló. dehamár van otthon tűzálló gipszkartonom, akkor tegyem oda, vagy vegyek ötcentis kőzetgyapotot, vagy egyéb frappáns megoldásssal éljek? egyáltalán a tűzálló gipszkarton a hőáramlást megfogja, tehát szigetelőként is működik? mert ha igen, akkor az jó nekem. végülis ez a lényege az egész hercehurcának...
Előzmény: Törölt nick (1851)
zsolt.trenyik 2007.11.13 06:28:39 © 1848
szia, köszi a választ. visszaolvastam egyébként, ki nem hagynám egy fórumon se. kérdéseim vannak: az a tűzálló lap az micsoda? van nekem 12,5mm-es tűzálló gipszkartonom, az jó? valamint: a rácsot értem. nálam ez nem megoldás, mert padlás van, nem tetőtér. a módszer működhetne valami nem átszellőző anyaggal, de azt akkora munka lenne megcsinálni, hogy beleborzongok.

a méretezés témához: nem vagyok építész, biztos lehet, én a huzat meghatározását a meglévő kéményre értettem. ott már nincs mit méretezni, mérni kell és kész. ha megveszel egy házat, és nem bontod le a jó kéményt, ez a járható út. új ház tervezésénél biztos számolnak, mondjuk aki nekünk tervezett bővítést, nemtudommilyen kategóriás építész (műemléki környezet) nem emlékszem hogy számolt volna. beírta, hogy 14*14-es x méter magas, oszt jónapot. konkrét fűtőberendezés nélkül egyébként a méretezésnek mi értelme van? a huzatigény típus- és teljesítményfüggő, nem?
Előzmény: Tigano (1841)
bobek73 2007.11.12 21:25:15 © 1847
A tisztelt szakértő urak segítségét kérném.

Jövőre szeretnék hozzá kezdeni házam felújításának ,ami födémcserével és a tető megemelésével jár.A jelenlegi fűtésem egy zárt égésterű kombi církó saját kéményszettel 100/60.A kémény hossza a készüléktől a kémény tetejéig 1.60m,a megemelés után max 2.70m
Van egy másik tégla kéményem is ami tartaléknak van bejelentve és továbbra is annak szánom.
Na és itt jönnek a gondok.Az építész azt mondja,hogy a tartalék kéményt ki kell béleltetnem,mert ez az új szabály.
A kérdésem az lenne ,hogy kötelező vagy csak ajánlott a bélelés,és bélelés nélkül is elfogadja a kéményseprő a lakhatásihoz?
A másik kérdésem a církóval kapcsolatba,ha a turbócső a lakótéren keresztül megy(a faltól 30cm-re)szigetelés után leburkolható gipszkartonnal,vagy falazni kell.Van erre előírás és kell-e szakvéleményeztetni.
pjotrkolja 2007.11.12 20:05:59 © 1846
T Tiano!

Valszeg elkerülte a figyelmemet a probléma. Ha nyomsz egy mailt, (vagy megnézem a neved melett), holnap küldök egy (általunk) elfogadott megoldást.
Mellesleg a vonatkozó szabvány (és most a szakma ellen beszélek) szerkezeti elemtől (szó szerint GERENDA) írja elő a 12 cm-t.
Mondhatnám hogy a megoldás megint egy elvi méretezési eljárás de Zöldövezeti leszedné a fejemet pedig az a megoldás. A szabvány ugyanis azt írja, hogy az adott épületrészt 60-(80)°C foknál nagyobb hőhatás nem érheti. Elvileg ha számítással bizonyítod hogy adott felület a lehető legrosszab esetben (koromégés) a külső felületén nem éri el a csatlakoró anyag gyulladáspontját akkor akár közvetlenül is érintkezhetnek a kémény falával. (ÉM engedélyes kéményekél a besorolás végén ilyen esetben R0 (nulla) olvasható)

kolja
Előzmény: Tigano (1841)
pjotrkolja 2007.11.12 19:54:38 © 1845
T zsolt.ternyik!

Zöldövezeti Úrnak teljességgel igaza van. Az általa említetteken túl, a méretezés alapját (huzatszámítás és miegymás) az MSZ EN 13384-1/2 szabványok taglalják. Összetettsége miatt szoftverrel végzik a méretezést (egyszer próbáltam írásban, elsőre majd 2 óra és 5 lap tömör számítás volt). No jó az én vagyok és nem egy fizikus.
Látogasson el akit illet a Bausoft.hu oldalra ott van tájékoztató.
Külföldön pedig keressetek rá a Kesa ALADIN nevű programra (nem tom de mindkettőnek van tial verziója)

kolja
Előzmény: Törölt nick (1836)
pjotrkolja 2007.11.12 19:46:47 © 1844
T Zöldövezeti!

Ott a pont. Jogos. A rögzítés fontos.
A füstcsatorna nem bonható része az égéstermék elvezető rendszernek.
Azok az emberek valszeg jól mondták, bár 5 cm nem oszt nem szoroz, legfeljebb kicsit megdöntöd azt a vedret.

kolja
Előzmény: Törölt nick (1835)
pjotrkolja 2007.11.12 19:40:37 © 1843
T Zöldövezeri!

Mi az a BI?

kolja
Előzmény: Törölt nick (1833)
Jesu 2007.11.12 18:09:44 © 1842
Köszönöm válaszod, akkor beleásom magam, mint kisvakond a kertbe...
Előzmény: pjotrkolja (1823)
Tigano 2007.11.12 17:55:13 Creative Commons License 1841

de ha már számíthatok a szakértelmedre, Tőled is megkérdezem, amire eddig sehol nem kaptam választ: fafödémnél hogyan biztosítod a 12 centit? a fafödém borítottgerendás födémet jelent, mielőtt félreértjük egymást. tehát a gerenda alul-fölül deszkaborítással.

 

Ha egy kicsit visszaolvastál volna (elég pár napot), láthattad, hogy pont ezzel szívtam én is. Megoldást a kéményesektől ne is várj erre a problémára, mert a szabályt azt kenik, de megoldás az nincs. Csak akkor, ha eleve így készül a ház, és ott valahogyan betervezik a hézagot. Nekem ugyanilyen födémem van mint neked, és a hajópadló (meg a borított födém is) hozzáért a kéményfalhoz. Nekem szerencsére nem volt belefalazva gerenda, de kissé közel van az egyik, csak 8cm-re. Szerencsére ezt állítólag elfogadják, mert bélelve elég 6cm távolság, a 12cm béleletlen kéményre vonatkozik (ezt a kéményes mondta).

Nekem itt a topikban adtak tanácsot végül, de kissé eltértem tőle. Én úgy csináltam, hogy körbevágtam padlót, elhagytam a 10cm-t a kéménytől. Annál a gerendánál, ami közelebb volt, kitöltöttem tűzálló lappal (ráragasztottam a kéményre hőálló ragasztóval). Ahol több hely volt, oda fémből készült szellőzőrácsból csináltam keretet a kémény köré. Ez mondjuk áthallás szempontjából nem jó, de nálunk ez nem probléma, cserébe a meleg közvetlen a készüléktől fel tud szállni a tetőtéri szobába, így azt is sokkal hatékonyabban fűti.

 

Namost, hogy ez a megoldás szakszerű-e vagy sem, azt nem tudom megmondani, de már nem is érdekel, mert ahány kéményes, annyi válasz volt. Mondhatnám azt is, hogy mindenki csak a szabályokat mantrázza, amihez nem kell szakértelem, azt én is el tudtam volna olvasni, de megoldást egyetlen kéményes cég sem tudott mondani. Arról meg álmodni se merjek, hogy ilyennel bárki fogalalkozik és megcsinálja, csak az a biztos, hogy így nem veszik át, ezért oldjam meg valahogy én magam. Kb. ez volt a strory. Itt a fórumban szerencsére kaptam számos ötletet, amit mégegyszer köszönök az érintetteknek, de sajnos ezeknél sem tudni, hogy a helyi kéményes hajlandó lesz-e átvenni. Aízért remélem így, hogy a 10cm-es rés teljesen látható a szellőzőráccsal, már csak nem fog szórakozni. Majd jövőre, mert idén már tojok az egészre. Azért tényleg röhelyes, hogy egy kéménnyel hónapokig szív az ember. Dehát ebben az országban semmi nem megy olajozottan.

Előzmény: zsolt.trenyik (1824)
Tigano 2007.11.12 17:33:55 Creative Commons License 1840
1817-re senki? :-(
turóczy 2007.11.12 16:32:00 © 1839

köszi.

nincs nekem ezzel semmi bajom. a megfelelő szigetelése érdekel jobban, hogy ne hűljön ki hamar hamar, napi egy begyújtással sem...

az ajánlatokban általában 0,6 mm-es belső cső volt ezek 140 körül 3 - 4 centi szigeteléssel...

volt 1mm-es belső cső 190 nettó - ez 5 centi szigeteléssel... - ez tetszik a legjobban.

meg volt kerámia belső is, 5 centi szigeteléssel 5 kilóért...

 

zsolt.trenyik 2007.11.12 15:08:41 © 1834
szerintem azt mérni lehet csak. olyan dologtól is függ pl. a huzat, hogy kör vagy négyzet a kémény keresztmetszete, szigetelt-e (a padláson lévő része), szóval ezt számolni szerintem lehetetlen. talán még attól is függ, hogy milyen kinn a légmozgás. az, hogy a kéményseprő méri-e, vagy bedug egy égő papírfecnit, az meg más kérdés. ha az utóbbi, Te is meg tudod csinálni szerintem (de ha már fizetsz neki, akkor érdemes talán beráncigálni, és megméretni, dolgozzon csak a pénzéért - persze van ebben akár egy kis rizikó is). a huzatot úgy is érdemes tesztelni, hogy szép egyenesen fölfelé megy-e a kémény fölött a füst, vagy kilépéskor csak gomolyog mint a részeg gólya. az a jó, ha szépen oszlopként hagyja el a környéket.

tzs
Előzmény: foreszter (1832)
foreszter 2007.11.12 14:51:05 © 1832
Köszönöm mindkettőtöknek!

Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű...
Utánanézek a neten a füstcsatornának, de mindjárt folytatnám itt is a kérdezősködést.

"Ha az elhúzás ennél nagyobb akkor azt már csak füstcsatornában oldható meg (külön tisztítási lehetőség, szigetelt szerelt rendszer, legalább 10°os eséssel a kürtőre kötve... stb.) de ez is max 3 m."

Ha ez egy ilyen komoly kialakítású valami, akkor mehet a padlástérbe is?
Mert az lenne a legjobb a helyiségek és a bútorok mostani rendje miatt, ha a füstcső egyenesen felmenne a padlástérbe, ott pedig valami tűzbiztos beépítéssel menne a kéménybe.
Ha kapásból tudnátok linket, az jó lenne, addig is gugli.

"svt-s 8kW-os kályha utasításában: a füstcső max. 60 fokban térhet el a függőlegestől, min. 1 méter, max. 2,5 a hossza, max. két könyök, a bekötés fölött min. 5 méter kéményhossz legyen, legaláb 13 Pa (vagy mi) huzat kell.

Nekem mindenképpen erős elvárásoknak tünnek.
A huzatot hogyan lehet kiszámolni? Van rá valami egyszerű, kivülállók számára is érthető módszer?


zsolt.trenyik 2007.11.12 14:07:58 © 1831
sziasztok.

svt-s 8kW-os kályha utasításában: a füstcső max. 60 fokban térhet el a függőlegestől, min. 1 méter, max. 2,5 a hossza, max. két könyök, a bekötés fölött min. 5 méter kéményhossz legyen, legaláb 13 Pa (vagy mi) huzat kell.

ezek szerintem betartható értékek. nem akarok morált rombolni, de régen úgy léptették a kemence kéményét, hogy egy mai kéményseprőnek megállna a szíve, a fekvőkéményről nem is beszélve, persze tudom, más eszközök, más nézőpontok, más lehetőségek.
Előzmény: foreszter (1829)
pjotrkolja 2007.11.12 13:40:51 © 1830
T foreszter!

"A jelenlegi szabályozás értelmében a maximális füstcsőelhúzás 2 m (...) lehet, vagyis a füstcsőcsonk és a bekötés vízszintesre eső max vetülete. A teljes vezetési hossza persze lehet több, pl hordozható cserépkályhák csonkja a padlótól 40 cm plussz két könyök meg az elhúzás ... esetleg max 4.5m ... nagy belmagasságnál akár több is.
Ha az elhúzás ennél nagyobb akkor azt már csak füstcsatornában oldható meg (külön tisztítási lehetőség, szigetelt szerelt rendszer, legalább 10°os eséssel a kürtőre kötve... stb.) de ez is max 3 m. az MSZ-04-82/2 szerint.
A vegyes tüzelő berendezések esetén a plafon síkjától legalább egy dupla bekötés távolságot ildomos hagyni, vagyis a bekötés felső síkjától 25cm-t.
"
Minimális bekötési magasság konkrétan nincs meghatározva, max figyelembe vehető hogy a koromzsákajtó alsó élének minimális magassága a padlószinttől "kezelhető távolságban" 40cm, a koromszákajtó alsó élének (ez így van a szabványban, de szerintem a felső él észzerűbb lenne) és a legelső bekötés alsó élének minimális távolsága 50cm, vagyi a szabvány több pontját összeollózva a padószinttől min 90cm (szerintem kb 120cm) ésszerű kialakítani a minimális bekötési magasságot.
Hatásos magasság a kéményednek a fent említett szabvány alapján a rostély és a kitorkollás közti távolság. Más jelenleg szintén érvényben lévő szabvány viszont a bekötés és a kitorkollás közti távolságot nevezi így (ez egy EU-s harmonizált szabvány). Amit neked mondtak az deflektoros (huzatmegszakítós) készülék esetén lenne igaz.

kolja


Előzmény: foreszter (1829)
foreszter 2007.11.12 11:37:44 © 1829
Üdv mindnekinek!

Elkezdtem visszaolvasni a fórumot, de nagyon sok időbe tellik, ezért kérdeznék.

Be szeretnénk állítani egy fatüzeléses kályhát, a meglévő gáz-központi fűtés mellé, amolyan rásegítésnek. Családi házról van szó, egyszintes, elég régi építésű, három kéménnyel rendelkezik, az egyikbe van kötve (kibélelt) a fali kazán, ami a fürdőszobában van. (Utánakeresve az már világos, hogy a fürdőszobába szellőzőt kell beépíteni és hogy az eddig szellőzővel ellátott fürdőszobaajtón meg kell szüntetni az egybenyitást a lakás többi részével.)
A maradék két kémény közül az egyikbe szeretnénk bekötni a kályhát. A kémény állapota laikusként nézve jó, de már megbeszéltem egy időpontot a helyi kéményseprő cég ügyintézőjével és ki fognak jönni véleményezni. Ami viszont a problémám, az az, hogy a kályhát nem a kémény közelébe szeretnénk tenni. Mennyit mehet a füstcső vízszintesen a lakásban a kályhától a kéménynyílásig?
A kályha 6 KW-os, a füstkivezetése 150 mm-es, magassága (ahol a füstcső is csatlakozik) 95 cm, a kémény magassága (a padlótól mérve) 530 cm. Ha jók az eddigi információim, akkor a hatásos kéménymagasság 435 cm.
Tehát mehet-e a füstcső vízszintesen, ha igen akkor mennyit? Elő van-e írva milyen magasságban kell lennie a kéményen a füstcsőnyílásnak? (A lakás belmagassága 280 cm.)

Előre is köszönöm ha foglalkoztok a problémámmal.
turóczy 2007.11.12 08:52:59 © 1826

még egy kérdésem lenne:

 

szilárd tüzelés belső átmérő 200-as. 14 kw-os tűztér... mekkora kémény magasságot kell építeni? a grafikonokból, nem nagyon látom..

turóczy 2007.11.12 08:42:20 © 1825

Nagyon köszönöm a kommentet, hozzászólást.

sok igazság, persze pár kérdesem felmerül:

a kémény vásárlása előtt szeretnék errő megbizonyosodni nem utólag. mert azért vásárolnám meg, s nem én készíteném el... :o)

 

az utólagos szigetelés megoldás szintén tökéletes, csak akkor megkérdezem én, hogy miért vegyem meg, ilyen olyan EMi minősítéssel rendelkező cégtől a fémkéményt, ha ezzel a megoldással, én is le tudom szigetelni? :o))

 

kb fele annyiból kijön, mint amelnnyiért ezeket forgalmazzák, esztétikailag hagy is kivánni valót maga után :o))

 

amúgy ezek a kémények (200-as belső átmérő, szilárd tüzeléshez, 0,5 - 1 mm-es belső cső vastagságig, 2,5 - 5 centi szigetelésig, 140 - 500 ezer-ig terjed) ez az elmúlt hét ajánlatai alapján, amit nagyon köszönök a cégeknek eme felületen is.

 

Előzmény: Törölt nick (1797)
zsolt.trenyik 2007.11.12 08:41:56 © 1824
szia, mégegyszer: az új kémény falába nincs semmi belefalazva; ez egy 20*20-as épített kémény, a belseje _kör alakúra_ kikenve (ez a huzat miatt jobb, mintha sima négyzet lenne).

de ha már számíthatok a szakértelmedre, Tőled is megkérdezem, amire eddig sehol nem kaptam választ: fafödémnél hogyan biztosítod a 12 centit? a fafödém borítottgerendás födémet jelent, mielőtt félreértjük egymást. tehát a gerenda alul-fölül deszkaborítással.

addig is amíg kapok választ (ha kapok), őszintén szólva nem vagyok biztos benne, hogy az előírások minden esetben életszerűek. rendben, ne legyen belefalazva a kéménybe semmi éghető. ebben a házban évtizedeken keresztül tüzeltek három bekötési ponttal úgy, hogy a szarufa egyik fele a kéménynek támaszkodott, az egyik födémgerenda vége a kémény falában volt, és a deszka természetesen minden hőszigetelés nélkül körbevette a kéményt. a tetőlécekről nem is beszélve, valamint arról, hogy az állapota ugye egyre romlott, amikor mi megvettük, a teteje már menthetetlen volt. mégegyszer: nem mondom, hogy ez jó. de hogy a deszkával mit csináljak (a párazáró fóliával meg a gyapottal szintén), arra még egy építész meg kéményseprő sem tudott sokmindent mondani.

tzs
Előzmény: Törölt nick (1795)
pjotrkolja 2007.11.12 05:52:59 © 1823
T Jesu!

Gondolom ez valami pellet kandalló lehet, megvallom itt az ország délkeleti részén nem gyakran vásárolnak ilyen cuccot az emberek.
A P1 nyomásállóságú csövek, amiket tekercsben lehet megvásárolni PPS (műanyag) csövek és a maximális füstgázhő ami mehet benne 120°C. Vagyis a PPS nem jó.
Szét kell nézni a gyártók házatályán, ők megadják a csövek MSZ EN 1443 szerinti besorolását abból kitűnik hogy mire alkalmasak.
Neked valami hasonlót kéne látnod:
T200 vagy T400 P1 W 3 G/O
hőmérséklethatár, nyomásosztály, kondenzáció szempontjából ellenáló, szilárd tüzelőanyagra, koromégésnek ellenáll/vagy nem .... valami ilyesmi .... nem lesz könnyű

kolja
Előzmény: Jesu (1821)
_lala_ 2007.11.11 23:18:37 © 1822
A ház hátsorészén ,a szomszéd háztol ,vagy telekhatártol hány méterre lehet kéményt épiteni ,és milyen magasat . Van e erre valami jogszabály ?

Szerintem nincs. Mármint korlátozó.
Ha házat lehet oda építeni, akkor arra lehet kéményt is.

A kéménynek nyilván meg kell felelnie a funkcionalitásából adódó műszaki követelményeknek: el kell tudnia szállítani a keletkező füstgázokat. Tehát ha a szomszéd ház magas, és közel van, akkor lehet, hogy jó magas kéményt kell majd építeni.
Előzmény: Meztelen ember (1801)
Jesu 2007.11.11 22:59:35 © 1821
Tisztelt Kolja! :)

Zart egesteru, turbos, kisteljesitmenyu automata kandallora szeretnek epitett kemenyt. A gyarilag ajanlott savallo acel, szilikon tomitokkel aranyaron van. Kaptam egy olyan infot a forgalmazo 1 emberetol, hogy eleg neki egy sima "P1"-es minositesu, gazkazanokhoz is alkalmazott kemenycso (allitolag tekercsben kaphato es jelentosen olcsobb). A keszulek leirasa szerinti elvezetett egestermek homerseklete 130-150 Cfok. A szukseges fustcso atmero 80mm.

Kerdesem: talalkoztal mar hasonloval? Mi a velemenyed, valoban jo lehet? Hol lehet ilyet vasarolni?
Előzmény: pjotrkolja (1820)
pjotrkolja 2007.11.11 16:40:18 © 1820
Bocsi a névelírásért ..... nincs bent a kontaktlencsém.

:)))

kolja
Előzmény: pjotrkolja (1819)
pjotrkolja 2007.11.11 16:34:39 © 1819
T Franky007!

A kandallónak inkább kell mint a kondenz kazánnak a tetőtérben.
A kondenz kazánt PPS csővel érdemes szerelni (legolcsóbb megoldás) mivel tetőtérről beszélünk gongolom elég lesz neki 1,5 max 3 m cső, az indító csonk után egy reviziós idom azt án adj isten kifelé, valamint a kitorkollás biztonságos elérése.
A kandallónak a Schiedel SR, (SIH) kémények nagyon megfelelnek, esetleg olcsóbb (kicsivel) a Leier LSK a megtervezett méretben és magassággal. Kalkulálni kell de lehet még ennél is olcsóbb a falazott acélbélelt (kettő között szigetelt) kémény, méreteiben az előzőekre hajazva.
A légtechnikai csöveghez nem értek. de azok többsége is műanyag vagy alu flexi légtechnikai cső szokott lenni.

kolja
Előzmény: Farky007 (1818)
Farky007 2007.11.11 14:54:41 Creative Commons License 1818
Most készül az engtervem egy új házhoz, amin két kémény van jelölve (Schiedel).
Az egyik a tetőtérben lévő kondenz kazánnak, a másik a földszinten lévő majdani kandallónak készül. Ezen kívül egy konyhai és egy fürdőszobai elszívó is lesz, oldalfali kivezetéssel (majd kiderül milyen engedélyek kellenek ehhez és egyáltalán lehetséges-e).
Gépészhez még most megy a terv, tehát nincsenek konkrét adatok, se méretezés, se pontos típus. Bruttó területem 95nm: pince (fele fűtött), földszint és tetőtér.

Azt látom, hogy nagyjából ez az egyik legdrágább kivitelezési lehetősége a kéménynek, már csak az a kérdés, hogy a kandallóhoz tényleg szükség van-e ilyenre?

Ugyan illetékproblémák miatt csúszik az engterv beadása, de szeretném, ha az lenne feltüntetve rajta, ami tényleg kivitelezésre is kerül, mert akkor nem kell bohóckodni meg megint száznapokat várni egy esetleges engterv módosításra.

Kiviteli tervek is készülnek majdan, tehát nem a 100as rajzból kell majd kitalálnia kőműves Józsinak, hogyan is csinálja a dolgot.

Szintén kérdéses, hogy amennyiben a konyha és a fürdőszoba szellőzője nem mehet az oldalfalra, akkor annak is kell valami "kéményszerű kivezetést"? csinálni, de arra biztosan nem a legdrágább megoldás kell, pláne, hogy majd ki is kell fizetni :D