Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Szakadáskapcsoló 2014.04.24 10:34:31 © 131244

Ahogy emlékszem, a Villányin is cammogás volt az említett időszakban.

Előzmény: rezignált (131241)
Grgabácsi 2014.04.24 07:37:28 © 131243

10-es lassújelet, ha jól emlékszem a régebbi motorosok elbeszélése alapján.

Előzmény: rezignált (131241)
ymuh 2014.04.23 22:39:06 © 131242
Illetékesek! 2-es villamos, a Garibaldi utcai sikánnál veszett mód csikorog a Jászai felé, Vágóhíd felé pedig nem. A vágánykenő működik mindkét oldalon (még) de menet Jászai valahogy mintha nagyon nem lenne hatásos. Célszerű volna megnézni, mielőtt elkezdi enni a pályát.
rezignált 2014.04.23 22:35:09 Creative Commons License 131241

Mit jelentett a "nagy pályaromlás" az Alkotás-Krisztinán? Sima, lassújellé érő öregedést, vagy valami annál izgalmasabbat?

Előzmény: SzedlmajerLaszlo (131238)
kihúzóvágány 2014.04.23 21:35:28 © 131240

Az áramszedő gyártója meg szokta adni, hogy milyen magasságtól-milyen magasságig van az áramszedő működési tartománya.

Előzmény: vrobee (131235)
Intersziti 2014.04.23 20:10:02 Creative Commons License 131239

Ma valaki vagy valakik a 3-28-62 vágányfelújítás és a hozzá kapcsolódó közműépítések kivitelezői, vagy ezen építkezések szervezői közül elkövették a közúti veszélyeztetés bűntettét.

 

A Liget téren a Mázsa utca torkolatában az utcát keresztezve közműveket építgetnek, és most jutottak el oda, hogy az útpályát bontják keresztben, így a közúti forgalom a nem használt villamospályára lett terelve. Elég szűkösen vagyunk, de valahogy megoldjuk.

 

Az is érdekes, hogy így a K. Utasok a villamosmegállóban várják a pótlóbuszt, ami persze elhalad előttük, mert a pótló megállóját az eddigivel egyvonalban helyezték át, a T. Nagyérdemű meg nem képes megkülönböztetni egy buszmegálló és egy villamosmegálló táblát. Aztán lehet várni, amíg a buszhoz futnak.

 

De.

 

A jelzőlámpa-programot sikerült elfelejteni módosítani az új helyzethez. Eddig a közút kanyarodó zöld jelzésével együtt zöldet kaptak a Kőbányaival egyvonalban a villamosvágányokon átkelő gyalogosok is. Csakhogy a program nem módosult, így egyszerre kapott zöldet a villamossínen kanyarodó közúti forgalom és az azt keresztező gyalogosforgalom.

 

Ügyesek voltak, mert kábé egy óra alatt észre is vették a hibát, amit jól megoldottak azzal, hogy nem sokkal dél után sárga villogóra kapcsolták a Mázsa tér jelzőlámpáit.

 

Holnap megnézem, mit sikerült alkotniuk.

SzedlmajerLaszlo 2014.04.23 15:48:52 © 131238

régi szép idők, 9 kocsis 61-es 45 percben (ugye ez még a nagy 96-97-es Alkotás_Krisztina pályaromlás előtt van időben kicsivel)...

Előzmény: CKD Kombinát (131237)
CKD Kombinát 2014.04.23 15:46:28 © 131237

Azért az jó, hogy a 13-asra 13 forgalmit kell kiadni. :)

Előzmény: RIKA424 (131180)
FKU-911 2014.04.23 15:10:28 © 131236

Még pár adagot rá kellene dobni. :)

Előzmény: Dante001 (131217)
vrobee 2014.04.23 14:53:19 Creative Commons License 131235

http://villamosok.hu/kepek/tw6000/technical_drawing_gr.gif

 

Szerencsére ennél azért több van, kb. kétszer annyi. A jellegrajzról az is látszik, hogy az áramszedő nem a legmagasabb pontra van felszerelve a TW-n, vannak mindenféle dobozok, amik beleértendőek a magasságba. Maga a tető kb. 30 centivel lejjebb lehet (ami egyébként nem igazán látszik, mert a TW-n is van egy oldalt végigfutó perem).

 

Az a tippem, hogy 25-30 centisre összecsukott szedőt -ha össze lehet egyáltalán ennyire nyomni- forgalomban használni nem is lehetne.

Előzmény: John Howard (131231)
Nbbarcs 2014.04.23 14:09:38 © 131234

Mára már a BKK oldalán is megjelent a hír: http://www.bkk.hu/2014/03/ujvillamosok/

Előzmény: MCA-001 (131218)
ckg471 2014.04.23 13:24:17 Creative Commons License 131233

Arra van szabályozás, hogy villamos motorkocsinak "mennyire csukódhat össze" az áramszedője ilyen esetben?

Előzmény: John Howard (131231)
Grikon1985 2014.04.23 13:12:37 © 131232

Én is ettől tartok...

Előzmény: Grgabácsi (131229)
John Howard 2014.04.23 11:01:10 Creative Commons License 131231

Közben ráleltem a TW6000 jellegrajzára: 3575 mm-t ír magasságnak (áramszedő nélkül). Úgyhogy még akár igaz is lehet a 3,8 méter(nél picit több a vezetékig); a maradék 25-30 centi gyakorlatilag egy teljesen összecsukott szedő.

Előzmény: hungeri (131225)
John Howard 2014.04.23 10:55:29 Creative Commons License 131230

Mondom én! ;-)

(pár napot itt pörögtem villpótlóban)

 

De jé, mintha most a Mázsa tér felől nem lenne ott a "magasságmérő"...

Előzmény: hungeri (131227)
Grgabácsi 2014.04.23 09:55:30 © 131229

A Pacsirtamező utcai villamos egyelőre csak a történelemkönyvekben és néhányak álmaiban szerpel. Mire abból egyáltalán lehet valami, addig az 1-est újra fel kell újítani.

Előzmény: Grikon1985 (131228)
Grikon1985 2014.04.23 09:17:56 © 131228

Viszont sikerült a randát tovább fokozniuk :P

Szerintem egy egyszerű dologgal és kis költségráfordítással széppé lehetne tenni ezeket a betonborzalmakat is, akarat és fantázia kérdése.

A beton mellett engem jobban zavar, hogy ez a tető a magassága miatt nem fog védeni se a naptól, se az esőtől (szélben pláne nem), bár a széltől a korábbiak se védtek.

 

Illetve azt sem értem, ha már túrják fúrják a Flórián teret is, miért nem lehetett egyből előkészíteni a Pacsirtamező utcai villamos átvitelét a téren vagy a tér alatt az aluljáró átépítésével, most egy húzásra, ne később kelljen megint forgalmat korlátozni.

Előzmény: Hamster (131213)
hungeri 2014.04.23 09:09:52 © 131227
Előzmény: John Howard (131223)
SÜNÖCSKe 2014.04.23 08:48:54 © 131226

Múltkor megpofozta a korlátozó rudat egy hűtőskamion, hát akkorát szólt, hogy majd besz*rtam :)

 

Előzmény: hungeri (131225)
hungeri 2014.04.23 08:34:41 © 131225

A 3,8-ban biztos vagy? Azt tudom jelenleg mondani, hogy a betonkeverők kiöntőjén a műanyag tölcsér már ütötte a korlátozó rudat és amúgy nagyon sok kamion fordult ott vissza. Kevesebbnek gondolnám azt a 3,8-at, mint ahogy egyet is értek Veled, kevesebbnek érezném a rendelkezésre álló valós helyet is. Méreteket nem tudok, de a szedőnk ott szinte teljesen megfeküdt.

Előzmény: John Howard (131223)
John Howard 2014.04.23 00:05:20 Creative Commons License 131224

Természetesen a vasúti híd alatti ív érdekel, ahol a Kőbányai útról a Kőrösi Csoma út felé vezető útpályát is keresztezi...

Előzmény: John Howard (131223)
John Howard 2014.04.22 23:55:36 Creative Commons License 131223

Valaki meg tudná mondani (egészen pontosan), hogy a Liget tér és a Mázsa tér között a 3-as villamos felsővezetéke milyen magasan van (lesz) a sínkorona, illetőleg az útburkolat szintjétől? Azt látom, hogy a közúti forgalomnak 3,8 méteres magasságkorlátozás van, de érzésem szerint alacsonyabb az egész. Vagy csak a TW6000-es magasabb a "megszokottnál"; tényleg, mennyi a Hannoveri kocsiszekrényének a magassága?

nemeza 2014.04.22 23:40:31 Creative Commons License 131222

Igen, homályosan emlékeztem - főleg az első kettő maradt meg :)

Előzmény: mestska (131221)
mestska 2014.04.22 23:25:42 Creative Commons License 131221

korábban már szóba került a kérdés itt is: Hungária, Budafok, Száva

Előzmény: nemeza (131220)
nemeza 2014.04.22 23:21:49 Creative Commons License 131220

Hungária és Budafok, amire emlékszem. Gondolom esélyes még talán Angyalföld vagy Baross.

Előzmény: DarvasKristof (131219)
DarvasKristof 2014.04.22 23:13:21 © 131219

Csak kíváncsiságból: Azt már lehet tudni, melyik kocsiszínben fognak lakni az új villamosok? A hosszúak és a rövidek ugyanott?

MCA-001 2014.04.22 22:21:22 © 131218

Ha igaz, ez egy nagyon örömteli hír:)))

A BKK az MTI megkeresésére közölte, ez a támogatási források részleges elvesztésével járt volna, ezért megállapodtak a spanyol CAF-fal arról, hogy felgyorsítják a gyártást, cserébe a BKK lehívja a tízdarabos opciót, amelynek gyártásában már magyar ipari szerepvállalás is lehet. A kormányrendelet ehhez biztosít milliárdos nagyságrendű plusz forrást, a 23 milliós többlet önrész vállalásáról pedig a Fővárosi Közgyűlés dönt. A Budapestre érkező új CAF villamosok száma így 37-ről 47-re nő, ebből a hosszabb, 56 méteres, az 1-es vonalára szánt villamosok száma változatlan (12) marad, a rövidebb járművek száma nő 25-ről 35-re. 

Előzmény: Dante001 (131217)
Dante001 2014.04.22 22:17:35 Creative Commons License 131217

10-zel több CAF villamos érkezik Budapestre

 

http://mandiner.hu/cikk/20140422_tobb_penzt_ad_az_allam_villamosra

ChGeri 2014.04.22 20:31:52 © 131215

Szvsz a "hallottam" kategória egyáltalán nem hír. Pletyka.

Előzmény: DarvasKristof (131214)
DarvasKristof 2014.04.22 19:50:57 © 131214

Szerintem rémhír. Két órával ezelőtt ez jelent meg napi.hu-n:

 

"ezt követően nyár végéig a vonal következő, nagyon rossz állapotú szakaszára, Zuglóba helyeződnek át a munkák." 

"A Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszon teljes körű pályafelújítás, az áramellátási rendszer megújítása történik majd a nyári hónapokban" - emelte ki a BKK vezérigazgatója.

 

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/ekkor_utazhatunk_obudan_az_1-es_villamossal.580342.html

Előzmény: zoli07 (131211)