Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 4 órája 0 0 140184

Bocsánat: paca644 olvtársnak is szántam a választ.

Előzmény: kihúzóvágány (140183)
kihúzóvágány Creative Commons License 4 órája 0 0 140183

Mivel a prorotipus (3730-3731) kocsiktól kezdve jónéhány példány gyártásában résztvettem, tudom-ismerem részleteiben is, ezzel együtt fenntartom a véleményem.

Előzmény: Csmg (140174)
kihúzóvágány Creative Commons License 4 órája 0 0 140182

A Széll Kálmán téri leszállóhelytől a jobb oldali (tér felőli) kihúzóvágányon kellene csak lehúzni az első áramszedőt, mert a másik (a Vérmező utcai oldalon ) elegendő a vezetékhossz, és a felszállóhelyre beálló villamos már fel is ereszthetné. Régen volt végállomási személyzet a visszafogáshoz (a metrón is), úgyhogy ez nem egy új feladat.

Másik megoldás: ha csuklós jön, az csak a bal oldali vágányra áll be, ha az foglalt, megvárja, míg az előtte lévő kocsi kihalad. Mivel elég sokszor fordul elő, hogy sorban állnak a Margit körúton az érkező kocsik, ez az egy eset fel sem tünne különösebben.

Előzmény: hungeri (140164)
ChGeri Creative Commons License 5 órája 0 0 140181

Hát, nem akarom rávágni, mert vagy a 32-es volt, vagy a 33-as... Doktor úr! :)

 

És az a röhej, hogy két órán belül egy offtopik Bdbt is füstölt alattam, csak annak valami műanyag alkatrésze...

Előzmény: TWdoktor (140179)
TWdoktor Creative Commons License 5 órája 0 0 140180

A típust nem ismerem ilyen részletességgel, nálunk nem honos.

Előzmény: SZALAROAA (140178)
TWdoktor Creative Commons License 5 órája 0 0 140179

Na, lesz dolgunk holnap... főleg, ha a 33-as volt, az nem először égne szét Vjsz óta.

Előzmény: ChGeri (140177)
SZALAROAA Creative Commons License 5 órája 0 0 140178

Az új K2-kön, ha nem aktív az adott vezetőállás, a monitor a felvett energiáról mutat egy táblázatot. Az miért van, hogy a napi felvett segédüzemi energiának mindig 0 kWh-t mutat, de az összes felvett segédüzemi energia valami irdatlan nagy szám, nagyobb mint az összes felvett vontatási energia?

Előzmény: TWdoktor (140115)
ChGeri Creative Commons License 5 órája 0 0 140177

Nem volt ma fennakadás a 3-as vonalon? Kb. 15:50-kor startoltam el a Határ útról a 153x-es kocsival, ami a Mészáros Lőrinc utcai megállóból kiindulva sűrű fehér füstöt eregetett magából, és olyan szagot, mint amikor lángvágóval vágnak vasat.

 

Ide tartozik, hogy már a végállomáson állva is éreztem a szagot, de azt hittem, hogy a téren folyó munkálatokból ered. Ott még nem volt füst.

 

Nem égett ki ma egy Hans? O.O

hungeri Creative Commons License 8 órája 0 0 140176

"Amúgy azt mondta világot látott Topiktárs, hogy a felsővezeték csak rövid VOLT"

 

Szolgálati közlemény! Az említett Topiktárs lemérette és elismeri (így én is), hogy centiken múlik az egész, amire nem lehet alapozni. Ezt a részt tehát kérem, töröljük a jegyzőkönyvből :)

Előzmény: hungeri (140164)
bárány Creative Commons License 8 órája -1 0 140175

Szövetség utca? Uránia? Cinkotai helyett Miskolci? Wtf... 

Előzmény: trizs77 (140154)
Csmg Creative Commons License 9 órája 0 0 140174

ha a gyártáskori állapothoz képest ennyi fejlesztést sem végeztek?

 

Oh dehogynem végeztek, sőt még butítottak is...

Előzmény: kihúzóvágány (140170)
paca664 Creative Commons License 10 órája 0 0 140173

Itt megtalálod a választ:

http://villamosok.hu/nza/ganz/index.html

Előzmény: kihúzóvágány (140170)
kihúzóvágány Creative Commons License 10 órája -1 0 140172

Utasokkal együtt is ugyanaz a tömegarány.

Előzmény: vrobee (140163)
kihúzóvágány Creative Commons License 11 órája 0 0 140171

Jó, de az nem sík pálya. Sík pályán kell(ene) legyen ennyi erő(tartalék).

Előzmény: hungeri (140167)
kihúzóvágány Creative Commons License 11 órája -1 0 140170

De akkor mit csináltak ezekkel a kocsikkal ötven évig, ha a gyártáskori állapothoz képest ennyi fejlesztést sem végeztek?

Előzmény: paca664 (140169)
paca664 Creative Commons License 11 órája 0 0 140169

De nem látták el motoros szedővel, így már ebből a szempontból sem működne.

Előzmény: kihúzóvágány (140159)
hungeri Creative Commons License 11 órája 0 0 140168

Akkor ez is meg van oldva :D

Előzmény: Szakadáskapcsoló (140166)
hungeri Creative Commons License 11 órája 0 0 140167

KCSV-val sem nagyon jövünk ki tömött félkocsival Széchenyi térről :)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (140165)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 11 órája 0 0 140166

"inkább az a kérdés, hogy SzéllK-ról indulva hogy kerül vissza az akkor már hátsó kocsi szedője?"

 

Az ablakon át a bal tükör szárához kell lekötni, amit egy sárga mellényes minden kocsin kiold a Széna téren :-)

Előzmény: hungeri (140164)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 11 órája 0 0 140165

Sík terepen (így a Széll-Széna távon) valóban nem lehet gond, de pl. a Boráros térről már nem tudta magát felküzdeni a hídra a szerelvény a reggeli csúcsban, amikor a hírhedt (azóta javított) szikrázó-füstölő dilatációnál levágott a tetőbiztosíték a hátsó kocsin.

Előzmény: hungeri (140164)
hungeri Creative Commons License 11 órája 0 1 140164

Utasokkal is simán elmegy (KCSV félkocsizik rendszeresen utasokkal), inkább az a kérdés, hogy SzéllK-ról indulva hogy kerül vissza az akkor már hátsó kocsi szedője?

 

Amúgy azt mondta világot látott Topiktárs, hogy a felsővezeték csak rövid VOLT, immáron legfeljebb egy első szedős Tátra jutni ki alóla, a csatolt Ganz nem. Egyébiránt viszont mindegy is, 2008 óta ígérik az AP szolgáltatást az 1-esen, hogy most ez holnapután, vagy a nyár végén oldódik meg: tök mindegy.

Előzmény: vrobee (140163)
vrobee Creative Commons License 12 órája 0 0 140163

utasokkal?

Előzmény: kihúzóvágány (140162)
kihúzóvágány Creative Commons License 12 órája 0 0 140162

Jól is néznénk ki, ha nem menne el! (VÖ: két ICS vontatta be Ferencvárosból Hungáriába a Combinókat - ugyanaz a tömegarány)

Előzmény: szzerb (140160)
Humarci Creative Commons License 12 órája 0 0 140161

egyrészt számít a dugó elkerülése

másrészt számít, hogy a megállók helye jobban igazodik az infoparkhoz mint a buszé volt

harmadrészt megszűnt sokaknak az átszállási kéányszer, ez is vonzó, ugye bp-n a hangolások nincsenek nagyon...

Előzmény: g86 (140071)
szzerb Creative Commons License 12 órája 0 0 140160

Biztos, hogy egy áramszedővel elmegy a csatolt ICS?

Előzmény: kihúzóvágány (140159)
kihúzóvágány Creative Commons License 12 órája -2 1 140159

Látszatprobléma: a beérkező kocsi a Széna téren lehúzza az első kocsi szedőjét, a másik kocsi betolja a végállomásra, visszindul ugyancsak egy kocsival, és a Széna téren felengedi a hátsó kocsi áramszedőjét.

Ha ötven év alatt ellátták volna motoros áramszedővel, seperc alatt működne.

Előzmény: BakcsiMate (140156)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 14 órája 0 0 140158

Vagy visszaszerelik a B végi szedőket :-)

Előzmény: g86 (140157)
g86 Creative Commons License 14 órája 0 1 140157

Ha napi szinten járna Ganz a körúton, akkor pedig megoldották volna, hogy elférjen az is.

Előzmény: BakcsiMate (140156)
BakcsiMate Creative Commons License 14 órája 0 0 140156

Jelenleg a Széll Kálmán téri ideiglenes végállomás kialakítása miatt (az ideiglenes töltés okán rövidebb a felsővezeték, mint a vágány) a nagykörúton csatolt Ganz nem közlekedhet menetrend szerint, várhatóan 07.30-ig (akkor lesz a következő ütemváltás).

Előzmény: hungeri (140152)
18-09 Creative Commons License 16 órája 0 2 140155

Csak amíg TW-ből nem 90%-os, ha nem jóval szerényebb kiadást kell produkálni, ott nem igazán érződik meg, ha nincs kocsi. Legfeljebb a 37-es kiadásával játszanak. Hol Tátra, hol TW.

 

A Combino más. 36 meg 38/40-es kiadást folyamatos üzemben hosszútávon nehezen lehet biztosítani. Főleg amikor 1-2 kocsi akár 1 évre is kidől. A többi meg nem tud a végtelenségig futni. Szerintem amíg van 2 Ganzunk, addig előfordulhat, hogy csatolt ICS legyen a körúton.

Elbírja.

Előzmény: and88 (140153)