Az első képen a kintalvós kocsinak elkészítették a parkolót :o) Érdekes, hogy a betonkerítés elhalálozott, a Faroson meg egy darab horpadás látható :o) Van ott anyag :o)
Az utolsó képen meg a sofőr rosszul értelmezhette a felállási helyet :o)
Végre sikerült kipróbálnom augusztusban egy Ikarus 211-est. Őszintén szólva nagyon meglepődtem. Sokkal rosszabb a híre, mint valójában a 211-es, nagyon kellemeset csalódtam benne.
Ez EAG os sofőr odalépett neki, szinte hallottam ahogy lepadlózta, de aztán a 211 es is odalépett, és egymás mellé értek, aztán, piros is lett a lámpa nekik , mert Egerben szarul vannak beállítva.
Azt hiszem ha itt ilyen fikázó a hangulat akkor én kilépek.
Azt azért ne feldjétek,hogy ez is az Ikarus RÉSZE volt.Ha tetszik,ha nem.Ráadásul elég jelentős mennyiségben készült és a többségük még ma is derekasan állják a sarat. Kiváncsi leszek én húsz múlva az isteni EAG okra.
Üdv! Elnézést kicsit off leszek. A BKV buszairól általában topicban ha üzenetet kívánok írni azaz hozzászólást, azt írja ki h nem rendelkezek a művelet elvégzéséhez megfelelő jogosultsággal. Ez miért van? Tudja esetleg vki? OFF vége.
Hát csillogásnak azért nagyon nem nevezném. Én ugye felkóricáltam, amikor ott voltam, pár képet készítettem jobb híján a telefonommal. A kárpitok helyenként katasztrofális mértékben le vannak amortizálódva, cafatokban lógnak, a műanyagokba pedig beleállott a rohadás, főleg a vezérfülkében. De az ülések kényelmesek, nem közelről nézve a belső pedig továbbra is szép - és lehetne még szebb, egy gondos takarítást követően.
Finnországba kiment legalább 15 db E94-es, idén is, 1 db E95-ös oda, szintén, F15-ösök repültek Franciaországba, E91 is biztos készült még, ennyi jut eszembe.
Itthon idén még semmi, 2 db E94.03 megy a Kisalföldnek, 6 db E94.03 megy a Tiszának, 1 db E94.53 megy a Tiszának, lesz maszek F15-ös... kapásból ennyi.
Egy kérdéssel fársztanám a népet! Szóval : Az idén az EAG mennyi buszt értékesített ?(belföld-külföld)És mennyire van még rendelés ill terv? Ennyi lenne , hálás köszönet a válaszokért!
Székesfehérvártól nem messze van a busz, jövő hét második felében le lehet menni valamelyik hétköznap. 5-6 embert jelentettem be, nálam jelentkezhettek.
A lapokat ismerem, Busmannal váltottunk is néhány e-mailt. Abrantest még nem. De írok neki is. Köszönöm! És lenne még egy kérdésem: a mellékelt lapon a
Altípusok: Ikarus 662.00: nél nem jelenik meg a kép. Miért?
Kitől, kitől, hát az Ikarusos újságírás ámokfutóitól: Busmantól és Abrantestől. :-) Amíg megjönnek, érd be ezekkel: http://www.freeweb.hu/buszok/ik662.htm http://www.freeweb.hu/buszok/ik664.htm
Mivel annak idején megkértek, hogy ne tegyem közzé a képeket, így nem fogom az összeset továbbküldeni. Csak egy válogatást. Egyébként mit értesz a kis ismertető alatt? Minden képhez megjegyzés/ egész buszról szóló ismertető?
Először a leggyakoribbal szeretném kezdeni (tehát még a facelift előtti példánnyal), de gondoltam az E 95M-re is. Ha elkészült az első verzió, szerintem azzal folytatom. Kár, hogy a játék enginje nem teszi lehetővé egy csuklós busz elkészítését, össze lehetne szenvedni, de vagy nem mozogna a csukló, vagy önálló életet élne a hátsó rész... Szerintem élvezhetetlen lenne. Neked nincsenek rajzaid az alvázról?
Szeretném a segítségeteket kérni. Az Operation Flashpoint nevű játékhoz szeretném elkészíteni az Ikarus EAG E95-öst. Az addon elkészítéséhez nagyon sok adatra van szükségem. Ezek a következő dolgok: tervrajzok, közeli fényképek, leírások, egyéb dokumentációk, adatok a légkondicionáló rendszerekről, leírás az utastájékoztató rendszerről, autentikus hangok. Amiket tervezek hozzá: animált ajtónyitás, légkondicionáló, programozható utastájékoztató berendezés, variálható belső- és külső világítás, leszállásjelző, animált csomagtartók. Örülnék, ha további ötletekkel gazdagítanátok az addont. Az alvázról készült fényképek, tervrajzok lennének a legsürgősebbek, hogy elkezdhessem a modellezést. A játékról itt tájékozódhattok: http://ofp.gamezone.cz . Ha tud valaki segíteni, kérem keressen meg itt, vagy e-mailben: lazlow@tvn.hu . Sziasztok!
A jelenlegi rendszerben semmiképpen. A '90-es évek elejének közgazdasági változásai a világban - amely szerint az állami szektor folyamatosan kivonul a vállalatokból - ma ezt nem tennék lehetővé. Ha normálisan történtek volna a rendszerváltozás eseményei, ma úgy lehetne meg az Ikarus részben az állam tulajdonában, mint ahogy van Lengyelországban a Polskie Autobusy, amely a helyi gyártókat (Jelcz, Autosan, Solaris - de nem a helyi Volvo!) tömöríti. Egyeseknek persze kínos volt az átkos örökségének felvállalása, azzal együtt, hogy legalizálták maguknak a szabadrablást. Magyarán a válaszom: nem. Arra pedig, ami van, kétszer annyira kellene vigyázni.
Lehetséges, de nézve a Volvo többi gyárát, lehet hogy az Ikarust is beolvasztották volna, még az sem elképzelhetetlen, hogy egyes típusok a svéd márkanéven futottak volna tovább. Nézd meg a Drögmöller sorsát. Ők bekapták a legyet rendesen.
Az viszont fix, hogy még mindig lenne buszgyártás M.o-n. Nagyobb tételű gyártás.
Hát az igazat megvallva hasonló érzéseink vannak az Alfa típussal kapcsolatban! Bár Én még nem utaztam a ZV-s Regiokkal, csak láttam a Zeg-i pályaudvaron, nekem is első látásra kissé Ikarus feelingje van a dolognak!
Egyébként, véleményem szerint a Volvoval jobban járt volna anno az Ikarus. Szerintem a mai napig lenne gyártás, valószínű túlnyomó többségben Volvo alvázakra és gépezetre... De még az is jobb lenne,mint az üres gyárépületek...
De attól függetlenül a Zala volán sem eresztette el magát a vásárlások során. Alváz ide vagy alváz oda. Volvo Regiójuk az persze már van, pedig azt hittem ők azért megadják a módját.
Párszor már utaztam Újpesten a Volvo Localókkal, de mindig keserű szájízzel szálltam le: csupa Ikarusos megoldások, anyagok.
Nem tudom mi lett volna a jobb, a Volvo megveszi az Ikarust még a kilencvenes években, vagy az Iris viszi tovább a márkanevet a saját termékeire.
Szegény nagyon szarul nézett ki a balesete után. Pont akkor jártam a volán telepen, mikor behozták a műhelybe! Hát az elejéből nem sok volt, meg az első ajtóból is csak egy szárny maradt.
Off GPG kollega, tapasztalatból mondom. Mikor a lelkem fel volt dúlva, sokat üldögéltem a Türrnél, a spiccen. Vagy átúsztam a Kalapba, söré' Szal nyugi, majd belejössz. Ja, valaha bajai voltam én is, bár azt mondják, ez el nem múló "betegség.":-)))) On
Figyelj, cimbora! Nem mindenki lóg itt állandóan. Ha itt is van, nem biztos, hogy tudja a választ. Fórumon akkor írnak, ha kérdés van, vagy ha válaszolnak. Minek is írja le minden fórumos, hogy "nem tudom"? Nyugi. Öregek vagyunk már ehhez a pörgéshez.
Igen, szombaton is hasonló volt a felállás. Állítólag több kocsi lerobbant útközben, néhánnyal meg nem tudtak megegyezni időben (pénz, üzemanyag stb...).
Hm, vasárnap kisebb volt a felhozatal. Akkor buszügyileg "csak" a miskolci kocsi, a 66-os és az öreg Rába volt kiállítva, cserébe viszont találkoztam a 386-ossal.
Gyönyörűséges vasak egymást közt. Gyönyörű járművek vannak kiállítva a 100 éves a Magyar Autógyártás csarnokban az Autókiállításon. Aki nem sajnálja az 1500 forintját, mindenképpen nézze meg!
A miskolciak frissen megszépülő 31-ese, a 66-os, Szinte teljes Csepel típuspaletta (Hálistennek! :o) a 311-es, és egy Piros-fehér (Willi Betz-es reklámmal, és magyar felirattal tele...) 55-ös. Valamint régi Rába busz, és új RÁBA honvédségi járművek. Gratula, mesteri járművek! A Piros-fehér farosnak voltak már kisebb fényezésbeli problémái, de így is gyönyörű :o)
FKB-520 meg épp hengerfejezés altt áll, mert rájöttek, hgoy többhűtövizet eszik mind gázoljat (enyhe túlzással :-)) és mostmár fagyállóval nem akarták járatni... Remélem mihamarabb kész lesz. De a BPI-752 nagyon királyságosan néz ki :-)
AKD-530-at kirpóbáltam, D10-es Prágás nyammm, könyű kormány fék gáz stb... Ha eladják SZKT-val szívesen megvásroltatom :-)
Képek: BUszfotózási hajlamomat neméltem ki, mert mikor időben lehetőségem lett volna rá akkor épp 5 percenkén okádhatnékom volt valsmi miatt... :-( Többi napon egyéb progi volt, de a 15/68-as vonalakon érdemes utazni egy félürült vezér és 10-15centire is felemlkedsz a hátsó ülésről.... :-))))))
Ez tudom, hogy visszamaradt busz, de nem volt mindig helyijáraton. Sokáig járt Baja-Écsanád-Sükösd-Dusnok-Baja útvonalakon. Aztán a sok helyis selejtezés után áthozták helyijáratra. Azóta meg szerintem már festették is...
Ez szerintem helyiben volt mindig, azért botváltós mert orosz exportból maradt vissza. Vannak ennek a szériának több volánnál elszórt busza szólóban, csuklósban:
Van Szegeden,Szolnokon, Győrben (200.000. IK280), Békéscsaba-Mezőberény.
Szegeden három van ebből az orosz exportból visszamaradt szépségből:
Köszönöm az óvást, de tényleg bűnösnek érzem magam a tegnapi sok dumálásom miatt. Ma ígérem visszafogom magam és nem fogok sokat írni!
Ami a hajókat illeti, nem igazán érdekelnek --> nincsenek rám nyugtató hatással. Akkor már inkább beülök az autómba és utazgatok egy kicsit! Mert az ki tud kapcsolni!
Azt pedig őszinte örömmel fogadom, hogy teccik a 955-ös! :o)
Ejnye, Rally, elfelejtetted, mi volt itt,amikor a Bkv téma még itt volt? Napi 200 hsz-az volt a pörgés, nem ez.
A bajai kollégának üzenném, hogy amikor hazamegy, menjen ki a hídhoz, és Ikarus-fotózás közben fotózzon egy-két hajót.Attól majd lenyugszik. Ja, a 955-ös nekem is tetszik.
Akkor rosszul fogalmaztam, elnézést. A lényeg, nekem 'nem tűnt' nagyképűnek. Amúgy kösz, én is nagyon remélem, bár tudom, hogy lehetetlent kívánok. Ez kb. olyan, mint valakit név nélkül kéne megkeresni, úgy hogy tudod, hol született!:))
Egyébként csak azért érdekes, mert '86 os gyártású, és rengeteg olyan 'más' megoldás található benne, mint a pesti gyártásúakban.
Holnap hozok róla műszerfalas képeket is. Ritka alkalom volt, de a busz vezetője tök normális volt, és fel is hívott a buszra, hogy belülről is nagyon szép. Azért mondom ritkának, mert a Bács volános sofőrökkel lehet a legyzajosabban veszekedni a "mostmiéfotózó'", meg "vanengedély" témában.
Helló, én is szeretem ezt a buszt, de nekem a Bács volán buszai közül a BHV-s helyijáratok, a CLY-103, és a DUD-041 az abszolút kedvenceim. A DUD-041 az a legkedvencebb 10 buszom között van.
Én személyesen nem vettem nagyképűnek amit itt ma alkottál, lelkes vagy és ez jó. De, ha MSN címet cseréltek, akkor ott is folytassátok, mert nem biztos ,hogy nekünk ehhez közünk van.
Viszont lenne egy kérésem. Már nagyon régen keresek egy buszt, egy BKV-s Ik260-ast, amit Székesfehérváron gyártottak. Valahova felírtam a rendszámát, de fogalmas sincs, hova tettem, és félek, hogy már leselejtezték. Ha valaki tud róla, akkor válaszoljon. Előre is kösz.
A képeket is, és a történeteket is köszönjük, de ennyi hozzászólást, és ezt a nagy pörgést senki sem bírja. Össze kéne egybe foglalni, képestül mindenestül. Mert ez így már azért sok, és néhol nagyképűnek is tűnhetsz, amit gondolom nem szeretnél. Mivel új vagy, ezért mondom jelzésképp, nem letolásilag. Remélem érthető, és nem sértő.
Akkor aztán irány az EAG, meg egy kis leállás. Az eredeti szélvédőből csak egy készült, nem volt cseredarab. A legolcsóbb megoldásnak tűnt az átalakítás. Így képessé tették a 955-ös elejét E98-as szélvédő befogadására. Ehhez kellett az A oszlop változtatása, de a szélvédő alsó és felső szélén is csökkentettek a méretből. De ez kevésbé tűnik fel a fekete színe miatt. Aztán ugye megcsinálták a berepedt "lökhárítót" --> majd jött a festés. Amit aztán elszúrtak. A színkeverés csupán tíz árnyalattal világosabb színt hozott ki. Ezért sántít az elején az alja, az A oszlop, és a tető eleje.
Amikor mentünk érte a gyárba, pont rakták fel a rendszámot rá, akkor lett kész.
Első ránézéskor majdnem sírógörcsöt kaptam, hogy így elcsúfították. De el kellett fogadnom, hogy ez lett a végeredmény. De legalább a festést megcsinálhatták volna normálisan. Na mindegy.
Egyszer majd biztos újrafestik, és remélem nem fehérre, és akkor újra szép lesz!
Az eredeti, első szélvédő megrepedt, meg kő is megsértette pár helyen.
Erre tetézett egy szerencsétlen rátolatás a bajai pályaudvaron, melyet egy 395-ös hozott össze. A szélvédőt ez megrepesztette és a 395-ös kipufogója, ami kissé kilóg a hátsó lökhárítóból megroppantotta a 955-ös rendszám melletti részét - mert lökhárítónak nem nevezném.
Honnan tudom? Hát kiszúrja a szemet az a vastag A oszlop, az meg egyértelmű, hogy a szélvédőcsere során került rá. Gondolom más méretű az új szélvédő. A képet egy nyilvános gyárlátogatás során készítettem, azóta ilyen látogatás már nincs sajnos.
Szerintem se lenne tragédia, én már felkészültem rá, hogy nem lesz több. De mégis, mi a jobb: ha van, vagy ha nincs. Ugye ugye azért de hiányoznak azok a Csepel alvázak is. Amíg készül alváz a Rábánál, addig jó, függetlenül attól, hogy a svéd alépítményeket meg sem közelíti.
Szépnek szép, mikor először hazahozták, akkor az utcánkban mentek végig vele, mielőtt a volán telepre vitték volna. ( az utca végén leállt, mert elfogyott az üzemanyag ). Na addig, amíg azt hoztak neki, mi átnéztük az egész buszt. Akkor még becsomagolt ülések, szép fényezés, meg az új illat, meg egyébként is minden... :o)
A modernséggel is egyetértek, nekem tetszik a forma így is, bár mint már említettem a formatervező-iparművész gömbölyűbbre álmodta meg, legalábbis a rajzaiból ez derült ki.
Az egyetlen gond a minőség. Sajnos elkapkodták és ez szerkezetileg is látszik. Ilesztések, tömítések, stb.Ha megnézed a fényezés foltokban kezd mattulni. Elég sok baj volt már vele műszakilag is. És szerintem nem titok, hogy gondolkodtak azon, hogy a festése ki lesz javítva, de drasztikus módon-->ha jól tudom át akarták festeni fehérre.
EAG sztorit megtudod, ha továbbra is olvasod a topicot! :o)
Pl: az hogy ránézek előről és kapásból a faros jut eszembe,és imádom azt ,hogy modern formát valósít meg,a színe meg olyan mint egy öreg arogáns úr kabátja (kihívó és tekintélyes és egyedülálló), szóval tokkal -vonóval tetszik!
Igen, főleg öreg 200-asaik vannak, ezért is érdekel a dolog. A 395-ösük Kecskemétre jár és van egy C56-osuk is és érdekességnek ott van a még ma is kék-fehérben pompázó 256-os.
Hát hogy őszinte legyek, nem vagyok jártas a bácsalmási forgalomban, de megpróbálok utánaérdeklődni. Az őszintét megvallva, még nem is láttam a bácsalmási telepet. :o( De 200-asokon kívül nincs ott nagyon más! Esetleg egy 395-ös, ha jól emléxem!
Igen, de azt sem említettem, hogy kb. 3 éve készül. Hol anyagi, ho technikai problémáim vannak. Na de jellegrajzot is nehéz volt összekaparni! Ha szorítotok, akkor megígérem, ha kész itt jelenik meg először a képe! :o)
Már régóta tervezek egy bácsalmási utat. Az izgatja a fantáziámat, hogy mikor érdemes oda menni, hogy buszt is lássak, mert úgy tudom, hogy nagyon gyér ott a forgalom. Majd a menetrendet átböngészem, de hátha te tudsz valami okosat.
Bocs, h megkérdezem, de miért választottad ezt a nicknevet?
Szerintem nem épp egy olyan cég rendelkezik ezzel a névvel, amelyik olyan sokat megtett volna azért, hogy a magyar buszgyártás túlélje a válságot a 90-es években.
De ezt nem bántásnak szántam, csak személyes meglátás! :o)
Neked csak annyit, hogy a 955-ről szóló képek egy CD-t megtöltenek és a gyártás során készültek. Egészen az elejétől a végéig dokumentálva van. Ha gondolod elküldhetek képeket belőle, de sajna otthon van Baján! Én meg Zegen! De ízelítő van a gépemen, a végállapotról:
Ismered a JDY-542-t, ugye? Na, pontosan olyan lesz ez is. 13,5 méteres, Rába alvázas, Mercedes motoros. Nagyon becsüld meg, ugyanis erősen úgy néz ki, hogy ez lesz az egyetlen Rába alvázas E94-es (E94.53) az idén. Pedig mennyi volánnál lehetett volna, és 2005-ös csak nektek lesz. Még annyit, hogy ő lesz a 167. (ne adja Isten, hogy az utolsó) Rába alvázas E94-es (a JDY-542 volt a 147.), a Volán 42 millió forintért veszi és december 15-ig meg kellene érkeznie a tenderkiírás szerint.
Én már előre, látatlanba meg is választottam A 2005-ös Év Volános Buszának, mit nekem 3 tengelyű Scania alváz meg ilyenek. :-)))) Axem a kis kedvencem lesz. :-))))
Thx, majd meglesem, megkaptam e. Anyum mondta, hogy van két vmi új gép a helyin. Ennyi! Többet nem tudok! De ismerek olyat, aki tudna választ adni erre a kérdésre, majd rákérdezek!
Lehet, hogy feléledt az Ikarus és támadnak a 412-esek! :o)
Hát igen, szegény GPG-m kiöregedett, és állítólag ezért került haza. Már 7 éves...
Erről a Rába alvázas E94-ről honnan tudtok? Ki az informátor? És hova fog az kerülni? Helyközi/helyi? Állítólag a helyijáraton is van 2 új gép. Esetleg arról tud vki vmit? Ja és alacsonypadlósak úgy hallottam. De én még nem láttam!
Hát izé, majd megpróbálok körbenézni a kiskertben a répabuszokkal kapcsolatban! :o)
SZVSZ megértve. :o)
A dícséretet köszönöm, de azért ne gondold, hogy úgy szebb volt a busz! Úgy esett e rém eset, hogy Veszprémben voltam a 955-tel, aminek a sofőrje egyébként jó haverom és megigazgattuk a hátsó dísztárcsát, ehhez meg fel kellett nyitni a kerék takaró részét. Eddig minden rendben, de a visszacsukásnál már gond volt, mert hozzáért a fölötte levő oldalborításhoz és lenyúzta volna a festéket. No majd mi helyre tesszükk- gondoltuk. Aham. Finommechanikai műszer ( kalapács ) elő, aztán helyre kalapáljuk. De ez a sártól, víztől berohadt csavaroknak kevésbé tetszett és egy pillanat alatt kiszakadtak a helyükből-->tehát a kerékborítás a csomagtartóban jött haza. Itthon meg fél napos műtéttel a helyére került. Hát ennyi a sztori.
Nem tudtam, hogy az EAG színvonala ennyire futja. Ez elég gyenge bizonyítvány tőlük. Majd Baján lefestik, ha telik rá... :o(
Azért a 955-öst is fogadjuk el busznak, hisz nem tehet a kinézetéről. Egyébként amikor az iparművész megrajzolta még nem volt ilyen szögletes ( megvan a rajz vhol otthon ). A gyártás során lett ilyen kissé páncélos a pofija! :o)
Nekem teccik a hátsó kerék félig burkolása, bár már láttam a buszt úgy is, hogy az az elem hiányzott az ajtók felöli oldalon. Ennek az oka is megvolt. És sajnos én is részben okozója voltam a "bontásnak". :o)
1: Hát jó, a kedvedért ha megyek haza, viszem a digi gépet és megpróbálok néhány képet készíteni! :o) Milyen típust szeretnél? Egyébként nekem csak olyan képeim vannak, amik netről származnak, egyedül a 955-ről van egy egyedi képsorozatom, amit az anno Ikarus Centrál vagy mi a szösztől kaptam, de azt mondták, ne nagyon adjam azért kifelé a nagyvilágnak. Bár ahogy az Ikarus helyzete most áll, nem hiszem bármi gond lenne belőle! :o) Érdekel?
2: Akkor kifejezem úgy magam, hogy CCP-210! :o)
3: Pont a 266-ososkat, akkor nemsokára lejár a hivatásod, mert lejár a típus kora is... Sajna! :o(
A képen látható állapot az EAG-os kalandtúra után készült. Én is szoktam néhanapján Baján járni, de ritkán. Elfelejtettem írni, hogy a képet nem én készítettem, hanem egy bajai fotós "kolléga" (itteni nevén soldier1286).
955-ről annyit, hogy nekem az utastere nagyon tetszik, kívülről már sokkal kevésbé. A sofőrök páncélvonatnak becézik, szerintem találó. :-)
Hát ezt az állapotot még nem láttam, de borzasztó!:(( Egyébként ez a kép már az EAG munkája után készült, vagy előtte? Nyugtass meg, hogy HXG nem ilyen még! Te szoktál Baján járni? Vagy csak a fényképezés miatt utaztál oda? Vagy hogyisvanez? :o)
Pedig Szentes-Kecskemét között két bácsos járat is van, két "körjárat", reggel az egyik Kecskemét, a másik Szentes felé indul. Úgy rémlik, hogy hétvégén nem mennek körbe, van egy Baja-Szentes-Baja és egy Baja-Kmét-Baja járat.
HVP-t nem tudom, láttad-e, mikor darabokban jött le róla a festék. Aztán felvitték az EAG-ba megcsináltatni (úgy hallottam garanciában). Elég csúnya foltosan jött vissza (itt van róla egy kép: HVP-135). Mostanában nem láttam, nem tudom, hogy azóta csináltak-e vele valamit.
Csak elírás volt ugye? GPG-re gondoltál, nem? Csak mert van GSG is bácsnál!
Hogy őszinte legyek erről a Szentes-Kecskemét járatról még nem is hallottam! Látod itt a gond, hogy csak ritkán vok otthon!
Mi a baj a HVP-vel?
E98-ról csak annyit, akkor láttam, mikor hazahozták, meg azóta kb kétszer. Akkor is csak futólag. Belsejét még nem láttam. De eddig nem sok jót hallottam felőle...
GSG a pénteki Baja-Szentes-Kecskemét-Baja "körjáratot" szokta vinni GHK helyett. Régebben többször is láttam Szegeden a Baja-Békéscsaba járaton és úgy tudom, mostanság is megfordul néha ott (jobb is, ha Bács nem mutogatja HVP-t). Mondjuk ennek annyira nem örülök, mert Orosháza-Békéscsaba között valami iszonyúan rossz úton megy a járat, teljesen szétrázza a buszt.
Igen, van most is Bácsnak fent kocsija Pesten különjáratban az E98-as személyében.
1. Fotózni: Hát izé, tehát, ha olvastad, Zegen tanulok, tehát 2 hetente vok otthon egy hétvégét. Így annak is örülök, ha végre Bácsos kocsit látok! De egyébként megesik, hogy fotózok, és az is, hogy eléggé elbaltázom a képet.. :o)
2. Kedvenc 200-asom van, igen! 250.59, ha jól tom néki a típszámát. Vagy bácsos 200-asra gondoltál?
3. 266? Amit nálunk egyszerűen csak répajáratnak hívnak. Van még helyköziben, az tuti, de a pontos számot nem tudom megmondani! Meg ha jól tudom a telepen is áll 1 vagy 2 ami csak alkatrészbázisként üzemel.
Köszönöm, a köszöntést! Örülök, hogy meg vagy elégedve a kedvencemmel. Szerintem is egy nagyon jól sikerült gépezet lett.
Bár nagyon sokban hasonlít a 955-re, utóbbi viszont olyan gyorsan készült, mint utolsó fejlesztés az Ikarusban, hogy minőségileg kb. 70%-kal alacsonyabb szintűre sikerült a szerkesztmény. Egyébként hol találkozol vele menetrendszerinti járaton? Szeged/Bpest? Ja, egyébként van még Pesten különjáratos kocsi a Bács Volántól?
GPG nekem is a szívem csücske, a kedvenc bácsos kocsim. Köszönhetően annak, hogy már nem ő a pesti különjáratos kocsi, gyakrabban futokhatok vele össze menetrendszerintiben.
Bocs, hogy csak így idepottyantam, de már régóta olvasgatom a topicot, és elérkezettnek láttam az időt a regisztrációra. Én is érdeklődöm a téma iránt, és nem szeretnék kimaradni semmi jóból! Ezért kérek is mindenkit , hogy ha valami találkozó, gyárlátogatás vagy bármi lehetőség van azért vágjon hozzám egy e-mailt, nehogy kimaradjak bármiből!
Bajaiként főként Bács Volán témában tudok ( talán ) érdemi infokat nyújtani. Tehát lehet kérdezni, akár mailben, akár itt forumon. Remélhetőleg a választ is meg tudom találni.
Kedvencem egyébként szintén a hazai pályáról származik 396.70A, szerintem így ismeritek. De a 955-ös is a szívem csücske! :)
Némi kérdés jöhet Zala Volános témában is, mert Zegen tanulok, tehát 1-2 dolgot itt is ismerek!
További jó szorakozást mindenkinek, kérdezzetek, de szerintem én is kérdezni fogok, ha lehet! :)
A BKV archívumábóldokumentumfilm 2. rész 100 éve és ma (2006)
09:52
A BKV archívumábóldokumentumfilm 48. rész Nem történt volna meg (2003)
2005.10.28:
09:15
A BKV archívumábóldokumentumfilm 5. rész Autóbusz-diagnosztika 2.rész (2006)
09:26
A BKV archívumábóldokumentumfilm 6. rész Az előzés technikája (2006)
09:34
A BKV archívumábóldokumentumfilm 7. rész Ultrahang (2006)
09:51
A BKV archívumábóldokumentumfilm 18. rész Elsőbbség (2003)
holnap | jövő hét | ugrás erre a napra: 2005 2006 január február március április május június július augusztus szeptember október november december 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
09:00Filmmúzeum-híradóhírek, aktualitások (2005)09:16A BKV archívumábóldokumentumfilm 1. rész Egy pohár nem számít (2006)09:27A BKV archívumábóldokumentumfilm 3. rész Az autóbuszok téli üzemeltetése (2006)09:45A BKV archívumábóldokumentumfilm 19. rész Feketén fehéren (2003)
Sajnos nem tudom mert ott nem is láttam hogy van rajta rendszám, mikor átnéztem a képeket látam a rendszám sarkát, de nem teljes. A társa Ik. 266.34 (31) ? is ott várja a véget. Mi van a tetején?
Nagyon köszönöm a segítséget, Neked és mindenkinek!
Szeretnék küldeni vmit az e-mailodra, csak nem vagyok biztos benne hogy pontos ami megven. Kérlek küldj egy mailt a hunci@diakotthon.net - re. Köszönettel.
Új vagyok itt, de az amiről itt beszéltek engem is nagyon foglalkoztat, tulajdonképpen ezért regisztráltam magam ezen az oldalon.
Nem tudom, hogy vannak-e még az EAG-ban gyárlátogatások, amikor én voltam, 2002-ben, akkor még egészen készségesen fogadtak. Pont akkor jött ki az E94F, emlékszem még fotózni is tilos volt...
Hétvégén Szilágyságban jártam, fotóztam pár érdekeset, napokon belül felteszem. Kellene, nagyon fontos lenne az alábbi számokhoz tartozó busz fényképe.
VEHICLE ID. NO.
3B10M6000005366
TYPE *B10M*
Ch. No. *5366*
Lehet,de ebben az az érdekes,hogy a hátsó ajtó az hátsó híd mögött van.mivel későn néztem oda azt már nem láttam,hogy elöl van e ajtó.középen bizti volt és hátul is mert ott szálltak fel. nem látta még senki a filmet? na majd figyelem hátha újból leadják.
Hát tegnap este október 22-én ,inkább éjjel leugrottunk egyet Zeg.-ről Nagykanizsára és félúton elénk került egy turistabusz,gondoltuk hamr legyűrjük a buszt,egyik emelkedőnél úgyis lelassul....hát a nagy l*****t!!
Úgy ment 100-al az emelkedőn fel,hogy mi csak néztünk,egyenes úton meg simán ment 130-at!! Csak néztünk! Falvakon belül is 100-110. Megelőztük,akkor is 120-al ment. De visszaelőzött az egyik faluban,de mi is 90-el mentünk. Mercedes volt...
/Érdekes volt látni,ahogy veszi a kanyarokat 120-al :)
valamelyik nap ment a filmúzeumon a kölyök című film. van egy jelenet amikor a folyóban fürdenek és az úton megáll egy Faros. jól láttam,hogy háromajtós kivitel volt?! vagy csak középen és hátul volt?! későn figyeltem fel rá.
Benéztem:-) A Bosch nem licensz, azt eredetiben vették bele. Volt önindító AVF és Bosch, generátor AVF és Bosch, ésatöbbi. Az adagolók is lehettek Bosch, IPM és lengyel gyártmányok is. A motorban szerb dugattyúk (Petar Drapsin)voltak az első beszerelésűek (OM gyártmány) A légfékberendezés is meglehetősen tarka képet mutat: a Knorr licensz SZIM szerelvények mellett bőven találunk Wabco-mutáns Prva Petoletka gyártmányt is, illetev a vége felé Grau típust is. Egyes Rába futóműveken nem Knorr SB sorozatú tárcsafék, hanem Lucas, Illetve Knorr-Bendix típus van. A laprugós buszoknál a hazai gyártású rugóköztegek mellett-főleg a Csepel alvázainál-Styria rugókat használtak. Napersze nem szabad megfeledkeznünk a sebváltóról sem, ami a ZF-licensz, eredetileg a Csepel művek ATRA sebváltógyárában, majd Egerben készült. Az eredeti váltó az S6-90 -es volt ezt továbbfejlesztették az Atrában,és lettek belőle az egyéb típusváltozatok. Az a váltó az alapja a Rába teherutókba épített váltóknak is.
Túrkáltam egy kicsit a képeim között és most jöttem rá, hogy BOP-302-t szeptember végén, október elején selejtezték. Kb. 2 hete még egyben volt, most nem tudom, milyen állapotban van. Ha érdekel a dolog, szerintem gyorsan vedd fel velük a kapcsolatot.
Ahogy Tector is írta, a három ACH-s már nincs forgalomban tavaly óta.
Viszont van még egy utolsó helyi öreg 280-as (nem ex.BKV-s). Ő most a rangidős, BOP-302. 1980-as évjáratú, szívós, prágás. Hallottam már olyat, hogy tavaly selejtezik, aztán olyat is, hogy idén februárban, ehhez képest még mindig jár. Én arra számítok, hogy a decemberi két új helyi kocsi érkeztével esetleg selejtezik, de ki tudja, nagy túlélőről van szó.
Kiegészítés: Az utastér annyiban változott volt, hogy a fülke feketére volt mázolva, az ajtó teteje le lett vágva üveggel együtt (jvez. -i jegyárusítás).
Az egyik ablakon még volt tán 1994 -es BKV ut. felt. is.
Még ami eltűnt az utastérből, az a termálfűtés alucsatornája, helyette kis radiátorok voltak, hasonlóképp elrendezve mint a Gyrosokban. Utánfutó nem volt fűtve.
Kisszívó, prága, szoffitaizzósor, ez mind megvolt benne.
A 3 db ACH-s ex BKV-s kecskeméti 280.00-ások még élnek? Ha igen: -Belső terük eredeti ugye? (Fehér kapaszkodó, szofitta, budiajtó) -Prágaváltósak-e még? -Szívósak-e még? -Fűtött-e az utánfutó?
Ugyanezeket kérdezném meg a CLH-686 esetében is. Ha még valakinek van tudomása arról, hogy 1984 előtti 280-asok megközelítőleg eredeti műszaki paraméterekkel és belső térrel hol vannak az országban, akkor kérem, írja meg! (AAT-310 nem játszik :-)
Szóval a kérdésem. Pontos dátumot nem tudok, de kb 2000-től Weabasto licenszes tetőszellőzőket pakoltak be szinte minden új Ikarusba. Kérdésem: Miért kellett ezt a licenszet megvenni? Ez is olyan, mint a BKV 400-aiban a DAF motor?
A Webastos tetőszellőző valóban esztétikusabb, de nem hiszem, hogy emiatt kellett ezt az üzletet lebonyolítani. Na ki mit tud?
Tupolev! Tessék olyat fényképezni, hogy FIS-510. IK211, fehér, barna csíkokkal és az első sárvédője nagyon bénán keskeny. Az elmúlt hetekben többször is láttam a városban szaladgálni. :-)
Atyamária, ez már nagyvasmánia a köbön... Kezdetben vala a busz... Aztán jött mellé a vasút, a villamos, most meg a hajó... Mi jöhet még? (NEM, repülő nem, arról nagyot lehet esni... Repülni még nem tudok, úszni viszont úgy-ahogy igen).
Máltóságos naccsád úr, azzal kiengesztelhetném-é, hogy Tector Busreparatur Gmbh-nak átadok egy teljes keilrehmen garnitúrát, plusz egy rezerva csokrot ugyanebből????:-))))
(A fotó elkészülte után ~15 perccel selejteződött a képen látható úriember keze munkája nyomán a "fóka" nyele... Pedig alig volt a felmosónyélben 2 km...)
A Prága Kendács Kft. alvállalkozója, a Bubu Bt. is előfordulhat, hogy betör a piacra egy darab minden szemszögből utasbarát autóbusszal (Hátul kipufogó a tiszta utastérlevegőért :o), és a Nosztalgia részleggel együttműködve egy és ugyanazon buszt lehet majd bérelni. Évjáratuk valószínüleg 83 és 85 között lesz :o)
Nem. A Sopron Al-dunai, ez meg közép-dunai. Mint volános terminológiában távolsági, illetve helyközi busz. A tesók: Szombathely, Dorog, Kecskemét, stb.Ezek közül egyetlenegy van meg, a Szombathely( jelenleg valahol a 1570 (Dunavecse) körül. Nade befejezem, mert Rally megver:-))))))
Azért ne feledkezzünk meg arrók, hogy ez a műszerfal nem jöhetett volna létre, ha nincs 86-67, meg ilyesmi. A 08-16 meg több ember közös munkája, hogy él még.
az nagyonjó lenne ha legalább ő "megmenekülne". (júniusban kapott új padlózatot, ülést és "felújitott" ajtókat). hamég utazni akartok vele, jólesz sietni.
A harmadik tábla bekötésétől valahogy nagyon elment a kedvem, annyira összevissza vannak kuszálódva a kábelek. Holnap szép óvatosan kibogozom őket.
Sajnos, visszakerül a régi váltógombsor, ami ugyan jó, de csúnya. Újra most még nem futja...
Ha nagyon idegessé válok, akkor nem lesz közös ajtónyitás-zárás, mert az 10 szál vezetékkel kevesebb, átláthatóbbá válik a "spagettihalom". Úgyhogy, igyekszem nyugodt maradni...
Netán a Vasi Volán jól meg akarna élni az elkövetkező évben a 25-30 éves buszainak kiárusításából? Remélem, tudják, milyen lehetőség van a kezükben... :-)
1) Lesz. rövid sz-szel. 2) Az Ikarusmentő kommandó már letett valamit az asztalra. Nagyon szeretné, ha AAT-310 ügyben nem neki kéne cselekdeni, hanem valaki másnak!
Szerintem az csak a duma,mikor cselekedni kéne mindenki csak mutogat ,a buszt meg szétvágják,utána meg csak ábrándoznak,"hogy de jó lett volna........"
Nem hinném, hogy széjjelvágják. Ha mégis felmerül, akkor az Ikarusmentő kommandó akcióba lép. Én úgy tudom, hogy sokan, magánszemélyek és intézmények fenik rá a fogukat.
Van e Erről az Ikarus 280-asról képe valakinek ezzel a fényezéssel és díszítéssel? Ha van jelentkező ,akkor hálás lennék ha elküldené nekem ,nagy méretben.
a Balatonos 280.06 1982, turbós, prágás, szivós, amugy jó állapotban van nemrég kapott új üléseket a másik sárga csodánk 1984-es 280.06 hasonló az előbbihez csak nem turbós
reménykedem benne hogy legalább a 215 megmarad, bár ennek pici az esélye.. :(
Tereld őket a Balaton Volánhoz, ugyanis rövid időn belül kinyírják CLH-686-ot, az ország talán legszebb megmaradt ős-280-asát (1982-es). De még megvan, jár is.
Megvételre. Mivel észnélkül az ottani állományt kinyírták. 1984 előttire vadászik az illető. Komolynak tűnik a dolog, szerintem mindenképp' érdemes lenne tető alá hozni valami ilyesmit. Nekem különösen jól esik, ha külföldön Ikarus buszokat babusgatnak!
Gyerekek! Csehországból kerestek meg a BU 86-67 ürügyében nagykutyák! :-D
Keresnek 280.00 kivitelű [szívómotor, ráncajtó, tökmindegy milyen sebességváltó (Prága / ASH lehet), ólajtó, fehér kapaszkodó, szofittazzó] gépcsodát. Ha valaki tud segíteni nekem (=nekik), akkor kérem keressen meg az itteni levélcímemen! Volánokhoz bejáratos olvtársak előnyben :-)
Ugye hallottatok róla,hogy N.Kanizsa mellett elloptak egy Ikarus buszt. (itt megjelent a hír)
Na a hét közepéén meglelték a járművet.A Zalai Hírlap cikke szerint egy szántóföldön találták meg, megsüllyedt a mély talajon. Az eltulajdonítója csak viccelődni próbált és vissza is akarta vinni,de elakadt...
Szerintem itt is olyanról lehet szó, mint korábban hogy részegen kellett valami jármű és egy busz relatív könnyen elvihető. Egyébként "nem éri meg" buszt lopni, mert nehéz elrejteni, és eladni is, maximum alkatrésznek. De akinek meg az alkatrész kell, az inkább vesz egy leharcolt buszt, olcsón.
Elloptak egy autóbuszt ismeretlen tettesek Zala megyében - értesült a HavariaPress. A Nagykanizsához közeli Tótszentmártonban pénteken reggel fedezték fel, hogy nyomtalanul eltűnt egy, rendszeresen a faluban leparkolt Ikarus autóbusz.
A tízmilliós értékű járművet előző nap állította le vezetője a falubeli telephelyén, reggel azonban már csak a hűlt helyét találta. Az ügyben a Nagykanizsai Rendőrkapitányságon indítottak nyomozást az ismeretlen tettes és a jármű mielőbbi felkutatására.
Nyár közepén ment ki Finnországba a második legyártott E95 Express (az első a katonaság zenekaráé). Csak remélni tudom, hogy a hazai helyzet is úgy hozza, hogy egyre többet gyártanak majd belőle. Bár ahogy elnézem a fotót, egy Volvo Regioval nem veszi fel a versenyt:)))))
Az ilyen szalagos(?) utastájékoztatókról van vkinek vmi leírásféle? Mert nekem van egy, de kellene bele motor, meg a szabályzást is meg kellene oldani. (mondjuk a hátoldalára néhány helyen rá van írva a célállomás neve, tehát elhagyható).
Köszönöm a segítséget! Én is erre tippeltem amikor összeraktam egymás mellé ezt a képet és vmelyik honlapon található vázlatrajzot. Nincs erről a buszról valakinek fényképe? A csatolt linken nekem nem nyitja meg a képeket, nem tudom hogy ott van-e, fotó, vagy csak ilyen jellegrajz.