Használtteszt: Mercedes-Benz E 280 CDI T-Modell - 2006.

Vezettél már hangárt?

Nagy is, Mercedes is, kényelmes is, erős is, ráadásul most egy fapados Swift áráért hazavihető. A kopó alkatrészek sem drágák, de akkor hol a csapda?

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
confiance Creative Commons License 2015.04.15 0 0 77497

https://www.facebook.com/prevosthungary?fref=nf

Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.15 0 0 77496

Túlbonyolítod.Mi számít hova ami nem számítható oda?

Négykezes járat esetén ha elindulsz, az indulást követő("műszakkezdés" után) 1 órán belül be kell szállnia a másik sofőrnek,akkor szabályos négykezes a "járat".Az indulás utántól számított 21 órán belül meg kell állni legalább napi pihenőre.Ennyi.
Ha arra vonatkozik a kérdés,az anyósülésen menet közben eltelt egybefüggő 9 óra készenlét nem számít napi pihenőidőnek.

Előzmény: oveipreib (77495)
oveipreib Creative Commons License 2015.04.15 0 0 77495

Egy szakmai jellegű kérdés.

Mi számit bele a tevékenységi időbe(13, ill 15 óra)egy olyan munkanapon, amikor négykezes és egyedüli vezetés is volt?

A 2. sofőrként az anyósülésen töltött idő készenlétnek minősül, tehát tevékenységnek számit. Nem lehet pihenőként elszámolni. Jól tudom?

Illetve egy hosszabb 2-3órás pihenő és a vezetésközi szünetek nem számitanak bele a napi tevékenységbe, ugye?

Csak ritkán kell tachográfos autót vezetnem, de nem bánnám, ha szabályosan csinálnám.

Csaba_F Creative Commons License 2015.04.14 0 0 77494

A csendet megtörve kérdezném, hogy mik az eddigi tapasztalatotok az EKÁER-el kapcsolatban?

Sam06 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 77493

 

Védeni  kell  a szegény  vállalkozót , védjük meg  mindenáron.Akinek  nem  tetszik  az  megy  a Lajtán  túlra!

ktm525exc Creative Commons License 2015.04.14 -1 0 77492

ahogy elnézem némely ember annyit lát sofőr ként a fuvarozásból hogy amivel fuvaroznak az nagyobb mint a személyautóm , már ha van egyáltalán!😃😃😃 a fuvardíja egy német és egy magyar fuvarozónak meg sem közelíti egymást!!!!😃😃😃

confiance Creative Commons License 2015.04.14 -1 0 77491

köszönöm :) néha hátra is ha tolatni kell:) 

Előzmény: Zotya_kamionozik (77490)
Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.14 0 1 77490

Gratula!Nincs más hátra,mint előre!:-))))))))

Előzmény: confiance (77489)
confiance Creative Commons License 2015.04.14 0 0 77489

meg van ce kategoriám .

AH 9617 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 77488

. Most lassan talán kezd kialakulni a bérek versenye is, ami nagy lépés lenne az ilyen szabályozás minél gyorsabb elterjedése.  (8.5 euró  órabér) Ha valaki nem a fuvarozó cég szemével nézi a tényeket, akkor csak felmerülhet benne, hogy egy magyar sofőr, aki ugyanazt a Scania, vagy Volvo kamiont vezeti, ugyanazzal a rakománnyal, Európa ugyanazon útjain, ugyanolyan fuvardíjért, mint mindenki más, mi a bánatos francért dolgozzon a többiekhez képest féláron? Hacsak azért nem, hogy a magyar nemzeti tőke rohamtempóban erősödjön?És  a    vállalkozó   zsebe    tömődjön,dagadjon. Érdekes módon ezt szinte kizárólag ott sikerül neki,( kelet+   Magyar ország) ahol az olcsó munkaerőre tud támaszkodni. Talán meg kellene egy kicsit mozgatni a szürkeállományt is, ha van ilyenje a magyar tőkésnek   (bér rablónak), nem lehet a végtelenségig a munkások kiszipolyozásából eredő „versenyelőnyből” élni. A   sofőr  lehúzásból  kiválóan meggazdul +hazudik.  hogy csak azért  csinálja....mert amúgy nem éri  meg.  

A  kollégák  adóforintjaiból  tudott tanulni a  hajcsár,az edző  vagy ki hogy  nevezi , C+E  jogsit a  télapó hozta meglepiként. És  tróger  rabszolga állásért  pitizel ...hogy  valahogy  gyomorideggel,gerincsérvvel  boldogulj.

Nagyon nem  beszél arról senki,miért vált  le  egy pár  frenchise cégvezetést a szotyi???Egyik napról a másikra,  Talán azért  mert  semmi  nem  volt  nekik  elég.Csak  töltjük az  időt  és  nap mint  nap  rosszabb  lesz.A  lehúzós  banda  újra  termeli  magát. Valaki  irjon  legyenszíves olyan céget ami  tisztességesen  fizet,mondjuk  négyet.Ahol  az  udvaron  is  azt  mondják ez  a  cég  OK.

AZ  ANGOL KAMIONOS  UJSÁG  IRJA  25.6  AZ  ÜRES NORMA.ehez  képest  van a magyar kamion norma.

TEHÁT    négy   cég  és  köszönöm. 

 

Holbern Creative Commons License 2015.04.09 0 0 77487

https://www.facebook.com/HolbernHU

fater.59 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 77486

Sziasztok vak két DREJ 3 stickem felesleges az egyikhez van sim kártya , Ha valakit érdekel jelezze  Az ára 70 €  vagy húsz ezer . a kettő együtt a kártyával .  

Csaba_F Creative Commons License 2015.04.07 0 0 77485

A 9 000 forintos is nagyon jó lesz, + ahhoz van mágnestalp és 12/24V-os szivargyújtós táp.

Előzmény: Palacsintalan (77484)
Palacsintalan Creative Commons License 2015.04.07 0 0 77484

Sziaszok,

 

kis segítséget szeretnék kérni. Apukám kamionozik, és antennát keres a Wayteq dvb-t beltériéhez. Főleg itthon, illetve környéken (Erdély, Pozsony, Kárpátalja) szeretne tévézgetni. Ezeket a Mlogic 360 antennákat néztük, de nem találtam semmilyen tesztet róluk, én meg nem igazán értek hozzá.
Ezek megfelelnének egyáltalán erre a célra?
Mi a különbség (a burkolaton kívül) mondjuk a 9000 ill. 15000 között?
Melyiket ajánljátok?

 

http://www.metroman.hu/product/Antenna-AUDIO-VIDEO-csatlakozo-DVB-T/-Auto-hajo-lakokocsi-TV-antenna/albeeta-hajo-lakokocsi-auto-digitalis-tv-antenna

 

http://www.metroman.hu/product/Antenna-AUDIO-VIDEO-csatlakozo-DVB-T/-Auto-hajo-lakokocsi-TV-antenna/relook-re-ta032-hajo-lakokocsi-kemping-digitalis-tv-antenna

 

 

Ha tudtok segíteni, vagy ha van ötlet melyik lenne jó írjátok meg légyszíves. 

Előre is köszi

 

Sanyi

SLAYER.74 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77483

Én  úgy oldottam  meg az  akú lemerülését .

Hogy  amikor  a  motort járatom akkor  kapcsolom  be  a nagyfogyasztókat .

Míg hordtam a  laptopot, olyankor töltöttem új  korában még ki bírt, kb 3 órát a 17 colos  képernyővel.

De  már  nem  bír csak  30 percet, ezért  állandóan töltőn kellene  lennie .

Így  maradt a  puritán megoldás  , télen fűtés és  a  hűtő , üzemel Így  egy  45 ös  pihenőnél is  elég másnap beindítani max  egy  órára ,

1000 res  fordulattal .

 

Voltak  már  olyan  kísérletezéseim , pld  tehermentesítettem a  nagy fogyasztókat .

És  a thermo  aksiját használtam mivel  az  úgy  is  alig állt  le .

Így  nyugodtan lehetett filmeket is  nézni,  anélkül  hogy  a  motort járattam  volna  .

Aztán jött az  SLX  típus , és  már  nem  lehet megcsinálni , mert  mindenre  hibakódot nyom .

 

Előzmény: Ashta (77475)
lcsa Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77482

Igen.

Akkor a közénk jövő autóhoz állítja a sebességet és a távolságot. Tehát fékez vagy gyorsít. Persze max 90 km/óráig vagy amit beállítottál max sebességet.

Előzmény: srudolf1 (77481)
srudolf1 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77481

Akkor is tudja követni, ha beáll közétek egy személyautó?

Előzmény: lcsa (77479)
lcsa Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77480

4 hónapos a kocsi

Előzmény: Zotya_kamionozik (77478)
lcsa Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77479

Még egy érdekesség.

Ebben a volvóban van egy DAS nevű sofőr figyelő rendeszer , ami elvileg figyelmeztet ha úgy erzékeli ,hogy nagyon fáradt , vagy "részeg vagy".

A kijelzőn egy 5 szegmensből álló skála van. Ezt többször is nézegettem már , de sohasem csökkent. A multkor éjszaka kellett mennem és előtte nagyon keveset aludtam (nappal nehezen alszom).

Szóval gurulok szépen a nagy spanyol éjszakában , és nagyon álmosnak éreztem magam. Már épp egy parkolót kerestem , hogy aludjak egy órácskát amikor unalmamban ránéztem erre a DAS-ra és meglepetésemre csak két szegmens maradt. Én nem vettem észre , hogy nagyon kóvályognák az úton vagy bármi ilyesmit. Gondoltam kipróbálom mi lessz , elkezdtem a két felfestett csik között  enyhén kóvályogni. egy fél perc után a kijelzőn megjelent a DAS figyelmeztetés és sípolt veszettül.

Szóval úgy tűnik működik a rendszer.

Még egy szősszenet. Nemrég mentem egy lengyel után majd egyórán keresztül , és mivel  90-el nyomta rányomtam a radart  a legnagyobb követési távolsággal. Mivel forgalom alig volt, már azon gondolkodtam , hogy főzők egy kávét vagy lefekszem egy kicsit. Csak az a fránya kormányzás ne lenne.

Igazán megoldhatná már ezt is a volvo."

Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77478

Azt fontos megjegyezni,hogy az általam vezetett 7 hónapos autóban új volt az akksi,mert az eredeti gyenge volt.Szó nélkül kicserélték,lehet,hogy az itt is megoldaná a dolgot.

Előzmény: lcsa (77477)
lcsa Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77477

A volvot kb kétszer annyit kell járatni mint az általam eddig vezetett autókat. ( man ,daf)

Tegnap reggel 1óra járatás után 4 órával hűtőt lekapcsolta. Fűtés ment alphangon meg tv plusz laptop. 14 óra körül 45 perc járatás után 6 órával hűtő leáll. Fűtés nem de tv laptop ment.

Este 8-kor 1 ora járatás.

Most reggel hűtő áll fűtés 21 fokon egész éjjel ment meg este 4 óra tv. 22,7 v mutatott a műszer.

Más autókkal ugyanezt napi 1 órás járatással megoldottam és az akksi soha nem ment 23 v alá.

Nem tudom az állóklíma mit fogyaszt de gyanítom többet mint a fűtés.

Félreértés elkerülése végett azért megjegyzem , a hátrányai ellenére az egyik legjobb kamionnak tartom. Motor váltó nagyon jó, erős (500 le) és könnyű vezetni.

Wabicsabi Creative Commons License 2015.04.05 0 0 77476

Probáld ki extrák nélkül az akkut. Hütő, fütéssel. Megleszel lepödve. Szerintem 12 órát simán kibir.

Előzmény: Ashta (77475)
Ashta Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77475

Apropó akku: egy MAN TGA 18.440 euro 4-est hajtok most, 225 Ah-s akku van rajta, hááát... egy laptop, a hűtő meg a fűtés fogyaszt, 30 perces töltési időkkel 5-6 órát bírja. Én 23.7V alá nem engedem esni, utálok kábellel áramot kunyerálni.  :)

Na de az érdekelne, hogy ez nálatok hogy alakul?  Versenyezhetünk is, ha gondoljátok. :D

 

Wabicsabi Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77474

Akkor az se igaz amit az amit egy Wabis sóför mondott hogy a Bilk-be a Volvoval közösen tesztelték az akkút úgy hogy minden lehetséges fogyasztót felkapcsóltak, hütö, fényszorók, állófütés, össz belsö világitás, stb.

Állitólag 5.30 percet birt ki az akku.

confiance Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77473

http://puskinmozi.hu/filmek/tir-kamionsofor

 

 

 

 

jo lenne látni ezt a filmet.

Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77472

Viszont azt megfigyeltem,hogy a végtelen okos Volvo mérnökei a hűtőhöz nagyon közel vezették el a jobb oldali fűtés csövét,és a fűtés melegíti a hűtőt is,tehát ha fűtünk,menni fog a hűtő is...

Előzmény: Zotya_kamionozik (77471)
Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77471

A hűtőt tényleg hamar lekapcsolja,24 Volt körül már nem megy,de jól is szigetel a hűtő,sokáig hideg marad.
A fűtéssel egyet értek,csak az előző Volvohoz képest jó.
A belső világítást lámpánként is lehet kapcsolgatni,nekem az tetszett.
Fogyasztásilag nekem nem volt gondom,a fedélzeti számítógép pedig az eddigi legpontosabb volt,amivel találkoztam.

Előzmény: lcsa (77470)
lcsa Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77470

A 6-os volvohoz mondanám el saját véleményem.

Pontosabban néhány hátrányát mondanám el. Waberers kivitel.

Az ülések nekem nem kényelmesek. 2 óra után már nem tudom hogy forgolódjak, a man -ben és a daf-ban nem volt ilyen gondom. A karfa nagyon hiányzik.

Gyuriék kispórólták belőle a belső világítás szabályozót ezért vagy sötétben ülsz vagy megvakulsz a fényárban.

Az meg egyenesen botrányos hogy a biztonsági öv nem az ülésre van szerelve és még nem is állítható. Szégyelje magát a volvo ,hogy ilyet kiad a kezéből.

A fűtésen javítottak de nagyon messze van a daf vagy a man megoldásától. Két fúvókán nyomja a meleget de közben minden létező résen nyomja be a hideg levegőt szellőztetés miatt. Megnézhetnének egy daf-ot , hogy azok miként oldották meg.

Az akkumlátor védelem meg 3-4 óra állás után , ha megy a fűtés is a hűtőt lelövi. Nagyon sokat kell járatni. Ez tervezési hiba szerintem mert mások meg tudják ezt oldani.

A fogyasztás meg kriminális. Spanyol német 24,5 tonna 41 liter!!! Kis sullyal még úgy ahogy kijön 25 -28 ft-al. Man-el és daf-al 29-38 ft között jártam. Azt mondják az okosok ,hogy majd idővel jelentősen csökken a fogyasztás. Hát nem tudom, most 46 ezer van benne.

Persze most döntöttem km csúcsot. A múlt hónapban 14200 km mentem ami jó ha 400 ezer lessz. Man-el ez 500 lenne.

Ami vizson nagyon jó benne azt előttem már leírták.

Zotya_kamionozik Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77469

Nem használok semmiféle app-ot.Mindent felírós ember vagyok,kisfüzet,benne minden infó,napi kezdés,vezetés,vége,munkaidő,pihenőidő,kilométer.Amikor rakodásra várok,vagy ilyesmi,tehát amikor fölös időm van,akkor pedig táblázatkezelőbe rögzítem az egészet a menetlevelemmel,elszámolásommal együtt,jó vagyok excelbe,szép átlátható,kiszámol mindent.


Másrészt már nem használok okostelefont,a két SIM kártyás butatelefon + tablet jobban bejött.

 

Ezenfelül Hál'Istennek nincs szükségem arra,hogy interneten vagy faxon küldjem el a papírjaimat.Egy Transics nevű kütyü van beépítve minden kamionunkba,hozzá szkenner,azon küldünk mindent,CMR-t,elszámolást,még a sofőrkártya leolvasására is alkalmas,akár minden nap leolvashatjuk vele.

Előzmény: SLAYER.74 (77467)
Csaba_F Creative Commons License 2015.04.04 0 0 77468

A Logidok 12,5MB-ot kóstál, s Android 4.4.4 alatt nem tudom SD-re telepíteni.

Azt hittem Lolopoppnál már megoldották ezt a Kitkat-os hülyeséget :-(

Előzmény: SLAYER.74 (77467)