érdeklődöm, hogy a két egymásba rohant Combino sérült moduljainak javítása és/vagy új modulra történő cseréje hol tart? Vagy végleg marad a 2041 és a -1db Combino?
Jellegénél fogva mechanikai elemei nincsenek, így javarészt elektronika.
Ellentétben a jármű vezérlési rendszerével, ezeknél az eszközöknél olyan mértékben törekszenek a gyártók a nem javíthatóságra, hogy nehezen lehet őket életben tartani egy idő után. Helyesebben a vezérlések gyártói sem érdekeltek a javításban, csak a BKV és más kreatív üzemeltetők szakemberei megoldják a problémát:-) Persze az utastájékoztatókra is van szakosodott, elkötelezett javító, de ugye az csak egy periféria....
Jogos. Nem új. De azért 2015-ig volt valamiféle előre tervezés a karbantartások, fenntartások terén. Utána még nagyjából 2022-ig a villamospályákat újítgatták, volt évi egy-két nagyobb útfelújítás, felüljáró átépítés. 2023 óta gyakorlatilag minden leállt, itt-ott kapirgálnak valamit az utakkal (de ez is már csak saját erős kínlódása a Bp. Közútnak, nem rendes útépítés), villamospálya felújítás semmi, hídfelújítás semmi, koncepció végképp semmi.
Mihez képest új? :) Én legalábbis ebbe nőttem bele, már gyerekként azt tapasztaltam, hogy minden rozsdás, kátyús, koszos, firkás...
Számomra, mint laikus számára kérdéses, hogy ezek a hidak így meddig biztonságosak. Egy kerítésben is jól látható anyaghiány keletkezik, ha nem festik le időben, egy autónak is fogy az anyaga, dolgok törhetnek ki/le, ha nem foglalkoznak időben a rozsdával.
Azt hiszem, értem, mire gondolsz az alatt, hogy a hidak állapota nem annyira látványos. Valóban nem annyira, de valamennyire azért igen. Az útminőségük rossz, a dilatációk megdobják az autókat (nem mellesleg igen hangosan csattannak). A gyalogosokat, kerékpárosokat az autóktól védeni hivatott korlátok állapota katasztrófa. A járda állapota katasztrófa. A hidak elemei csörögnek, zörögnek a forgalomtól (ezt konkrétan mindhárom hídon tapasztaltam többször is), de a 2 déli olyan hangokat ad ki magából, mintha mindjárt szét akarna esni a villamosok vagy egy-egy teherautó alatt. Mármint ezek csak amik tapasztalhatóak egy hétköznapi ember számára.
Szóval számomra, mint laikusként ijesztő az egész, az sejthető, hogy a felújításaik sokat fognak még csúszni és ha ebbe még az amúgy kevesebb, mint 20 éve felújított Szabadság hidat is be kell szuszakolni, azt én se el se tudom, el se merem képzelni.
Persze a legfontosabb, hogy a hídon maradhasson a villamos, méghozzá hosszú távon.
Semmi, rohad minden szépen, ez az új infrastruktúra fenntartási stratégiája a fővárosnak (is). Ahol nagyon szétesik, oda szórnak valami kis pénzt kókányolni valamit. A hidaknál nem látványos a dolog, így azok kapnak legutoljára forrást.
Erre lesz forrás, illetve időablak? Mi lesz a Petőfi, Árpád és Rákóczi híddal, állítólag (és láthatóan, érezhetően) azok sincsenek jó bőrben. Azt is hallani, hogy már sorban áll az Erzsébet híd is, mert lassan annak is aktuális a soron következő felújítása. Voltaképpen akkor mindegyiket fel kellene újítani, nagyjából... mostanában.
Nem vagyok bennfentes, és biztos infóm sincs, de az alapvető józan emberi ész alapján ennél a projektnél több okból is számolniuk kell belátható időn belül a híd felújításával, átépítésével.
Amíg nem nyúlnak a hídhoz, addig ez lesz a leggyengébb láncszem az Újpest-Újbuda tengelyben.
Szerintem csak gondolja, mert eddig nem nagyon jött semmilyen hivatalos közlés a mérés eredményéről, ami nem is csoda amennyi érzékelővel és érzékenységgel mértek.
A híd felújítása elkerülhetetlen lesz, és ezen a Tátra letiltása sem segít. (Bár hadd jegyezzem meg, a tengelyterhelése még mindig kevesebb a CAF-énál.)
Viszont utána már az megy rajta, ami csak akar, ha úgy alakítják ki, ahogyan észszerű.
Ez a megrendelő dolga, mint ahogy a székezés is. A jelenlegi CAF-okban is van olyan, ami nem tetszik üléselrendezésében. Majd meglátjuk, hogy mire hozzák ki az újat, ha lesz.
Ha a CAF-ból indulunk ki, akkor 7 modulos. Az tény, ha egyszer nekiesnek a Bajcsy tengelynek, oda az 5 modulos CAF kevés lesz, a 3 Tátra még oké, de az tuti lekerül a híd miatt a vonalról.
Igazából ha már anno a város jó részét a hármas UV-kra méretezték, akkor jó lenne ahhoz a 40 méter körüli raszterhez visszatérni. No pláne átállni néhány vonalon rájuk.
A harmadik kategória szerintem inkább egy olyan jármű lesz, ami átmehet a Szabi hídon, tengelyterhelés szempontjából és kellő hosszúságú ahhoz, hogy kiszolgálja a Bajcsy tengelyt, de ez csak egy tipp.
Én egyébként a jelenlegi két méterkategória közé tenném a harmadik kategóriát.
Félretéve egy gondolat erejéig hogy kampány van, azt írja hogy Három hosszúságú járművet rendelnek, felszereltségében hasonlóak lesznek mint a CAF-ok és a nagykörúti Combinók.
Mi lenne a harmadik hosszúság? A mostani rövid és hosszú CAF között, vagy a mostani rövid alatt lenne egy új kategória?
Ajánlom akkor reggelente a 2-es villamoscsaládot a Fővám téren a Jászai Mari tér felé. 7 óra után szépen tömve vannak, nem egyszer 3-4 villamost kell elengedni, hogy úgy ahogy fel lehessen szállni, de akkor is felszáll az utas és megmozdulni már alig van hely.