Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 28 órája 0 2 179253

érdeklődöm, hogy a két egymásba rohant Combino sérült moduljainak javítása és/vagy új modulra történő cseréje hol tart? Vagy végleg marad a 2041 és a -1db Combino?

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 1 napja 0 0 179252

Jellegénél fogva mechanikai elemei nincsenek, így javarészt elektronika.

Ellentétben a jármű vezérlési rendszerével, ezeknél az eszközöknél olyan mértékben törekszenek a gyártók a nem javíthatóságra, hogy nehezen lehet őket életben tartani egy idő után. Helyesebben a vezérlések gyártói sem érdekeltek a javításban, csak a BKV és más kreatív üzemeltetők szakemberei megoldják a problémát:-) Persze az utastájékoztatókra is van szakosodott, elkötelezett javító, de ugye az csak egy periféria....

Előzmény: négyszázas (179250)
TWdoktor Creative Commons License 4 napja 0 1 179251

A belsejében lakó elektronika.

Előzmény: négyszázas (179250)
négyszázas Creative Commons License 4 napja 0 0 179250

Mi hibásodik meg bennük jellemzően?

Előzmény: TWdoktor (179249)
TWdoktor Creative Commons License 4 napja 0 2 179249

Mert a sárga kijelzők meghibásodtak, és csak zöld van tartalékban.

Előzmény: MUT 781 (179248)
MUT 781 Creative Commons License 4 napja 0 0 179248

A 1623as TW-nek miért lettek zöld kijelzői?

trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 1 179247

köszi

Előzmény: TWdoktor (179246)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 1 179246

Itt van 8 hsz-el lejjebb...

Előzmény: trizs77 (179245)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -3 0 179245
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 3 179244

Nemrég jött velem szemben egy anyag, abban a Szabadság híd felújítsa 2037 körülre van vizionálva. 

 

Mondjuk nemigazán látom lelki szemeim előtt, hogy addigra akár 2 méter új kötöttpálya is épül Budapesten, nincsenek illúzióium :D

Előzmény: Alexander Pistoletov (179239)
Zugbegleiter Creative Commons License 6 napja 0 2 179243

Jogos. Nem új. De azért 2015-ig volt valamiféle előre tervezés a karbantartások, fenntartások terén. Utána még nagyjából 2022-ig a villamospályákat újítgatták, volt évi egy-két nagyobb útfelújítás, felüljáró átépítés. 2023 óta gyakorlatilag minden leállt, itt-ott kapirgálnak valamit az utakkal (de ez is már csak saját erős kínlódása a Bp. Közútnak, nem rendes útépítés), villamospálya felújítás semmi, hídfelújítás semmi, koncepció végképp semmi. 

Előzmény: RandomFarkas13 (179242)
RandomFarkas13 Creative Commons License 6 napja 0 1 179242

Mihez képest új? :) Én legalábbis ebbe nőttem bele, már gyerekként azt tapasztaltam, hogy minden rozsdás, kátyús, koszos, firkás...

Számomra, mint laikus számára kérdéses, hogy ezek a hidak így meddig biztonságosak. Egy kerítésben is jól látható anyaghiány keletkezik, ha nem festik le időben, egy autónak is fogy az anyaga, dolgok törhetnek ki/le, ha nem foglalkoznak időben a rozsdával.

Azt hiszem, értem, mire gondolsz az alatt, hogy a hidak állapota nem annyira látványos. Valóban nem annyira, de valamennyire azért igen. Az útminőségük rossz, a dilatációk megdobják az autókat (nem mellesleg igen hangosan csattannak). A gyalogosokat, kerékpárosokat az autóktól védeni hivatott korlátok állapota katasztrófa. A járda állapota katasztrófa. A hidak elemei csörögnek, zörögnek a forgalomtól (ezt konkrétan mindhárom hídon tapasztaltam többször is), de a 2 déli olyan hangokat ad ki magából, mintha mindjárt szét akarna esni a villamosok vagy egy-egy teherautó alatt. Mármint ezek csak amik tapasztalhatóak egy hétköznapi ember számára. 

Szóval számomra, mint laikusként ijesztő az egész, az sejthető, hogy a felújításaik sokat fognak még csúszni és ha ebbe még az amúgy kevesebb, mint 20 éve felújított Szabadság hidat is be kell szuszakolni, azt én se el se tudom, el se merem képzelni.

 

Persze a legfontosabb, hogy a hídon maradhasson a villamos, méghozzá hosszú távon. 

Előzmény: Zugbegleiter (179241)
Zugbegleiter Creative Commons License 6 napja -2 4 179241

Semmi, rohad minden szépen, ez az új infrastruktúra fenntartási stratégiája a fővárosnak (is). Ahol nagyon szétesik, oda szórnak valami kis pénzt kókányolni valamit. A hidaknál nem látványos a dolog, így azok kapnak legutoljára forrást.

Előzmény: RandomFarkas13 (179240)
RandomFarkas13 Creative Commons License 6 napja 0 0 179240

Erre lesz forrás, illetve időablak? Mi lesz a Petőfi, Árpád és Rákóczi híddal, állítólag (és láthatóan, érezhetően) azok sincsenek jó bőrben. Azt is hallani, hogy már sorban áll az Erzsébet híd is, mert lassan annak is aktuális a soron következő felújítása. Voltaképpen akkor mindegyiket fel kellene újítani, nagyjából... mostanában. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (179239)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.05.22 0 1 179239

Nem vagyok bennfentes, és biztos infóm sincs, de az alapvető józan emberi ész alapján ennél a projektnél több okból is számolniuk kell belátható időn belül a híd felújításával, átépítésével.

Amíg nem nyúlnak a hídhoz, addig ez lesz a leggyengébb láncszem az Újpest-Újbuda tengelyben.

Előzmény: rezgaras (179236)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.21 0 2 179238

Szerintem csak gondolja, mert eddig nem nagyon jött semmilyen hivatalos közlés a mérés eredményéről, ami nem is csoda amennyi érzékelővel és érzékenységgel mértek.

Előzmény: rezgaras (179236)
r1232 Creative Commons License 2024.05.21 0 1 179237

Síndöcögények, főleg a.... (félig off)..

 

https://youtu.be/cEP7uxnUUqg?si=H33dZDNCWHbXx4LR

rezgaras Creative Commons License 2024.05.17 -3 3 179236

"A híd felújítása elkerülhetetlen lesz"

 

Ezt tudod, vagy csak úgy gondolod? Mert nem mindegy.

Előzmény: Alexander Pistoletov (179235)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.05.16 -1 2 179235

A híd felújítása elkerülhetetlen lesz, és ezen a Tátra letiltása sem segít. (Bár hadd jegyezzem meg, a tengelyterhelése még mindig kevesebb a CAF-énál.)

Viszont utána már az megy rajta, ami csak akar, ha úgy alakítják ki, ahogyan észszerű.

Előzmény: Spaceliner (179231)
18-09 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 179234

42-45 méter

Előzmény: toto92 (179226)
Spaceliner Creative Commons License 2024.05.16 0 1 179233

Ez a megrendelő dolga, mint ahogy a székezés is. A jelenlegi CAF-okban is van olyan, ami nem tetszik üléselrendezésében. Majd meglátjuk, hogy mire hozzák ki az újat, ha lesz. 

Előzmény: 7-es troli (179232)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.16 0 3 179232

Na meg normális ajtó elrendezés se ártana, megfelelő számú ajtóval. 

Előzmény: Spaceliner (179231)
Spaceliner Creative Commons License 2024.05.16 0 0 179231

Ha a CAF-ból indulunk ki, akkor 7 modulos. Az tény, ha egyszer nekiesnek a Bajcsy tengelynek, oda az 5 modulos CAF kevés lesz, a 3 Tátra még oké, de az tuti lekerül a híd miatt a vonalról.

Előzmény: toto92 (179226)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.16 0 5 179230

Igazából ha már anno a város jó részét a hármas UV-kra méretezték, akkor jó lenne ahhoz a 40 méter körüli raszterhez visszatérni. No pláne átállni néhány vonalon rájuk.

Előzmény: Il Leone (179228)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.16 0 2 179229

Az ikertátrákra pont a jelenlegi 34 méter jó.

Gondolom a hármasokra gondoltál.

Előzmény: Dr.V.ker. (179227)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.16 0 1 179228

A harmadik kategória szerintem inkább egy olyan jármű lesz, ami átmehet a Szabi hídon, tengelyterhelés szempontjából és kellő hosszúságú ahhoz, hogy kiszolgálja a Bajcsy tengelyt, de ez csak egy tipp.

 

Én egyébként a jelenlegi két méterkategória közé tenném a harmadik kategóriát.

Előzmény: toto92 (179226)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.05.16 0 0 179227

Hát az iker Tátrák kiváltására talán a kettő közötti lenne optimális, ez látszik például a 17-esen is. 

Előzmény: toto92 (179226)
toto92 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 179226

https://telex.hu/belfold/2024/05/16/bkv-bkk-villamosfejlesztes-budapest-szava-kocsiszin-sajtotajekoztato-karacsony-gergely

 

Félretéve egy gondolat erejéig hogy kampány van, azt írja hogy Három hosszúságú járművet rendelnek, felszereltségében hasonlóak lesznek mint a CAF-ok és a nagykörúti Combinók.

 

Mi lenne a harmadik hosszúság? A mostani rövid és hosszú CAF között, vagy a mostani rövid alatt lenne egy új kategória?

Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.16 0 0 179225

Az egymás lábán álló heringparty az kb 4-5 utas/nm.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179210)
laszlo86 Creative Commons License 2024.05.16 0 1 179224

Ajánlom akkor reggelente a 2-es villamoscsaládot a Fővám téren a Jászai Mari tér felé. 7 óra után szépen tömve vannak, nem egyszer 3-4 villamost kell elengedni, hogy úgy ahogy fel lehessen szállni, de akkor is felszáll az utas és megmozdulni már alig van hely.

Előzmény: zsig (179211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!