Az egész szabály több korlátozással több lehetőséget is kizár.
Ha egy kerület a dúctávok szerint mondjuk észak -dél röpcsoportokra van osztva.Miért nem lehetne pl.Nyugat-Kelet is?
DE lehetne tojó galambok listája,vagy 1 évesek listája is.
Másik érdekesség,hogy a legközelebbi és legtávolabbi egyesületnek jóval kevesebb lehetősége van a szabályok szerinti ugyanannyi csoportba sorolásra,mint akik nem a szélső egyesületek közé tartoznak.
Szóval egy kicsit túl vannak korlátozva a lehetőségek.
Arról nem beszélve,hogy vannak nagy átröpüléssel rendelkező egyesületek (nálunk majdnem 40 km),de vannak ilyenek miatt olyan esetek is,hogy egymástól 1-2 km-re lakó sporik különböző egyesületekben vannak.
Vannak túl közel és túl messze lakó sporttársak,akik miatt nem biztos,hogy lehet bizonyos csoportokba tenni egyesületeket.Stb.
Abban egyetértünk,hogy a magyar szabályok a magyar galambok jobb olimpiai eredményeinek elérését gátolják.
Érdeklődnék, hogy ki milyen tájékozott a következőben: Milyen nyomtatók használhatók gyűjtésnél-bontásnál, amelyekben csak USB port van, természetesen LPT-USB átalakítóval?
A röpcsoport kérdését az FCI-nek kell megoldani , mert így a többi országokkal , nem azonos feltételekkel veszünk részt az olimpián , Ezt a szabályt egyértelműen , ellenünk Győr 11-es tagszöv. hozták mert a kis indított létszámot nincs értelme tovább röpcsoportokra osztani .
Ha annyira a sziveden viseled a Magyar Postagalamb Sport sorsát -ahogy azt anno előadtad többek között te is-, segítsd a munkáját a megújult vezetésnek.
Megint tévedsz nem is kicsit . Először is általánosságokban beszélsz , hogy bizonyítsd igazad . Egyáltalán nem igaz , hogy mindenki valótlanságokat állít , csak talán teljesen logikusan azon véleményekre reagálok amelyekkel nem értek egyet , a többire nem . Teóriáimat ahogy Te nevezed a több mint negyven év galambászat (az eredményeimet , az országos bajnokságaimat , a kerületi bajnokságaim számát az olimpián járt galambjaimat nem részletezem , amit ezeknek teóriáknak is köszönhetek ) , 23 év galambszállítás KB. 700 starttal a hátam mögött , alapján hoztam , hozom meg . Tehát talán van valami alapja . Veled szemben nagyon könnyű helyzetben vagyok mert olyanokat állítasz amit nagyon könnyű cáfolni . Például azt az állításod , hogy már kint is olyan meleg van mint nálunk . Ez csak úgy lenne lehetséges , hogy a globális felmelegedés ami KB. egy fok , az évi átlagos hőmérsékletet tekintve , hogy ennek a több mint tízszerese lenne a startok helyszínén , nálunk meg semmi . Ez a viccek kategóriájába tartozik . Emlékszem egy régi maratonos gyűjtésre ahol nekem kiadták , tehát nem Én találtam ki , hogy 22 db galambot rakassak egy ketrecbe , amibe egyébkén többnapos szállítás esetén 26 db lenne férőhely , Ezt Te nehezményezted mondván , hogy A Páva Zoltán Győrben csak 20 db rakat egy ketrecbe . Ezek tudatában teljesen felesleges volt reagálnom írásaidra , ezt a Te érdekedben nem említem , hogy miért .
A maraton versenyzés nem próbagalambászat. Amíg olyan galambászok vesznek részt a maratonos gyűléseken és döntenek akik szó nélkül hagyják, hogy az évi fiatalok is kosarazásra kerüljenek azok inkább hozzá nem értő társaságnak mondható mint szakértőnek és akkor még enyhén fejeztem ki magam. Akit te most még telefonon is kitárgyaltál ő a maratonos galambok szállításában és startoltatásában a legnagyobb tapasztalattal és gyakorlattal rendelkezik Magyarországon. Ráadásul a múltban már mások is leírták azt amit ő. Olyan maratonos specialisták is akik az elmúlt évtizedekben ennek a versenyzési formának a megszállottjai és eredményes versenyzői voltak.
Nem vitatom, ezek mind befolyásolják a tájékozódást, de amíg elértünk a régi galamboktól a mai modern, nehéz körülmények között is tájékozódó galambokig eltelt 30-40 év! Ez idő alatt fokozatosan, nem hirtelen, azokat a galambokat szaporítottuk, tenyésztettük amelyek az adott időben a legjobbak voltak vagy is a legjobb eredményeket érték el a nehéz körülmények ellenére is! Akkor mostanára kialakult egy olyan galamb tipus amelyik ezeknek a légköri hatásoknak ellen áll és megbírkózik vele. A légkondis autóval történő szállítás, a csereketreces pakolás, a tökéletes itatás etetés, a pontos időjárás előre jelzés ellenére gyakrabban megesik a katasztrófa út mint hajdanán! Ennek talán az lehet az oka, hogy a felbukkanó nehézségekkel szemben nem sikerült a hozzá alkalmazkodó galamb tipus kitenyésztése! Kevés embernek van kimondottan hosszútávú galambja. Akinek van az meg nem tudja megfelelő módon versenyeztetni, mert a tagság nagy része nem küld hosszútávra! Valami olyan értékelési formát kellene kitalálni amihez kell a hosszútávú eredmény is és itt nem a csapatbajnokságra gondolok!Bocsánat nagyon elkalandoztam!
Egyvalamit megtanulhattunk ez alatt a pár fórumos év alatt RAJTAD kívül MINDENKI valótlanságokat állít és szakmailag felkészületlen. Kerületedből 4 hívást kaptam mindenki maratonos versenyző: teóriáidat nem tartják számon hiszen se szeri se száma viszont meggyőzhetetlen vagy (ezt tudtam is) ezért nem vitázik veled szűkebb környezetedben senki. Az idei év reméljük tisztán megmutatja hogy a reggeli startok létjogosultsága megmarad-e. Igyekszem legalább két útra küldeni bár a távok erősek de szeretnék helytállni. Pár hét és kiderül.
Sajnos a "technika fejlődésével" hatalmas akadályokat (Radarok,4-5-6G,Műholdas adások,Mobil telefonok,GPS,Ukrán háború,és meg még ki tudja mi minden )görditenek a mostani galambok tájékozódása elé!
"Mi haszna, hogy papírt már jó egypárat Beírtam? Bolygott rajtuk bús kezem, A tollra dőlve, mint botra a fáradt Vándor, ki havas pusztákon megyen. Mi haszna? A sok téveteg barázdán Hová jutottam? És ki jött velem? Szelíd dalom lenézi a garázdán Káromkodó és nyers dalú jelen."
Igazad van, úgy fejlődött mint a foci!A mai válogatott ellen az Aranycsapat a félpályán nem jönne át! De akkor ők voltak a jók! Nem tisztem az akkori galambokat védeni, de akkor azok voltak a jók! A Szabó Pista "Király" nevű galambja 2 x nyert Olimpiát, ami azt jelentette, hogy NÉGY év alatt minden utat fogott kb. 44-45 ütnak kellett lennie és nem 3-400 km s utak voltak, max pár db 500 mint a mai programokban vannak, ha nem 5500 km évente. Volt 2 x Olimpiai bajnok galamb Kövesden is a 8432 kkh! Azért tételezzük fel róluk, hogy haza találnának!
Írásod megint egy sor valótlanságot tartalmaz . Biztos volt olyan amit említesz , de ez egyáltalán nem általános . Az , hogy első fogók galambjai előbb érkeznek ez a dúctávokból adódik , de volt már erre is számtalan ellenpélda . A létszámok drasztikus visszaesésének több oka van , de az amit említesz nem szerepel közöttük . Először is megalakult a Pannon Maraton aminek meg sem szabadott volna alakulni ebben a kis országban , főleg azért mert egy versenyről több lista is készülhet és a különböző röpcsoportokat annak nevezhetjük aminek akarjuk , még pannon maratonnak is . A pannon maraton megalakulásakor , egyszerre kizárták az ország galambászainak KB. 2/3 -át . Sok mindenről hallottam már , de , hogy egy klub a saját pénztárcájának , fennmaradásának , jövőjének ellensége legyen , ez minden képzeletet felülmúl . Utána számtalanszor megváltoztatták a maraton klubbot megalakítók irányelveit , feleresztési helyeket , önös érdekből ( mert valakiknek magas volt a zongora és nem tudtak a kiírás szerint nyerni ). Létrehoztak egy olyan értékelést ahol a három versenyen elért utanként három helyezés számított , 9 helyezéssel lehetett valaki bajnok , amikor az átlag tenyésztőnek van max . 5-6 maratonra alkalmas galambja . Ez biztos , hogy nem növelte a maraton népszerűségét . A kabátos történet nem sztori hanem megtörtént eset , szívesen megadom az akkori kísérő telefonszámát lehet érdeklődni nála . Az sem igaz , hogy az utóbbi években ugyanolyan meleg van ott mint nálunk . Ott általában mindig fúj a szél a tenger közelsége miatt , tehát a szellőzés biztosításához nem kell tető ventilátor . Mi a hosszútávú útjainknál KB . 19 -20 órát a starthelyen tartózkodunk , ebből még sohasem volt az általad említett probléma . Az sem igaz , hogy az elöl lakók többsége egyetért a reggeli eresztéssel . Egyébként a reggeli eresztéssel a hátul lakók ugyan úgy stoppolhatnak 11 órakor galambot , sőt nekik a KB. 800 km megtétele után 100- 200 km-er többet kell majd repülni mint az elöl lakóknak .