Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 0 71263

Ez nekem is magas.

Ha győri menjen be a telephelyre és kérdezze meg a főnököt.

Ha erre lusta kérdezzen meg öt győri buszvezetőt, a válaszaikat írja fel egy cetlire.

Az ötből kettő értelmesen fog neki válaszolni.

 

Előzmény: torqmatic (71262)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -2 1 71262

Én mondjuk sose értettem, hogy az ilyen kérdésekre a választ miért névtelen, arctalan embertől várják egyesek, miért nem direktben a kiszemelt munkaadónál érdeklődnek? Most ha Jóska Pista rosszakat mond, akkor nem is jelentkezik? Vagy ha túl rózsásnak van előadva, aztán mégse az, akkor hol reklamál?

Előzmény: trizs77 (71261)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 71261
Előzmény: Adamboy12 (71260)
Adamboy12 Creative Commons License 2 napja 0 0 71260

SZiasztok,

 

szakmát szeretnék váltani, és buszsöfőrre gondoltam:

 

Kérdésem full kezdőként Győrben a városi közlekedésben mennyi egy buszsofőr keresete + milyen prémiumok vannak..

 

10 év munkaviszony után, max hova lehet bérben eljutni?

 

Köszi a segítséget!

egybefasírt Creative Commons License 3 napja 0 0 71259

Szerintem fordulj a CData kft-hez, nekik lehet, hogy vannak ilyen adataik elektronikusan.

Előzmény: Herbal90 (71258)
Herbal90 Creative Commons License 3 napja 0 2 71258

Kérdésem lenne, hátha van hozzá egy-egy olvtársnak anyaga ezekről (is).

 

Az érdekelne, hogy Budapest végponttal milyen országos (~ ezres) mezők voltak milyen útvonalakkal (településig lemenve, ha van megállása), amelyek közlekedtek ebben az évszázadban? Természetesen a mai mezőket, pár évre visszamenőleg viszonylag könnyen vissza tudom nyomozni, igazából a 2000-es évek eleje a szűk keresztmetszet, mivel azokhoz nincsenek nekem menetrendkönyveim.

 

Elsősorban valami ilyesmi formátum érdekelne (ez most kamuadat, csak hogy látszódjon, mire gondolok):

 

1187

------

-> 2019 : Déli pu. - M7 - Balatonszentgyörgy - Sármellék - Szentgyörgyvár - Zalacsány - Nagykapornak - Zalaegerszeg

2019 -> : Déli pu. - M7 - Balatonszentgyörgy - Sármellék - Zalaapáti - Pacsa - Zalaszentmihály - Pölöske - Bucsuszentlászló - Zalaegerszeg - Gellénháza - Nagylengyel - Petrikeresztúr - Barlahida - Nova - Lenti

 

Amennyiben elég adat összegyűlik, lehet, rászánom magam egy térképsorozatra, amit népköztársasági hasznosításra felajánlanék itt a fórumon. Sőt talán más városokra is rászánom magam, de ezt most nem merem megígérni... :)

trizs77 Creative Commons License 2024.04.09 -2 0 71257

Erről az jutott eszembe, hogy egy ismerős fiatal házaspár Sturovóban (Párkány) lakott.

A feleség a Villányi úton végzett mint konduktor.

A férj buszvezető volt Szlovákiában.

Leginkább munkás szállításban.

Egy Irisbus-sal dolgozott.

 

Kivándoroltak mert a feleség Bázelben kapott munkát.

A francia oldalon laknak a férj egy francia cégnél buszvezető.

(szerződéses járat)

 

Azt mondta, hogy pontosan ugyanolyan típusú, kialakítású, felszereltségű busszal jár odakint mint amivel idehaza járt, csak a kinti 1 évvel öregebb...............:-)))

 

 

Előzmény: attus germanicus (71256)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.08 0 0 71256

Eifel Volán (jó, nem így hívják, de ez most mindegy).

dhp Creative Commons License 2024.04.06 0 0 71255

a javítás már megszűnt, parkolni és tankolásra továbbra is használják a telephelyet. 

Előzmény: ckg471 (71253)
LLaurent Creative Commons License 2024.04.06 0 0 71254

És akkor ma utoljára Szabadka...... :(

ckg471 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 71253

A dudari telep már megszűnt, nem?

Előzmény: f_k (71250)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 71252

Kiskunhalason mostanában kerül(t) a fordák vezénylése is Kecskeméthez. A javítás már régebben, csak 2-3 szerelő maradt kisebb javításokra.

Előzmény: f_k (71250)
kbn Creative Commons License 2024.04.04 0 0 71251

1188-as vonal népligeti telephelyes (reggel le, délután fel) járatain Hévíz adja az utasok többségét.

 

Bp.-Zalaegerszeg között pedig felezik a buszok a vonatok 2 órás ütemét, így érdemi pluszbevételt hozhattak a rendszerbe (akinek a 120 perces követés túl ritka, ritkábban, saját autóval vagy Oszkárral utazott volna) - amíg nem vezették be  az országbérletet...

Előzmény: Mr. SziD (71246)
f_k Creative Commons License 2024.04.04 0 1 71250

Folynak a "bezárások" szépen csendben pár példa:

Kiskunhalason megszűnt a pénztár, nincs forgalmista sem.

Harkány: Pénztár bezárt, a dolgozó nyugdíjba ment.

Dunaföldvár: Pénztár bezárt

 

 

1- 2 fő munkája megszűnik ennek tapsolnak egyesek.

A kisebb műszaki telepek " veszélyben" Dudar, Mezőkövesd, Kiskunhalas etc.

Lényeges spórolas nem lesz az egész látszatintézkedések sora....

 

Előzmény: sosiforda (71248)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.04 -1 1 71249

Ezek legtöbbször politikailag motivált, szakmaiatlan, PR felvetések.

 

Még azt is megkockáztatom, hogy az ilyet nyilvánosan (sajtónak) elmondó, kijelentő, azt se tudja miről beszél.

 

Előzmény: sosiforda (71248)
sosiforda Creative Commons License 2024.04.04 0 2 71248

A kiragadott mondatból kiragadva :)

 

"megkezdődik egyes telephelyek összevonása, illetve felszámolása."

 


Ez hogyan függ össze a párhuzamos közlekedéssel?

 

Ha - tegyük fel - megszüntetik a Békéscsaba-Orosháza-Szeged buszokat, attól megszüntethető lesz az orosházi Volánbusz telep is, vagy a Budapest-Eger járatok megszűnése után már nem kellene Volánbusz telep Egerben? 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (71241)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.04 -1 6 71247

A mostani közlekedéspolitika, és ezt a miniszter nyíltan felvállalta, a "rossz minőség, olcsón" elvet követi. Olcsón adja a jegyet, bérletet, az ezen elszenvedett bevételkiesést pedig kiegyenlíti a színvonal csökkentésével. 

Előzmény: Mr. SziD (71246)
Mr. SziD Creative Commons License 2024.04.04 0 2 71246

Csak a példa kedvéért kiemelek néhányat, ami kifejezetten rossz ötlet:

 

Miskolc - Budapest: nagyon más utazóközönséget szolgálnak ki, a két végpontot nézve tűnik csak párhuzamosságnak, valójában nem konkurálnak.

Szekszárd - Budapest: lassan óránként jár expresszbusz (de legfeljebb 2 órás lyuk van), tele járnak a buszok. Azért a sárbogárdi átszállás nem igazán vonzó.

Siófok - Budapest: most is csak néhány busz van, nem számottevő.

zalai expresszek: valószínűleg azért járnak tele, mert nincs rájuk igény. Ezeknél egyébként jelentős tömeget visz Zalakaros és Hévíz a fürdők miatt.

Devecser - Veszprém - Fehérvár - Budapest: ilyen konkrétan már nincs, a Veszprém - Pest közöttiek csak Várpalotán állnak meg, illetve jóval messzebbről (Tapolca és Pápa felől) érkeznek. Ha a távolabbról utazókat átszállásra kényszeríted, akkor az jelentős időveszteséget okoz. És azért Veszprém felé is elég jó a buszok kihasználtsága.

 

Továbbá arról ne is beszéljünk, hogy a buszos távolsági közlekedés színvonala a vasúthoz képest az egekben van, a turistabuszokkal nincs az a halbi, ami versenyezni tud (és véleményem szerint az IC+ se).

Előzmény: trizs77 (71241)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.04.04 0 3 71245

Igen, az ilyen kérdéseket - senkit sem megsértő szándékkal- pl. állandó Budapesti élhőhellyel rendelkezve frappánsan meg lehet mondani, hogy a vidékieknek miért legyen csak a vonat, meg ne legyen párhuzamos közlekedés. De talán érdemes lenne megkérdezni a busszal utazókat is, hogy miért inkább azt választják, a vonat helyett... (Nem lehet, hogy pl. a buszjárat megállói sokkal jobban lefedik a településeket illetve megközelíthetőbbek is (nem is beszélve az átszállási kapcsolatokról) mint egy vasútállomás? A buszok általában a városok központjától indulnak/érkeznek, a vonat meg nem feltétlenül. Hiába kevesebb idő vonattal utazni, mint busszal (sajnos ez sem igaz úgy általában), de a vasút plusz elérése bármilyen plusz járattal/taxival már nem igazán kedvező. Meg azt is lehetne vizsgálni, hogy pl. ennyi buszjárat megszüntetése egyáltalán mennyi spórolást jelenthet ténylegesen az összes közösségi közl. költséghez viszonyítva mondjuk úgy százalékosan. Szerintem nem 1 eget verő az összeg... (Az állami szolgáltatású közösségi közlekedésű buszokra is fizetendő km alapú útdíjat nem is minősíteném inkább.) A kedvező vármegye/ország bérlet megjelenése után pedig már várom a kommunikációs trükköt, amiben majd jól elmagyarázzák, miért lesz sokkal jobb adott viszonylaton mindenkinek csak vonattal utazni, mint a jelenlegi vegyes rendszerben. :-(

Előzmény: trizs77 (71241)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 71244

Ezt ki írta?

Feltaláltad a melegvizet: igen, általában 15 év egy busz élettartama...

 

 

Előzmény: torqmatic (71242)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.04 -2 0 71243

Ki hasonlít?

Mit?

Mihez?

Rajtad kívül...

 

Fals hülyeségeket cáfoltam tényekkel, olvasd már vissza azt a néhány hozzászólást, szerintem nem olyan nehéz megérteni.

Előzmény: juxx (71239)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.04 -4 1 71242

Hú, miért mi lesz, 15 évesen és 1 naposan már használhatatlan egy busz? Az megvan, hogy a fejlett nyugaton is üzemel 15+ éves busz?

Senki nem mondta amúgy, hogy a Volánbusz a legjobb cég a világon, szóval már megint a saját gondolataitokkal vitatkoztok, de az tényszerűen nem igaz, hogy 2023-ban egy darab buszt se vett a cég (innen indult az egész), illetve az is elég egyértelmű, hogy a flotta fiatalítása, korszerűsítése folyamatos. Igen, van még teendő, dolgoznak is rajta, de ez nem 2 hét alatt fog megvalósulni.

Előzmény: Racilaci (71238)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.04 0 1 71241

"... hogy a jelenleg zajló MÁV-Volán integráció sokaknak jelent plusz terheket. A szervezet komoly átalakítás előtt áll: a következő hónapokban ki kell dolgozni a párhuzamos közlekedés megszüntetését, ennek keretében pedig megkezdődik egyes telephelyek összevonása, illetve felszámolása."

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Meg lehet szünteti :

 - Az Eger-Budapest buszokat,

 - a Miskolc-Budapest buszokat,

 - a Békéscsaba-Szeged buszokat,

 - a Kiskunfélegyháza-Kecskemét-Budapest távolsági buszokat,

 - a Szekszárd-Budapest buszokat,

 - a Siófok-Budapest buszokat,

 - a Nagykanizsa/Zalaegerszeg-Budapest buszokat,

 - a Devecser-Veszprém-Fehérvár - Budapest buszokat,

 - stb.

 

Racilaci Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 71240

⁕⁕⁕⁕⁕

 

Ld. még kanyarban előzés.

Előzmény: juxx (71239)
juxx Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 71239

Amikor teljesítményt hasonlítunk, olyanok vagyunk mint az élsportoló, aki 400m-en ki tudja izzadni magából a maratonisták átlagsebességét, büszkék vagyunk a maratonista sebességünkre és mindenkit lehurrogunk, aki szóvá meri tenni a különbséget.

Előzmény: torqmatic (71237)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 71238

Igen, épp azt írta, hogy a 15 éves csere a minimum, Ha az alá megy, akkor az már nem oké.

Előzmény: torqmatic (71237)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 71237

Feltaláltad a melegvizet: igen, általában 15 év egy busz élettartama...

Amúgy tavaly az arriva 10 évesen cserélte le a Citarókat, ott meg pont az volt a sok "szakértő" baja, hogy ilyen fiatalon minek, ez pazarlás, bezzeg a német az okos, mert használtan megveszi és még évekig járatja.

Nem jó nektek soha semmi, szerintem ezzel le is zárhatjuk a dolgot, lapozzunk.

Előzmény: juxx (71234)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 71236

Az még hagyján, de lassan cserélni lehetne a régi típusú Credokat is, EC, IC, LH széria..azokból is van pár 100 db ami bőven 2010 előtti.

Előzmény: Racilaci (71235)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.03 0 0 71235

Pláne, hogy 25+-os buszokat kellett cserélni.

Előzmény: juxx (71234)
juxx Creative Commons License 2024.04.03 -1 3 71234

5 év alatt egy harmad, az azt jelenti, hogy 15 évig kell túlélnie egy busznak. Szerintem ez nem az optimum, hanem a minimum. Ha ez alá megy, akkor 16...20 évig megy egy busz. ha az rendben van, akkor lehet örülni.

Előzmény: torqmatic (71232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!