A mostani formájában nincs sok értelme a hatalmas késések miatt. Van egy réteg, aki egyszerűen nem szeret vonatozni, belőlük összejön 10-15 utas, de a kedvükért elég nagy luxus autópályás buszt járatni, jó, hogy ez megszűnik.
A törökbálinti új megállót Pannon útnak hívják, a Raktárvárosi úton létesült, a Pannon út körforgalma után, ITT. A buszok eddig is itt mentek, útvonalváltozás tehát nincs, csak egy új megálló.
Az se lenne baj, ha nem tőmondatokban kiabálnál (felkiáltójel minden egyes mondat végén) - az indulatos buszsofőr nem lesz senkinek a kedvence. A vezénylőknek sem.
Hát ha szeretnéd elkerülni a pofára esést, akkor továbbra is azt javaslom, hogy NE random ismeretlenek tanácsai alapján tájékozódj, mert sokszor még az is össze-vissza beszél, aki ott dolgozik (ugye általános szabály, hogy mindig a leghülyébbek a leghangosabbak...) Ebben a szakmában nincs két egyforma fizetés, nagy lehet a szórás annak függvényében, hogy ki, mennyit, hol, mióta, hogyan, mivel dolgozik és mennyi adókedvezményt kap, így tényleg azt lehet mondani, hogy nettó 300-tól 800-ig akármennyi, de szerintem ezzel nem leszel előrébb és semmi garancia sincs arra se, hogy x idő múlva te is a maxit fogod kapni. Azt azért kötve hiszem, hogy a Volánbusznál nem mondják meg, hogy hozzávetőlegesen mennyi fizetésre számíthat egy kezdő, különben hogy vállalnák el az emberek a munkát, ha még ezt se tudják?
2024. május 1-jétől az alábbi változások lépnek életbe Budapest és a Balaton északi partja között, illetve Törökbálint térségében:
Országos (távolsági) járatok
A főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk. A Tihanyi-félsziget a 7355-ös busszal érhető el, amely az InterCity vonatokhoz csatlakozva indul Balatonfüredről Tihany felé.
1190 Budapest – Balatonalmádi – Balatonfüred – Keszthely – Hévíz
Az 1190-es buszok ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekednek.
Ezeken a járatokon kiegészítő jegy megváltása nélkül lehet utazni.
Budapest és a Balaton északi partja között a vasutat javasoljuk.
1201 Budapest – Balatonalmádi – Lovas – Balatonfüred – Tihany
Az 1201-es buszok ezentúl nem közlekednek.
Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasoljuk.
Pest vármegye
Új megállóhely létesül Törökbálinton, a Tükörhegy térségének jobb megközelítése érdekében.
755 Budaörs – Törökbálint – Érd
A 755-ös buszok (a környéki BKK buszokkal együtt) ezentúl megállnak Törökbálinton a Pannon úti új megállóban is.
1./ először tisztázd magadban, magaddal mit vállalsz be és mennyit akarsz keresni havonta ?
2./ Ha havi 180 órát akarsz dolgozni, városi kényelmesben akkor a havi kb. 300.000 netto kezdő reális.
3./ Ha havi 250 óra belefér távolságiban, páratlan napokon és ha a diszpécser rád szól egyik páratlan este és, hogy páros napon (ami neked elvileg szabad lenne) nincs embere az X város - Világvége viszonylatra és Te erre nem elutasítasz hanem rávágod, hogy természetesen, akkor a havi 600.000 netto is össze jöhet 1 év múlva.
Én mondjuk sose értettem, hogy az ilyen kérdésekre a választ miért névtelen, arctalan embertől várják egyesek, miért nem direktben a kiszemelt munkaadónál érdeklődnek? Most ha Jóska Pista rosszakat mond, akkor nem is jelentkezik? Vagy ha túl rózsásnak van előadva, aztán mégse az, akkor hol reklamál?
Kérdésem lenne, hátha van hozzá egy-egy olvtársnak anyaga ezekről (is).
Az érdekelne, hogy Budapest végponttal milyen országos (~ ezres) mezők voltak milyen útvonalakkal (településig lemenve, ha van megállása), amelyek közlekedtek ebben az évszázadban? Természetesen a mai mezőket, pár évre visszamenőleg viszonylag könnyen vissza tudom nyomozni, igazából a 2000-es évek eleje a szűk keresztmetszet, mivel azokhoz nincsenek nekem menetrendkönyveim.
Elsősorban valami ilyesmi formátum érdekelne (ez most kamuadat, csak hogy látszódjon, mire gondolok):
Amennyiben elég adat összegyűlik, lehet, rászánom magam egy térképsorozatra, amit népköztársasági hasznosításra felajánlanék itt a fórumon. Sőt talán más városokra is rászánom magam, de ezt most nem merem megígérni... :)
Erről az jutott eszembe, hogy egy ismerős fiatal házaspár Sturovóban (Párkány) lakott.
A feleség a Villányi úton végzett mint konduktor.
A férj buszvezető volt Szlovákiában.
Leginkább munkás szállításban.
Egy Irisbus-sal dolgozott.
Kivándoroltak mert a feleség Bázelben kapott munkát.
A francia oldalon laknak a férj egy francia cégnél buszvezető.
(szerződéses járat)
Azt mondta, hogy pontosan ugyanolyan típusú, kialakítású, felszereltségű busszal jár odakint mint amivel idehaza járt, csak a kinti 1 évvel öregebb...............:-)))
1188-as vonal népligeti telephelyes (reggel le, délután fel) járatain Hévíz adja az utasok többségét.
Bp.-Zalaegerszeg között pedig felezik a buszok a vonatok 2 órás ütemét, így érdemi pluszbevételt hozhattak a rendszerbe (akinek a 120 perces követés túl ritka, ritkábban, saját autóval vagy Oszkárral utazott volna) - amíg nem vezették be az országbérletet...
"megkezdődik egyes telephelyek összevonása, illetve felszámolása."
Ez hogyan függ össze a párhuzamos közlekedéssel?
Ha - tegyük fel - megszüntetik a Békéscsaba-Orosháza-Szeged buszokat, attól megszüntethető lesz az orosházi Volánbusz telep is, vagy a Budapest-Eger járatok megszűnése után már nem kellene Volánbusz telep Egerben?
A mostani közlekedéspolitika, és ezt a miniszter nyíltan felvállalta, a "rossz minőség, olcsón" elvet követi. Olcsón adja a jegyet, bérletet, az ezen elszenvedett bevételkiesést pedig kiegyenlíti a színvonal csökkentésével.
Csak a példa kedvéért kiemelek néhányat, ami kifejezetten rossz ötlet:
Miskolc - Budapest: nagyon más utazóközönséget szolgálnak ki, a két végpontot nézve tűnik csak párhuzamosságnak, valójában nem konkurálnak.
Szekszárd - Budapest: lassan óránként jár expresszbusz (de legfeljebb 2 órás lyuk van), tele járnak a buszok. Azért a sárbogárdi átszállás nem igazán vonzó.
Siófok - Budapest: most is csak néhány busz van, nem számottevő.
zalai expresszek: valószínűleg azért járnak tele, mert nincs rájuk igény. Ezeknél egyébként jelentős tömeget visz Zalakaros és Hévíz a fürdők miatt.
Devecser - Veszprém - Fehérvár - Budapest: ilyen konkrétan már nincs, a Veszprém - Pest közöttiek csak Várpalotán állnak meg, illetve jóval messzebbről (Tapolca és Pápa felől) érkeznek. Ha a távolabbról utazókat átszállásra kényszeríted, akkor az jelentős időveszteséget okoz. És azért Veszprém felé is elég jó a buszok kihasználtsága.
Továbbá arról ne is beszéljünk, hogy a buszos távolsági közlekedés színvonala a vasúthoz képest az egekben van, a turistabuszokkal nincs az a halbi, ami versenyezni tud (és véleményem szerint az IC+ se).