Az se lenne baj, ha nem tőmondatokban kiabálnál (felkiáltójel minden egyes mondat végén) - az indulatos buszsofőr nem lesz senkinek a kedvence. A vezénylőknek sem.
Hát ha szeretnéd elkerülni a pofára esést, akkor továbbra is azt javaslom, hogy NE random ismeretlenek tanácsai alapján tájékozódj, mert sokszor még az is össze-vissza beszél, aki ott dolgozik (ugye általános szabály, hogy mindig a leghülyébbek a leghangosabbak...) Ebben a szakmában nincs két egyforma fizetés, nagy lehet a szórás annak függvényében, hogy ki, mennyit, hol, mióta, hogyan, mivel dolgozik és mennyi adókedvezményt kap, így tényleg azt lehet mondani, hogy nettó 300-tól 800-ig akármennyi, de szerintem ezzel nem leszel előrébb és semmi garancia sincs arra se, hogy x idő múlva te is a maxit fogod kapni. Azt azért kötve hiszem, hogy a Volánbusznál nem mondják meg, hogy hozzávetőlegesen mennyi fizetésre számíthat egy kezdő, különben hogy vállalnák el az emberek a munkát, ha még ezt se tudják?
2024. május 1-jétől az alábbi változások lépnek életbe Budapest és a Balaton északi partja között, illetve Törökbálint térségében:
Országos (távolsági) járatok
A főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk. A Tihanyi-félsziget a 7355-ös busszal érhető el, amely az InterCity vonatokhoz csatlakozva indul Balatonfüredről Tihany felé.
1190 Budapest Balatonalmádi Balatonfüred Keszthely Hévíz
Az 1190-es buszok ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekednek.
Ezeken a járatokon kiegészítő jegy megváltása nélkül lehet utazni.
Budapest és a Balaton északi partja között a vasutat javasoljuk.
1201 Budapest Balatonalmádi Lovas Balatonfüred Tihany
Az 1201-es buszok ezentúl nem közlekednek.
Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasoljuk.
Pest vármegye
Új megállóhely létesül Törökbálinton, a Tükörhegy térségének jobb megközelítése érdekében.
755 Budaörs Törökbálint Érd
A 755-ös buszok (a környéki BKK buszokkal együtt) ezentúl megállnak Törökbálinton a Pannon úti új megállóban is.
1./ először tisztázd magadban, magaddal mit vállalsz be és mennyit akarsz keresni havonta ?
2./ Ha havi 180 órát akarsz dolgozni, városi kényelmesben akkor a havi kb. 300.000 netto kezdő reális.
3./ Ha havi 250 óra belefér távolságiban, páratlan napokon és ha a diszpécser rád szól egyik páratlan este és, hogy páros napon (ami neked elvileg szabad lenne) nincs embere az X város - Világvége viszonylatra és Te erre nem elutasítasz hanem rávágod, hogy természetesen, akkor a havi 600.000 netto is össze jöhet 1 év múlva.
Én mondjuk sose értettem, hogy az ilyen kérdésekre a választ miért névtelen, arctalan embertől várják egyesek, miért nem direktben a kiszemelt munkaadónál érdeklődnek? Most ha Jóska Pista rosszakat mond, akkor nem is jelentkezik? Vagy ha túl rózsásnak van előadva, aztán mégse az, akkor hol reklamál?
Kérdésem lenne, hátha van hozzá egy-egy olvtársnak anyaga ezekről (is).
Az érdekelne, hogy Budapest végponttal milyen országos (~ ezres) mezők voltak milyen útvonalakkal (településig lemenve, ha van megállása), amelyek közlekedtek ebben az évszázadban? Természetesen a mai mezőket, pár évre visszamenőleg viszonylag könnyen vissza tudom nyomozni, igazából a 2000-es évek eleje a szűk keresztmetszet, mivel azokhoz nincsenek nekem menetrendkönyveim.
Elsősorban valami ilyesmi formátum érdekelne (ez most kamuadat, csak hogy látszódjon, mire gondolok):
Amennyiben elég adat összegyűlik, lehet, rászánom magam egy térképsorozatra, amit népköztársasági hasznosításra felajánlanék itt a fórumon. Sőt talán más városokra is rászánom magam, de ezt most nem merem megígérni... :)
Erről az jutott eszembe, hogy egy ismerős fiatal házaspár Sturovóban (Párkány) lakott.
A feleség a Villányi úton végzett mint konduktor.
A férj buszvezető volt Szlovákiában.
Leginkább munkás szállításban.
Egy Irisbus-sal dolgozott.
Kivándoroltak mert a feleség Bázelben kapott munkát.
A francia oldalon laknak a férj egy francia cégnél buszvezető.
(szerződéses járat)
Azt mondta, hogy pontosan ugyanolyan típusú, kialakítású, felszereltségű busszal jár odakint mint amivel idehaza járt, csak a kinti 1 évvel öregebb...............:-)))
1188-as vonal népligeti telephelyes (reggel le, délután fel) járatain Hévíz adja az utasok többségét.
Bp.-Zalaegerszeg között pedig felezik a buszok a vonatok 2 órás ütemét, így érdemi pluszbevételt hozhattak a rendszerbe (akinek a 120 perces követés túl ritka, ritkábban, saját autóval vagy Oszkárral utazott volna) - amíg nem vezették be az országbérletet...
"megkezdődik egyes telephelyek összevonása, illetve felszámolása."
Ez hogyan függ össze a párhuzamos közlekedéssel?
Ha - tegyük fel - megszüntetik a Békéscsaba-Orosháza-Szeged buszokat, attól megszüntethető lesz az orosházi Volánbusz telep is, vagy a Budapest-Eger járatok megszűnése után már nem kellene Volánbusz telep Egerben?
A mostani közlekedéspolitika, és ezt a miniszter nyíltan felvállalta, a "rossz minőség, olcsón" elvet követi. Olcsón adja a jegyet, bérletet, az ezen elszenvedett bevételkiesést pedig kiegyenlíti a színvonal csökkentésével.
Csak a példa kedvéért kiemelek néhányat, ami kifejezetten rossz ötlet:
Miskolc - Budapest: nagyon más utazóközönséget szolgálnak ki, a két végpontot nézve tűnik csak párhuzamosságnak, valójában nem konkurálnak.
Szekszárd - Budapest: lassan óránként jár expresszbusz (de legfeljebb 2 órás lyuk van), tele járnak a buszok. Azért a sárbogárdi átszállás nem igazán vonzó.
Siófok - Budapest: most is csak néhány busz van, nem számottevő.
zalai expresszek: valószínűleg azért járnak tele, mert nincs rájuk igény. Ezeknél egyébként jelentős tömeget visz Zalakaros és Hévíz a fürdők miatt.
Devecser - Veszprém - Fehérvár - Budapest: ilyen konkrétan már nincs, a Veszprém - Pest közöttiek csak Várpalotán állnak meg, illetve jóval messzebbről (Tapolca és Pápa felől) érkeznek. Ha a távolabbról utazókat átszállásra kényszeríted, akkor az jelentős időveszteséget okoz. És azért Veszprém felé is elég jó a buszok kihasználtsága.
Továbbá arról ne is beszéljünk, hogy a buszos távolsági közlekedés színvonala a vasúthoz képest az egekben van, a turistabuszokkal nincs az a halbi, ami versenyezni tud (és véleményem szerint az IC+ se).
Igen, az ilyen kérdéseket - senkit sem megsértő szándékkal- pl. állandó Budapesti élhőhellyel rendelkezve frappánsan meg lehet mondani, hogy a vidékieknek miért legyen csak a vonat, meg ne legyen párhuzamos közlekedés. De talán érdemes lenne megkérdezni a busszal utazókat is, hogy miért inkább azt választják, a vonat helyett... (Nem lehet, hogy pl. a buszjárat megállói sokkal jobban lefedik a településeket illetve megközelíthetőbbek is (nem is beszélve az átszállási kapcsolatokról) mint egy vasútállomás? A buszok általában a városok központjától indulnak/érkeznek, a vonat meg nem feltétlenül. Hiába kevesebb idő vonattal utazni, mint busszal (sajnos ez sem igaz úgy általában), de a vasút plusz elérése bármilyen plusz járattal/taxival már nem igazán kedvező. Meg azt is lehetne vizsgálni, hogy pl. ennyi buszjárat megszüntetése egyáltalán mennyi spórolást jelenthet ténylegesen az összes közösségi közl. költséghez viszonyítva mondjuk úgy százalékosan. Szerintem nem 1 eget verő az összeg... (Az állami szolgáltatású közösségi közlekedésű buszokra is fizetendő km alapú útdíjat nem is minősíteném inkább.) A kedvező vármegye/ország bérlet megjelenése után pedig már várom a kommunikációs trükköt, amiben majd jól elmagyarázzák, miért lesz sokkal jobb adott viszonylaton mindenkinek csak vonattal utazni, mint a jelenlegi vegyes rendszerben. :-(
Hú, miért mi lesz, 15 évesen és 1 naposan már használhatatlan egy busz? Az megvan, hogy a fejlett nyugaton is üzemel 15+ éves busz?
Senki nem mondta amúgy, hogy a Volánbusz a legjobb cég a világon, szóval már megint a saját gondolataitokkal vitatkoztok, de az tényszerűen nem igaz, hogy 2023-ban egy darab buszt se vett a cég (innen indult az egész), illetve az is elég egyértelmű, hogy a flotta fiatalítása, korszerűsítése folyamatos. Igen, van még teendő, dolgoznak is rajta, de ez nem 2 hét alatt fog megvalósulni.
"... hogy a jelenleg zajló MÁV-Volán integráció sokaknak jelent plusz terheket. A szervezet komoly átalakítás előtt áll: a következő hónapokban ki kell dolgozni a párhuzamos közlekedés megszüntetését, ennek keretében pedig megkezdődik egyes telephelyek összevonása, illetve felszámolása."