Keresés

Részletes keresés

LLaurent Creative Commons License 1 napja 0 1 71305

Pont ugyanezeket tesztelgettem én is a MÁV alkalmazásban.

 

Bár jegyet még valóban nem lehet vásárolni, de a MÁV alkalmazás kiadott olyan buszok közötti csatlakozási lehetőséget is ugyanarra az útvonalra, amire a menetrendek.hu-n kereseve nem jelent meg. Ez mindenképp érdekes...

 

Gondolom, ha a "rendszerben" az autóbusz megállók szerepelnek már, akkor már csak egy (valószínűleg nem kis) lépés, hogy az egész úgy ahogy van, bekerüljön a MÁV JÉ rendszerébe, és onnantól már semmi akadálya sem lenne a buszjegy vásárlásnak, vagy akár kombinált busz-vonat jegy vásárlásnak.

(Bár, ha meg MÁV automatából működik a történet, akkor az alkalmazásból miért is nem.......?)

Előzmény: sosiforda (71303)
VodkaTam Creative Commons License 1 napja 0 0 71304

Sajnos ez is lehetséges, az új jegy/bérlettípusok bevezetésével ezek is kikerültek a külsős alkalmazásokból, jelenleg csupán a MÁV appból lehet megvenni őket, holott személy szerint én jobban szerettem a VoxPay-t. Én azért titkon reménykedem, hogy később ezek is bekerülnek az alternatív alkalmazásokba, ahogy talán az átszállásos menetjegy is, ellenkező esetben lassan értelmét veszti tömegközlekedésre használni (max. a helyi tömegközlekedés marad meg bennük).

Előzmény: sosiforda (71303)
sosiforda Creative Commons License 2 napja 0 0 71303

Én úgy sejtem, hogy ez majd a MÁV APP keretén belül fog megvalósulni, nem a mostani QR kód beolvasós jegyekkel.

 

Lehet, hogy nem is túl sokára :)

 

Közlekedési eszköznek a buszt bejelölve, a vonatot kiszedve, a településnév után a buszmegállót is kiválasztva most is kiadja utazási ajánlatként annak az utazásnak a menetrendjét, amiről a jegyet beszkenneltem (Békéscsaba, Körte sor - Békéscsaba, aut.áll. átszállás - Békéscsaba, Csaba Metál Zrt.) és sok más buszos, akár 2 átszállásos utazást is, vagyis a menetrendi adatbázis már benne van csak a kosár ikon át van húzva, 0 Ft-os jegyárat ír, tehát jegy az APP-ban még nem vehető rá.

 

Csak a busz ikont bejelölve amúgy van, amikor busz-vonat kombinált utazások menetrendjét is kiadja - pl. Geszt-Zalaszentgrót, van, amikor tényleg csak a buszos átszállásokat pl. Szikáncs-Kékestető.

Előzmény: VodkaTam (71302)
VodkaTam Creative Commons License 2 napja 0 0 71302

Persze, ezekkel tisztában vagyok, hosszabb távolságon meg is éri, csupán azért kérdeztem rá, mert az általad idézett közlemény nem tér ki rá. A vonaton ugyebár bár régóta létező dolog, és ahogy látom a volán is efelé megy. A jelek szerint akkor még várni kell rá.

Előzmény: sosiforda (71301)
sosiforda Creative Commons License 2 napja 0 1 71301

Azokra határozottan nem vonatkozik az átszállási lehetőség a helyközi közlekedésben. Az alkalmazásban vett jegyek helyközi  továbbra is egy utazásra szólnak (nem lehet több buszon beolvasni őket).

 

Volánbuszos helyi közlekedésben vannak napijegyek, azokat az érvénytartamon belül többször is be lehet olvasni (pl. Dunaújváros napijegy), illetve helyi közlekedésben léteznek időalapú jegyek is (pl. Szeged, Székesfehérvár), azok is többször beolvashatók.

 

Érdekesség, hogy Békéscsaba helyi közlekedésében a papírjegy időalapú (60 percig érvényes), a mobiljegy viszont csak egyszeri utazásra jó, miközben ugyanez a technológia Szeged esetében ismeri és tudja kezelni a 60 perces jegyet.

Előzmény: VodkaTam (71300)
VodkaTam Creative Commons License 2 napja 0 0 71300

Ez az átszállási lehetőség vonatkozik vajon az alkalmazásból vett jegyre is? Én mindig a VoxPay-ből veszek jegyet, de erről sehol se látok tájékoztatást, hogy az ott megvett jegyet átszállás esetén tudom-e használni két vagy több buszon. A Menetrendek.hu továbbra is külön számolja, de ott eleve nem lehet jegyet venni.

Előzmény: sosiforda (71295)
HG 24-64 Creative Commons License 2 napja 0 0 71299

Nem tapasztaltam megnövekedett kajla bérletes utazást.Diákcsoporttal sem találkoztam.Viszont a MÁK-os kártyával és a nyugdíjas vagyok köszönéssel megnövekedett a fiatal utazok száma bizonyos ....csoportok körében.Ingyen van.Élnek is az utazás lehetőségével.Egyre többen,távolabbi megyeszékhelyre is,vagy csak a szomszéd településre.

Előzmény: etwaszlovas (71293)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 0 71298

A jegyautomatán könnyű volt megtalálni, mondjuk célzottan kerestem a buszjegy vásárlást.

A településnév elkezdésével felajánlotta a várost és azután megjelent a városon belüli sok megálló, amik között a jobb oldali le-fel nyíllal lehetett még keresni, aztán rábökni a kiválasztott megállóra.

 

Nem kis munka lehetett ezt a vasútinál jóval nagyobb adatbázist beintegrálni.

 

(Az integráltság még a vasút-busz kombinált jegyig nem jutott el, kipróbáltam, menetrendi ajánlatot adott kombinált utazásra, de jegyet nem.)

 

Élesben, a buszon történő felhasználást nem próbáltam ki.

 

Nem közismert, bár plakátok is voltak róla, hogy eddig is lehetett a MÁV-START pénztáraknál helyközi buszjegyet venni, de az nem viszonylati, hanem km övezetes volt.

 

Azt a lehetőséget pont egy osztálykiránduló csoport tanárnőjének ajánlottam, mert így kérhetett számlát és megvehette előre a Szentendre-Visegrád buszjegyeket. Nem foglalt külön buszt :)

 

 

Előzmény: LLaurent (71297)
LLaurent Creative Commons License 3 napja 0 1 71297

Ez kva jóóó...

 

Sokat kell a vasúti jegykiadó automatán matatni hozzá?

 

Élesben is kipróbáltad? Kíváncsi vagyok mit szól a sofőr, ha ilyennel szállsz fel? Mennyire ismerik, tudnak róla?

Előzmény: sosiforda (71296)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 5 71296

Ki is próbáltam az új lehetőséget, az átszállásos viszonylati Volánbusz helyközi jegy váltást MÁV-START automatából.

 

Nemcsak ismerte az összeköttetést és ki is adta a jegyet, de ez a konkrét rövid távú utazás feleannyiba került, mintha ugyanezt a buszon vettem volna :)

 

Ennek az az oka, hogy "vasutas módon" egybe számította a 2 buszon megtett teljes utazás kilométer távolságát, így a 2 járművel összesen megtett 8,5 km-es útra  10 km-es övezetes 200 forintos 50 %-os jegyet adott.

 

 

A buszokon megvéve mindkét buszon egy - egy 10 km-es 200 forintos 50 %-os jegyet kellett volna váltani, összesen 400 forintért.

 

Előzmény: sosiforda (71295)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 0 71295

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/bovulo-jegyvasarlasi-lehetosegek-kozos-telefonos-ugyfelszolgalat-mav-volan-csoportnal

 

"Összeolvad a telefonos ügyfélszolgálat

2024. május 1-jétől központosított, éjjel-nappal hívható, magyar és angol nyelvű telefonos ügyfélszolgálattal áll utasai rendelkezésére a MÁV-VOLÁN-csoport. A MÁVDIREKT telefonszámain a vasúti információk mellett a Volánbusz helyközi és helyi járatainak menetrendjéről, az árakról és kedvezményekről is informálódhatnak az utasok. Azok, akik a Volánbusz szolgáltatásaival kapcsolatos észrevételüket telefonon szeretnék bejelenteni, május 1-jétől szintén a MÁVDIREKT-hez fordulhatnak, továbbá a fogyatékossággal élők is itt jelezhetik buszos utazási igényüket. A MÁV-START és a Volánbusz területén, illetve a vonatokon és a buszokon felejtett tárgyakról továbbra is a MÁVDIREKT-nél lehet érdeklődni.

A MÁVDIREKT elérhetőségei:

  • +36 (1) 3 49 49 49,
  • +36 (20/30/70) 499 4999.

A megújuló menürendszerben az érdeklődők könnyen kiválaszthatják, hogy vasúti vagy autóbuszos utazással kapcsolatban kérnek információt. A MÁVDIREKT csapatának létszáma is bővült, így a várakozási idő – mely 2023-ban átlagosan mindössze 39 másodperc volt – tovább rövidül. A gyors és szakszerű tájékoztatást a mesterséges intelligencia alapú robotasszisztens, ELVIRA is segíti.

 

Bővülnek a jegyváltási lehetőségek

A közös értékesítési rendszernek köszönhetően 2024. április 29-től már a MÁV-START pénztáraiban és a jegykiadó automatáiból megvásárolhatók a Volánbusz járataira szóló menetjegyek, melyek így most már valamennyi MÁV-VOLÁN-csoport pénztárban elérhetőek. A helyfoglalással üzemeltetett autóbuszjáratok a nyár folyamán kerülnek be a közös értékesítési rendszerbe, addig ezen járatokra a megszokott módon a volanbusz.hu oldalon válthatnak jegyet.

További újdonság, hogy a menetjegyek átszállással történő utazás esetén is elérhetők, így mostantól a több autóbuszjárattal megközelíthető úti cél esetén a teljes szakaszra is megvásárolható elővételben a jegy.  A menetjegyek adott járatokra válthatók, és a rajtuk szereplő érvényességi időn belül használhatók fel utazásra."

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 8 71294

Anyák napja van ma.

 

Kb. 1988-ban 1989-ben (?) volt egy Budapest- Róma utunk.

Ikarus-250

VOLÁNBUSZ.

 

 

Amikor az utasok (estére) már nem voltak szomjasok kitalálták, hogy nóta estet rendeznek a buszban.

Támogatta ebben őket az idegen vezető.

 

énekeltek, énekeltek.

Ahogy 45 magyar tud egyszerre.

Végén kitalálták, hogy a nóta-nóta-körbejár.

Ehhez kellett a mikrofon, melyik a Volánbuszban a vezető jobb térdétől 1 méterre sincs.

A vezető feje felett pedig egy beépített hangszóró van...........................:-(((

 

45 nótát, dalt, kuplét végig hallgatni amikor már előtte 60-70 percig énekeltek.

Volt abban minden:

 - hétre ma várom a nemzetinél,

 - bunkócska,

 - székely himnusz,

 - Ne gondold az Illéstől

szóval minden.

 

Mikor végig értek az egyik nagyon okos kitalálta, hogy énekeljen egyet-egyet az

 - idegenvezető is,

 - a két buszvezető is.

 

Hülye ötlet volt.

Legutolsó lettem, mert ugye épp vezettem.

 

A mama kérlek meséld el nekem című akkori slágert kaptam.

Háááát.

 

Olyan veszély nem ütötte fel fejét, hogy a következő évi eurovízió fesztiválra meghívnak.

Ének tudásomról annyit, hogy mikor 7 éves volt a kislányom és egyszer odahaza énekeltem magamban/magamnak átjött a gyerekszobából s a 7 évesek bátorságával azt mondta :

 Ne énekelj, inkább rajzold le !

 

Nos ezzel a tudással egy olasz autópályán, kb. 90 km/h-nál menet közben, éjszaka, egyik kezemmel a kormányt fogom a másikkal a mikrofont  : mama kérlek meséld el nekem..........

 

Nem kérték, hogy ismételjem meg, sőt, rövid, udvarias tapsot is kaptam érte.

 

 

etwaszlovas Creative Commons License 3 napja -2 0 71293

Azt szerintem már a Kajla bérletek megpecsételték. Elképesztő mennyiségű ingyenes csoportot kellett már azzal is vinni és nagyon jól megalapozott egy "nekünk ez jár, mert gyerekeket viszünk"-feelingnek és egyre inkább ingyenes különjáratként kezdtek tekinteni a tömegközlekedésre az r=1 pedagógusok. Nem gondolom, hogy a megye- és országbérletek, a 14 év alattiak ingyenes utazása ezen javított volna ezen a mentalitáson...

Előzmény: HG 24-64 (71290)
HG 24-64 Creative Commons License 3 napja 0 0 71292

Nem hinném,de látni fogom ha így lesz.

Előzmény: trizs77 (71291)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 71291

Éppen elég ha tantónénik egyszerre elvisznek az ország négy pontjáról egy-egy osztályt (4x25 fő + kisérők) Abaligetre, Orfűre.

Pécsig elmennek országbérlettel vonattal.

 

Ott átsétálnak mind a 120-an, a pécsi vasútállomástól a pécsi autóbusz állomásra és beállnak a Pécs-Abaliget busz induló kocsi állása előtti, felszállni óhajtók sorába.

 

Előzmény: HG 24-64 (71290)
HG 24-64 Creative Commons License 4 napja 0 0 71290

Az már történelem.Járatra is alig akad kocsi.Továbbá az útdíj megpecsételte a tanulmányi kirándulások sorsát.

Előzmény: trizs77 (71287)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.05.02 0 1 71289

A makói Népligetes fordákon csak Tourlinerek vannak, így most f_k topictárs magyarázata (javítás, műszaki vizsga idejére tartalék) a nyerő.

Előzmény: Racilaci (71286)
gabor144 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 71288

Hétvégén busz nyilván van, de a sofőrhiány nem lehet valós indok? Vagy most éppen van elég sofőr?

Előzmény: kbn (71281)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 71287

Na holnaptól vagy két hétig országos osztálykirándulások.

 

 

Racilaci Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71286

Javaslom kbn olvtárs komlói vonatkozású sorait alaposan elolvasni. Ott a válasz arra is, hogy Makóról miért 25 éves csotrogányok járnak Bp-re.

Előzmény: jordof1ferrari (71284)
f_k Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71285

Ha a fordakocsi javít, lerobbant etc. akkor TARTALÉK kocsi kerül beállításra.

Jobb mintha kimaradna a járat.....

 

Előzmény: jordof1ferrari (71284)
jordof1ferrari Creative Commons License 2024.05.01 -1 0 71284

Sziasztok!

Hogy fordulhat az elő, hogy az 1094-es vonalon (Makó-Maroslele-Batida-Hódmezővásárhely-Szentes-Csongrád-E75/M5-Budapest) szar IFC, IBN és HKP rendszámú buszokat raknak be? 

 

M41 2305 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71283

D.,

Előzmény: kbn (71281)
Racilaci Creative Commons License 2024.05.01 0 3 71282

Én nagyon hiszek Széles Gáborban és minden kimondott és majd csak kimondandó ötletében, de nem hiszem, hogy az állami szervek bármelyikében is valaha is hazudnának vagy hazudtak volna, hisz az a magyar nemzet polgárainak arcul köpésével érne fel, s itt ilyen jó ideje már nem szokás. Ugyanezen okokból gondolom, hogy mégcsak a lehetősége is kizárt annak, hogy fent nevezett helyeken akárcsak egyetlen állásban is dilettáns ülne.

 

Úgyhogy számomra a felkínált opciók közül egyedül az 1. sz. képzelhető el, minden másnak a valószínűsége együttesen is zéró.

Előzmény: kbn (71281)
kbn Creative Commons License 2024.05.01 0 10 71281

"Legyen Ön is 1 milliárdos!" kvízkérdés:

 

- Miért válaszolta azt a Volánbusz és a minisztérium, hogy a nyári fürdősjáratokra nincs elég busz Komlón?

 

A.) Komló egy speciális hely, ahol nyári hétvégéken ugyanannyi (vagy több) buszra van szükség, mint iskolanapi reggeleken

 

B.) Komlóra is igaz, hogy nyári hétvégéken sokkal kisebb az utasigény, mint iskolanapi reggeleken, tehát a fürdős járatra kis áttervezéssel lenne szabad busz Komlón (még ha csak egy Credo Econell is). De a Volánbusz és a minisztérium irodáiban mindenki szakmailag dilettáns, és nem tudja ezt.

 

C.) Tökéletesen tudják, hogy lenne szabad busz. De Elon Musk már építi a Hyperloop pályát Komló és Siófok közé, ami Széles Gábor energiacellájával szinte ingyen fog üzemelni. Júniusra elkészülnek, úgyhogy felesleges betervezni a fürdős buszt, úgysem utazna rajta senki. Csakhogy a Hyperloop-beruházás hétpecsétes államtitok, ezért jobb híján kénytelenek voltak a "nincs elég busz" szakmainak látszó indokkal válaszolni, amit Gizi néni (78 éves nyugdíjas varrónő a földszint kettőből) elhisz, még ha a közlekedéshez értők szemében hülyét is csináltak magukból.

 

D.) Tökéletesen tudják, hogy lenne szabad busz. De a megye- és országbérletek bevezetésével gyakorlatilag minden járat veszteségessé vált, ráadásul az 1 milliárdos kompenzáció töredékét sem fedezi a bevételkiesésnek, ezért a Volánbusznál spórolási kényszer van. Gazdaságilag arra vannak ösztönözve, hogy új járatot még potenciális teltházzal se indítsanak el, sőt, a meglévő járatok közül is minél többet le tudjanak állítani. Csakhogy ezt nem válaszolhatták a levélre, hiszen a megye- és országbérlet a főnökük politikai terméke. Így kénytelenek voltak a "nincs elég busz" szakmainak látszó indokkal válaszolni, amit Gizi néni (78 éves nyugdíjas varrónő a földszint kettőből) elhisz, azon az áron is, hogy a közlekedéshez értők szemében hülyét csináltak magukból.

 

Nem tudom, Vágó úr, nehéz kérdés... telefonos segítséget kérjek, vagy szavaztassam meg a közönséget?

Előzmény: M41 2305 (71280)
M41 2305 Creative Commons License 2024.05.01 -1 1 71280

Se busz, se sofőr - ezért nem lesz Komló és Siófok között közvetlen autóbuszjárat idén nyáron sem

 

"Igény volna rá, ezt a busztársaság is elismeri, a Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés Blog harmadik éve kéri és kezdeményezi, de sem eszköz, sem személyzet nincs az új járatra. Fenti cikkből az is kiderül, milyen útvonalon haladna a Komló-Siófok autóbuszjárat, ha majd egyszer mégis beindulna."

egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2024.04.29 -3 4 71279

Az elmúlt 5 év erőfeszítésének meg lett az eredménye. Vonatra vagy autóba terelni a népet. Legjobb az autó, mert az pénzt is hoz a kasszába.

Az vitathatatlan, hogy a fiúk nagyon értenek az emberek buszról való leszoktatásához!

Előzmény: kbn (71278)
kbn Creative Commons License 2024.04.28 0 2 71278

1190-es vonal:

 

2006-2007-ben szinte hetente utaztam a délutáni Zalás járattal. Az ország akkori legjobb busza volt a beosztott kocsi (JRX-818=FSJ-358), és kellett is a háromtengelyes! Sőt, pénteken a másodrész is. Az utasok nagyjából fele volt Almádi-Füred, többi zalai (Balatongyörök-Hévíz). Füred és a zalai megyehatár között akkor ugyanis nem állt meg sehol a járat. A menetdidő papíron sem(!) volt szabályosan tartható a Füred-Györök szakaszon, ennek ellenére télen nem ritkán mínusszal léptük a megyehatárt!

 

2007-től, mikor teljessé vált az M7, aztán "körbenőtték" az autópályás járatok, és eltűntek róla a zalai utasok. Fokozatosan szaporodtak az északi parti plusz megállások. Az utolsó években már láthatóan az volt a koncepció, hogy a vasúton közvetlenül nem elérhető kismegállók kiszolgálásával indokolják a járat létét, még a menetdiő további növelése árán is. Ennek nem sok eredménye lett (sőt, talán összességében még negatív is, mert a hosszabb menetidő elriaszthatta a nagyobb helyekre utazók egy részét).

 

A Volánbuszos járatpár soha nem volt igazán gyors, még papíron sem... ténylegesen pedig rendszeresen elverődött, nem ritkán télen is, strandidőben meg bruálisan. Plusz zsúfoltság.

https://homar.blog.hu/2006/08/08/vigyazz_ha_jon_a_busz

 

A Budapest-Tihany vonal indulása előtt (kb. 2012) vasárnap felfelé fix rásegítője volt Badacsonytól + Révfülöptől + Balatonfüredtől (sőt talán még egy ötödrész is Almáditól, bár ebben nem vagyok biztos)...

 

Ehhez képest 2023 nagypénteken utaztam vele reggel lefelé (szezonon kívül az év elvileg egyik legerősebb reggele Budapestről kifelé), és mindössze 14(!!!) utassal hagytuk el a Sasadi utat... mi lehetett egy szürke februári kedd reggelen... talán 5-10 utas?

 

Sajnos az vonal, ahogyan én látom, nem spórolás miatt, hanem érdeklődés hiányában halálozott el.

Előzmény: LSU 106 (71266)
kbn Creative Commons License 2024.04.28 0 4 71277

Ajjaj, van itt probléma! Mármint az újságíró és az általa megszólaltatott "szakértő" felkészültségében...

 

Budapest-Hévíz utasok hogy a viharba jönnek ide?

 

- Ki az a bolond, aki 6:35-kor indul el Budapestről, hogy 10:40-re leérjen, mikor másfél órával későbbre állítva az ébresztőt, a 8:00-s pályás busszal már 10:25-kor lent lehet?

- Miféle közös forgalomirányítás fog hiányozni a hévízieknek? Van napi 5 autópályás busz!

- Hogy jön ide a déli part? Mármint valóban járnak buszok az M7-esen, néhány szakaszon szép balatoni panorámával, de melyik déli parti településre lehet eljutni Budapestről busszal, leszámítva a napi 1 szerencsétlen, egyébként a vonatoknál lassabb, nagyatádi vonalat, de az is csak Balatonboglárig szolgálja ki a partot...

Előzmény: f_k (71276)
f_k Creative Commons License 2024.04.28 0 0 71276

https://index.hu/belfold/2024/04/28/balatoni-buszjaratok-tihany-heviz-megszuntetes-modositas-volanbusz-mav-vonat-jaratritkitas-lazar-janos/

 

Nagy felháborodást váltott ki a balatoni buszjáratok ritkítása

Szatmári Noémi

 

2024.04.28. 11:41

A Volánbusz járatritkítása miatt május 1-jétől nem lehet majd Budapestről közvetlenül eljutni busszal az északi parti településekre. Lázár János minisztériumának döntésén sokan felháborodtak. A busztársaság a vasút igénybevételét javasolja.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!