Nekem semmi bajom nincs a postával (leszámítva a tényleg magas díjaikat, főleg külföldi irányba), az van a legközelebb, a legtöbb csomagot/levelet velük küldöm, írtam is többször, hogy adhatnának kedvezményt nem csak a nagyoknak, mert évek óta rendszeresen néhányszázezer forintot otthagyok náluk, de mondjuk ezt így kicsit durva dolognak tartom, hogy így államilag előírják a vállalkozóknak, hogy kötelező a postát is felvenni a szállítási listára. Nekem nem gond, de azért ne a zállam mondja már meg...
Persze tudjuk, hogy itt hogy mennek a dolgok, kiknek vannak érdekelségei minden ilyen cégben.
"Újonc" vagyok, de végigolvastam az elmúlt néhány száz hozzászólást. A segítségeteket szeretném kérni.
El szeretnék adni néhány dolgot. A napokban regisztráltam a com-on, és a de-n adtam fel hirdetést (az általatok is leírtak miatt). Majdnem jól működik, de a kiszállítási mód megadásával (ill annak megjelenésével) vannak problémák. Egyelőre Európán kívül mindent kizártam. Csak akkor ír ki árat (amit megadtam), ha "Németországból" nézem az oldalt. Más országból (Hollandia, Belgium, Svájc) már azt mondja, hogy "Lehetséges, hogy az eladó nem szállít ebbe az országba...".
Átnéztem a globális beállításokat, ott már régiókat is beállítottam (elmentettem pl. "Normal delivery" néven), de a hirdetés ezt nem tükrözi. Mindezt a com-on állítottam be, mert a de-n csak Németországon belüli régiót tudok beállítani.
A hirdetésben a "Versand, Rückgabe und Zahlung"-ban az áll (pl. ha Spanyolországból "nézem"), hogy:
Der Verkäufer hat keine Versandmethode nach Spanien angegeben. Kontaktieren Sie den Verkäufer und erkundigen Sie sich nach dem Versand an Ihre Adresse.
"Versand nach:Deutschland".
És alatta fel vannak sorolva a kizárt országok. Vagyis, azt megjegyzi a com-os beállításból, de azt nem, hogy hová szállítanék, pedig kijelöltem Európát.
Természetesen mellékelek printscreent is, ha szükséges, de hátha valami fatális dolog amin átsiklom...
Bizony az akkor utánzat volt. De annak is meg kellett volna jönni.
Az Ali is nagyon gondosan ügyel a reklamációkra. Az a kereskedő ami kikerül ilyen miatt az Ali szárnyai és lehetőségei közül, az éhenhal. Azért küldik azonnal a hibás, sérült vagy elveszett helyett a másikat. Ott (is) a reklamációs határidőre érdemes figyelni, mert néha egészen közel van a szállítási határidő és a felszólamlás végső határideje. 60-80 nap körül van.
Ezért ha nem jön a cucc, még az ígért végső határidő előtt 1-2 héttel érdemes az eladónak jelezni a hivatalos email rendszeren keresztül.
Az etsy egy egészen más világ. Saját fizetési rendszerrel. Többen dolgoznak velük, hiba nélkül. A jutalékuk állítólag magas, nehezebb a pénzhez jutni mint régebben, de minőségi gondok nem merültek fel velük.
A vakerás cuccok nagy többsége simán a kínai áruk viszonteladása. Sok esetben még nem is rendelkezik velük, majd a kifizetett pénzemből rendeli. Azt én is meg tudom tenni, fele annyiért.
De nem baj, legyen minél több forrás, lehetőség. Legyen módunk VÁLASZTANI a pénzünkért.
Nekem teljesen már árukörből vannak a tapasztalataim. Elektronikai, kéziszerszám, rádiós mérőeszközök és végtelen sok apró alkatrész, panel, áramkör. Fotós kiegészítők, szórakoztató elektronika. USB töltők, kábelek, WiFi cuccok. Az árukért jó arányos minőség.
Ruhaneműről hallottam, hogy igen hitvány rongyok is vannak. Bár pár dodóért mit várhatunk.
Ezt én is maximálisan alátámaszthatom. Bár nem sok kínai cuccot vettem. De pl. nemrég egy 10 eFt-os napelem töltésvezérlőt vettem (ugyanazt, amit itthon a Conrad árusít-ugyanazokkal a fotókkal, amit a kínai oldalról szedett le, szóval még saját fotó készítésével sem bíbelődtek- 25 eFt-ért). Két hét után megérkezett, egy teljesen más típus. Megreklamáltam. Azt válaszolták, azonnal indítják az eredetileg rendeltet és elnézést kértek. A kérdésre pedig, hogy mi lesz azzal amit küldtek, azt válaszolták, maradjon nyugodtan nálam. Szóval most két töltésvezérlőm van.
De tény, hogy sem az Ebay-nek, sem a Vaterának nem ez volna a feladata. Nem így indult. Mindkét oldal lealacsonyodd egy amolyan webáruház szintjére. Nekem soha nem jutna eszembe pl. a Vaterán vásárolni security mágneskaput közel kétmillió forintért. Amikor a termékfigyelőmben megjelenik rendre, mindig hülyére röhögöm magam.
Evvel maximálisan ellentétesek a személyes tapasztalatok!
Az Ali-n kb. 7-800 rendelésből 3 nem jött meg. Az is jó eséllyel már itt a határon belül tűnt el......
Azt persze ki kell tanulni, hogy mi az amit soha nem veszünk onnan. Pl. pendrive, memória kártya, kozmetikai dolgok.
De az többször előfordult, hogy látszólag elkóborolt termék helyett szó nélkül küldött másikat a csájna. Amikor több hónap után előkerült, nem kérték el az árát. Ha a legkisebb reklamáció volt szállítási sérült esetén, akkor is.
De kinek a pap, kinek a papné.
Sokáig hittem benne és védtem a vakera dolgait, ez mára megváltozott. Akkor már ezerszer inkább a jofogas.
Az ebay megmarad használt cikk vagy régiség, elfekvő készlet, raktár felszámolás, ritkaság vadászterületének. Vagy ezekre piaci áttekintésnek.
Ha meg kínai a cucc, akkor megnézni legalább 2-3 forrásból.
De ha most mindent hanyagol, akkor öt év múlva is kezdő lesz. :-)
No akkor én is beszámolok, az én eladóm annak rendje módja szerint elfogadta a teljes visszatérítési kérelmemet, visszaküldtem, nem tagadta le, hogy visszakapta, nem állított, hogy az objektív helyett téglát küldtem, és három nap után vissza is kaptam az összeget. Szóval normális volt.
Az nem volt normális, hogy ugyanúgy, ugyanazzal a szöveggel és fotókkal már hirdeti is újra. Pedig becsületesebb volna, ha a leírásban kitérne a hibára, amivel visszaküldtem. Ráadásul ez olyan hiba, hogy nem lehet abban bízni, hogy valaki nem veszi majd észre.