Keresés

Részletes keresés

heted7 Creative Commons License 2 órája 0 0 13265

Engedd el! Összevissza beszél ez a csávó, keveri a Wheatstone-hidat a Lánchíddal.

Előzmény: mmormota (13264)
mmormota Creative Commons License 2 órája 0 0 13264

Nem adsz meg semmi adatot, aztán csodálkozol, hogy nincs használható ötlet.

Pl.:

- konkrétan mik azok az alkatrészek, amiket ellenállással jelöltél?

- a négy kivezetés hozzáférhető, más műszerrel is lehet mérni?

A konkrét áramköri elemek ismeretében legtöbbször meg lehet mondani, hogy a gyanús mérési érték egyáltalán lehetséges-e mint valódi mérési adat (azt feltételezve, hogy a szenzorok, vezetékek jók). Pl. szimmetrikusan mozdult-e el a két ág, vagy egyik durván elmozdult, a másik normális stb.

 

Előzmény: Törölt nick (13262)
heted7 Creative Commons License 28 órája 0 3 13263

:)

Előzmény: pk1 (13261)
Törölt nick Creative Commons License 29 órája 0 0 13262

Valaki elszúrt valamit. Vagy a hidat méretezték rosszul, és össze fog dőlni.

Vagy a mérőeszköz romlott el. Nem én csináltam egyiket sem.

Próbálom megfejteni a problémát. Igazatok lehet, nem kellene. Minden rendben.

Nincs itt semmi látnivaló.

 

Hamarosan távozok.

Illetve egy kicsit még várok, hátha construct meg tudja mondani, hogy két nagy tömeg okozta téridő görbületet hogyan kell kiszámolni Einstein egyenlete alapján. https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166878946&t=9247350

 

Előzmény: pk1 (13261)
pk1 Creative Commons License 29 órája 0 2 13261

"Nem engednek oda."

 

Meg tudom érteni őket.

Előzmény: Törölt nick (13259)
Törölt nick Creative Commons License 29 órája 0 0 13260

Ha egy mérlegre ráteszel 10 kg-ot, akkor 10 kg-ot kell mutasson.

Előzmény: heted7 (13258)
Törölt nick Creative Commons License 29 órája 0 0 13259

Az úszó/repülő edények dinamikája egy érdekes probléma. Én kihagynám a talajt. Viccen kívül.

Erre majd - esetleg - később visszatérek.

 

De most komolyabb gondunk van, mert a mért erő majdnem a duplájára növekedett látszólag.

A kollégák nem hiszik el. De akkor miért mérik?

 

Megpróbálom egy példával megvilágítani.

Ha azt jelzi a hőmérő, hogy a kazánban százmillió fok van, nyilván a hőmérő romlott el.

De ez még nem jelenti azt, hogy a kazánban egyébként minden rendben, és nem kell utánanézni.

(Mottó: Ha valakinek üldözési mániája van, még nem garancia arra, hogy nem üldözik.)

 

Személy szerint odamennék és például sönt ellenállásokkal megpróbálnám megvizsgálni a mérőkört.

Nem engednek oda. :(

 

Nem egyszerű felírni az egyenleteket, mert elvileg van négy ismeretlenünk.

És akkor ehhez képest mit tehetünk, ha valamelyik ágat söntöljük?

Drasztikusan növekszik a felírandó egyenletek száma.

Valami egyszerűbbet kellene kitalálni.

 

Elvileg a jelleggörbe lineáris. Nem teljesen, de mondjuk 0.5% pontossággal az volt eredetileg.

Sajnos azt nem tehetjük meg, hogy kiszereljük és megnézzük terheletlen állapotban.

Lehetne rá terhelét rakni, száz tonnákat odahordani. Veszélyes.

Mert mi van, ha mégsem a mérőeszköz romlott el.

(A tervező szerint már ekkora erőnél összedőlt volna az egész. Hát mekkora biztonsági tényezővel számoltak?)

Előzmény: heted7 (13257)
heted7 Creative Commons License 30 órája -1 2 13258

"A diagrammon a mért és kijelzett mennyiség van."

Reménytelen vagy. Menj innen.

Előzmény: Törölt nick (13255)
heted7 Creative Commons License 30 órája 0 1 13257

Az a baj, hogy annyi baromságot írtál le, hogy képtelenség tudni nálad, hogy melyiket gondolod komolyan és melyiket nem. És nem, ez amúgy sem vicces.

Előzmény: Törölt nick (13256)
Törölt nick Creative Commons License 30 órája -1 0 13256

Nem értetted a viccet?

A hajókat szokták néha edénynek nevezni, amikor az úszó közlekedési eszköz típusa lényegtelen.

És ugyebár a hajó többnyire közlekedik.

Előzmény: heted7 (13254)
Törölt nick Creative Commons License 30 órája -1 0 13255

Amúgy máskor ha kiraksz egy grafikont, írd le, mi van a tengelyeken és milyen mértékegységben méred.

 

Fontos probléma, valóban.

A diagrammon a mért és kijelzett mennyiség van. A számszerű érték nyilván a mértékegységtől függ.

Legyen mondjuk tonna. Fejből nem tudom.

 

Az ilyenektől kapok frászt, amikor van egy súlyos probléma.

Felrajzolom jellegre, aztán belekötnek mindenféle apróságba, ami az ügyet nem viszi előre.

 

Elvileg a leképezés 1:1 kellene legyen, a mérőlánc mindenféle hibáitól eltekintve.

Viszont vannak közbülső rejtett változók, például az ellenállások ellenállása (sic) vagy a hídfeszültség.

 

A kérdés az, hogy a mérőlánc hibásodott meg, vagy pedig hamarosan összedől a híd? Ez a lényeg.

A mérőláncból a feszültségmérőt lecseréltük. Az ellenállásokat nem tudjuk kicserélni, mert nagyon beépítették.

Előzmény: heted7 (13253)
heted7 Creative Commons License 30 órája 0 0 13254

Nyilván sok és megviselő neked ez így egyben. Első körben már az is segít, ha rákeresel, mit is jelent az, hogy "közlekedő edény". Általános iskolás anyag.

Előzmény: Törölt nick (13252)
heted7 Creative Commons License 30 órája 0 1 13253

"Problémánk akadt."

Nekünk is. Most épp Hydra non coronatnak hívják, de ez gyakran változik. A probléma sajnos nem.

 

Hallod, te mi a túrót szívsz? Vagy csak így alapból vagy ilyen? Mindkét eset tök rémisztő.

 

Ha magadban beszélsz, az gáz, de ha egy zárt szobában csinálod, nem feltétlen derül ki. Ha kiírod a netre, akkor igen. Akkor is, ha napi egy új nickkel jössz.

 

Amúgy máskor ha kiraksz egy grafikont, írd le, mi van a tengelyeken és milyen mértékegységben méred. És ez csak egy a százból, ami a baj a hozzászólásoddal.

Előzmény: Törölt nick (13251)
Törölt nick Creative Commons License 1 napja -1 0 13252

Beleolvasgattam. Érdekes probléma.

 

Valamelyik rajzfilm hős ül a csónakban és egy ventillátorral fújatja a vitorlát.

Hirtelen leáll a ventilátor. Kétségbe van esve, és megpróbálja tüdővel fújni.

"Rajzfilm fizika." :)

 

Habár az akció-reakció elv miatt még az sem lehetetlen, hogy a ventillátorral fújt vitorla hajtsa a csónakot.

Hasonlóan a rakéta hajtóműhöz.

 

 

Tehát: A talajhoz vagy a levegőhöz képest kell sebessége legyen a közlekedő edénynek? (vessel)

Hogyan lehet a mozgás fenntartásához energiát nyerni (a közegellenállás ellenében)?

Érdekes kérdés. Ezért bátorkodtam javasolni, hogy a kettő közül - értelemszerűen - az egyiket el lehet hagyni.

A másikat meg nem. (Hűs mélyén pisztráng úszott. / Úgy surrant, mint a nyíl.)

 

Nyilván, ha csak talaj van, a Holdon semmire sem megyünk egy vitorlával.

Előzmény: XtraP (13250)
Törölt nick Creative Commons License 1 napja -1 0 13251

Problémánk akadt. (Így, fejedelmi többesben.) As usual.

 

De nem koronát a hídra. Hanem hídra hidat.

Ismeretlen okból Wheatstone úr hihetetlen mértékben megváltozott.

1500 helytt 2800 :(

A szaggatott vonal azt jelenti, hogy nem tudjuk.

Meg kellene állapítani, hogy a folytonos kék vonal (jelleggörbe) miként változott meg.

De sajnos úgy beépítették, hogy csak roncsolással lehetne bontani a kötéseket.

Imádkozni nem tanították meg a kollégákat az egyetemen. Csak reménykednek, hogy nem lesz baj.

Néha remeg a nadrágjuk. Jogi szempontból ez "tudatos" gondatlanság.

Tud a problémáról, de abban bízik, hogy nem lesz belőle baj. Az oka pedug trehányság, kapkodás.

 

Hogyan lehetne megvizsgálni? Megkérdezem, bár felesleges.

(Gézengúz Guszti jutott eszembe, amikor a szakadék peremén kapaszkodik: Mardel, csinálj valami! Akármit, de gyorsan.)

Előzmény: XtraP (13250)
XtraP Creative Commons License 1 napja 0 0 13250

Nem 'vagy', hanem 'és'.

Ha majd ráérsz, olvasd el, mihez szóltál hozzá.

Előzmény: Törölt nick (13249)
Törölt nick Creative Commons License 1 napja 0 0 13249

A természetnek sikerült megcáfolnia az elemi magematokát?

 

Azon vitatkoztok, hogy a talajhoz képest vagy a szélhez képest legyen sebessége az edénynek?

Például ha elhagyjuk az egyiket. Értelemszerűen.

 

A sárkányrepülőnél nincs talaj, ha elég magasan repül. De gondolhatunk tengeralattjáróra is egy tengeri áramlatban.

Előzmény: XtraP (13223)
heted7 Creative Commons License 1 napja 0 1 13248

Igen, ez a kép mutatja igazán, hogy butaságot írtál.


Még egyszer, részemről utoljára. Ezt írtad: "Ebben a félkörben az alsó sávba a legerőssebb a szél, feljebb gyengébb, 25 méteren már alig van szél."

 

Ez nem igaz. Az ábra azt mutatja, hogy mekkora erővel húz a sárkány a különböző helyzeteiben. Nem csak fent húz kevésbé, hanem bal és jobb szélen lent is. Abba pedig könnyen belegondolhatsz, hogy bal oldalt lent minden bizonnyal ugyanakkora a szél, mint középen lent (ahol a legnagyobb az erő). Szóval a kisebb erőnek nem a kisebb szél az oka, hanem a sárkány másik helyzete.

Előzmény: sr1 (13247)
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 13247

Előzmény: sr1 (13246)
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 13246
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 13245

Úgy van ahogy leírtam. 

Ki kell probálni, ilyenek vannak tervezve a sárkonyprofilok. 

A spotsárkány egy nagyon egyszerű és szorakoztató eszköz. 

 

A profi kiteszörfősök max. 25- 30 fokban tartva a vitrolát haladnak a leggyorsabban. 

Képesek arra, hogy felmeve az ernyőt, elhagyák a víz felületét, figuráznak  és pörögnek, de sokkal lasabban és látszik az ernyőn, hogy meglazult, aztán ahogy a gravitáció kezdi visszahúzni őket a víz fele, leengedik az ernyőt és lesiklanak a vízre, újra nagy sebességgel haladva, de már más irányba. 

 

 

 

 

Előzmény: heted7 (13244)
heted7 Creative Commons License 1 napja 0 1 13244

Ez is off, de ha már, akkor valmennyire ez legalább fizika:

 

"Ebben a félkörben az alsó sávba a legerőssebb a szél, feljebb gyengébb, 25 méteren már alig van szél."

 

Oh, pont fordítva! A föld- vagy vízfelszínhez közel kisebb a szél, magasabban nagyobb.

 

Viszont ha előtted van a sárkány, akkor a lapját éri a szél, nagy felületen, fent csak az élét, kis felületen. Azt érzed, amit leírtál, de épp fordítva van.

Előzmény: sr1 (13243)
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 13243

A kite-ot úgy kell vezetni, mind a sprotsárkányt (szénszálas váz és egy spéci könnyű és erős szövet)-  kb. 20-25 méter a zsinorozása, 4 darab szokott lenni rajta.

Háttal kell beállni  a szélirányra. Előtted van egy képzeletbeli szélkupola, egy félkör, aminek a sugara kb. a zsínor hosszával egyezik. 

Ebben a félkörben az alsó sávba a legerőssebb a szél, feljebb gyengébb, 25 méteren már alig van szél. Le kell tenni a sárkányt a talajra, visszafele haladva ki kell feszíteni a zsínorokat és egy határozott modulattal meg kell húzni hátrafele a zsínorokat, a sárkány felemelkedik 15 méterre egy szempillantás alatt.  Aztán kell játszadozni vele a szélkupolába. Jobbra-balra engedni, 45 fokig , vissza függőlegesbe, stb. Finoman mozdatva a zsínorokat a kezünkbe levő két fogantyúval. 

 

A kite-al is a szélkupolát kell megkeresni, csak az sokkal nagyobb felületű és más az alakja is (a széleresősség és a sportoló súlya szerint van osztályozva). Csak a zsinorok annál egy rúdra vannak rögzítve, amit két kézzel lehet irányítani. A kite-al egy csomó szabályt kell betartani. Csak kijelőlt tengerparti szakaszokon szabad ezt a sportot űzni, kell legyen egy felelőse a szakasznak, be kell jelenteni, amikor elindusz, létezik egy Kressz is.  

 

De sokkal könnyebb megtanulni mind szörfözni, mert annál a szélsebesség állandó és a csuklósan rögzitett vitorlát a billegő deszkán elég nehezen irányítani, ha lassan halad. 

 

 

 

 

 

heted7 Creative Commons License 2 napja 0 0 13242

Van ilyen kis hajóban is, a moly (moth) típus. Egy haver csinált ilyet, és bár nagyon tud vitorlázni, ennek a használatát így is hosszú hónapokig (évekig?) tanulta. Amikor megy, akkor nagyon megy.

 

Régebben a Velencei tó is befagyott rendesen, de ahhoz kellett a hetekig -10 ... -20 fok. Plusz hogy ne fújjon a szél, amikor befagy, plusz hogy ne essen rá hó, plusz, hogy legyen egy kicsi, de nem túl sok szél, amikor mennél. Valóban három évente egyszer ha összejött egy pár órára, de az nagyon jó volt :)))

 

Amúgy az volt a trükk, hogy akik ott éltek, felderítették a jeget, és elmondták hova lehet menni, hova nem.

Előzmény: mmormota (13237)
mma Creative Commons License 2 napja 0 0 13241

Jetfoil surfboard.

Előzmény: mma (13240)
mma Creative Commons License 2 napja 0 0 13240

Ja, nem kyte, annak rendes vitorlája van. Tudom, mire gondolsz, nem a vizen, hanem a víz felett megy a deszka. Olyan, mint egy superman.

Előzmény: mmormota (13237)
mma Creative Commons License 2 napja 0 0 13239

Kyte.

Előzmény: mmormota (13237)
mma Creative Commons License 2 napja 0 0 13238

Oké, köszönöm, értem már. De a jeges példánál csaltál, mert amire én voltam kíváncsi, abban cikkcakkban nem szabad menni.

Előzmény: mmormota (13235)
mmormota Creative Commons License 2 napja 0 0 13237

Még off.

Divatba jött a szárnyas hajók mintájára a szárnyon haladó windsurf, nem jut eszembe a neve. Kis deszka, méter mély svert, rajta keresztben szárny a víz alatt. Mikor beindul, kiemelkedik a vízből a deszka, csak a svert meg a szárny van a vízben. Megy mint a bolond.

Azt nem teljesen értem, hogy hogyan képes a szörföző így ellentartani az oldalirányú erőnek, hogy nem törik ki a lába. Csak messziről néztem, gyanítom, hogy rögzíteni kell a lábat a deszkához valami papuccsal.

Van ugyanez villanymotorral, azt sokkal könnyebb vezetni.

Előzmény: heted7 (13234)
mmormota Creative Commons License 2 napja 0 0 13236

Mindig szerettem volna kipróbálni, de a Balaton a legritkább esetben fagy be úgy hogy elég sima legyen, ha bármi van, csúszó halál. Kilométerek kellenek hibás jég nélkül, nem is látni időben.

Egy ilyen télre emlékszem, pont nem jött össze. 

Előzmény: heted7 (13234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!