Elég kezdő vagyok ebben a témában. A hidegben az enyém is másképp viselkedett A ráfolyó csovem nem vásznas és össze szívta. Tehát valami ráfolyási probléma lehet. A szűrőt szét kell szedni , a mágnest megtakarítani
Üdv Kupeci! Van már két UE-28-asom felújjítva, most járok a vége felé egy UB-28-asnak. Láttam a képet amin a Vöröscsillag traktorgyár feliratú orrmaszkra rögzíthető emblémát próbálod. Tudnál nekem küldeni, vagy adni egy tel.számot? Nagyo hálás lennék érte. Köszönöm.
Sziasztok! Egy UB-álltok újra talpra. Hátul 28-as felnim van elől a gyári. Milyen méretű legyen az első gumi/magasság/ , hogy ne ágaskodjon, v. nejáejon az orrán? Vagy kellene 2db 36-os felni? A válaszokt előre is köszönöm.
Nagyon szépen köszönöm az ötleteket, ahogy szétszedtük, megtaláltuk a hibát.
Talán hasznos leírni, hátha más is kerül hasonló helyzetbe.
Nos, az történt, hogy ismeretlen okból a regulátor koronás "anyját" rögzítő kis ék, ami két kis csavarral a regulárorra rögzítve, az "elkopott", azt lenyalta a koronás anya.
Az ék nélkül a koronás anya szinte teljesen lelazult, a vezérműtengelyen előrecsúszott, egészen nekicsúszott az adagoló mechanikájának azon függőleges tengelyének ami a deknibe
van rögzítve. Ott a regulátor elakadt (a tengely és a regulátor is sérült kis mértékben, hogy ezek ott összedugták a fejüket). Mivel regulátor miatt akadályozott lett volna a vezérműtengely
forgása, így (emiatt) a főtengelyről jövő hajtás letekerte a blokkról a vezérmű fogaskerekét, oszt egyszer csak ott tartott a fizika, hogy a motor nem indult el.
Mindennek a gondos visszaszerelésével azt gondoljuk, hogy megoldódott a dolog, nagy kár a motort nem érte. Tanulság, hogy a koronás anyát tisztességesen meg kell húzni és az éket is rendesen
A regulátorba levő rugók ,nem sérültek? Hajtűrugó is rendbe van? Fogasléc nem szorul? Most van kompresszió? Akkor meg kell próbálni ,ha mindent visszaszereltetek! Látni kellene ,az lenne a legjobb! Véghelyzetre ott a dekompresszor kar!
úgy jártunk, hogy egyik pillanatról a másikra leállt az UE-28-asunk, elment a kompresszió, ez volt a tünet. Szétszedtük az elejét, vezérlésig. Ott úgy látszik, hogy a vezérműtengely fogaskereke (!) elnyírta az őt rögzítő 3 csavart (nem a regulátor, hanem a fogaskerék) és a stiftet is. Szabályosan lenyalta a csavarokat a blokkról. A vezérlés a vezérműtengelytől rendeltetésének megfelelően mozog, nem akad, nem "zárlatos".
A regulátor koronás anyacsavarja is le volt lazulva. A leállás előtt a motor többször felpörgött gázelvétel mellett is.
Van valakinek ötlete, hogy mi történhetett?
Összeraktuk kb., de tartunk attól, hogy a problémát ezzel nem oldjuk meg.