Az is szóba került, hogy vizsgálnak egy olyan verziót is, amiben Pestszentimrén maradna egyvágányú a pálya. Ezügyben van némi várakozás, mi lesz az önkormányzati választás eredménye, Gyál esetében pedig igyekeznek meggyőzni a városvezetést.
Többször ki lett jelentve, hogy nem cél a teherforgalom ide terelése, és ezzel kapcsolatban szóba került a Budapestet elkerülő vonal építése.
Nem volt igazán tisztázva, hogy Dabasig, Lajosmizséig, vagy Kecskemétig lenne-e átépítve a vonal.
Járművek ügyében felmerült, hogy a MÁV-val próbálnak egyeztetni, hogy a vonalon jelenjenek meg jobb járművek a felújításig, de erre szűk a mozgástér.
Volt sok más, itt nem releváns téma (reptér visszavásárlás, reptéri vasút, külső körút, rákosrendező, stb).
A dolog úgy néz ki, hogy Pestimre végül is körbe építette a 142-es vonalat. Nyilván tudták, hogy hova építkeztek.
Egy kicsit OFF, de kirívó példa:
Üllő egyik külterületén épült egy új, lakópark szerű, családi házas övezet. Egyik oldalán a 100-as vasútvonal, másik oldalán a régi 4-es országút Üllőre vezető szakasza, a harmadik oldalán az M4-ről Monor felé vezető országút (amíg nem volt meg az M4 ez volt az Üllőt elkerülő 4-es), felette meg a Ferihegyi reptér 31 jobb kifutópályára vezető leszállómező végső megközelítési útvonala. Ergo: kapnak elől-hátul-oldalt-felül mindenféle közlekedési zajt: vasút, közút, repülés.
És valami barom állat kiadta oda a lakóházak építési engedélyét. És volt olyan, aki kiment, megnézte, és meg is vette. No comment...
Az tény, hogy az átmenő autóforgalom baromi idegesítő. Amíg csak folyamatos susogás van, az nem gond (bár van, akit éppen ezek a monoton, folyamatos zajok zavarnak, de engem speciel baromira nem).
De azzal együtt jön a szirénázó mentő, hülyemotoros, sportkipufogós gyorsulási versenyek és egyebek. Na az marha idegesítő, mert bármikor előfordulhat és azonnal kizökkenti az embert az alvásból. Zárt ablak mellett meg éljen a franc. Max. akkor, ha van egy olyan szellőztetőrendszered, ami folyamatosan friss levegőt juttat a lakásba és hűteni is tud. A szokásos lakossági klímák nem ilyenek, azok csak a belső használt levegőt hűtik és keringetik. Sokan ezt sem tudják.
Ezért enm értem az ilyen "ablakszigetelési programokat" soha, mert egy normális műanyag ablak már így is kiszűri a zajt. De a baj azzal van, hogy így nem kapsz friss levegőt. Az alváshoz is kell a friss levegő, sokan azért alszanak szarul, mert este az utolsó mozdulatuk az, hogy bezárják az ablakot. Hát azt maximum akkor, ha valóban hideg van kint és amúgy is huzatos a szoba.
Aki azért reklamál, mert a negyedórás parasztavkítással szemben reálisan félóránként elsuhan egy-egy Flirt mindkét irányba, de közben nem zavarja a Nagykőrösi úton haladó buszcsorda, mentő, szakadt lyukas kipufogós bontószökevény Suzuki és egyebek, az hülye.
Úri passzióról nem volt szó, az viszont tény, hogy vannak indokolatlan vonatlemondások, pótlások (esetenként egymáshoz hasonló szituációknál van egyetlen állomásköznyi, vagy hosszabb szakaszos pótlás.
A konkrét esetben a hirdetmény nem hivatkozott Kőbánya-Kispesten végzett munkára, csak az állomásközben végzettre. Peronos vágány kizárását a VPE-oldalon sem láttam.
Abban igazad van, hogy Ferencváros esetében nem az első, hanem a másidik vágányról van szó.
Sőt elég sok helyen éppen a lakók követelik meg ezeket az "elvágó hatásokat", hogy ne legyen átmenőforgalom a környéken. Lakossági tiltakozás miatt nem épült például a 100-as vonal fölött felüljáró Szemeretelepen, pedig az Auchan kifizette volna, de a Lőrinci temető környékén lakók nem akartak átmenő forgalmat. Vagy pont a XVIII. kerületben történt múltkor, hogy a lakók tüntettek az aszfaltozás ELLEN a Flór Ferenc utcában.
A vágányzári technológiát készítő szakemberek a sugallatod ellenére úri passzióból nem mondanak le személyszállító vonatokat, csak indokolt esetben. Kökin is munkát végeznek majd, az egyik peronos vágányt nem használhatják majd az átmenő személyszállító vonatok, a lajosmizseiek a csonkákra lesznek kénytelenek járni.
Ferencvárosban az I. vágányt aligha fogják vonatok használni, lévén az egy rakodóvágány. De azért ötletnek jó is lehetett volna :)
Annak ismeretében, hogy egy Ferencváros-Kőbánya-Kispest bokorirtásra hivatkozva le lehet mondani a 142-es vonal vonatait Nyugatitól Kőbánya-Kispestig...
Jelenleg folyik a Kelenföld-Ferencváros szakasz átépítése, három, illetve részleges négyvágányúsítása, ami hosszabb-rövidebb időre a ma menetrend szerint itt közlekedő vonatok esetében is terelésekkel, korlátozásokkal jár - a következő pár évben nem életszerű Kelenföld felé járatni a sűrítőket. .
Szerintetek megoldható lenne, ha reggeli mentesítő vonatok KÖKI helyett akár Kelenföldig vagy Ferencvárosig járnának tovább? A teljes felújítás még vágyálom min. 10 évig is...
Szerintem nagyon jó alternatíva lenne a városi tömegközlekdésben. Talán Ferencvárosnál lenne elég hely a végállomásra. Kérdés persze a kiszolgáló személyzet és tankolás is...
Nem Neked írom, és lehet, hogy talán nem is itt lenne a helye, de kapcsolódik.
Pestimrét ketté vágja a 142-es számű vasútvonal???!!!
Ugyan már kérem!
Pestlőrincről a Lakatos lakótelepről vajon hogyan lehet átmenni mondjuk a Ferihegyi út túlodalára?
- Lehet a Ráday Gedeon utcából, ahol a 100-as vasútvonal átmegy a közút alatt.
- Van egy gyalogos híd Pestlőrinc vasútállomás felett.
- Van egy gyalogos híd a Sárkány Centernél, régen itt sorompó volt a Lakatos utca végén, de lezárták évtizedekkel ezelőtt*.
- Vagy el lehet menni Köki-ig, és a Sibrik felüljáron át kerülve.
- Vagy el lehet menni a Szemere telepi sorompóig.
Tényleg a 142-es vasút, meg a vele párhuzamos Nagykőrösi út elszigeteli Pestimre két részét? Ez most komoly? Mert viccnek nagyon rossz...
*: Bizonyos, néhai Á. Béla tanácsi/önkormányzati képviselő javaslatára. MSZMP/MSZP színeiben politizált. Teljesen elszigetelte ezzel a kerület egy részét.
Pilisvörösváron is keresztülmegy a vasút, Piliscsabán is megy lakott terület mellett, nem kis helyen, és teljes felújítás után sem épült zajvédő fal, a lakók meg se hallják kb. a vonatokat, Flirtek hangtalanul mennek át. De Balaton mentén is számtalan helyen megy kb. karnyújtásnyira házaktól, és ott van tehervonat meg nyári menetrendben rengeteg fürdős vonat is és mégsincs berlini fal.
Adani nagyon jó példát hozott, Dunakeszi és Dunakeszi-Gyártelep között 120-al mennek a KISS-ek a lent látható környezetben, Berlini fal nélkül és egyáltalán nem zavaróan. Ráadásul a Mizsei esetében arról valahogy senki nem beszél, hogy a vasút mellett ott fut a Nagykőrösi út egy regionális főút! Ha kitagadjuk onnan a vasutat, a Vasút utca akkor sem lesz madárcsicsergős.
„Kerületünket 120 éve választja ketté a 142-es vasútvonal, amely lényegében acélpengeként vágja Pestszentimrét két részre. Zajos, füstös, nehezen átjárható forgalmi akadály ez, ami mára már el is használódott. A jelenlegi kormányzati terv a vonal felújítását célozza, ami elkerülhetetlen, de a kerületiek érdeke nemcsak az, hogy felújítsák vonalat, hanem hogy a vasút vonala ne a házak között fusson, ”új berlini„ falként egy hosszú zajvédő fallal körülvéve, hanem ott, ahol senkit nem zavar: az M5 autópálya mellett!” – írta a 18. kerületi polgármester, Szaniszló Sándor Facebookon.
hát lehet, hogy neked a vasút és a hozzá tartozó infrastruktúrakátványa szép, nekem inkább szükséges rossz ezért nem bármi áron szeretném a felújítást. Szerintem a jelenlegi randa, de legalább nem zavaróan sok.
Németországban mentem egy kertvárosi vasúton, azt el tudnám itt is viselni, ha fél óránként menne egy irányonként és sok zöld felület venné körül, az tényleg a lakosokat szolgálná. Gyalogos átjárókkal párszáz méterenként, csendes és nem utolsó sorban nem nagy szerelvényekkel. Attól tartok, ez egy más kategória amit ide terveznek.
El lehet menni kirándulni kicsit pl. Gödre esetleg Dunkakeszire, ahol szintén keresztül megy a vasút a településen, több helyen is megállva és nincs ezzel probléma. Felújított vasútvonal, Flirtek és Kissek járnak főle,g alig van hangja zajvédő fal nélkül sem. De pl. Piliscsabán Dorogon és Pilisvörösváron is elvannak zajvédelem nélkül is, ahogy a fehérvári vonalon Dinnyésen és Velencén is pl. Villamosítás után itt Flirtek és Kissek mennek majd, alig van hangjuk, észre se veszik majd a lakók, akik Csörgőkhöz vannak szokva most. Teher meg nem is fog beférni elővárosi forgalom mellé, Esztergomin sem jár teher, max. éjszaka tudna.
A legjobb az, mikor az egyik lakos mondja, hogy ha nem kerül a föld alá zajvédő fal lesz, és nem lehet majd átmenni bárhol a síneken. Most sem lehetne bárhol átmenni, csak kijelölt átjárón. Az, hogy illegálisan kockázatva, hogy elüt a vonat mászkálnak át nem azt jelenti, hogy szabad.
Tudnád linkelni a forrást, mikor mondta azt a "polgi", hogy "rakjuk minél messzebb lakott területtől, madj akkor többen használják"? Azért érdekel, mert ebből mérted le az értelmi képességeit, én meg úgy emlékszem, a kertváros vasút általi megosztottsága és a fejlesztés által növekvő megosztottság elkerülése miatt merült fel a vasút elterelése, mint opció.
Nem akarom különösebben védeni egyik politikai oldalt sem, mert az az érzésem, jelenleg mindkét oldal június 9 miatt, illetve a kormány a Mercedes (és talán BYD is?) miatt viseli a szivén hirtelen a sok-sok éven át magasról leszart lajosmizsei vonat és az érintett lakosok érdekeit.
A mostani útfelujitás se véletlen egybeesés, meg egy korábbi választás-kori, Pestszentimre központi pár méter rekordsebességű aszfaltozás.
Persze, nem vagyok naiv, mindenhol ez megy a világon, de ettől
még nem tapsolok a féligazságok mantrázásakor egyik oldalon se.
Azt is mondta a polgi ott, hogy vigyék ki az M5 autópálya mellé a vasutat. Azaztán a nagy ötlet rakjuk minél messzebb lakott területtől, madj akkor többen használják. És a flau első emberébe ha csak ennyi ész szorult akkor ott nagy bajok vannak. "Ide már a rátóti ész kevés"
Csinálni kéne az alkalomra egy nagy táblát, amin rajta van, hogy:
Nem a vasút ellen vagyunk, csak élhető kertvárost akarunk.
Az, hogy lesz egy nyugat-Pestszentimre meg egy kelet-Pestszentimre meg nyugat Gyál meg kelet Gyál ipartelepet idéző fallal elválasztva, az nem kertváros. Ha lehet szerezni 20-asával lombkoronasétányra, 30 centis kilátóra pénzt, miért nem lehet lesűllyeszteni ezen a pár km-en a sineket? Nem, nem metró, csak süllyesztés.
Ha mégsem a meg sem említett autógyártás miatt van ez a fejlesztés, akkor miért is nem figyelnek oda azokra akiknek építik?