Ide várom azokat a szabadidős vitorlázást kedvelő kalandorokat, akik az "ultrakönnyű" - azaz tőkesúly nélküli - vitorlázás gyakorlói, szerelmesei, megszállottai... :o)
Eladó az Atlanta Kolibri-m. A test hazai utángyártás, árboc (alu), baum (alu), vitorlák gyáriak. Lehet rajta csinosítgatni, de azonnal használatba is vehető. 3.6m hosszú, felszerelve kb. 80 kg, két felnőtt vízre tudja tenni. Érdeklődni emailban, vago.imre kukac gmail pont com .
Ez maximálisan így van! Volt már hogy a vitorlázásra kérdezett rá, hogy ez is új a hajón, az a kötél is más színű mint tavaly volt, mennyit költöttél rá? Most legutóbb az órás dobozomba pislogott bele és kérdezett rá ugyanerre. Pontosan már nem emlékszem mivel sikerült kitérni a kérdés elöl, de szerencsére nem volt nagyon ráfeszülve a témára. :-)
Csinálok pár fotót ha holnap kijutok a telekre a hajóhoz. Nem egy nagy mutatvány, egy alucső, egy racsnis csörlő (a futóról mentettem mert vettem egy nagyobb, automata fékeset) egy kipufogó bilincs ami a cső átmérőjéhez stimmel és a csörlőt fogja fel, egy szemes csavar meg egy szemes anya, ezek a rögzítési pontjai a "stágolásnak" a rúd tetején. A rúd tetejéről megy 1-1 kötél a vantnik bekötési pontjaira illetve az orrba a forstág bekötéshez. Az árbocon egy szem van már valami rejtélyes okból a megfelelő magasságban, így ezzel már nem kellett kínlódni, de ha nagyon kellene a fockfallból is tudnék megfelelő pontot kialakítani.
A vantnira rögzített (ott visszaforduló) lazy kötélzetet két okból nem szeretem. Az egyik, ha megázik a lazy bag, elég nehéz lesz és az rángatja a vantnit lefelé.
A másik, bár ez hajóspecifikus, hogy az árboc/baum arányom közel van a 2:1-hez így a vantniról nagyon lapos szögben érkezik a hátsó lazy bekötési pontra a kötél. Leeresztésnél ha nagyon lifeg a szélben a vitorla, megesik, hogy ahelyett hogy a kötelek közé "beesne" inkább ráesik valamelyik kötélre és húzza-nyúzza-rángatja természetesen a vantnit is ahol a kötél rögzítve van.
Az árbocra rögzített szemmel egyetlen problémám van, elég szűk lesz így a lazy "eleje" tehát a halfej aránylag könnyen el tud akadni. Ezt első évben egy gumis megoldással sikerült kivédeni (kicsit széthúztam a lazyt vele), csak a gumi év végére elfáradt és csak ernyedten lifegett. Jövőre szimplán egy darabka 2mm-es burkolatlan dyneema kötéllel (a lazym is ebből van, teljesen bevált) meg hozzá való picike fém kötélszívvel (a lazy csúszó pontjai is ezzel vannak megoldva, tökéletesen megfelelnek) fogom megoldani ugyanezt.
A lebukásra írtam. Amiről nem tud az asszony, az nem idegesíti. Csak nem szabad lebukni. Vagyis óvatosan a létrázással. Nem tilos, de akkor legyen minden rendben. Ha nem tudja garantálni, hogy minden rendben lesz, akkor találjon ki más megoldást a lézire, különben
Szia! Engem érdekelhet a Kolibri, üzenetben tudnál küldeni részleteket. A kolibri autótetőn szállítós, igaz?
A téli vitorlázásom még nem megoldott, ezért keresek olyan hajót (mint pl. a sunflower), amit egyedül is könnyű felrakni a kocsira, könnyű összeszerelni, és egy-egy szép téli napon lehet egyet vitorlázni vele, (és nem mellesleg nem túl drága :-) ). Van esetleg ilyen hajója valakinek elfekvőben? 60 kg vagyok, szóval az egész pici hajók is szóba jöhetnek.
Vagy tudtok esetleg olyan klubot, ami télen is nyitva van, és lehet vagy bérelni, vagy ott parton tartani hajót, amit csak besólyázok a vízre és nem kell árbócot állítani stb... ?
Köszönöm az ötletet. Igaz, a kép alapján nem biztos, hogy össze tudnám rakni. Tudsz valami referenciát, ahol részletesen le van írva vagy fényképezve? A szálingra kötés miért nem jó, feltéve hogy a szétszakadt kábelkötőt egy acél bilinccsel helyettesítem? Túl nagy a teher a szálingnak? Idén úgyis ki kell daruzni a hajót, a parton meg bármit meg tudok csinálni.
A VVSI- ben érdeklődj. Kidobtak pár Kalóz testet. A rig egy része még megvan. De lehet, hogy én is tudok neked, csak én drágán adom. Illetve van B18 bumom is tartalék.
Akinek olyan kialakítású az árboctalp, hogy az árboc dönthető, nem kell daruzni, annak csak javasolni tudom a képen látható vagy hasonló eszköz elkészítését.
Egy vastagfalú alucső, némi kötél (vitorlás hajón csak akad...) pár sekli, egy szemescsavar meg szemesanya, illetve vagy a hajó schottkorbácsa, vagy egy csörlő (nálam) illetve valami szerelvény az árbocra szegecselve (láttam csak simán odakötözött megoldást is). A csörlő sztem elég overkill volt de nagyobb hajóhoz kellhet. Én szárazföldi teszt nélkül nem mertem a schottkorbácsot használni, mert ha véletlenül nem tudtam volna megtartani a 4:1 áttételel az árbocot az nem lett volna vidám. Első használatra teljesen meg voltam vele elégedve. Korábban már nem túl nagy sikerrel próbálkoztam Gin pole-os megoldással is, de az árbochoz rözítése nem sikerült, kis híján nem lett baj, csak kb 30-40 centiről zuhant vissza az árboc. Ilyen A-frame rendszerű készíthető leírások alapján 2x4"-os faanyagból is, a lényeg hogy legyen mert kellhet. A lazy nekem is a szalingra volt rögzítve, első dolgom volt leszedni onnan. Jelenleg az árboccsúcs és a száling között van félúton az árbocra szegecselve két belső gyűrűs omega fül és a korábbi csigák a szálingon nem tartanak, csak széthúzzák a lazy szálait. De ezt is meg akarom szüntetni mert a lazy hátsó szálai így már eléggé lapos szögben állnak nem mindig terelik be a vitorlát (az eresztés első 1-2 méterén) a bagbe. Majd kitalálok valamit hogy húzzam szét, hogy vitorlafelhúzásnál se legyen útban.
Sokat ne aggódj ezen. Gondolom a jolléd "kézközelben" van. Háromszögeld ki, a névleges vitorlafelület a lényeg. Az pedig a ténylegestől lehet 10-15%-kal kevesebb is, főleg hogy amennyire láttam a hajód grószán van egy elég jelentős "denevér". Nekem a Laser2 kimérve koppra 10m2 névlegesen, ténylegesen meg majd 12m2.
Magyarul a kérdező jelenleg nem vitorlázhat ebben a formában. A hajó valószínűleg sosem fog magyar hajólevéllel rendelkezni. Jogsit a kérdező szerezhetne akár nálunk is, de hajó nélkül kidobott pénz az is. Tehát minek invitáljam? Legegyszerűbb egy jogsi nélkül vezethető jármű beszerzése.
A harmadik, hogy beszéltem egy elektromos motorcsónakot bérbeadó vállalkozóval, és neki az a tapasztalata, hogy az engedély nélkül vezethető csónakokat bérlő ügyfelei sokkal felelősségteljesebben állnak az ügyhöz. A jogsis bérlő igazi balfékek nagy pofával. Nyilván nem mind. Jogsis képző szerveknél is oktatok, és továbbképző tanfolyamom is van. A papír megszerzése nem jár automatikusan (kellő mértékű?) hajós tapasztalattal.
A legéletszerűbb verzió pedig egyáltalán nem hivatalos. Ilyen pl az, hogy a kisebb hajókhoz nem nagyon mennek oda a rendőrök. Főleg, ha viharjelzésre vonatkozó előírásokat jól észrevehetően betartja a hajós. A lajstromszámon sok múlik. Ha nincs a hajón, akkor nem kérik a hajólevelét. Gyakran nem is lehet Magyarországon forgalomba helyezni, mert nem lekövethető a (pl külföldről behozott) jármű előélete.
A másik, hogy nem fér el bennük a kötelező felszerelés. Tehát mindenki jobban jár, ha csónak marad.
Egyszer haza kellett küldenem vitorlás táborból három gyereket, mert lebuktak. Nem történt semmi bajuk mikor kimásztak a tetőre az ablakon. Csak lebuktak. De lebukásnak számít az is, ha leesnek, és szirénázva jön értük a mentő. Akkor viszont engem is haza küldtek volna. (Vagy nem is haza.)
Nem tudom milyen hajód van, de most viccen kívűl, nem lehet egész egyszerűen annyira megdönteni a kikötőben (rendesen kikötve, hogy ne csússzon el), hogy a mólóról elérd a szálingot?
Kösz a válaszokat. Megkérdezek egy kikötőmestert. A létrás megoldásra én is gondoltam, csak nem tudom, hogy tudom titokban tartani a párom előtt. Valamit talán javít a helyzeten, hogy csak 74 kiló vagyok és a száling csak kb. 5 méterre lehet a fedélzettől. Szanya megoldásra is gondoltam, csak nem bíztam magamban, hogy át tudok dobni egy kötelet a száling fölött. Ha sikerülne, az feleségbiztos megoldás lenne. Amire nem gondoltam, az DonQuijote megoldása. Utánanéztem a rughatáramban, de sajnos nincs megfelelő fekete öltönyöm és nyakkendőm.