Keresés

Részletes keresés

Közlekedésguru Creative Commons License 4 órája 0 0 179031

Gyalogost sodort el, gondolom figyelmetlen volt.

Előzmény: trizs77 (179030)
trizs77 Creative Commons License 8 órája 0 0 179030
08-73 Creative Commons License 29 órája 0 0 179029

Ja megvan, a Rákóczi hídi felhajtó után van a Kopaszi-gát felé van egy átvágás, ahol vissza lehet fordulni.

Előzmény: 18-09 (179028)
18-09 Creative Commons License 29 órája 0 0 179028

Tengelyben a Dombóvárin. 

Előzmény: 08-73 (179027)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 179027

Az 1-es pótló hol fog megfordulni? A Pázmány Péter sétányon a Magyar Tudósok körútja torkolatánál, ami a Rákóczi híd közelében van?

Előzmény: Il Leone (179025)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja 0 5 179026

Úgy látom, nem írta senki, 2024. 04. 20-án, szombaton 10-16 óra között Száva kocsiszínben nyílt nap lesz. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 0 179025

A Hevesy aluljáró építése miatt kb. 5 hétig fog tartani a pótlás.

Előzmény: nemeza (179024)
nemeza Creative Commons License 1 napja 0 0 179024

1es a vasútépítés miatt? Nagy szívás lesz.. Majd mehetek vonattal vagy az M4 - M3 kerülővel

Előzmény: Il Leone (179023)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 0 179023

Májusban más megmondja, viszont a tanszüneti időszakban lesz 1-es villamos pótlás Kelenföld és az Infopark között, és lesz 2B és 51-es pótlás is.

Előzmény: 08-73 (179016)
08-73 Creative Commons License 2 napja 0 0 179022

Na, mégis! Az 50-esen valóban sok volt a cécó mostanság, és nemcsak baleset miatt.

Előzmény: 18-09 (179020)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 1 179021

Lesz pár.... kb. iskolaszünettől őszig:

 

- Gubacsi út (2B, 51)
- 1-es villamos (több szakasz és több ütemben)

- Alkotás+Villányi+Németvölgyi (59, 61)

- NLK, Erzsébet királyné (3, 69)
- Karinthy (6-os)
- nagykörút
- Irinyi (4-es)

- 2-esen is lesz valami 
- Maglódi út (28-as)

 

Aztán, hogy ezekből mi valósul meg, az majd kiderül. 

 

Előzmény: nemeza (179019)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 0 179020

Várjá', 50-es teljes vonal síntörés miatt 5-én. 

Előzmény: 08-73 (179018)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 0 179019

Nyári szünetben lesz ilyen?

Előzmény: 18-09 (179017)
08-73 Creative Commons License 2 napja 0 0 179018

Kár. :(

Előzmény: 18-09 (179017)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 0 179017

Sehol. 

Előzmény: 08-73 (179016)
08-73 Creative Commons License 2 napja 0 0 179016

Májusban hol lesznek buszpótlásos vágányzárak a hálózaton?

Közlekedésguru Creative Commons License 3 napja 0 8 179015

Azért rövidek a villamos szabad jelzések, hogy a kiürítési idő meglegyen, bele van számolva, hogy átérjen az-az 53 méter, neked gondolom nem kell magyaráznom. A másik ok pedig a hangolás, mert míg a közútnak jóval hosszabb a szabad jelzése, itt bele van számolva, hogy csak akkor induljon el, amikor van értelme, avagy a következő jelzésekhez is jókor érkezik, így sok helyen minimális ideje van átmenni. És igen, azért megy át, mert minden egyes megállással bukja a saját menetvonalát és torlódni fog a többi mögötte. Lásd: lassújelek miatt bukott jelzések miatt mennyivel nagyobb menetidő volt, ami miatt kritizálva is lett a 4/6-hoz hangolt körút.

 

Azt én se szeretem, amikor az előkészítő jelzésre már nagy sebességgel behalad, miközben még javában megy a keresztforgalom (Árpád híd, Hidegkúti, Népliget, csak hogy említsek párat az 1-esről), főleg ha még csilingel is, holott a szabad előtt indult el és még a kiürítés zajlik az előkészítő jelzése alatt, de ilyen a 4/6-nál nem jellemző, az meg, hogy ajtozárás után ha még átmenetit lát megindul, szerintem belefér, mindenkinek jobb így, mintha nem akarna haladni és mindenhol visszanyitna ilyenkor.

Előzmény: Il Leone (179013)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 6 179014

"Mindennapos, hogy akár a megállóból úgy indulnak el, hogy a holdfényjelzőn átmeneti jelzés van"

 

Ennek a dolognak a másik oldala pedig az, hogy ha nem indul el ezen a jelzésen, akkor jó eséllyel a következő 20 percben kialakul a 2 perces követésben a 10 perces lyuk a bukott jelzés miatt. Aki meg az átmeneti jelzés miatt a megállóban állva maradó villamoshoz 50 másodperccel (majdnem egy ciklussal később) érkezik, ugyanúgy fel fogja préselni magát. Aztán hopp, már megint átmeneti jelzés van a jelzőn...

Előzmény: Il Leone (179013)
Il Leone Creative Commons License 3 napja -4 0 179013

Nagykörút dettó.

 

Mindennapos, hogy akár a megállóból úgy indulnak el, hogy a holdfényjelzőn átmeneti jelzés van, de az is általános, hogy látja a járművezető egy kereszteződéssel korábban, hogy éppen átmeneti jelzésre váltott a lámpa, és intenzív gyorsításba kezd, hogy a villamos első pár centije még az átmeneti jelzésre ér be a csomópontba, aztán 53 méternyi villamos meg tilos jelzésen halad át.

 

Ez a gyakorlat véleményem szerint rendkívül balesetveszélyes és csak csoda, hogy eddig még nem történt komolyabb baleset ebből, az pedig kifejezetten bosszantó, hogy ezzel a keresztező forgalomban közlekedőket tartják fel, pl. Rákóczi úti buszkorridoron utazókat, és még lehetne sorolni, a kerékpárosok számára meg még nagyobb szivatás.

Előzmény: TWdoktor (179011)
Hőkutas Creative Commons License 6 napja 0 0 179012

Igaz, ezt nem gondoltam át eléggé.

Ez van ha már vagy négy F1-F2 változat van az ember fejében.

Valószínűleg még a régi pajzslámpára gondoltam.

Előzmény: toto92 (179010)
TWdoktor Creative Commons License 6 napja 0 1 179011

"Feltételezem, hogy a hosszabb átmeneti jelzés oka a hosszabb fékút."

Az a baj, hogy a legtöbb villamosvezető ezt nem fékezésre próbálja meg felhasználni, hanem gyorsításra. A Népligetnél is inkább kirongyolnak 1 pötty-3 pöttyön, hogy utána 10-el döcögve a 45, 54, 56 méteres kocsikkal feltartsák a balra kanyarodókat, akik közben zöldet kapnak.

Előzmény: Zugbegleiter (178998)
toto92 Creative Commons License 6 napja -1 3 179010

A középső egy pötty ki van égve, ezért szabad jelzés után egyből tilos lesz.

 

Hát ugyan nem vagyok villamosvezető, de ilyenkor nem úgy néz ki a dolog hogy két pötty - sötét a lámpa - három pötty? (Kétlem hogy a lámpaprogramból kimaradna a sárga ciklus csak azért mert ki van égve az izzó.) Mert innentől kezdve ha a lámpa sötét (vagy akár csak a sanda gyanúja felmerül annak hogy valami nem kerek a kereszteződésben a forgalomirányítással) akkor azt fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítem meg, nem belerongyolok nyélgázon hogy tütű, nekem van elsőbbségem.

Előzmény: Hőkutas (179009)
Hőkutas Creative Commons License 6 napja -1 0 179009

Van még egy szempont amire nem gondolt senki.

A középső egy pötty ki van égve, ezért szabad jelzés után egyből tilos lesz.

A János kórháznál (menet Széll K. tér felé) nemrégen javították ki, több hét után.

trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 2 179008

Ha tisztázatlan a forgalmi helyzet (pl. nem működnek a lámpák) akkor a fokozott óvatosság az előírt nem a teljes gázzal előre.

 

Előzmény: IZé (179007)
IZé Creative Commons License 6 napja 0 0 179007

Na, látható hogy minden programban 32 másodpercet kap a villamos, hogy leérjen a megállóból. SZVSZ 20 mp. elég is ha a megengedett maximummal jön, tehát van tartalék  a rendszerben. Ennél többet itt részletek nélkül nem tudunk kiokoskodni.

Ha tényleg belesütött a nap, nem látszott hogy a középső pötty világít, mert a másik két lencse is hasonlóan fénylett, akkor hihette azt a vezető, hogy nem megy a lámpa. És akkor bizony itt neki van elsőbbsége. De azért,  ha nem működik a lámpa egy ilyen nagy csomópontban, azért mégiscsak illendő a fokozott óvatosság.

Előzmény: Il Leone (179004)
Il Leone Creative Commons License 6 napja 0 0 179006

Szuper, köszi az információt.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (179005)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 6 napja 0 3 179005

Bocsánat az éles témaváltásért. A zörgő Combino-k kérdésére megérkezett a BKK rövid és lényegretörő válasza:

 

A BKV Zrt. állásfoglalása szerint a Combino villamosok jelzett problémájának ütemezett javítása folyamatban van. A tapasztalt kellemetlenségért szíves elnézését kérjük!

Előzmény: Il Leone (178462)
Il Leone Creative Commons License 6 napja 0 0 179004

Na, az előjelzős felvetés is lemaradt.

 

Rajta van az is, az előző hozzászólásban leírt sorrendben a következő időpontokban ad jelzést:

 

1. program: 55 mp-től - 12 mp-ig

2. program: 4 mp-től - 41 mp-ig

3. program: 13 mp-től - 39 mp-ig

4. program: ugyanúgy, mint a 3. programban

 

Egyetlen helyen tér el a programokban a közbenső idő, az 1. programban 13 másodperc, de a többiben egységesen 10, a közbenső idő mátrixban 10 másodperc szerepel, de annál nagyobb közbenső idő alkalmazható.

 

Ami még fontos, az 1-es programban a periódusidő 60, a többiben 90 másodperc.

Előzmény: IZé (179003)
IZé Creative Commons License 6 napja 0 3 179003

Már erős kisebbségben vannak az izzós lámpafejek az országban, Budapesten szerintem nincs is. Azt viszont nem értem, miért alakult úgy, hogy a lámpákban továbbra is színesek a lencsék. Volt egy ideig egy olyan sorozat, ahol csak a Ledbetét fénye adta a színt, így a külső fény csak fehéren vetődhetett vissza, kevésbé volt megtévesztő.
Mondjuk a mostani kérdésben a villamos részéről ez amúgy mindegy.

 

Ha látod a fázisterveket, akkor megnézheted, hogy az előjelző is rajta van-e, és mikor és milyen hosszú jelet ad a kérdéses villamosjelző szabadjához képest, van-e különbség a programok között esetleg ebben a tekintetben. (mert az is érdekes hogy a tényleges köztes idő eltér a programok között)

Előzmény: Il Leone (179002)
Il Leone Creative Commons License 6 napja 0 0 179002

Ami lemaradt, az az, hogy nem véletlen, hogy kezdenek átállni a LED-es jelzőfejekre, mert azok jelzésképe a hasonló körülmények között is egyértelműen látható.

Előzmény: IZé (178999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!