Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 1 órája -2 3 179197

Abban a rettenetes időben töredék ennyien sem bicikliztek, és pl. a babakocsit sem lehetett feltenni, csak úgy, ha átemelted a hajtűkapaszkodón. És amúgy, a babakocsira külön jegy kellett talán 1991-ig, ha nem összecsukva szállítottad. 

Ugyanebben az időben, ha mozgássérült voltál, teljesen természetes volt, hogy megrohadsz a négy fal között, és "nyomoréknak" hívnak az emberek.

Változnak az idők, és az is elmúlt, hogy nincs szabad férőhely a járműveken. Sajnos a covid óta egyetlenegy vonal sincs, ahol a definíció szerinti zsúfoltság lenne, és teljesen jogosan keresi a fenntartó azokat a potenciális új utasokat, vagy utazási módokat - pl. a kerékpárral kombinált módok - ami a kihasználatlan férőhelyeket hasznosíthatja. 

A rászoruló biciklis és a nem rászoruló biciklis milyen? Tök természetes, hogy egészséges lábakkal felszállok a villamosra egy-két megállóra, holott nem sokkal hosszabb idő alatt le is gyalogolhatnám, nem? Akkor miért okoz gondot az, ha ezt valaki biciklivel teszi? Bringával nyilván nem érdemes 1-2 megállóra felszállni, de mondjuk az 59-esen, vagy Hűvösvölgy felé lehet időt nyerni vele, és senkinek sincs útban. Vagy kockák vagyunk, és definíciószerinti rendszereket tudunk csak alkotni, amibe nem fér bele, hogy járművön járművek utaznak...?

 

Amiket kiragadtál, azok meg olyan példák, amik mindenhol vannak, az autóvezetők és az utasok körében is. Minap volt utas, aki két perc alatt szállt fel, hú, mekkora gyökérség már utast szállítani, feltartja a járművet. 

Előzmény: Hernyofan (179196)
Hernyofan Creative Commons License 4 órája -2 7 179196

Nem kifejezetten neked, de ha már felmerült, általában a témához szólnék hozzá, megvilágítva kicsit a másik oldalt is. Nem leszek vele közkedvelt, de kifejezetten szeretem ezt a szerepet. 

 

 

"Ha bekrepált a kerékpár akkor az ember hajára kenheti hogy van kerékpárút."

 

Kérdezem: azokban a régi, rettenetes időkben, amikor még nem lehetett feltenni a kerékpárt a villamosra, az emberek ezt hogyan oldották meg? * Gondolom, nem haltak ott meg a biciklijük mellett a helyszínen, mondván, akkor innen nincs tovább?... 

 

Mondok rá egy - megtörtént - megoldást: odament a kerékpáros az ipari járművezetőjéhez, hogy figyi, ez van, tudja, hogy ezen nem lehet vinni, de itt másmilyen aznap épp nem jár, nem e lehetne e lécci? Aztán lehetett. Nem voltak sokan, korrekt volt, bajt nem csinált vele... És hazajutott.

 

Lehetőségünk szerint segítsük egymást, ez fontos. Lenne.

 

Azt gondolom, hogy akkor, azon a mítingen, ahol kitalálták, hogy engedjenek csak a Tátrán, csak kocsinként egy kerékpárt szállítani, ott is ez járhatott a fejekben. Nemes gesztus. Csak végiggondolni már nem jutott idő és kapacitás, utólag meg már nem vizsgáljuk a dolgot, hiszen lehet, hogy nem volt hibátlan, és jól kidolgozott ötlet ebben a formában, csiszolni kéne még rajta. Olyan meg nincs ebben az országban, hogy valaki felvállalja, hogy hibázott.

Ott ezt kitalálták, aztán odalent élesben meg majd megoldják a menetrend tartása mellett, hogy pl.:

- Csúcsban, a legtömöttebb villamosra is rendszeresen felrakja a legtörékenyebb nő a világ legnehezebb bicóját ( egy lámpa bukta, amíg felkerül, egy, amíg le )

- Kocsinként egy bicikli, a járművezető meg próbáljon szétválasztani családokat, barátokat ( lámpa bukta, vagy lesz*rja, ahogy a bicósok a szabályokat ). Kiváltképp jó, ha hárman vannak, mondjuk két szülő plusz gyerek.

- Akkor is felteszik, ha épp helyreáll a vonal a bedőlés után, légrés nélkül kitömve a villamos, és a járművezető könyörög a mikrofonba, hogy ne erre, jön még kettő mögötte ( ide 2 perc volt, amíg feltette a hölgy a sajátját és a gyerekét, és 3 perc, amíg leszedte! )

- Lesz*rják, hogy a cafra nem lehet, és simán használják pl. kajafutárok hazajutásra, de volt, hogy ötöt(!) raktak rá fel a Gellért térnél, két lámpába került a vezetőnek lekönyörögni őket. És nem, nem az a jó megoldás, hogy engedjük a cafra is, mivel se elég hely, se elég ajtó nincs rajta egy sima csúcshoz se.

- Olyan is megesett már a történelem során, hogy egy fiatal társaságból két fő biciklivel volt, kettő nem. Először feltették egy kocsira a kettőt, majd a járművezető kérésére egyik áttette a sajátját a másikba, ahol hezitált, majd leugrott a záródó ajtón át, hogy visszaszaladjon a másik kocsiba a barátaihoz. A bicó fennmaradt, ő lent. Vissza kellett nyitni. Két lámpa bukta a Móriczon. A Gárdonyiig mentek amúgy ( egy megálló ).

- A kerékpár előfordul igen komplex kombinációk részeként is - bár tény, korántsem olyan gyakran, mint a babakocsi. Értsd: van még mellé valami utascserelassító tényező: gyerek, futóbicikli, kutya, vagy csak a puszta tömege, felszereltsége, stb.

 

 

A sort a végtelenségig lehetne folytatni, szándékosan gyűjtöttem ki pár szélsőséget azok közül, amiket magam láttam. A sztori egyik végén van a rászoruló biciklis, a másikon meg ezek - és nagyon erősen ez utóbbiak felé billen a mérleg nyelve. Aztán megy a fejvakarás, hogy miért olyan lassú a villamos, meg miért esik szét a fonódó. Hát azért, mert mindent megteszünk érte, hogy lassítsuk ( mint pl. kívülre ragasztott QR kód ).

 

Tömören tehát a probléma:

1, Kitaláljuk, hogy megváltjuk a világot, bevezetünk valamit átgondolt szabályozás és ellenőrzés nélkül, holott pl. sima ügy lenne leszabályozni, hogy hétvégén, plusz hétköznap csúcson kívül lehessen vinni, esetleg egy jobban érezhető összegbe kerüljön, amit egyszer kifizetsz, hogy ne kelljen hazasétálni a hibás bicóval, de nem napi szinten használod, stb.., De tény, hogy ezt ellenőrizni, és bűntetni is kéne.

2, Azzal számolunk, hogy bevezetjük, jópofa, lesz néha egy-egy elromlott bicós, sérült, rosszul van, stb., nekik segít. Ez igaz is. De nem számolunk a valósággal, illetve, hogy az a másik véglet mit okoz ( lásd az előbbi példákat ) a forgalomban.

 

Szóval a topictársnak annyiban igaza van, hogy kéne egy szigorúbb szabályozás erre az egészre. Mondom ezt úgy, hogy rendszeresen kerékpározok, még sose tettem fel villamosra ( továbbra is vallom, hogy aki kerékpárt választ, az tekerjen, és ez megint nem a konkrét esetre vonatkozik, de mint írtam, nagyon nem az az általános ). Bármikor megeshet, hogy rászorulok majd, és élnem kell a lehetőséggel, ahogy itt a topictárs. Akkor - egyszer, kétszer az életben - fogok neki örülni.

Igaz, én az a kerékpáros vagyok, aki Kresz szerint közlekedve tökéletesen együttél az autósokkal is, és a bicikliről nézve is toronymagasan a kerékpárosok tűnnek neki a leggyökerebb közegnek a közlekedők sorában.

 

*.: Tudom, "hozzukvisszaalovaskocsitis." Bár, ha visszatérne vele az ésszerűség, gondolkodás is egy döntés meghozatalánál, nem csak az, hogy mi az aktuálisan trendi, és hogyan tudunk vele benyalintani egy nagyobb rétegnek, lehet, tényleg támogatnám.

Előzmény: toto92 (179183)
somytomy Creative Commons License 12 órája 0 1 179195

Igazából minek maceráljuk magunkat mindenféle sínekkel, hát taxit hívni mindenki tud és az is sárga :P

Előzmény: morgó mh. (179194)
morgó mh. Creative Commons License 20 órája -2 3 179194

A babakocsis meg az öregasszony is hívhat taxit, nem?

Előzmény: altenberger (179190)
r1232 Creative Commons License 21 órája -1 0 179193

A babakocsis hely áthelyezése pont megoldaná ezt a problémát, ugye...

Előzmény: exvérmezö15 (179182)
toto92 Creative Commons License 22 órája 0 3 179192

Az utolsó bekezdés helyesen formázva ez akart lenni:

 

Ha csak annyi a cél a villamosos kerékpárszállítással hogy el lehessen mondani hogy van ilyen ne hazatolni/autóztatni/taxiztatni kelljen ha baj van, arra jó a mostani rendszer jegyestül korlátostul, de bármilyen komolyabb szándék felmerülése esetén csak erős félmegoldás.

Előzmény: toto92 (179191)
toto92 Creative Commons License 23 órája 0 6 179191

Legközelebb olvasd tovább a mondatot: Ha bekrepált a kerékpár akkor az ember hajára kenheti hogy van kerékpárút.

 

Ezen az állításon nem változtat semmit hogy saját autóval, villamossal, taxival, űrkomppal vagy teleporttal juttatod haza a drótszamarat.

 

Amúgy egy hónapja én is jártam így, és bizony jól jött hogy vasárnap délután fel tudtam rakni a kerékpárt a villamosra, elférni elfért kényelmesen és megspóroltam jó adag időt és/vagy pénzt. Én amúgy azon morfondíroztam hogy mobiljegy esetén ilyenkor nekem felszállás közben, a kerékpárral a kezemben kéne egyszerre két mobiljegyet leolvasnom? Vagy ajtó nyit, én felrakom a lábam az ajtóba hogy ne menjen el a tuja, beolvasom kétszer a QR kódot és utána felszállás az elvárt működés (remélve hogy a villamosvezető is érzékeli a szándékom és nem próbálja rámcsukni az ajtót)?

 

Ha csak annyi a cél a villamosos kerékpárszállítással hogy el lehessen mondani hogy van ilyen ne hazatolni/autóztatni/taxiztatni kelljen ha baj van, arra jó a mostani rendszer jegyestül korlátostul, de bármilyen komolyabb szándék felmerülése esetén csak erős félmegoldás.

Előzmény: altenberger (179190)
altenberger Creative Commons License 23 órája -6 2 179190

"Ha bekrepált a kerékpár"

 

Hívsz egy taxit jelzed, hogy kerékpár szállításra kell. Ennyi.

Előzmény: toto92 (179183)
Il Leone Creative Commons License 23 órája 0 0 179189

Ebben nyilván igazad van és egyet is értünk, én csupán azt néztem meg, hogy fizikailag megoldható lenne a dolog vagy sem.

Előzmény: Ashi Valkoinen (179188)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 25 órája 0 2 179188

Az akarat és a pénz az egy dolog, a pénz elköltésének hatékonysága meg egy másik.

 

Mivel mérést nem láttam róla, nem is tudom, hogy mérnék fel ezt a fajta igényt (műszaki hibás kerékpár szállítása), de vajon ez az igény jelentős annyira, hogy ezért többszáz villamos utasterét átépítsük?

Előzmény: Il Leone (179187)
Il Leone Creative Commons License 25 órája 0 2 179187

Nyilvánvalóan lehet módosítani a babakocsis helyen, a kérdés, hogy erre van-e akarat és pénz?

 

A menetirány szerinti bal oldalon a középső és a hátsó ajtó között elférne a babakocsis hely, csak üléseket kellene áthelyezni.

Előzmény: somytomy (179186)
somytomy Creative Commons License 27 órája -2 4 179186

Nyilván ezért volt az a felvetés, hogy nem lehet-e a hátsó ajtóhoz áttenni a babakocsis részt.

Előzmény: exvérmezö15 (179182)
Grgabácsi Creative Commons License 27 órája -3 6 179185

Hagyjuk.

Neki a bicikliszállítás és úgy en bloc a biciklis közlekedés fejlesztése az egyik becsípődése, a másik meg a BKK, merthogy milyen jó volt előtte, és szüntessék meg.

Előzmény: NAR (179178)
* 13 * Creative Commons License 29 órája -3 2 179184

Ebben igaza van. A hátsó ajtóknál nem szabad a kapaszkodót kivenni, mert akkor tényleg csak az első ajtó marad kapaszkodós, márpedig sokszor van rá szükség, főleg, ha idősek szállnak fel, le. Amúgy is marha ritkán szállítanak Tatrán kerékpárt, nehogy már a 0,1% mondja meg, mi legyen! A másik, hogy ha kiszedik a kapaszkodót, akkor a babakocsisok tévedésből elkezdenek a hátsó ajtónál is felszállni, ahol kevésbé tudják jól elhelyezni a babakocsit, mint a középső ajtónál.*

 

Aki nem képes a kapaszkodótól feltenni a kerékpárját, annak a főpolgármestert tudom idézni: „menjen gyalog!”

 

*Zárójeles megjegyzés, hogy láttam már anyukát babakocsit felküzdeni kapaszkodós ajtón is, a GVM kettes ajtajánál. Leszállni már inkább a négyest választotta, miután tájékoztattuk, hogy az a babakocsis rész.

Előzmény: exvérmezö15 (179182)
toto92 Creative Commons License 29 órája -2 4 179183

- teljes 41 -es 90% mellett ott van kerékpár út- lehet tekerni. Néhol dupla kerékpár út is van.

 

Ha bekrepált a kerékpár akkor az ember hajára kenheti hogy van kerékpárút.

Előzmény: exvérmezö15 (179173)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -7 5 179182

Kérdésem: azokkal utasokkal mi lesz a helyzet aki kapaszkodó segítésével szállnak fel és le villamosról? Marad neki 1 db ajtó ahol maradna kapaszkodó középen..

Előzmény: somytomy (179181)
somytomy Creative Commons License 1 napja -5 9 179181

Most komolyan hisztinek számit azt felvetni, hogy ha már lehet biciklit szállítani a villamoson, akkor ezt elősegítendő vegyék ki onnan a kapaszkodót?

Előzmény: exvérmezö15 (179176)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -9 1 179180

Miért te mit csináltál...elsírtad magad útba van kapaszkodó...

Előzmény: NAR (179178)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -6 0 179179


 

Erre válaszoltam.

- ezen érdemes lenne elgondolkodni, hogy a babakocsis helyet is oda tegyék át.

 

És erre válaszoltam:

-Tegnap volt alkalmam kipróbálni a kerékpárszállítást a 41-es villamoson

 


És véleményét a egészről És tudom nem szabad bánttani óket... 

Előzmény: TWdoktor (179177)
NAR Creative Commons License 1 napja -5 7 179178

Ez a napi hisztije.

Előzmény: TWdoktor (179177)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja 0 2 179177

Akkor ezeket mire írtad?

 

"- teljes 41 -es 90% mellett ott van kerékpár út- lehet tekerni. Néhol dupla kerékpár út is van.

- jobban szabályozni kellene  végre a kerékpár szállítást és  egyes időszakba teljes megtiltani kerékpárosok utazást a járműveken."

Előzmény: exvérmezö15 (179176)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -9 0 179176

El olvastam és tudom hogy kapaszkodóval vannak a gondjai ezért volt napi hiszti ...

Előzmény: TWdoktor (179175)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja -2 3 179175

Olvasd már el a hozzászólást rendesen, mielőtt válaszolsz!

"továbbhaladással összeegyeztethetetlen technikai problémám volt"

Előzmény: exvérmezö15 (179173)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -6 1 179174

ilyenre csak szőt mondani meg mar megint megy a hiszti

 

inkább igy

 

Ilyenkor azt szoktam mondani meg már megint megy a hiszti...

 

 

Előzmény: exvérmezö15 (179173)
exvérmezö15 Creative Commons License 1 napja -9 5 179173

Tudom most fogom kapni a mínuszokat

-ilyenre csak szőt mondani meg mar megint megy a hiszti

- a baba kocsiknak nagyon  jó helyük van ahol  most van

- teljes 41 -es 90% mellett ott van kerékpár út- lehet tekerni. Néhol dupla kerékpár út is van.

- jobban szabályozni kellene  végre a kerékpár szállítást és  egyes időszakba teljes megtiltani kerékpárosok utazást a járműveken.

Előzmény: NAR (179171)
nemeza Creative Commons License 1 napja 0 3 179172

A babakocsis helyet hová tennéd? Mert a szélén van valami az 1-es székek helyén. Szerintem jól van ez így..

Előzmény: NAR (179171)
NAR Creative Commons License 1 napja -5 2 179171

Tegnap volt alkalmam kipróbálni a kerékpárszállítást a 41-es villamoson (továbbhaladással összeegyeztethetetlen technikai problémám volt). Tök jó, hogy van ilyen, megspórolt nekem egy hosszabb autóutat, nem kellett otthagynom a biciklit és később értemennem. Egy gixer volt csak: a kerékpártároló helyhez vezető ajtónál megmaradt a középső korlát a lépcsőn, így nem volt triviális fel- meg leszállni a biciklivel, ezen érdemes lenne elgondolkodni, hogy a babakocsis helyet is oda tegyék át.

Tractron Creative Commons License 1 napja 0 0 179170

Jó napot. A CSMG4 / KCSV4 mi volt? Csufi, vagy valami meg nem valósult típus esetleg?

Dreamy Creative Commons License 4 napja 0 0 179169

...és legyártották a két nyomtávú nagypanelt.

Előzmény: trizs77 (179166)
TWdoktor Creative Commons License 4 napja 0 0 179168

Kihagytam, a 0:12-től láthatóak a nem merőleges keresztaljak

Előzmény: TWdoktor (179167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!